در حال حاضر مرسدس AMG GT رسماً کنار رفته است. رئیس AMG «فیلیپ شیمر» این موضوع را طی مصاحبهای با روداندترک اعلام کرده است. شیمر دراینباره گفته است:
تولید متوقف شده است و دیگر قابل سفارش نیست اما متأسفانه مرسدس هنوز آمار فروش آن را اعلام نکرده است.
بااینحال، برای طرفداران این سوپرکار آلمانی جای نگرانی نیست زیرا نسل جدید AMG GT در راه است و قبلاً چند بار پروتوتایپهای آن شکار عکاسان جاسوس شدهاند. البته اینکه طراحی سوپرکار جدید مرسدس چه شکلی خواهد بود سؤال بزرگی است که شیمر تمایلی به پاسخ دادن به آن نداشته است.
شیمر گفته است:
به اعتقاد من GT یک موفقیت بود و کاملاً بدیهی است که جانشین آن را بسازیم. ولی بازهم دشوار است که بدانیم GT چقدر موفق بوده است زیرا مرسدس کل تعداد تولید آن را اعلام نکرده است.
بااینحال، با کمی کندوکاو میتوان فهمید که از زمان معرفی AMG GT در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۷ هزار دستگاه از آن ساخته شده است که برای یک خودرو اسپرت تیراژ پایین با برچسب قیمتی ششرقمی آمار نسبتاً خوبی است. متأسفانه شیمر چیز دیگری در مورد AMG GT نگفته است زیرا هدف این مصاحبه درواقع AMG C63 S E Performance بوده است.
بااینحال، گزارشات و اطلاعات زیادی در مورد نسل بعدی سوپرکار مرسدس در اختیار داریم. به گفتهٔ برخی منابع، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی همچنان حفظ خواهد شد. حتی خود مرسدس نیز روی این موضوع صحه گذاشته زیرا گفته است تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد همچنان موتورهای V8 را ارائه خواهد کرد و این میتواند از سال ۲۰۳۰ به بعد هم ادامه داشته باشد. البته هرچند در نسل آیندهٔ AMG GT کماکان پیشرانهٔ V8 ارائه خواهد شد اما با توجه به قدرتی که AMG توانسته از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر هیبریدی در C63 جدید استخراج کند، ممکن است ارائهٔ یک نسخهٔ چهار سیلندر قدرتمند از AMG GT آینده نیز در برنامههای مرسدس باشد.
از این موضوع که بگذریم، AMG GT جدید باید از همان پیشرانهٔ V8 نسل جدید AMG SL استفاده کند زیرا پلتفرم مشترکی با آن دارد. این یعنی میتوانیم انتظار قدرتی بین ۴۷۵ تا ۵۸۵ اسب بخار را داشته باشیم درحالیکه احتمال ساخت یک نسخهٔ هیبریدی E-Performance با قدرتی در حدود ۸۵۰ اسب بخار هم وجود خواهد داشت.
Alan.r
۳ مهر ۱۴۰۱از نظر پرفورمنس و قدرت که صد درصد عالی خواهد بود امیدوارم ظاهرشم خوب باشه
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۱با اینکه جزو بهترین محصولات مرسدس بود ولی من به شخصه هیچوقت نتونستم اینو به عنوان جانشین SLS قبول کنم
Amir
۳ مهر ۱۴۰۱به نظر من sls هم نتونست جانشین کاملی برای slr باشه ولی عالی بود این هم جانشین خوبی برای sls نیست ولی عالیه کلا sls و slr دو تا اسطوره تکرار نشدنی هستن
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۱اشتباه نکن داداش SLS جانشین گالووین 1954 بود، نه جانشین SLR
TML BN
۳ مهر ۱۴۰۱برادر SLS چه ربطی به SLR داره آخه😂😂😂
و SLS واقعا اسطوره بود من عاشق در هاش بود مهندسی که SLS داشت خارقالعاده بود💔
AMG GT هم خوب بود مخصوصا چون موفقیت های خوبی برای مرسدس کسب کرد
روح همشون شاد💔👋🏻👋🏻👋🏻
کیانوش
۳ مهر ۱۴۰۱بعید میدونم اصلا هدف ساختشم جانشینی اس ال ار بوده باشه هم پرفروش تر هم ارزون تر از اس ال ار بوده ساخته شد تا ی رقیبی واسه ۹۱۱ باششه و هم فروش خوبی داشت خدایی هم اینکه واقعا چه تو پیست چه تو شخصیت پا به پای ۹۱۱ این چند سال اومد
Pedram7
۳ مهر ۱۴۰۱خداحافظی سخت 😢
بی خیال اسم
۳ مهر ۱۴۰۱یکی دیگه از عشقام هم رفت💔
Porsche 911
۳ مهر ۱۴۰۱نسل بعدش تولید میشه
داخل متن نوشته
این نسل فعلی توقف تولید شده تا نسل جدید بیاد
که نسخه های مختلف داره و همچنان با V8 نفس میکشه
بی خیال اسم
۳ مهر ۱۴۰۱می دونم داش
داخل متن هم نوشته اگه تقاضا زیاد باشه
بازم با وی ۸ هست
ولی ممکنه مرسدس برای رقابت تو بازار برقی
بزنه زیر قولش و اینکار رو نکنه
Si
۳ مهر ۱۴۰۱یه شاهکار بود و قاتل هرچی هایپر کار و سوپراسپرت توی پیست
۹۱۱
۳ مهر ۱۴۰۱این برای ۹۱۱ نسل جدید داده
۹۱۱
۳ مهر ۱۴۰۱مخصوصا gt2
امیرحسین
۳ مهر ۱۴۰۱واسه خارجیا بد شد ما که پدال گازش زیر پامون نیست
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ مهر ۱۴۰۱داداش به خدا تو یه چیزی میزنی
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱یه افسانه دیگه هم از پیشمون رفت 😔