لوسید ایر گرند تورینگ با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و مرسدس EQE AMG با ۶۱۷ اسب بخار قدرت، در درگ U شکل رفت و برگشت به مصاف هم رفتهاند.
همانطور که خودروهای الکتریکی فراگیرتر میشوند، آنها را بیشتر و بیشتر در مسابقههای درگ میبینیم. حال نیز ادموندز در جدیدترین درگ خود، رقابت جذابی بین دو سدان الکتریکی لوکس ترتیب داده است. البته همانطور که تاکنون بارها دیدهایم، در ادموندز درگها معمولی نیستند و U-Drag نام دارند. در این رقابت، خودروها مثل درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی میکنند اما بجای عبور از خط پایان، ترمز میکنند، دور میزنند و سپس به خط شروع بازمیگردند.
یکی از خودروهای حاضر در این درگ U شکل، لوسید ایر گرند تورینگ است. این خودرو از دو موتور الکتریکی با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این سدان لوکس ۲۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن از ۱۳۹ هزار دلار آغاز میشود. در مقابل لوسید، مرسدس EQE AMG قرار گرفته که با قیمت پایهٔ ۱۰۸,۰۵۰ دلار، خودروی ارزانتری است. این ماشین هم از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که البته خروجی آنها با ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور، از رقیب آمریکایی کمتر است. همچنین EQE با ۲۵۳۴ کیلوگرم، وزن بیشتری هم دارد.
در اولین درگ، EQE ابتدا جلو افتاد اما پس از چند ثانیه، لوسید خود را به رقیب رساند و سپس بعد از دور زدن دوباره کمی عقب افتاد زیرا EQE سریعتر پیچ U شکل را طی کرد. در مسیر بازگشت نیز هرچند سدان آمریکاییها خود را به رقیب رساند اما نهایتاً با اختلافی جزئی شکست خورد. در مسابقهٔ دوم برای فراهم کردن رقابت عادلانه، رانندگان جای خود را عوض کردند. این بار لوسید لانچ بسیار بهتری داشت و زودتر به پیچ U شکل رسید. پس از خروج از پیچ هم ایر گرند تورینگ پیشتازی خود را حفظ کرد و پیروز شد. سپس مسابقهٔ سومی هم برگزار شد که بازهم لوسید به پیروزی رسید.
در این رقابت جالب، ایر گرند تورینگ ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی کرد درحالیکه این اعداد برای مرسدس به ترتیب ۳.۱ ثانیه و ۱۱.۳ ثانیه بودند. در کل مسابقه هم لوسید زمان ۳۳.۲ ثانیه را به ثبت رساند و مرسدس این درگ U شکل را در ۳۳.۵ ثانیه طی کرد.
مشخصات فنی
مرسدس EQE AMG | لوسید ایر گرند تورینگ | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۶۱۷ اسب بخار | ۸۱۹ اسب بخار |
گشتاور | ۹۵۰ نیوتن متر | ۱۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۳۴ کیلوگرم | ۲۳۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۸,۰۵۰ دلار | ۱۳۹,۰۰۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۲۶,۵۴۰ دلار | ۱۴۰,۵۷۵ دلار |
Kf
۷ مهر ۱۴۰۲این حجم از تنفری که از خودروهای برقی دارم طبیعی نیست میخواد هر برندی ک هس باشه
امیر
۷ مهر ۱۴۰۲این چیزیه که تو ذهنت کردن ( به اصطلاح شستشو مغزی شدی ) و گرنه من هیچ دلیلی نمیبینم که از الکتریکی ها متنفر باشم ! قطعا نمیتونن لذت غرش ۸ سیلندر یا کاتاف زدن رو تداعی کنن اما از جنبه های دیگه ای لذت بخش هستن که متاسفانه ایرانی ها به دلیل اوضاع کشور نمیتونن تجربش کنن ! جناب فرهاد کاشانی یکی از اولین نویسندگان و بررسی کنندگان خودرویی ایرانی که بیش تر از ۴۵ ساله در زمین ماشین فعالیت میکنن ، تسلا مدل s p90d مدل ۲۰۱۶ دارن و از این ماشین بسیار راضی هم هستن و بار ها گفته که حاضر نیست با هیچ درونسوزی عوضش کنه ! قطعا ایشان خیلی بیش تر از ما از ماشین سر در میاره و اون موقعی که تسلا رو خریده با پولش میتونسته فول ترین s کلاس ممکن رو بخره ولی باز هم انتخابش تسلا بوده و هنوز هم حاضر نیست عوضش کنه چون بار ها گفته : یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین ماشین های دنیا هست
Kf
۷ مهر ۱۴۰۲به قول خودت واسه ماها ک قفله تجربه رانندگی خودروهای روز ولی هر چقدر هم دردسر داشته باشه لذت تعویض دنده و صدای درون سوز رو نمیتونم با خودروهای برقی عوض کنم
بنزینی ها منو ماشین باز کردن
محمد
۷ مهر ۱۴۰۲خب متنفر باش ، انگار دنیا وایمیسه به شما گوش بده ، این اداهای تنفر از برقی هام مال اونایی شده که میخوان بگن ما ماشین بازیم
Kf
۷ مهر ۱۴۰۲از نظر شما فقط راه بره مهم نیست چی باشه
محمد
۷ مهر ۱۴۰۲قطعا به جز صدای موتور فکر همه جاشو کردن amg که نمیاد با محصولی ناقص و حوصله سر بر آبرویی که با زحمت زیاد به دست آورده رو به باد بده
Viper
۷ مهر ۱۴۰۲ولشون کن اونا نمیتونن درک کنند…
افشینی
۱۱ مهر ۱۴۰۲پس چی مهمه ؟
سرعت ! شتاب ! ایمنی ! امکانات !
خوب برقی ها توی همه اینا سرتر هستن
MehdiTurbo
۷ مهر ۱۴۰۲داداش طبیعیه متنفر باشی
درصد زیادی تو پدال و کلا افراد دیدم از الکتریکی متنفرن
جدای از حالا موتور برقی طراحیای مسخره ای که پیدا کردن هم بیرونی شکلای عجیب غریب هم تو یه مانیتور اچن وسط
قبلا خودرو مهارت میخواست،دنده عوض میکردی معکوس میکشیدی،طراحی فیزیکی دکمه ای مثل کابین هواپیما
الان شده یه تبلت اون وسط که هر چیزیو انتخاب میکنی خودش میره بیشتر شکل لپتاب تبلت شده خودرو
تو این وضعیت واقعا گواهینامه بالا 18 سال نمیخواد و یه فرد 14 15 ساله هم میتونه رانندگی کنه
مثل بازیا شده
مثل این میمونه یه پیانو داشته باشی و تو فقط به اهنگ فکر کنی خودش بنوازه اون مهارت دکمه عوض کردن سرعت … همه میره کنار
Iran khodro
۷ مهر ۱۴۰۲میتونه رقیبی برای سلطان تارای برقی باشه!!!🤙💪💥🇮🇷💫💯
ماشالاه ماشالاه
MehdiTurbo
۷ مهر ۱۴۰۲پدال زیر کامنت kf دیدگاهم راجع به خودروهای الکتریکی گفتم نه به شخصی نه شرکتی توهینم نکردم چرا دیدگاهم نشر ندادی ؟
R@min
۷ مهر ۱۴۰۲وزن بالا چه بلایی سرشون اورد داشتن با ترمز کشتی می گرفتن. چقدر ترسناکه با همچین محصولات سنگینی تصادفی رخ بده !!! وزن بالای 2 تن برای این محصولات الکتریکی هیچ اهمیتی نداره فقط یه مشت عدد تخیلی آلایندگی مهمه.
امیر
۷ مهر ۱۴۰۲ضعیف ترین نسخه لوسید قوی ترین نسخه eqe با خاک یکسان کرد !! اما باز هم چیزی از ارزش های amg کم نمیشه چون هنوز پلتفرم مخصوص الکتریکی های خودشو معرفی نکرده و تا اون زمان مجبور از پلتفرم نسخه های درونسوز استفاده کنه و همین براش محدودیت های زیادی به وجود میاره که نتونه یه الکتریکی فوق سریع مثل لوسید سافایر بسازه ! ولی amg و کلا بنز در حال حاضر دارن به شدت بر روی باتری های حالت جامد سرمایه گذاری میکنن ، باتری هایی که با همکاری یه استارتاپ آمریکایی ساخته میشه و در کنار وزن پایین و باریک بودن ، تراکم انرژی فوق العاده زیادی داره ، با شناختی که از amg دارم میدونم که هیچوقت تو زمینه پرفورمنس محصولاتش کم نمیزاره اگه اینطوری نبود هیچوقت یه سدان فوق لوکس ۸۰۰ اسبی با شتاب ۳ ثانیه ای نمیساخت ! 😂 ، در کل مطمئن باشید amg و پورشه میخوان همانطور که بین درونسوز ها پرچمدار تکنولوژی بودن ، بین الکتریکی ها هم بهترین باشن 🇩🇪💪
رحیم
۷ مهر ۱۴۰۲مرسدس خیلی عالی بود
با 164کیلو وزن بیشتر
202اسب قدرت کمتر
250گشتاورکمتر
پا به پای لوسید میرفت
این یعنی هنوزم دود از کنده بلند میشه
محمدهادی
۷ مهر ۱۴۰۲بسیار نفس گیر و نزدیک بهم
محمدهادی
۷ مهر ۱۴۰۲راننده مرسدس تو مرتبه دوم بسیار لانچ و اسپین کند و ظعیفی ارائه کرد
مسلما اگر لانچ و در انتها اسپین نرمالی داشت از لوسید جلوتر تایمو میزد
محمدهادی
۷ مهر ۱۴۰۲البته لوسید،این ماشین سنگین عربستانی بسیار ماشین تند و پر شتابیه
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۲آمریکاییه نه عربستانی تو خود سایت لوسید گفته شده که تکنولوژی و مهندسی این خودرو رو آمریکایی ها انجام میدن
دانیال_Surrey،England
۷ مهر ۱۴۰۲عربستانیه کاملا.
باور نمیکنی از رفقای متخصصت علی نوا و تسلا بپرس.
اونا که میگن جگوار و لندروور هندیه،بنزم چینیه.
MILADZM
۷ مهر ۱۴۰۲اخه گل پسر چی به تو میرسه انقد سنگ انگلیس رو به سینه میزنی
تو که با حسرت به یه سانتافه n سال پیش نیگا میکنی چه اهمیتی اصلا برا تو داره
کاش تو هم واسه انگلیس و جگوار لندرور به اندازه یه تار مو مهم بودی
برو بشین کالافتو با اون سیستم تخیلیت بزن بعد برگرد اینجا تو مجازی فاز گنگستر بردار واسه ما .
راستی پسرم یادت نره گواهینامه ت رو هم بگیر اینقد هم اینجا واسه کاربرا لاتیشو پر نکن .
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۲من منبعم خود لوسیده
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://lucidmotors.com/company&ved=2ahUKEwiPnq3E98-BAxVp2gIHHRxrCLMQFnoECAgQBQ&usg=AOvVaw3EMmzceVvKeioTAdvivewL
سوشیانت
۷ مهر ۱۴۰۲دقیقا اینجا گفته شده که ما مفتخریم که شرکت آمریکایی هستیم و خودرو ها هم در کالیفرنیا طراحی میشن پس این یعنی لوسید آمریکاییه
اشکان
۷ مهر ۱۴۰۲MILADZM
یعنی الان داری از آرزوهات حرف میزنی ؟!
کسی از زندگی کسی خبر نداره ، هرکسی با سبک زندگی خودش و تخیلات خودش کسی و که نمیشناسه قضاوت میکنه ؟!
الان شما که نظر دادی لامبورگینی سوار میشی ؟
علی
۱۶ مهر ۱۴۰۲عربستانیها خریدنش
اشکان
۷ مهر ۱۴۰۲ماشین عربستانی!! داداش خودتو ببر یه دکتر نشون بوده حالت خوش نیست
Iran khodro
۷ مهر ۱۴۰۲متاسفانه نمیدونم چرا کامتام تایید نمیشه!!!
پدال جان هر کاربری یه علاقه ای به کمپانی داره!!!علاقه منم ایران خودرو هست!!!
مطمئنم ری رای برقی و تادای برقی حسابی میترکونه.شاید مسخره کنید ولی نه!
از لحاظ بروز بودن طراحی و هندلینگ تارا برقی از لوسید خیلی جلوتره!
همچنین کیفیت بیشتر و قیمت کمتر تارا برقی برق از سر خواهد برد💪🤙
علی
۱۶ مهر ۱۴۰۲اگه یه روز تو ایران میتونستی بنز و بی ام وه یا همین لوسید رو با قیمت منطقی بگیری با زم همینو میگفتی؟؟؟ ایرانیا مجبورن بگن تارای برقی خوبه
Dead man95
۷ مهر ۱۴۰۲با وارد شدن به دنیای برقی، برند های ریشه دار هم باید یجورایی از صفر شروع کنن.انگار اونا در تلاش برای تبدیل شدن به رقیب برند های برقی نوظهور هستن چقد عجیب شده دنیای خودرو.
Enzo Ferrari 2008
۷ مهر ۱۴۰۲جالب بود
H2
۷ مهر ۱۴۰۲بنظر من اگه برندی بخواد سریع رشد کنه و به رقبا برسه بهترین کار مهندسی معکوسه.
در خودروهای الکتریکی هم همینه
همه که نمیتونن خودشون تکنولوژی ایجاد کنن. همه هم نمیتونن بخرن.
در هم همیشه رو یک پاشنه نمیچرخه که بگیم فلان برند که لان شکاره یک صنعت خودشه، همیشه شماره یک باقی میمونه
ولی مهندسی معکوس سریعترین و ارزون ترین راهه
البته نه مثل چینی ها. اونا کپی کارن
مهندسی معکوس یعنی به تکنولوژی پشت محصول پی ببری و با دانش و تجربه و امکانات خودت ترکیب کنی و تلاش کنی محصول بهتری ارائه بدی. این خیلی راه رو کوتاه و ارزون میکنه
وقتی تویوتا میگه ما تسلا رو الگو قرار میدیم دقیقا می خواد همین کارو کنه. تسلا کلی هزینه و زمان گذاشته و کلی فرایند جدید رو تست کرده و فیدبک گرفته و ایراداتشو برطرف کرده و بهبود داده. دیگه لزومی نداره یه شرکت دیگه بخواد تمام این فرایند رو خودش دوباره تکرار کنه یا بخواد با همون روش قدیمی خودش پیش بره.
من جدیدا دارم در مورد مدیریت پروژه مطالعه میکنم و میبینم این رویه الگوبرداری خیلی خیلی در دنیا متداوله. اصلا چیز بدی نیست و اصلا نشونه ضعف نیست. جالبه که خود ایلان ماسک در یکی از مصاحبه هاش گفته که دو تا از شرکتهاش یکی توییتر و اون یکی رو یادم نیست داره به روش مدیریت پروژه بر اساس کانبان پیش میبره. کانبان یک سیستم مدیریت پروژه ابداعی تویوتا در دهه 1950 است.
این دوره خیلی خیلی دیدم رو به عرصه صنعت داره تغییر میده.
حالا نمیخوام بگم با دیدن یک دوره خیلی باسواد شدم، خواستم تجربه ام رو با بچه ها هم درمیون بزارم شاید مفید باشه
اطلاعات آدم که بره بالا، دیگه اتومات خیلی از این کل کل کردنهای بچگانه کم میش
ARIAN
۷ مهر ۱۴۰۲حقیقتا نظر خاصی ندارم. اما بین این دو من لوسید رو ترجیح میدم. بنز قیافه درستی نداره توی این مدل متاسفانه. البته یکم نابرابر بود این درگ چون هم لوسید اسب بخار و گشتاور بیشتری داشت همون خیلی گرونتره هم خیلی سبکتره.
H2
۷ مهر ۱۴۰۲اگه پایین اینجور مقالات یک نظرسنجی هم بزارید خیلی خوب میشه
Siyavash
۷ مهر ۱۴۰۲این مدل درگ ها به نظرم جالب هست تویه این ۶ یا ۷ درگ این شکلی که تویه پدال دیدم..همیشه اون ماشینی که تویه ۴۰۰ متر عقب میمونه و موقع رسیدن به پیچ خیلی دیرتر ترمز میگیره و بهترم دور میزنه ولی ماشین اول زودتر ترمز میگیره که اونم برمیگرده به فرم رانندگی راننده ها که همیشه کسی که عقب تر هست با ریسک بیشتر رانندگی میکنه…مثلا اینجا دیدیم بنرپز تویه ترمز گیری و دور زدن با این که تویه درگ جا موند ولی اونجا لوسید رو گرفت و برایه یه لحظه هم جلو افتاد ولی تویه رولینگ باز کم آورد…در که هیچ چیز از توانایی هر دو ماشین لوسید و بنز کم نشده و جفتشونم به شدت باکیفیت هستن ولی به نظرم سنگ محک این کلاس لوسید هست که واقعا هم سریع هم زیباه هست ..نا گفته نماند که تایتان هم تویه نسل جدید بسیار سریعتر میشه و رقیب سختی تویه شتاب برایه تسلا پلاد و لوسید قرار بشه….در کل درگ جالبی بود ممنون از پدال برایه پوشش درگ ها و راستی کارواو چندتا درگ باز گذاشته ولی هنوز اینجا تویه پدال ندیدم خواهشا اونارو هم پوشش بدید که همه اینجا ببینیم و نظر بدیم….ممنون.