نسل جدید مرسدس GLC43 کوپه و GLC63 کوپه بجای موتورهای توئین توربوی V6 و V8 قبلی، از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکنند.
پس از معرفی نسل جدید مرسدس GLC43 و GLC63، حالا نوبت به نسخهٔ کوپهٔ آنها رسیده است. مثل نسخههای معمولی، این مدلهای AMG هم پیشرانههای شش و هشت سیلندر قبلی را با چهار سیلندر جایگزین کردهاند. زیر کاپوت هردوی این مدلهای جدید AMG پیشرانهٔ ۲ لیتری جدید M139I توربو قرار گرفته است که شخیصت و صدا را قربانی مصرف سوخت و آلایندگی کمتر میکند.
مرسدس GLC43 AMG کوپه
در این نسخه، موتور ۲ لیتری مذکور با سیستم هیبریدی خفیف با استارت ژنراتور یکپارچه کار میکند تا مجموعاً ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. به گفتهٔ مرسدس، این شاسیبلند کوپه ظرف ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. جالب اینکه GLC43 جدید با وجود قدرت بیشتر، شتابی مشابه نسل قبلی با موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو و ۳۸۵ اسب بخار قدرت دارد.
مرسدس GLC63 S E Performance کوپه
کسانی که خواهان قدرت و پرفورمنس بیشتری هستند باید سراغ مدل GLC63 S بروند. این مدل از نسخهٔ قویتر همان موتور ۲ لیتری توربو با ۴۷۶ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری و یک پکیج باطری پرفورمنس بالا استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور است. به لطف این نیرو، GLC63 S ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
نسخهٔ کوپهٔ مدلهای AMG مرسدس GLC جدید از لحاظ شاسی و کابین تفاوت خاصی با نسخههای معمولی ندارند. این یعنی در اینجا هم شاهد همان قطعات شاسی و تعلیقی هستیم که در GLC43 و GLC63 استاندارد دیده بودیم. بااینحال، در داخل سرنشینان عقب به دلیل شیب سقف، متوجه تفاوت خواهند شد. مرسدس فعلاً حرفی در مورد قیمت و زمان عرضهٔ این شاسیبلندهای کوپهٔ اسپرت نزده است.
S
۵ مهر ۱۴۰۲چقدر طراحی این ماشین زیبااااااست فوق العادس فقط همین… از هر لحاظ شاهکاره این ماشین. خداوکیلی ماشین به این میگن چون واقعا شبیه یه suv واقعی هستش نه مثل یه سری از برندا که طراحی تخیلی میزنن به قول معروف گند میزنن به طراحی ماشین. این مدل بنز واقعا زیباااست از هر لحاظ که بهش نگاه کنی…
Hamilton1970
۵ مهر ۱۴۰۲قطعا نبود V8 توش خیلی احساس میشه ولی این ۴ سیلندر یکی از خفنترین های تاریخه
امیدوارم فقط تموم نشن این انجینها و جاشون رو به باطری ندن…
amir
۶ مهر ۱۴۰۲به بنز یکم دیگه رو بدیم میاد دوسیلندر موتور سیکلت میزاره دنبال جو بازار ششرکتی که همیشه هشت سیلندر و شش سیلندر و اینا میزاشت اینطوری شده عجب روزگار غریبی است نازنین
Amir
۵ مهر ۱۴۰۲کاش هنوزم V8 بود :)
a-m-a
۵ مهر ۱۴۰۲حرف شما درست ولی به نظرتون موتوری با اون حجم میتونه تو طولانی مدت هم قدرتشو تحویل بده
Soroush
۵ مهر ۱۴۰۲اخاخ چقدر جذابه این ماشین
پیشرفت خوبی داشته
امیدوارم ۴سیلندر بودنش براش تو فروش مشکل ایجاد نکنه
ابوالفضل
۵ مهر ۱۴۰۲نمیدونم چرا با تعصب میگین خوبه ؟ چون بنزه ؟ اره از نظر کیفیت ساخت و طراحیش خیلی جذابه اونم خیلی … ولی خودتون رو گول نزنین ۴ سیلندر ؟ اخه ؟ میتونستن حداقل از انجین ۶ خطی E کلاس رو استفاده کنن . چرا ۴ سیلندر . مگه تو فروش نسخه C 63 به مشکل نخوردن و مگه تجربه فروش همین انجین روی c63 در مقابل m4 شکست نخوردن ؟ پس چرا دوباره دارن این کار رو تکرار میکنن …
من درک نمیکنم با اینکه مرسدس رو دوست دارم ولی از استفاده انجین ۴ سیلندر ناراحت شدم ….
FM
۵ مهر ۱۴۰۲C63 جدید از نظر فنی از M4 قویتره با اینکه 4سیلندره. اون چیزی که شما میگی شکست خورده تو بحث فروش بوده نه فنی
a-m-a
۵ مهر ۱۴۰۲حرف شما درست ولی به نظرتون موتوری با اون حجم میتونه تو طولانی مدت هم قدرتشو تحویل بده
ابوالفضل
۶ مهر ۱۴۰۲سید منم گفتم بخواطر استفاده از انجین ۴ سیلندر فروشش کمتر بود اگه متن من رو گرفته بودی
Gdm
۶ مهر ۱۴۰۲باز هم کاربر s رو مشاهده میکنید که تغییر اسم داده و تلاش میکنه با استفاده از علم کوانتوم ثابت کنه بنز از بی ام وه بهتره.
داداش بیخیال شو ۱۰۰ بار هم اسمتو عوض کنی تعداد دیدگاه ثابت میمونه:/ حداقل اکانت جدید بزن
Saji
۶ مهر ۱۴۰۲حالا درسته ما در حدی نیسیم بگیم بنز بهتره یا بیامو ولی انصافا طراحیای جدید مرسدس بهتر از بیاموس موتورم ک هرچی پرقدرت و خوب باشه به ۸ سیلندر نمیرسه یه مسیری درست شده که خواه ناخواه خودروسازا باید ادامه بدن مثه مد لباس مثه گوشیای بدون شارژر و جعبه خالی همشم ( به بهونه محیط ضیثط ) ، خوب یا بد
Gdm
۷ مهر ۱۴۰۲آره ، تو سایت یکی تویی یکی سوشیانت عه ، بدجور پیگیرتونم ، حواستون رو جمع کنید
S
۷ مهر ۱۴۰۲Gdm شانس آوردی اینجا هر کامنتی نمیشه گذاشت و پاک میشه مگه نه میدونستم چی بهت بگم
ابوالفضل
۶ مهر ۱۴۰۲چخبرهههه ؟ این همه دیس چرا خب ؟ حرف راست رو زدم تو بحث فروش واقعا شکست خورد چرا دیس میدین … الحق که تعصبی هستین 😑
Mr. gt c
۵ مهر ۱۴۰۲تا حالا روی ی ماشین کراش زدین؟
من الان زدم :)
Enzo Ferrari 2008
۵ مهر ۱۴۰۲خیلی ماشین خوبی هست رقیب X6
Mr. gt c
۵ مهر ۱۴۰۲Gle کوپه رقیبش نبود!
Behnam1012
۵ مهر ۱۴۰۲طراحی حرف نداره ولی فنی جای 8 سیلندر دوست داشتنی خالیه
ای کاش یکباره 8 به 4 نمی شد ، گیرپاز کردیم ! حداقل مدل 63 باید 6 سیلندر می بود ☹️
amir
۶ مهر ۱۴۰۲طراحی بیرونیش نمیگم کامل خوشگله جا داشت بهتر باشه ولی نسبت به چند مدل قبلی شاسی های بنز پیشرفت کرده و این خوبه
Siyavash
۶ مهر ۱۴۰۲الهه زیبایی کلاس خودش…