مرسدس قویترین نسخه از شاسیبلند برقی EQE را با نام +AMG EQE53 4Matic معرفی کرد. این خودرو که قرار است رقیبی برای بی ام و iX M60 باشد با قیمت ۱۳۸,۷۰۵ دلار در دسترس مشتریان خواهد بود.
شاسیبلند برقی و پرقدرت مرسدس AMG با تجهیزات استاندارد زیادی همچون سیستم تعلیق بادی تطبیقی، رینگهای ۲۱ اینچی، میلههای پایدار کننده فعال، چراغهای جلوی دیجیتال، فرمان پرفورمنس AMG و… در دسترس مشتریان خواهد بود. مرسدس +AMG EQE53 4Matic از دو پیشرانه برقی و سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد و در دو نسخه عرضه خواهد شد. مدل پایه ۶۱۶ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتون متر گشتاور دارد اما با سفارش پکیج دینامیک پلاس AMG که ۵ هزار دلار قیمت دارد قدرت و گشتاور به ۶۷۷ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتون متر افزایش خواهد یافت.
پکیج یاد شده همچنین باعث میشود سقف سرعت این شاسیبلند برقی از ۲۲۰ به ۲۴۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین درصورتیکه میزان شارژ باتری اجازه دهد قدرت و گشتاور خودرو بهصورت موقتی از ۶۲۵ به ۶۸۷ اسب بخار و از ۹۵۰ به ۱۰۰۰ نیوتون متر افزایش خواهد یافت. در این صورت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت محصول بدون آلایندگی مرسدس در ۳.۵ ثانیه ثبت خواهد شد. مرسدس AMG EQE53 4Matic+ به رینگهای ۲۰ اینچی استاندارد و ۲۱ و ۲۲ اینچی سفارشی با قیمت ۲۶۰۰ دلاری مجهز است. همچنین ارزانترین نسخه از سیستم صوتی سهبعدی برمستر با بهای ۸۲۷ دلار در دسترس خواهد بود و برای پوشش چرم ناپا AMG با ترکیب رنگ مشکی و خاکستری باید حدود ۲۹۰۰ دلار پرداخت کرد.
برخلاف سدان و شاسیبلند EQS، هیچیک از مدلهای سدان و شاسیبلند EQE به نمایشگر هایپراسکرین استاندارد مجهز نیستند و درصورتیکه خواهان این آپشن باشید باید حدود ۹۱۰۰ دلار پرداخت کنید. همچنین ترمزهای سرامیکی هم با ۵۳۰۰ دلار در دسترس هستند. خودروی موردبحث رقیب مستقیم بی ام و iX M60 محسوب میشود، خودرویی که عملکرد مشابهی دارد. با قدرت ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۱۵ نیوتون متر، iX M60 میتواند در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.
اما مزیت بزرگ بی ام و به شعاع حرکتی ۵۶۴ کیلومتری آن مربوط میشود که بسیار بیشتر از برد ۴۷۰ کیلومتری مرسدس است. دلیل این برتری هم به استفاده از باتری ۱۰۵.۲ کیلووات ساعتی در بی ام و مربوط میشود درحالیکه مرسدس از باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی استفاده کرده است. البته iX M60 علیرغم استفاده از باتری بزرگتر و سنگینتر وزن سبکتری نسبت به رقیب دارد. وزن بی ام و به ۲۶۵۹ کیلوگرم و وزن مرسدس به ۲۶۹۰ کیلوگرم میرسد. بی ام و برای کاهش وزن محصول خود از برخی قطعات فیبر کربنی در بدنه استفاده کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که محصول برقی بی ام و گرانتر بوده و با بهای ۱۵۳,۰۸۰ دلار عرضه میشود درحالیکه مرسدس +AMG EQE53 4Matic حداقل قیمت ۱۳۸,۷۰۵ دلاری دارد. این اختلاف قیمت نیز با تجهیزات بیشتر بی ام و همچون رینگهای ۲۱ اینچی، چراغهای جلوی لیزری، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز، صندلیهای جلوی تهویه دار، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و… توجیه میشود.
فريد
۱۸ خرداد ۱۴۰۲به نظر من که ماشین های برقی بنز نسبت به بقیه برندها خیلی حرفی واسه گفتن ندارن حداقل فعلا و این قیمت ها واسشون واقعا زیاده ( مخصوصا که طراحی مدرن و برقیشون واقعا مزخرف شده )
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اینکه شما طراحی تخم نرغی یا حالا هر چی دوست نداری صرفا تظر خودت هست و بخث فرهنگی هست. برو تظرات آلمانیها یا نروژیها رو ببین و ببین اونام اینو میگن؟! ما ایرانیا عادت داریم که نظرمون رو به بقیه به زور بچپونیم.
فريد
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کسی زور نمیگه و نظر المانی ها هم برام اصلا مهم نیست چون به عنوان یک ماشین باز و خریدار بالفعل دارم نظرمو میگم. ولی این نظری که دادید ایرانی بودنتونو ثابت کرد. و من الله توفیق دوست من
Ix m60
۱۸ خرداد ۱۴۰۲نظر المانیا واست مهم نیست؟
چشم ببخشید عذر خواهی میکنم از طرف المانیا
…
میریم مثل بوفالو هجوم میبریم به سایپا واسه تیبا و ساینا و امثالهم بعد میگیم نظر المانیا (که خودشون دارن بنزو میسازن) در مورد بنز (که برند ملی خودشونه) واسمون مهم نیست😂
مئل این میمونه المانیه بیاد از ایران خودرو ایراد بگیره بگه نظر مردم ایرانم اصلا واسم مهم نیست
شماها اگر پول داشتید یا یاران یه ذره کشور قوی و صاحب نظری بود خداروبنده نبودین
کل دنیارو برده خودتون میدونستین
Ix m60
۱۸ خرداد ۱۴۰۲یاران = اشتباه تایپی
منظورم ایران بود
ممد ژانگولر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲قیمتش ۴۰۰۰۰دلار بالاست .
MehdiTurbo
۱۹ خرداد ۱۴۰۲چتونه بچه ها نظرش گفته
اصلا نیازی هم نبود بنویس به نظر من حالا نوشته اینکه سایپا تیبا هست خوده تو ام که نظر المانیا برات مهم تره خودت یه ایرانیه تو هم جز مصرف کننده ها همونی
بعدم نظرش اصلا ربطی نداره تو ایرانه یعمی اگه خارج بود الان دیگه این طراحی براش جذاب نبود قبلا بوده الان نیس یه انتخاب دیگه میکرد درستم میگه چون یه عده ای هستن که دیگه از این طرح کابین بنز خوششان نمیاد یه عده ام هستن دوست دارن از نظر یه عده ام گند زده بنز
بنز که ارث باباهامون نیس مثلا من بی ام و ارث بابامه بگم بنز خراب کرده
واقعا این حجم از واکنش تو کامنتا چه این پست چه پستای دیگه قابل درک نیس برام این همه خروشانی برای کسایی که نظرشان میگنن کامنت میزارن کامنت تا زمانی که نظر دیدگاهت میگی نوهین نمیکنی برای عموم ازاد
تو چرا فکر میکنی همه باید از برندی که علاقه داری تعصب داری همه تعریف کنن چون صرفا اون خودرو مال اون برند اصلا هر ارم دیگه ای بود جای بنز بازم دیدگاه همین بود
قرار نیس همه هم نظر ما باشن و چیزی که ما داریم دوست داشته باشن
AMANTE
۱۸ خرداد ۱۴۰۲هم بنز و هم بی ام و در طراحی بیرونی الکتریکی ها تعریف چندانی ندارن ولی عملکرد خوبی دارن.
اما خودم اگه بخوام شاسی بلند لوکس بخرم، ولوو EX90 رو انتخاب میکنم.
Python
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ومنی که دارم فکر میکنم با ۱۳۸هزار دلار چندتا داچیا داستر خرید:-|
3pehr
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ایول چه دیزاین خوشگلی ولی
۱۳۸ هزاااار دلااااااار!!!!!!!!!
Tesla
۱۸ خرداد ۱۴۰۲۱۳۸ هزار دلار برای ماشینی که شتابش اندازه بنزینی ها هست !!! با ۱۲۴ هزار دلار میشه مدل x پلد کبیر و خرید که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و صفر تا صد ۲/۵ داره و قاتل فراری ها و لامبورگینی ها و مکلارن ها و … هست ، و البته توانایی حمل ۶ سرنشین رو داره و از نظر تکنولوژی های خودران هم که حداقل ۵۰ سال از بقیه جلو تر هست 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
Alan.r
۱۸ خرداد ۱۴۰۲شتاب فقط برای بچه سال ها از اهمیت بالایی برخورداره .مرسدس از نظر ایمنی،طراحی ، کیفیت ، لوکس بودن ، قابلیت اطمینان و ……. هزاران بار از ترسلا بهتره. در ضمن محصولات مرسدس به رانندگی خودکار سطح ۳ مجهزن ( البته مثل محصولات ترسلا به قابلیت های پیشرفتهای مثل خودمختاری و ترمز ناگهانی بی دلیل مجهز نیستن)
GMA
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کلمه کبیر رو نگی حرارتت فروکش نمیکنه؟….:))
دانیال_Surrey،England
۱۸ خرداد ۱۴۰۲یکیش خودتی.
این تسلا هم اکانت صدمته فکر کنم.
MILADZM
۱۸ خرداد ۱۴۰۲باشه دانی جون تو درست میگی .
S
۱۸ خرداد ۱۴۰۲تو انقدر سطح فکرت پایینه که هنوز اینو نمیدونی ماشین suv برا سرعت و شتاب نیست برا راحتی و ایمنی بیشتر هستش
Ix m60
۱۸ خرداد ۱۴۰۲منظورم با Tesla بود هی هیچی نمیگم تحمل میکنم خستم کردی خستههههه😂
Tesla
۱۸ خرداد ۱۴۰۲مرسدس واقعا چی با خودش فکر کرده که این قیمت رو گذاشته !!! با توجه به مشخصات ضعیف و قیمت بالایی که داره : میشه از همین الان مطمئن شد که توی بازار آمریکا و کانادا شکست میخوره ، ۹۹ درصد اروپایی ها هم طبیعتا تا وقتی تسلا کبیر هست نمیان سمت این ، تنها امید بنز فقط کشور های عربی هستن که جمعیت همشون رو هم کمتر از یه ایالت آمریکا هست 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
❤BMW❤
۱۸ خرداد ۱۴۰۲فک کنم نمیدونی کبیر ینی چی 🤔
ماشین باز
۱۸ خرداد ۱۴۰۲چقدر تو حرف میزنی بیا پایین بابا سرمون درد گرفت بچه سال تسلا پرست
Kamy
۱۸ خرداد ۱۴۰۲هم طراحی هم فنی خیلی عقبه …
F MAX
۱۸ خرداد ۱۴۰۲باشه ولی چرا میخرنش و ورشکست نشده این عقب مونده ؟
BMW
۱۸ خرداد ۱۴۰۲مم که خوشم نیومد مخصوصا از طراحیش
Alan.r
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ظاهرش تقریبا از تمامی SUV های الکتریکی بهتره از نظر کابین و لوکس بودن و ایمنی هم فوقالعاده است مشخصات فنی و بردش هم قابل قبوله
❤BMW❤
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خدایی طراحی های جدید بنز های برقی خیلی بد شده (البته که بیامو هم دست کمی نداره)
شعاع بیامو هم بیشتره
راستی جناب احمد زاده ، شتاب ۰ تا ۱۰۰ بیامو ۳.۶ هستش تصحیح کنید
کلا بیامو رو انتخاب میکنم البته که بیشتر نظر شخصی ام هستش
حسام
۱۸ خرداد ۱۴۰۲کاری به مشخصات ضعیف یا ظاهر تکراریش ندارم،بعضیا میگن چه خبره اینقدر گرونه،تو ایران بی ام و 2018خریدو فروش میکنن 20میلیارد اونوقت اگر به پول همین الان ،این بنز به 7میلیارد نمیرسه،بیاد ایران بدون هزینه گمرک،براش صف میبندن
Ix m60
۱۸ خرداد ۱۴۰۲25 میلیارد متاسفانه که میشه حدود 500 هزارتا
فاز کسایی که دیس لایک دادن رو خریدارم
BMWghini
۱۸ خرداد ۱۴۰۲برخلاف سدان های برقی بنز،شاسی های برقیش خوشگله