دومین سدان الکتریکی مرسدس بنز با تجهیزات AMG، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۲ ثانیه و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت دارد.
پیش از آغاز دههی سوم قرن ۲۱، خودروهای AMG با موتورهای توئین توربوشارژ شهرت داشتند؛ اما امروزه دو مدل سدان از کلاس S و E، همراه پیشرانههای تمام برقی به تولیدات AMG اضافه شدند. مدلهای الکتریکی، مسلما صدای گوشنواز حاصل از موتورهای بنزینی را تولید نمیکنند اما توانایی فنی مشابه دارند.
نسخهی پایه از AMG EQE با کد مدل EQE 43 ، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل با دو موتور روی محورهای جلو و عقب است. این مدل، ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. خریدار میتواند برای AMG EQE، تجهیزات اضافی به نام داینامیک پلاس (Dynamic Plus package) نیز سفارش دهد تا مجموع قدرت موتورها به ۶۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور به ۱۰۰۱ نیوتنمتر برسد. البته این مقدار افزایش قدرت و گشتاور برای EQE 53، موقتی و هنگام نیاز راننده به شتابگیری ناگهانی در حالت بوست (Boost) تولید میشود.
نسخهی فول آپشن مرسدس AMG EQE، در زمان ۳/۲ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت دارد. نسخهی استاندارد ۶۱۷ اسب بخار، ۳/۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند.
سیستم تعلیق AMG EQE نسبت به مدل استاندارد تغییراتی داشته است. علاوهبر فناوری دو دیفرانسیل 4Matic، سیستم رایدکنترل پلاس هم روی EQE ساخت AMG نصب میشود تا راحتی سرنشینان در مسیرهای متنوع، بهبود یابد. فاصلهی بدنه تا زمین برای این خودرو، ۱/۲۵ سانتیمتر کمتر خواهد بود و هنگام رانندگی در حالت اسپرت، سختی بیشتری روی فنربندی اعمال خواهد شد. همچنین راننده میتواند تنظیمات متنوع روی فنرهای هوای (پنوماتیک) AMG EQE داشته باشد.
جدیدترین محصول برقی AMG، مودهای رانندگی بیشتری نسبت به مدل استاندارد EQE دارد. مثلا راننده میتواند در حالت لغزان (Slippery)، قدرت پیشرانه را به ۳۰۸ اسب بخار محدود کند تا در مصرف باتریها صرفهجویی شود. دیگر تفاوت مهم AMG EQE با مدل استاندارد EQE 350 ، قابلیت فرمانپذیری چرخهای عقب است. محصول AMG، به لطف دیسک ترمزهای ۱۶ اینچ و سیستم ۶ پیستون در جلو، ترمزهای قویتر نیز خواد داشت. این تجهیزات، نقش مهمی در بهبود پرمانپذیری و تعادل AMG EQE دارند.
افزایش وزن و قدرت برای AMG EQE، اثر منفی بر توان پیمایش خودرو داشته است. نسخههای مختلف این مدل، شعاع حرکتی ۴۴۵ تا ۵۲۰ کیلومتر دارد؛ درحالیکه EQE 350 میتواند با یک شارژ ۶۶۰ کیلومتر حرکت کند. در عوض، سیستم شارژ سریع ۱۷۰ کیلووات برای AMG EQE ارائه میشود که بعد از ۱۵ دقیقه، توان پیمایش ۱۸۰ کیلومتر فراهم میکند.
در نمای اصلی، تفاوت چندانی بین AMG EQE و EQE 350 دیده نمیشود. در جلوپنجرهی مدل AMG، پانزده خط براق فلزی با حالت عمودی شبیه به سبک پانامریکانا اضافه شده است. داخل سپر هم ادوات سیاهرنگ با دو خط کوچک افقی، مدل AMG را از نسخهی استاندارد، متفاوت میکند.
برای نمای پشت، تغییرات بیشتری وجود دارد. دو حفرهی باریک عمودی به پشت گلگیرهای عقب اضافه شده است. مرسدس AMG EQE، بالچهی سیاهرنگ با کمی افزایش ارتفاع روی درپوش صندوق دارد و بخش بزرگی از سپر عقب همراه با ادوات سیاه پلاستیکی ارائه میشود. دو مدل چرخ ۲۰ و ۲۱ اینچ هم به امکانات قابل نصب روی AMG EQE اضافه شده است.
در فضای داخلی مدل ساخت AMG صندلیهای اسپرت، فرمان ویژه با کلیدهای همسطح در دو ردیف موازی همراه ادوات فیبرکرن وجود دارند. ترکیب رنگ خاکستری تیره با نورپردازی و جزئینات قرمز رنگ، حس اسپرت AMG EQE را بیشتر از مدل استاندارد EQE350 نشان میدهند. خریدار مدل AMG میتواند نمایشگر عظیم هایپراسکرین با جدیدترین سیستم امباکس مرسدس بنز را برای این سدان برقی سفارش دهد. فناوری شبیهساز صدای پیشرانه برای کابین هم، مخصوص نسخهی AMG بازطراحی شده است تا هیجان بیشتری به سرنشینان بدهد.
قیمت نهایی AMG EQE در نسخههای ۴۳ و ۵۳ هنوز اعلام نشده است. مدل استاندارد EQE350 با پیشرانهی ۲۹۲ اسب بخار و آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار در بازار جهانی فروخته میشود. با این شرایط، احتمالا ازرانترین مدل AMG EQE در حدود ۹۰ تا ۹۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
Voting max
۲۷ بهمن ۱۴۰۰بسیار بسیار زیبا و عالی
اما حیف برقیه ولی چاره ای نیست
عالی❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1123
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ببخشید، از چه نظر “عالی” هست؟
با رقبا مثل پورشه تایکان و … مقایسه کنیم میبینیم خیلی عملکرد ضعیفی داره
STAN
۲۷ بهمن ۱۴۰۰شاید به لحاظ فنی کمی ضعیف باشه ولی طراحی بیرون و کابینش از همه محصولات پورشه زیبا تره.
🤍Tesla cybertrack🤍
۲۸ بهمن ۱۴۰۰کابینو حرفی ندارم ولی خدایی رینگاشو نگا کنید
این چه طراحیه
کیانوش
۲۷ بهمن ۱۴۰۰عزیزم درک میکنی اینو که این درواقع نسخه برقی e کلاس هستش و رقیب تایکان نیست مرسدس فعلا رقیب تایکان رو معرفی نکرده هنوز سدان اسپورت برقی نداره مطمعنا در اینده معرفی میکنه این کلاس رو مرسدس با cls شروع کرد
Nima
۲۷ بهمن ۱۴۰۰به جز حرف دوستمون . قیمت نسخه پایه بدون تازه سفارش آپشن!
292 اسب بخار!!!!! ولی 70.000 دلار!!!
واقعا گرونه . با آپشن ها راحت بالای 85-90 هزار دلار میره که واقعا زیاده.
حسین
۲۷ بهمن ۱۴۰۰اشتبایی لایک دادم
hssn
۲۷ بهمن ۱۴۰۰زیبا؟
1123
۲۷ بهمن ۱۴۰۰از مرسدس بیشتر انتظار میرفت، شتاب 3.4 با پیشرانه برقی و 1000 نیوتون متر چیز خوبی نیست
Porsche 911
۲۷ بهمن ۱۴۰۰دوست عزیز مگه همه چیز شتاب و سرعت هست؟؟
معیار خودرو های الکتریکی با درون سوز ها متفاوته اما الان که این نسخه پرفورمنس یه خودروی الکتریکی هست مشخصه که توانایی برد و زمان شارژ کاهش پیدا میکنه چون قراره از تمامی توانایی موتور و باتری ها استفاده بشه پس معقوله که برد کمتر نسبت به نسخه عادی داشته باشه
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰بسیار زیباست از نظر من
خصوصا داخلش
قدرت خوبی هم داره… ۳/۴ ثانیه خوبه ولی سریع نیست… زیر ۳ یا خود ۳ میبود بهتر بود… ولی خب این ماشین توی لوکس بودن رقیب نداره… ولی خدایی گرونه! کسی هم اینو میخره دنبال لوکس بودنه نه سرعت…
ولی خب گرونه
پرهام رهام
۲۷ بهمن ۱۴۰۰عالیست واقعا
GMA
۲۷ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم چرا فرم بدنه اش به دل نمیشینه، عقبشو دوست ندارم😕
کیانوش
۲۷ بهمن ۱۴۰۰منم اوایل هیجوره بدلم نمینشت ولی کم کم واقعا از نظرم سبک جالبی داره طراحی مدل های برقی مرسدس خیلی خیلی جسارت کرده که سدان های برقیش رو با این گلگیر ها و با این صندوق های فست بک معرفی کرده ولی بنظرم برقی بایدم اینجوری باشه چون فضای کابین بیشتری داره نسبت به طراحی هایی معمول
مسعود
۲۷ بهمن ۱۴۰۰طراحی بیضی مانند زشتی داره
#حقیقت
AMANTE
۲۷ بهمن ۱۴۰۰پلتفرم این با نسخه ی بنزینی یکیه یا فرق میکنه؟
همه چی در این ماشین زیباست فقط تا وقتی که به کنار ماشین نگاه نکنی و اون حالت تخم مرغی و گردی که داره رو نبینی!
GMA
۲۷ بهمن ۱۴۰۰پلت فرم این خودرو با EQS مشترکه و کاملا جدیده و ارتباطی با بنزینی ها نداره
کیانوش
۲۷ بهمن ۱۴۰۰از صفر ساخته
amir5-077
۲۷ بهمن ۱۴۰۰خوبیش اینه که هرکی شکل و شمایل EQS رو دوس داشته باشه و داخل EQS رو میتونه با پول کمتر یه مینی EQS بخره
Philipp
۲۷ بهمن ۱۴۰۰هنوزم که هنوزه استایل این دوتا برام عادی نشده و اذیتم میکنه
و باعث میشه نتونم چیزای مثبتی که دارنو ببینم
کیانوش
۲۷ بهمن ۱۴۰۰منم اول حوشم نمیومد اما الان دوست دارم و اینکه برتریش نسبت به طراحی های معمول بنزینی مرسدس اینه که فضای کابین بیشتری داره بنظرم خودروی برقی احتیاجی به کاپوت بلند نداره که بایدم اینجور باشه
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۷ بهمن ۱۴۰۰تو نسخه 43 هفتصد اسب بخار قدرت داره ، برای نسخه 63 s قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری با شتاب ۲ تا ۲.۵ ثانیه ای رو پیشبینی میکنم
ارین صاحب جمعی
۲۷ بهمن ۱۴۰۰اقا خداییش وزنش را هم در نظر بگیرید خیلی سنگین تر از تسلا و پورشه است
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ بهمن ۱۴۰۰اصلا بحث اینا باهم جداس
چون بنز کلا لوکس تره
اونا اسپرت ترن
کیانوش
۲۷ بهمن ۱۴۰۰فکر نکنم سنگین تر باشه سدان های برقی همشون حداقل دو نیم تن هستن
reza342
۲۷ بهمن ۱۴۰۰زشت ترین بنز تاریخ
زیزیگولو
۲۷ بهمن ۱۴۰۰این سوپر اسپرت دوست داشتنی از ویژگیای پرفورمنس زیادی برخورداره …. وژگیهایی مثل سیستم تعلیق این ماشین که واقعاً معرکه هستش
sound of silence
۲۷ بهمن ۱۴۰۰😂😂😂😂
Jdm باز
۲۷ بهمن ۱۴۰۰خیلی به دل نمیشینه
نمیدونم چرا یه حالت تخم مرغی داره بدنه ماشین
امیرسالار
۲۷ بهمن ۱۴۰۰این بنز داره دیگه شور تکنولوژی و به روز بودن رو درمیاره
امین
۲۷ بهمن ۱۴۰۰این چه رینگ های آخه زشت ترین رینگ مرسدس بنزه هاست در کل زشت ترین مرسدس که ساخته شده
Hamid
۲۷ بهمن ۱۴۰۰طراحی داخلیشو دیدم …
گلبم گرفت!
چقدر خوشگلههههههههههههه
اما طراحی بیرونیش راستش اصلا برام جذاب نیس …
Porsche 911
۲۹ بهمن ۱۴۰۰خیلی دوستش دارم داخلش که رقیب نداره از نظر لوکسی ولی من کابین تایکان رو بیشتر دوست دارم
ولی در کل عالیه من دوستش داشتم منتظر نسخه های پرفورمنس فول هستیم