مرسدس بنز در حرکتی سورپرایز کننده از شاسیبلند جدید G63 4×۴² رونمایی کرد. این خودرو جایگزین مدل قبلی ۴×۴² و ۶×۶ محسوب میشود و مرسدس آن را “آخرین شاسیبلند در نوع خود” مینامد. G کلاس موردبحث همچنان مثل نسلهای قبلی برجسته و خاص به نظر میرسد و قویترین نسخه معرفی شده به شمار میرود.
ژرمنها جزئیات کامل این قدبلند لوکس را منتشر نکردهاند اما به برخی جزئیات دسترسی داریم. G 63 4×۴² جدید از پیشرانه نامآشنای ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده میکند، پیشرانهای که قدرت ۵۸۵ اسب بخاری دارد. خروجی این پیشرانه ۱۶۳ اسب بخار بیشتر از مدل قدیمی G 500 4×۴² خواهد بود. خودروی موردبحث همچنین از سیستم تعلیق ارتقا یافته و اکسلهای پرتال سود میبرد. G 63 4×۴² جدید سیستم تعلیق جلوی مستقل معرفی شده در این نسل از G کلاس را حفظ کرده است و ارتفاع آن از سطح زمین به ۳۵ سانتیمتر میرسد و عمق غوطهوری خودرو نیز برابر با ۹۰.۹ سانتیمتر خواهد بود که این مشخصات چند میلیمتری کمتر از نسخه پیشین هستند. نهایتاً باید گفت این شاسیبلند از سیستم چهار چرخ محرک فول تایم سود میبرد. به این موارد باید دیفرانسیلهای قفل شونده و دندهسنگین را اضافه کرد.
تغییرات بصری نیز آن چیزی هستند که از ۴×۴² جدید انتظار داریم. قوس چرخ های کشیدهتر این شاسیبلند لوکس از تریم فیبر کربنی سود میبرند و در دل خود رینگهای بزرگ ۲۲ اینچی را جای دادهاند. همین تریم فیبر کربن روی جای چراغهای آفرود در سقف و حملکننده لاستیک زاپاس دیده میشوند. از جمله آپشن های در دسترس نیز میتوان به روف راک، نردبان پشتی و نوارهایی با تریم کربنی اشاره کرد.
کابین خودرو نیز بسیار لوکس بوده و از نورپردازی بیشتر و چرم ناپا بهرهمند شده است. خریداران همچنین میتوانند آپشن هایی همچون دوخت های رنگی و متریال سطح بالا را سفارش دهند. مرسدس حتی کفپوش پشمی در محفظه بار را پیشنهاد میدهد. این خودروساز آلمانی فقط به مدتزمان محدودی پیشفروش G63 4×۴² را انجام خواهد داد و استفاده از عبارت “آخرین در نوع خود” نشان میدهد شاید این خودرو آخرین نسخه بنزینی G کلاس باشد و حالت کلکسیونی خاصی داشته باشد.
محمد رستمی نژاد
۲۶ خرداد ۱۴۰۱این ماشین مثل بوگاتی شیرون هست.
چیش؟
اینکه بوگاتی به شدت شیرون رو مهندسی کرده و پرفورمنس عالی ازش گرفته برای اینکه مالکانش لذت بیشتری ببرن درواقع همه خودشونو گذاشتن ولی کمتر هست که با بوگاتی شیرون بخواد پرفورمنس کار کنه همه میذارن گوشه گاراژ.
اینم داستانش همینه میخوان توی آفرود خیلی اوکی باشن ولی اینقدر ماشین گرون هست و تولید محدود احتمالا و اینقدر دنبال پرستیژ جی کلاس هستن که هر کسی اینو میخره باهاش آفرود نمیشه .
یا رپر ها باهاش گنگ میگیرن مثلا به قول خودشون یا سلبریتی ها باهاش تا مراسم هاشون میرن ..یا اجاره میدن واسه موزیک ویدئو.
هیچی سر جاش نیست.
همینطور که هیچ کس به تسلا اس پلاد نیازی نداره 😂😉
Benz
۲۶ خرداد ۱۴۰۱تا وقتی جی کلاس هست چرا ماشینای دیگه تو دیگه داری شان جی کلاس را پایین میاری
ایرانی.
۲۷ خرداد ۱۴۰۱نوش جون اونایی که میخرن که تو ایران نیستن.
ما که یه لند کروز ۲۰۱۰میبینیم اولین چیز یادمون میاد که این خودرو بالای ۷ میلیارد قیمت داره. یعنی ۳۰۰هزار دلار . حالا با ۳۰۰تا اونجا چی میشه خرید . همه چی.
Aboalfazl demon
۲۶ خرداد ۱۴۰۱خیلی خوب از آب دراومده
مکعب دوست داشتنی
Amard
۲۶ خرداد ۱۴۰۱دیگه برای سال ۲۰۲۲ از لحاظ طراحی جذابتی ندارع به شخصه اگه امکانش داشت رنجرور یا لکسوس ال ایکس میخریدم چون جادارتر هم هستند و افرودی هم چیزی کم ندارن
علی
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ولی این نسبت به رنجرور خفن تره🤟
مازیار
۲۶ خرداد ۱۴۰۱اکسل های پرتال برای یه ماشین آف رود فوق العادست
یعنی بهترین تغییر براش میتونه همین باشه اما اون سنگینی حرکتی که بهمراه داره _ بخاطر اضافه شدن سه تا دنده انگل سر هر پلوس _ رو آسفالت و سرعت کمی متفاوت هست
با اینحال چون وجودش حس قدرت داره شخصا
دوسش دارم
javadhy
۲۶ خرداد ۱۴۰۱فکر نکنم بین ماشین های تولیدی کارخانه، ماشینی توانایی آفرود اینو داشته باشه
ظاهرش خیلی خوبه ولی شخصا دوست داشتم به جز افزایش ارتفاع و بروزرسانی سیستم تعلیق و … در ظاهر هم نسبت به نسخه عادی کمی متمایز تر باشه
در کل ماشین خیلی خاصیه و به نظرم ترکیب خوبی از تجمل در سطح بالا و یه آفرودر حرفه ای بودنه
در مورد دوستانی هم که قراره بگن اینو قراره پولدارا بخرن بذارن تو پارکینگ باید بگم که مهم اینه که چنین ماشینی ساخته میشه و توانایی شرکتو نشون میده الان اکثر تکنولوژی های دیوانه وار خودروسازی توی سوپر اسپورت ها و هایپر کاراست که اوناهم اکثرا تو پارکینگن به این دلیل نباید دلیل ساخته شدنشونو زیر سوال برد
viper2
۲۶ خرداد ۱۴۰۱خدایی یه ماشین اسطوره هست و خیلی لوکس و لاکچری خاص . و با ابهت ولی کسی که اینو میخره باهاش افرود نمیره درسته افرودشم خوبه
Dna
۲۶ خرداد ۱۴۰۱دوستان اهل فن لطفا این توان دو رو توضیح دهید چیه
aliasn
۲۶ خرداد ۱۴۰۱زیر پست های قبلی کاربر Iman99 نوشته بودن که :
توان ۲ یه نسخه ویژه از جی کلاس هست که تولید محدود ساخته میشه و ابعاد بزرگتری از نسخه عادی داره عرض و ارتفاع و وزن بیشتری داره به همراه اکسل های پورتال و کلی ویژگی های دیگه کلا یه هیولای آفرود گران قیمت هست.
mahdi-es17
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ماشین خوبیه و واقعا قدرت افرود بالایی داره اما قیمت g63 2022 سلام 160000 تاس مگه ادم دیوانه که یکی از اینارو بخره ببره افرود🤦♀️🤦🏻♂️من خودم فورد f150رپتور 69هزار دلاری به این ترجیه میدم این ماشین بدرد افراد مشهور میخوره که باهاش از جای به جای دیگه برن
گلاب
۲۷ خرداد ۱۴۰۱۶۹ هزار تا هم زیاده چه برسه به قیمت این ماشین البته که این ماشین آفرودر خیلی خوبیه ولی اونی که میخره هدفش پز دادنه
GMA
۲۶ خرداد ۱۴۰۱خیلی هم عالی
JDM lover
۲۶ خرداد ۱۴۰۱جذاب ترین مکعب دنیا 👌
خیلی خوشم اومد، با اکسل های پرتال دیگه مثل حشره میتونه از همه جا بالا بره
فوق العاده خفنه 👍👍👍
Reza Waffen SS
۲۶ خرداد ۱۴۰۱چی شده لامصب
Hadi
۲۶ خرداد ۱۴۰۱مکعب جادویی مرسدس 😍👌🏼
واقعا معرکس…
ممد ژانگولر
۲۶ خرداد ۱۴۰۱جز معدود ماشینایی که تعدادش کمه و افت قیمت نداشته هیچ در مدلهای مارمردش افزایش قیمت هم داشته
شیخ ممد پادشاه دبی از اینا سوار میشه
ممد ژانگولر
۲۶ خرداد ۱۴۰۱چرا تایپ کردم مارمردش ؟!!😂😂😂
منظورم کارکردش بود
کلا تایپم افتضاحه خودم قبول دارم 💪
پدرام
۲۶ خرداد ۱۴۰۱دقیقا یکی از دوستان درست گفت این ماشین قطعا قیمت بالایی داره و پکیچ آفرود هم روش گذاشتن اما با توجه به قیمتش کی با این میره آفرود پس به نظرم این پکیج آفرود بیهوده است مثل این می مونه کفش گرون قیمت کوهنوردی بخری اما بخاطر قیمتش باهاش نری کوه و دوباره همون سه خط رو بپوشی!
Alan.r
۲۶ خرداد ۱۴۰۱بهترین SUV جهانه
لوکس،زیبا،قدرتمند،آفرودر قدرتمند
محور های پرتال خیلی به توانایی های آفرودش کمک میکنه باعث میشه ارتفاعش از زمین بیشتر بشه و نیازی هم به میل گاردان قطور هم نباشه این نوع محور تو یونیماگ هم استفاده میشه