مرسدس بنز

مرسدس AMG EQE با پیشرانه‌ی 677 اسب بخار معرفی شد

دومین سدان الکتریکی مرسدس بنز با تجهیزات AMG، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۲ ثانیه و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت دارد.

پیش از آغاز دهه‌ی سوم قرن ۲۱، خودروهای AMG با موتورهای توئین توربوشارژ شهرت داشتند؛ اما امروزه دو مدل سدان از کلاس S و E، همراه پیشرانه‌های تمام برقی به تولیدات AMG  اضافه شدند. مدل‌های الکتریکی، مسلما صدای گوش‌نواز حاصل از موتورهای بنزینی را تولید نمی‌کنند اما توانایی فنی مشابه دارند.

مرسدس بنز AMG EQE برقی

نسخه‌ی پایه از  AMG EQE با کد مدل EQE 43 ، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل با دو موتور روی محورهای جلو و عقب است. این مدل، ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خریدار می‌تواند برای AMG EQE، تجهیزات اضافی به نام داینامیک پلاس (Dynamic Plus package) نیز سفارش دهد تا مجموع قدرت موتورها به ۶۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور به ۱۰۰۱ نیوتن‌متر برسد. البته این مقدار افزایش قدرت و گشتاور برای EQE 53، موقتی و هنگام نیاز راننده به شتاب‌گیری ناگهانی در حالت بوست (Boost) تولید می‌شود.

مرسدس بنز AMG EQEبرقی

نسخه‌ی فول آپشن مرسدس AMG EQE، در زمان ۳/۲ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت دارد. نسخه‌ی استاندارد ۶۱۷ اسب بخار، ۳/۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت فراهم می‌کند.

سیستم تعلیق AMG EQE نسبت به مدل استاندارد تغییراتی داشته است. علاوه‌بر فناوری دو دیفرانسیل 4Matic، سیستم رایدکنترل پلاس هم روی EQE ساخت AMG نصب می‌شود تا راحتی سرنشینان در مسیرهای متنوع، بهبود یابد. فاصله‌ی بدنه تا زمین برای این خودرو، ۱/۲۵ سانتی‌متر کمتر خواهد بود و هنگام رانندگی در حالت اسپرت، سختی بیشتری روی فنربندی اعمال خواهد شد. همچنین راننده می‌تواند تنظیمات متنوع روی فنرهای هوای (پنوماتیک) AMG EQE داشته باشد.

مرسدس بنز AMG EQE برقی نمای جانبی

جدیدترین محصول برقی AMG، مودهای رانندگی بیشتری نسبت به مدل استاندارد EQE دارد. مثلا راننده می‌تواند در حالت لغزان (Slippery)، قدرت پیشرانه را به ۳۰۸ اسب بخار محدود کند تا در مصرف باتری‌ها صرفه‌جویی شود. دیگر تفاوت مهم AMG EQE با مدل استاندارد EQE 350 ، قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب است. محصول AMG، به لطف دیسک ترمزهای ۱۶ اینچ و سیستم ۶ پیستون در جلو، ترمزهای قوی‌تر نیز خواد داشت. این تجهیزات، نقش مهمی در بهبود پرمان‌پذیری و تعادل AMG EQE دارند.

مرسدس بنز AMG EQEبرقی

افزایش وزن و قدرت برای AMG EQE، اثر منفی بر توان پیمایش خودرو داشته است. نسخه‌های مختلف این مدل، شعاع حرکتی ۴۴۵ تا  ۵۲۰ کیلومتر دارد؛ درحالی‌که EQE 350 می‌تواند با یک شارژ ۶۶۰ کیلومتر حرکت کند. در عوض، سیستم شارژ سریع ۱۷۰ کیلووات برای AMG EQE ارائه می‌شود که بعد از ۱۵ دقیقه، توان پیمایش ۱۸۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

در نمای اصلی، تفاوت چندانی بین AMG EQE و EQE 350 دیده نمی‌شود. در جلوپنجره‌ی مدل AMG، پانزده خط براق فلزی با حالت عمودی شبیه به سبک پانامریکانا اضافه شده است. داخل سپر هم ادوات سیاه‌رنگ با دو خط کوچک افقی، مدل AMG را از نسخه‌ی استاندارد، متفاوت می‌کند.

مرسدس بنز AMG EQEبرقی نمای پشت

برای نمای پشت، تغییرات بیشتری وجود دارد. دو حفره‌ی باریک عمودی به پشت گلگیرهای عقب اضافه شده است. مرسدس AMG EQE، بالچه‌ی سیاه‌رنگ با کمی افزایش ارتفاع روی درپوش صندوق دارد و بخش بزرگی از سپر عقب همراه با ادوات سیاه‌ پلاستیکی ارائه می‌شود. دو مدل چرخ ۲۰ و ۲۱ اینچ هم به امکانات قابل نصب روی AMG EQE اضافه شده است.

مرسدس بنز AMG EQEبرقی نمای داخلی

در فضای داخلی مدل ساخت AMG  صندلی‌های اسپرت، فرمان ویژه با کلیدهای هم‌سطح در دو ردیف موازی همراه ادوات فیبرکرن وجود دارند. ترکیب رنگ خاکستری تیره با نورپردازی و جزئینات قرمز رنگ، حس اسپرت AMG EQE را بیشتر از مدل استاندارد   EQE350 نشان می‌دهند. خریدار مدل AMG می‌تواند نمایشگر عظیم هایپراسکرین با جدیدترین سیستم امباکس مرسدس بنز را برای این سدان برقی سفارش دهد. فناوری شبیه‌ساز صدای پیشرانه برای کابین هم، مخصوص نسخه‌ی AMG  بازطراحی شده است تا هیجان بیشتری به سرنشینان بدهد.

قیمت نهایی AMG EQE در نسخه‌های ۴۳ و ۵۳ هنوز اعلام نشده است. مدل استاندارد  EQE350 با پیشرانه‌ی ۲۹۲ اسب بخار و آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود. با این شرایط، احتمالا ازران‌ترین مدل AMG EQE در حدود ۹۰ تا ۹۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Voting max

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (61 ديدگاه)

    بسیار بسیار زیبا و عالی

    اما حیف برقیه ولی چاره ای نیست

    عالی❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    موافقم 38
    مخالفم 19
    1. 1123

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ببخشید، از چه نظر “عالی” هست؟
      با رقبا مثل پورشه تایکان و … مقایسه کنیم میبینیم خیلی عملکرد ضعیفی داره

      موافقم 17
      مخالفم 57
      1. STAN

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (62 ديدگاه)

        شاید به لحاظ فنی کمی ضعیف باشه ولی طراحی بیرون و کابینش از همه محصولات پورشه زیبا تره.

        موافقم 21
        مخالفم 34
        1. 🤍Tesla cybertrack🤍

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          کابینو حرفی ندارم ولی خدایی رینگاشو نگا کنید
          این چه طراحیه

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. کیانوش

        ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (826 ديدگاه)

        عزیزم درک میکنی اینو که این درواقع نسخه برقی e کلاس هستش و رقیب تایکان نیست مرسدس فعلا رقیب تایکان رو معرفی نکرده هنوز سدان اسپورت برقی نداره مطمعنا در اینده معرفی میکنه این کلاس رو مرسدس با cls شروع کرد

        موافقم 14
        مخالفم 2
    2. Nima

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      به جز حرف دوستمون . قیمت نسخه پایه بدون تازه سفارش آپشن!
      292 اسب بخار!!!!! ولی 70.000 دلار!!!
      واقعا گرونه . با آپشن ها راحت بالای 85-90 هزار دلار میره که واقعا زیاده.

      موافقم 12
      مخالفم 13
    3. حسین

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      اشتبایی لایک دادم

      موافقم 3
      مخالفم 16
    4. hssn

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (491 ديدگاه)

      زیبا؟

      موافقم 16
      مخالفم 6
  2. 1123

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    از مرسدس بیشتر انتظار میرفت، شتاب 3.4 با پیشرانه برقی و 1000 نیوتون متر چیز خوبی نیست

    موافقم 20
    مخالفم 15
    1. Porsche 911

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      دوست عزیز مگه همه چیز شتاب و سرعت هست؟؟
      معیار خودرو های الکتریکی با درون سوز ها متفاوته اما الان که این نسخه پرفورمنس یه خودروی الکتریکی هست مشخصه که توانایی برد و زمان شارژ کاهش پیدا میکنه چون قراره از تمامی توانایی موتور و باتری ها استفاده بشه پس معقوله که برد کمتر نسبت به نسخه عادی داشته باشه

      موافقم 24
      مخالفم 9
  3. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    بسیار زیباست از نظر من
    خصوصا داخلش
    قدرت خوبی هم داره… ۳/۴ ثانیه خوبه ولی سریع نیست… زیر ۳ یا خود ۳ میبود بهتر بود… ولی خب این ماشین توی لوکس بودن رقیب نداره… ولی خدایی گرونه! کسی هم اینو میخره دنبال لوکس بودنه نه سرعت…
    ولی خب گرونه

    موافقم 15
    مخالفم 5
  4. پرهام رهام

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    عالیست واقعا

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. GMA

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    نمیدونم چرا فرم بدنه اش به دل نمیشینه، عقبشو دوست ندارم😕

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. کیانوش

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      منم اوایل هیجوره بدلم نمینشت ولی کم کم واقعا از نظرم سبک جالبی داره طراحی مدل های برقی مرسدس خیلی خیلی جسارت کرده که سدان های برقیش رو با این گلگیر ها و با این صندوق های فست بک معرفی کرده ولی بنظرم برقی بایدم اینجوری باشه چون فضای کابین بیشتری داره نسبت به طراحی هایی معمول

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. مسعود

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    طراحی بیضی مانند زشتی داره
    #حقیقت

    موافقم 21
    مخالفم 8
  7. AMANTE

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    پلتفرم این با نسخه ی بنزینی یکیه یا فرق میکنه؟
    همه چی در این ماشین زیباست فقط تا وقتی که به کنار ماشین نگاه نکنی و اون حالت تخم مرغی و گردی که داره رو نبینی!

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      پلت فرم این خودرو با EQS مشترکه و کاملا جدیده و ارتباطی با بنزینی ها نداره

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. کیانوش

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      از صفر ساخته

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. amir5-077

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (119 ديدگاه)

    خوبیش اینه که هرکی شکل و شمایل EQS رو دوس داشته باشه و داخل EQS رو میتونه با پول کمتر یه مینی EQS بخره

    موافقم 10
  9. Philipp

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه استایل این دوتا برام عادی نشده و اذیتم میکنه
    و باعث میشه نتونم چیزای مثبتی که دارنو ببینم

    موافقم 9
    مخالفم 7
    1. کیانوش

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      منم اول حوشم نمیومد اما الان دوست دارم و اینکه برتریش نسبت به طراحی های معمول بنزینی مرسدس اینه که فضای کابین بیشتری داره بنظرم خودروی برقی احتیاجی به کاپوت بلند نداره که بایدم اینجور باشه

      موافقم 2
      مخالفم 2
  10. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    تو نسخه 43 هفتصد اسب بخار قدرت داره ، برای نسخه 63 s قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری با شتاب ۲ تا ۲.۵ ثانیه ای رو پیشبینی میکنم

    موافقم 7
    مخالفم 5
  11. ارین صاحب جمعی

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    اقا خداییش‌ وزنش را هم در نظر بگیرید خیلی سنگین تر از تسلا و پورشه است

    1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      اصلا بحث اینا باهم جداس
      چون بنز کلا لوکس تره
      اونا اسپرت ترن

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. کیانوش

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      فکر نکنم سنگین تر باشه سدان های برقی همشون حداقل دو نیم تن هستن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  12. reza342

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (216 ديدگاه)

    زشت ترین بنز تاریخ

    موافقم 12
    مخالفم 15
  13. زیزیگولو

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    این سوپر اسپرت دوست داشتنی از ویژگیای پرفورمنس زیادی برخورداره …. وژگیهایی مثل سیستم تعلیق این ماشین که واقعاً معرکه هستش

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. sound of silence

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    😂😂😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 8
  15. Jdm باز

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خیلی به دل نمیشینه
    نمیدونم چرا یه حالت تخم مرغی داره بدنه ماشین

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. امیرسالار

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این بنز داره دیگه شور تکنولوژی و به روز بودن رو درمیاره

    موافقم 7
    مخالفم 2
  17. امین

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    این چه رینگ های آخه زشت ترین رینگ مرسدس بنزه هاست در کل زشت ترین مرسدس که ساخته شده

    موافقم 4
    مخالفم 5
  18. Hamid

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    طراحی داخلیشو دیدم …
    گلبم گرفت!
    چقدر خوشگلههههههههههههه
    اما طراحی بیرونیش راستش اصلا برام جذاب نیس …

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. Porsche 911

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    خیلی دوستش دارم داخلش که رقیب نداره از نظر لوکسی ولی من کابین تایکان رو بیشتر دوست دارم
    ولی در کل عالیه من دوستش داشتم منتظر نسخه های پرفورمنس فول هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا