محصولات مرسدس AMG همواره به پیشرانههای V8 قدرتمند مشهور بودهاند اما این روزها سوپر سدانهای C63 و E63 (و همتایان کراساوور آنها یعنی GLC63 و GLE63) آماده میشوند تا موتورهای V8 رعدآسای خود را در نسل بعدی با موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر جایگزین کنند و هایپرکار میلیون دلاری One نیز از موتور V6 فرمول یک استفاده کرده است. این یعنی روزهای موتورهای V8 افلترباخ به شماره افتاده است. البته موتور ۴ لیتری V8 کنونی این شرکت همچنان در رودستر SL و شاسیبلندهای G63 و GLS63 استفاده میشود اما نسل بعدی سوپرکار AMG GT و همینطور نسخههای AMG نسل جدید S کلاس احتمالاً آخرین خودروهایی خواهند بود که از این موتور استفاده میکنند؛ بنابراین، حالا که نزدیک به چهار دهه از عرضهٔ اولین محصولات رسمی AMG به بازار میگذرد، قصد داریم به افتخارآمیزترین مدلهای هشت سیلندر این بازوی پرفورمنس مرسدس نگاهی داشته باشیم.
مرسدس بنز 300E AMG Hammer سال ۱۹۸۶
مدلی که به آیندهٔ AMG شکل داد این سوپر سدان پیشگام بود. این خودرو که بر اساس E کلاس بسیار محبوب نسل W124 ساخته شده بود، در پاسخ به بامو M5 به بازار آمد. قویترین پیشرانهٔ همر یک نمونهٔ ۶ لیتری V8 بسیار اصلاحشده بود که با ۳۸۵ اسب بخار قدرت، آنقدر قوی بود که خودرو را ظرف تنها ۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. این عدد تقریباً مشابه شتاب لامبورگینی کانتاش بود.
مرسدس بنز C43 AMG سال ۱۹۹۷
اولین محصول رسمی AMG بر اساس C کلاس نسل W202 ساخته شد. این خودرو که C36 نام داشت و در سال ۱۹۹۳ معرفی شد، به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر خطی با ۲۸۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود اما چهار سال بعد، مدل قویتر C43 با پیشرانهٔ V8 به بازار آمد که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور داشت. این نیرو توسط یک موتور ۴.۳ لیتری V8 تولید میشد که در سینهٔ مدلهای سدان و استیشن C کلاس قرار میگرفت.
مرسدس بنز SLR مکلارن سال ۲۰۰۴
وقتی دوتا از بزرگترین نامهای موتوراسپرت برای ساخت یک سوپرکار جادهای باهم همکاری میکنند نتیجهٔ کار چیز جز یک شاهکار بینظیر نمیتواند باشد و SLR دقیقاً همین بود. این خودرو که توسط گوردون موری طراحی شده و در انگلستان توسط مکلارن ساخته میشد، با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت که توسط یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ AMG تولید میشد، به یکی از خودروهای پرفورمنس تعیینکننده در دوران خود تبدیل شد.
مرسدس بنز C63 AMG بلک سریز سال ۲۰۱۲
چهارمین خودرو از سری مدلهای بلک سریز AMG بر اساس C کلاس کوپهٔ نسل W204 ساخته شده بود. این ماشین نهفقط به دلیل عملکردی فراموشنشدنی در پیچها بلکه به دلیل شخصیت انعطافپذیر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی، توسط کارشناسان یک پیروزی فنی و تاکتیکی برای AMG توصیف شد. C63 بلک سریز با ۵۱۷ اسب بخار قدرت قطعاً یکی از برجستهترین محصولات در تاریخ بازوی پرفورمنس مرسدس محسوب میشود.
مرسدس AMG GT بلک سریز
این ماشین که جدیدترین عضو خانوادهٔ بلک سریز محسوب میشود، لایق حضور در این لیست خواهد بود زیرا AMG GT بلک سریز با شکستن رکورد پیست نوربرگرینگ و پشت سر گذاشتن لامبورگینی اونتادور SVJ و پورشه ۹۱۱ GT2 RS نشان داد که سوپرکارهای موتور جلو میتوانند چه تواناییهایی داشته باشند. در سینهٔ این خودرو هم قویترین نسخهٔ موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته که ۷۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
mahdi-es17
۱۱ مرداد ۱۴۰۱مرسدس بنز ۳۰۰E AMG Hammer سال ۱۹۸۶
8سیلندر فقط خودت
مزدا
۱۲ مرداد ۱۴۰۱خودم عاشق e63 AMG هستم و خواهم بود
ماشین باز
۱۱ مرداد ۱۴۰۱خدایی هیچ موتوری V8نمیشه بهترین موتور تاریخه چه تو اروپا چه تو امریکا و غیره
😍😍😍😍
aMiRsHaYaN
۱۱ مرداد ۱۴۰۱فقط صدای شیری مانندش
viper2
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ببین عزیزان موتور هشت سیلندر اصلا بحث صدا و قدرتش نیست . بحث اینه که موتور هشت سیلندر هر احتراقی که انجام میده ۹۰ درجه میل لنگ میچرخه و بعد احتراق بعدی انجام میگیره و توی موتور شیش سیلندر این زاویه ۱۲۰ درجه هست و توی موتور ۴ سیلندر این زاویه ۱۸۰ درجه هست . به همین دلیل هست که موتور هشت سیلندر اینقدر نرم کار میکنه و این قدر با دوام هست چون اگر یه یاتاقان بزنه خیلی نمیخواد میل لنگ زور بزنه برای احتراق بعدی . به همین دلیل هست که خودروساز های حرفه ای اینقدر به هشت سیلندر علاقه دارن . همینجوری الکی نیست بیای از روی اسب بخار و این عددای بچگانه با موتور ۴ سیلندر توربو مقایسش کنی یا حتی ۶ سیلندر توربو .
علیآقا
۱۱ مرداد ۱۴۰۱V12 مگه چشه؟
مانی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱بالانسترین موتور ۶ خطیه
حالا حساب کن وقتی ۲تا ۶ خطی تو وی ۱۲ بهم وصل میشن
و باز هم نیروهای مخالف بیشتری خنثی میشه چی میشه
یعنی چی وی ۱۲ مگه چشه؟وی ۱۲ آخرشه دیگه
Reza Waffen SS
۱۱ مرداد ۱۴۰۱سلاطین جمعشون جمه
میلاد
۱۱ مرداد ۱۴۰۱موتور SLR پنج و نیم حجمشه.
M113 که روی چند مدل از بنزای داخل ایران شامل C55 , SL55 و SLK55 هم سواره.(با قدرت کم تر)
امین
۱۱ مرداد ۱۴۰۱به نظرم هیچ سوپراسپرتی در زیبایی ، جذابیت و اصالت مانند مکلارن SLR نبود.واقعا شاهکار بینظیری بود که همزمان با پورشه کارا جی تی به بازار اومد.کلارکسون هم از شیفتگان این ابر خودرو بود.بعد از اون بقیه سوپر اسپرتهایی که مرسدس ساخت ، مثل اون بی همتا نشد
GMA
۱۱ مرداد ۱۴۰۱جالبه نمیدونستم SLR هم توسط گوردون موری طراحی شده،دو برابر عاشقش شدم❤️
shirko
۱۱ مرداد ۱۴۰۱موتورش و گوردن موری طراحی کرده ، بدنشو خیر
GMA
۱۱ مرداد ۱۴۰۱طراح بدنه اش کی بوده؟
shirko
۱۲ مرداد ۱۴۰۱طراحی بدنه گوردن واگنر بوده ، موتور اس ال ار ، مکلارن واسش طراحی و درست کرده ، اون موقع گوردن موری در مکلارن کار می کرد .
جواد عقیلی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱Designer: Gordon Murray
The Mercedes-Benz SLR McLaren is a masterpiece. A good wine that took some years to mature to perfection. Mercedes-Benz presented the Vision SLR in 1999. In order to turn the concept car into a usable car, the project was transferred to McLaren, of which Mercedes-Benz was a shareholder at the time. More specifically, the project ended up with Mr Gordon Murray, spiritual father of the sublime McLaren F1. The Vision SLR was at odds with everything Murray stands for. The packaging of the car was not good, the design was difficult and the proportions made it difficult to achieve the predetermined goals. A long period began for Murray, flying to Stuttgart every week to meet with people from Mercedes-Benz to convince them of how the car should be developed.
Amin
۱۱ مرداد ۱۴۰۱مگه گوردن مورای طراح موتور بوده ….؟ پس چرا برای مکلارن اف یک خودش موتور نساخته…!
تا اونجایی که من میدونم پیشرانه ی ۵.۵ لیتر سوپر شارژ این ماشین کار خود مرسدس هست و طراحی بدنه رو گوردن مورای آنجام داده ، البته کاملا مشخصه که این طراحی ریشه ی قوی ای هم در طراحی های مرسدس داره
Alan.r
۱۱ مرداد ۱۴۰۱موتورشو AMG ساخته
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱موتورش همون نمونه تقویت شده SL55AMG هست و گوردون موری طراح خود اتومبیل بوده نه موتورش
خود اتومبیل هم صرفا طراحی بدنه نیست
بلکه اجزای اصلی یعنی محل قرارگیری موتور و آئرودینامیک و غیره
و امین جان طراح موتور بودن برای ساختش کافی نیست توان توسعه و در یک کلام امکانات و پول هنگفت لازم داره
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱در مورد SLR و CARRERA GT دو شاخی
که هم دوره بودن دو تعریف متفاوت
بیان میشد
SLR بنز جاده ای که مسابقه ای شده
CARRERA GT پورشه مسابقه ای که
جاده ای شده
و این به راه توسعه این دو اتومبیل
مربوط میشد
BMW
۱۱ مرداد ۱۴۰۱نه داداش پدال اشتباه نوشته گوردون واگنر طراح خودرو بوده نه موری….. واگنر با طراحی همین خودرو سال های بعد شد مدیر طراحی مرسدس تا به امروز
GMA
۱۱ مرداد ۱۴۰۱افتخار آمیز ترین محصول AMG حضور نداشت،SLS
در ضمن SLR اصلا محصول AMG نیست!
Porsche 911
۱۱ مرداد ۱۴۰۱SLR محصول AMG نیست درسته
ولی توی یکی از مطالب قدیمی که خودم نوشتم اشاره شد که مرسدس با موتور و فنی AMG بهش خیانت کرد و با مام مکلارن و بدون اسم AMG این مدل رو وارد بازار کرد
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱چون مرسدس در اون زمان سهامدار عمده
مک لارن بود و دیگه
MERCEDES SLR AMG MC LAREN
خیلی غریب میشد از طرفی هم نقش مک لارن
در تولید این اتومبیل غیر قابل انکار بود _ با احتیاط نسبت به دوستان فن بنز باید عرض کنم اتومبیلی بود که در انگلستان طراحی و تولید شد با موتوری که توسط بنز فرستاده میشد _ به همین خاطر لوگو و کلمه MERCEDES نقش AMG رو هم ایفا کرد
new reventon
۱۱ مرداد ۱۴۰۱اس ال آر رو نگایین کنین تو رو خدا
پادشاه نیست؟
R@min
۱۱ مرداد ۱۴۰۱پس clk dtm amg کجاست مومن ؟؟!
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱بالای ابرها بود ندیدنش😆
مانی
۱۲ مرداد ۱۴۰۱اون زمان ۲۰۰ کیلو از فراری F430(اگه اشتباه نکنم) سنگینتر بود ولی بجاش خیلی قویتر بود!!!
تو بعضی از پیستها سریعتر از فراری بود،یه شاهکار به تمام معنا
بهنام
۱۱ مرداد ۱۴۰۱SLR قطعا در بین ده خودروی زیبای تاریخ جای خواهد داشت. طراحی بینظیر ،جلوتر از زمان خودش . یک دنیا زیبایی در زیر کاپوت و نحوه ی باز شدن اون قرار داره .
Si
۱۱ مرداد ۱۴۰۱تسلط بر زمین دریا و آسمان و دیگر هیچ ما یا بهترین هستیم یا هیچکس بهترین نیست
مازیار
۱۱ مرداد ۱۴۰۱نه، یا ما بهترین هستیم یا هیچکس بهترین نیست نه
حتی آلمانی های مغرور هم همچین شعاری نمیدن😅
بهترین یا هیچ
Si
۱۱ مرداد ۱۴۰۱خب داداش اینم همینه با یکم فرق وگرنه the Best or nothing رو میدونم
Yasin
۱۱ مرداد ۱۴۰۱SLR بهترینشون بود …
جای SLS بلک سریز و amg gt 63s سدان هم خالی بود
Alan.r
۱۱ مرداد ۱۴۰۱چرا SLS AMG حضور نداره؟
NAVID۰۰۹۸
۱۱ مرداد ۱۴۰۱جاودانهترینشان سلطان SLR افسانهای !
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۱ مرداد ۱۴۰۱سلاطین جاده
JDM lover
۱۱ مرداد ۱۴۰۱سلاطین یجا جمع شدن
با slr و 300e amg خیلی خیلی حال کردم
راستی sls amg black series رو فراموش کردید
جای خالیش تو لیست خیلی حس میشه
seyedjavad.mercedesbenz
۱۱ مرداد ۱۴۰۱همشون تو زمان خودشون انقلابی بودن ، زیبا ، گوش نواز ، همه کاره ، با کلمه نمیشه توصیفش کرد ولی شعارشون گویای محصولاتشونه
The best or nothing
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱۱ مرداد ۱۴۰۱مرسدس ای ام جی فقط بلک سریز ۲۰۱۲ تموم شد رفت پی کارش
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۲ مرداد ۱۴۰۱این لیست رسمیت نداره وقتی SLS AMG توش نیست.
عزرائیل
۱۲ مرداد ۱۴۰۱عشق فقط SLR مک لارن خدایی هم طراحیش هم فنیش بیسته خداوکیلی
۲ تا هم ازش تو ایران داریم
یکی سفید یکی نقرهای
خیلی خوشگله 😍
پیام
۱۲ مرداد ۱۴۰۱SLS Black Series خار داشت تو لیست نیست اصلا این لیست با عدم وجود این شاهکار رسمیت نداره خود من تیترا خوندم اولین گزینه SLS اومد تو ذهنم