مرسدس بنز

معرفی مرسدس AMG GT کانسپت، پیش‌نمایش نسخه هیبرید 800 اسب بخار

مرسدس در نمایشگاه مونیخ کانسپت AMG GT E Performance را معرفی کرده که پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود.

مرسدس شگفتی‌های زیادی برای نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۳ داشت که آخرین آن‌ها کانسپت AMG GT E Performance است. این کانسپت که با رنگ مشکی و قرمز به نمایش درآمده، پیش‌نمایش نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با قدرتی بیش از ۸۰۰ اسب بخار است. به نظر نمی‌رسد این کانسپت به‌جز پورت شارژ روی سپر عقب تفاوت ظاهری دیگری با AMG GT معمولی داشته باشد. البته در این کانسپت شاهد رنگ مشکی هستیم که تمام قسمت جلو ازجمله چراغ‌ها را پوشانده و با بال عقب سفارشی و ترمزهای کربن سرامیکی با کالیپرهای طلایی پشت رینگ‌های ۲۱ اینچی مشکی هستیم.

قوای محرکهٔ این نسخه از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است. مرسدس فعلاً خروجی این قوای محرکه را اعلام نکرده اما همین سیستم در GT63 S E Performance چهاردر 843 اسب بخار قدرت و در S63 E Performance پرچم‌دار ۸۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این یعنی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی AMG GT جدید از نسخهٔ بلک سریز نسل قبلی با ۷۳۰ اسب بخار قدرت بسیار قوی‌تر خواهد بود.

نسل دوم AMG GT که تنها چند هفته پیش در هفتهٔ اتومبیل مونتری رونمایی شد هم در مونیخ به نمایش درآمده است. این ماشین فعلاً فقط در دو نسخهٔ V8 عرضه می‌شود که شامل GT55 با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت خواهد بود. نمونه‌ای که در مونیخ به نمایش درآمده، به رنگ آبی مات با تریم مشکی براق، قطعات فیبر کربنی و کالیپرهای ترمز زردرنگ است و در داخل هم از تودوزی چرمی سفید و فیبر کربن روی فرمان و کنسول مرکزی بهره می‌برد.

معرفی نسخه‌های E Performance نشان می‌دهد که AMG فعلاً موتور V8 را کنار نمی‌گذارد و برای بقا و افزایش قدرت، سیستم هیبریدی به آن اضافه می‌کند. تنها نقطه‌ضعف سیستم پلاگین‌هیبریدی افزایش وزن است و به همین دلیل AMG GT جدید از نسل قبلی بزرگ‌تر و سنگین‌تر خواهد بود. درهرحال، انتظار می‌رود در آیندهٔ نزدیک نسخهٔ هیبریدی برای رودستر AMG SL هم ارائه شود. فعلاً مشخص نیست که مرسدس این مدل‌های E Performance جدید را چه زمانی معرفی خواهد کرد اما انتظار می‌رود این کار در سال ۲۰۲۴ صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. mercedesamg

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    آیا واقعا این نسل جدید gt هست؟
    آیا واقعا این نسل بعد sls؟
    آیا واقعا این چند نسل بعد slr مکلارنه؟
    چی شد اون ابهت؟
    کجا رفت اون درب‌های گالوینگ؟
    کجا رفت اون درب‌های پروانه‌ای؟
    کجا رفت اون صدای مهیب؟
    کجا رفت اون شتاب بوگاتی w16 در 20 سال قبل؟

    موافقم 59
    مخالفم 18
    1. mercedes

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      فقط مرسدس نیست سمت مصرف گرایی رفتن، مثلا کادیلاک ، شورولت ، تویوتا …
      همشون اینطوری شدن.
      مثلا کادیلاک سویل یا مرسدس s کلاس w140 و شورولت کاپریس1970
      همشون نه اون پرستیژ رو نه اون ریختو پاش و نه اون تجمل گرایی رو دارن

      موافقم 36
      مخالفم 10
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خب دنیا روبه تغییره

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. Cyber truck punk

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      دنیا رو به تغییر آقای enzo ولی منتها همشون دارن (عوضی) تغییر میکنن.
      اسم این دهه تاریک میلادی رو باید گذاشت تغییرات به سبک (تسلا).
      امید من فقط به چند تا برند مونده که یکیش همین فراری هستش.
      ما الآن تو عصر قرون وسطا (دوم) ماشین ها زندگی میکنیم.
      با آرزوی دیدن عصر انقلابی جدید در پیشرانه های انقلابی بدون حضور بابا برقی ها و تسلا ضحاک.

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. آرش

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحیش عالیه نمی دانم چرا اینقدر ازش انتقاد میشه ؟؟!!!!

    موافقم 37
    مخالفم 10
  4. al-ml-kh

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    این ماشین هر چقدرم پرفورمنس خوبی داشته باشه با این حرکت هیبریدی کردنشون راحت وزنش بیش از 2 تن میشه که تو این سگمنت خیلی حرکت غلطیه.
    مرسدس جان نسل قبلی اومدی بدون هیبریدی کردن یه بلک سریز دادی با 700 اسب حالا هم بیا همونکارو بکن نهایتش یه هیبریدی خفیف هم بزار که لانچ رو بهترش کنه و لگ توربو رو از بین ببره.

    موافقم 21
    مخالفم 2
  5. همایون

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (779 ديدگاه)

    بنز باید یه فکری به حال این سیستم هیبریدش بکنه چون با اینکه باطریهای چندان بزرگی نداره ولی وزن خیلی بالایی رو تحمیل میکنه به ماشینها حالا تو اس وزن زیاد مشکل نیست ولی تو سی و نسخه چهاردر GT وزن زیاد دست وپای راننده رو بسته با اینکه مسافت پیمایش خیلی کمه نمیدونم چرا اینقدر وزن داره موتورهای برقی خودشون معمولا زیاد سنگین نیستن فقط باطریشون سنگینه که اینجا باطری بنز کوچیکه.حالا این مدل هم همینجوری فکر کنم ۱۸۰۰ وزن داره با باطری ۲۵۰۰ میشه احتمالا

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. پرهام(jdm fan)

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بچه ها فقط من این حسو دارم‌ ؟
    چرا یجوریه؟
    اصلا انگار یه چیز دیگس

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. AMG

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (185 ديدگاه)

    همه برا ما شدن کارشناس واقعا من نمی‌فهمم این همه انتقاد از این شاهکار با این قدرت و زیبایی چیه؟؟؟ واقعا یه سریا چی تو خودشون میبینن که از این ایراد میگیرن. از هر لحاظ بگی این ماشین شاهکاره. حالا اگه یه برند دیگه بجز بنز بود همه به به و چه چه میکردن

    موافقم 24
    مخالفم 9
  8. S

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    عجب‌ هیولایی بشه این …

    واقعا فاز اینایی که ایراد میگیرن از این‌ ماشینو نمیفهمم. الان چه ایرادی داره این ماشین که ما نمیفهمیم؟؟ هم‌ ظاهرش خفنه هم از لحاظ عملکرد فنی با این مدلش حرف اول تو کلاس خودش میزنه. دیگه یه ماشین‌ باید چیکار کنه؟؟؟ حتما شاید توقع دارین پرواز کنه!!!🤔🤔🤔🤔

    موافقم 22
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا