مرسدس بنز

مقایسه مرسدس SLS AMG و AMG GT جدید، سوپراسپرت قدیمی یا جدید؟

مرسدس بنز SLS اولین خودرویی بود که به‌طور مستقل توسط AMG توسعه پیدا کرد اما در برابر جدیدترین سوپرکار افلترباخ یعنی AMG GT63 چگونه خواهد بود؟

مرسدس به‌تازگی قیمت نسل جدید AMG GT که نوهٔ SLS محبوب محسوب می‌شود را اعلام کرده است. قیمت این خودرو از ۱۳۵ هزار دلار برای GT55 آغاز می‌شود و به ۱۷۶ هزار دلار برای GT63 می‌رسد. هرچند این قیمت‌ها ممکن است گران به نظر برسند اما برای یادآوری، SLS در سال ۲۰۱۰ با قیمت ۱۸۳ هزار دلار به بازار عرضه شد که با احتساب تورم معادل ۲۵۲ هزار دلار امروز خواهد بود. البته SLS قرار بود مدلی تولید محدود باشد و به همین دلیل قیمت بالایی داشت. مرسدس طی دورهٔ کوتاه پنج‌ساله، تنها حدود ۱۲ هزار دستگاه از این خودرو تولید کرد درحالی‌که از نسل اول AMG GT بدون احساس نسخهٔ بلک سریز، ۱۷ هزار دستگاه ساخته شد. حال در ادامه قصد مقایسهٔ نسل دوم AMG GT را با SLS داریم تا ببینیم این کوپهٔ جدید در برابر سلف خود چگونه خواهد بود.

طراحی بیرونی

SLS AMG بدون شک زمانی که معرفی شد ظاهر فوق‌العاده‌ای داشت. به گفتهٔ مرسدس، این یک 300SL گالوینگ برای دنیای مدرن بود. کاپوت کشیده، بخش عقبی کوتاه، اسپویلر عقب مخفی و سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای بزرگ، نمای جذابی به SLS بخشیده بودند اما بدون شک برجسته‌ترین ویژگی طراحی این ماشین درهای گالوینگ بود. البته این درها غیرکاربردی بودند و دسترسی به داخل خودرو را بسیار سخت می‌کردند اما هیچ‌کدام از این‌ها مهم نبود و کارشناسان طراحی سراسر جهان، ظاهر SLS را عالی توصیف کردند. این ماشین علیرغم کاستی‌هایی که داشت موفق به کسب چندین جایزهٔ طراحی شد.

نسل جدید AMG GT تکامل‌یافتهٔ نسل قبلی است که خود تکامل‌یافتهٔ SLS بود. مرسدس در این خودرو فرم کلی SLS را حفظ کرده اما آن را با جدیدترین زبان طراحی خود تطبیق داده است. ازاین‌رو، در عقب چراغ‌هایی را می‌بینیم که حالا توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند و جای دو سر اگزوز بزرگ قبلی را حالا چهار سر اگزوز مربعی گرفته است. AMG GT همچنین صندوق باری با اندازهٔ مناسب و درهای معمولی دارد. هرچند از روی عکس هرگز مشخص نیست اما این کوپهٔ جدید بزرگ‌تر و بسیار چاق‌تر از SLS است.

پیشرانه

SLS و GT63 هردو به پیشرانه‌های نمادین AMG مجهز هستند. SLS از نیروگاه مشهور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بعداً اما AMG مجبور شد به دلیل قوانین آلایندگی این موتور هیولایی را با موتور کوچک‌تر ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو جایگزین کند. زیر کاپوت GT63 هم موتور جدیدتر ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار دارد که در محصولات مختلف AMG جایگزین ۵.۵ لیتری قبلی شد. این موتور یک شاهکار مهندسی است که در همه‌چیز از رودستر SL گرفته تا شاسی‌بلندهایی مثل G کلاس استفاده می‌شود.

موتور ۴ لیتری موردبحث در GT63 جدید ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که تنها ۱۵ اسب بخار بیشتر از SLS تنفس طبیعی است اما تفاوت بزرگ در گشتاور ۸۰۰ نیوتن متری این موتور جدید است. علاوه بر این، برخلاف پیشرانهٔ تنفس طبیعی که حداکثر گشتاور خود را از دور نزدیک به ۵ هزار rpm ارائه می‌کند، V8 جدید این کار را از دور ۲,۵۰۰ rpm انجام می‌دهد. این ویژگی برای شتاب گیری در دنده‌های بالاتر بسیار خوب است و برای سبقت‌گیری گیربکس نیازی به معکوس دادن نخواهد داشت.

انتقال نیرو

در بخش انتقال نیرو بین این دو ماشین یک شباهت و چندین تفاوت وجود دارد. وجه مشترک دو خودرو این است که پیشرانه تا حد امکان به سمت عقب کشیده شده تا ترکیب موتور جلو وسط را ایجاد کند اما شباهت‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا در SLS برای توزیع وزن بهتر، از گیربکس ترنس‌اکسل در عقب استفاده شده بود. این گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه نیرو را فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد و در مسیرهای خیس سواری وحشیانه‌ای را به دنبال داشت. در نسل دوم AMG GT اما ترکیب پیشرانهٔ کارتل خشک و گیربکس ترنس‌اکسل کنار گذاشته شد و با انتقال گیربکس به جلو، سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

این ترکیب جدید هم معایب و هم مزیت‌هایی دارد. GT63 جدید به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک در خط مستقیم سریع‌تر است. این خودرو ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که SLS برای انجام این کار به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. اینکه مرسدس به‌صورت استاندارد AMG GT جدید را به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز کرده موضوعی منطقی است. انتقال نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار قدرت به جاده فقط با استفاده از چرخ‌های عقب دشوار است و زمانی که سیستم‌های کمکی خاموش شوند خودرو وحشیانه و افسارگسیخته رفتار خواهد کرد.

به همین دلیل، تقریباً همهٔ خودروسازان آلمانی سراغ سامانهٔ چهارچرخ محرک رفته‌اند تا رانندگی با خودروهای خود را آسان‌تر کنند. بااین‌حال، این سیستم از جذابیت رانندگی می‌کاهد. هرچند سامانهٔ چهارچرخ محرک باعث می‌شود بهتر بتوان از قدرت موتور استفاده کرد اما SLS به خاطر تمایل به دریفت کشیدن و لیز خوردن‌های جانبی شهرت داشت. همچنین در صورتی روشن بودن کنترل کشش و کنترل پایداری، رانندگی با SLS آن‌قدرها هم سخت نبود.

کارایی داخلی

SLS یک خودروی تنگ دونفره با صندوق بار کوچک بود اما AMG GT جدید با ترکیب ۲+۲ جهش بزرگی به جلو داشته است. البته شاید برخی بگوید این صندلی‌های عقب کوچک چندان کاربردی ندارند اما دارندگان پورشه ۹۱۱ از این صندلی‌ها برای کودکان استفاده می‌کنند. همچنین از این صندلی‌ها می‌توان به‌عنوان فضای بار هم استفاده کرد. به همین دلیل است که از ۹۱۱ به‌عنوان یک خودروی اسپرت روزمرهٔ عالی یاد می‌شود. حال مرسدس که در نسل اول AMG GT از این موضوع غافل شده بود، دوباره این اشتباه را تکرار نکرده است. همچنین صندلی‌های عقب AMG GT به شکل کاملاً صاف جمع می‌شوند و فضای بار بیشتری را فراهم می‌کنند.

جمع‌بندی

قیمت نمونه‌های کارکردهٔ نسل اول AMG GT نشان می‌دهد که ارزش خود را به‌اندازهٔ SLS حفظ نکرده است. همین موضوع احتمالاً در مورد نسل دوم هم صدق خواهد کرد. این ممکن است خودرویی سریع‌تر و کاربردی‌تر باشد اما ویژگی‌های خاص SLS را ندارد. SLS از جهات مختلف یک ماشین رادیکال بود. طراحی فوق‌العاده جذاب، پیشرانهٔ دست‌سازی که یک شاهکار بود و آن درهای بی‌نظیر، SLS را به خودروی منحصربه‌فردی تبدیل کرده بودند. همچنین این اولین خودرویی بود که به‌طور مستقل توسط AMG توسعه پیدا کرد.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس SLS AMG مرسدس AMG GT63
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۸ ثانیه ۳.۱ ثانیه
طول ۴,۶۳۸ میلی‌متر ۴,۷۲۴ میلی‌متر
عرص ۱,۹۳۸ میلی‌متر ۲,۰۱۴ میلی‌متر
وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. sinasvj

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (429 ديدگاه)

    اصالتی که توی ققنوس میبینید رو توی هیچ بنز امروزی پیدا نمیکنید

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. پیام

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      انتخابم SLS هست

      آنجا که عقاب پر بریزد…

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        SLS
        به نظرم آخرین بنز اصیلی که بنز ارائه داد و بنزیه باس خودش ماشالله و بعد از اون هرچی ساخت داد بیرون فقط جنبه‌ی تجاری داشته نه واقعیت حقیقی که بوی اصل بودن بده !!!

        من عاشقم ❤👀❤
        عاشق SLS و SLR تکرار نشدنی!

        ساخته‌های امروز صنعت خودرو همچون شرایط جهانیش فقط داروی مُسَکِنی هستند بر درد لاعلاج زشتی و خسته‌کننده‌ی جهان که همه زنده‌ایم نفس میکشیم ولی حسی برای بقاء نداریم ، گویی روحی نداریم!!!

        به نظر من تنها در یک صورت میتوانید جَبَروت SLS را درک کنید و شاهدش باشید و اونم تنها بازی با روح و روان شماست وقتی که جرمی کلاکسون را در تست و بررسیش مینگرید ، چنان شیفته‌ی بررسی SLS میشید که تا دقایقی از جهانِ حقیقی کَنده میشید میرید تو اَبرها ! رویایی که از مرسدس انتظار میره نه اینایی که امروز با قیمت‌های بالا به خوردِ مشتری معمولی و پولدار میده!!!

        بلک‌ادیشن رنگ سفیدش خداست !
        اما رنگ نقره‌ایش مُهرِ مرسدسِ !
        اصلاً رنگشم نکنن بازم خداست ، خدایی که ستایشش به تنهایی نعمتِ !

        اگر روزی خدا به ما هم نیم‌نگاهی انداخت و مثل مانی‌خوشبین یا برایان اعتماد ثروتمند شدم ، سوله‌ای چهار طرف شیشه‌ای میزنم به وسعت یک جریب روی بالاترین تپه‌ی شهر با دنیایی از نواَفکن تا برقش چشم مردم را دگیر کنه و به دنیا امیدوار ، مطمئناً SLR و SLR گل سرسبد این سوله خواهند بود و پشتشون یه بکلار یه کررا GT زرد میزارم و در پشت اون هم یه لیلا علوی زرشکی مدل ۹۷ و …. ، البته از خواب که بیدار میشم سخت‌ترین کار خوردن صبحانه و رفتن و رسیدن به بدبختی‌های روزانست که از رویا به واقعیت زشت هروزه پیوند بخوریم!!!

        این دنیا به همه‌ی ما ایرانیا زیادی بدهکاره ولی من با یه SLS هم طلبم رو میبخشم به کل جهانِ هستی😐 ، بخدا سخاوتمندم و اگر نه شما باشید به کل شرکت مرسدس هم راضی نخواهید شد ، بله ، ما مثل هم نیستیم اینو سه بار بخوان !!!

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. Muty

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          به نظرم تو دوتا حوزه وارد بشی موفق میشی نوید
          متاسفانه هیچکدومش خودرویی نیست !!!

          1- نویسندگی ( قوه ی تخیل قوه العاده بالایی داری! از جنبه ی مثبتش میگم)
          2- کوچینگ / پیشگویی / فالگیری / همچنین *** و…

          موافقم 13
          مخالفم 2
        2. Mercedes

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (956 ديدگاه)

          شاید باورت نشه من از slr خوشم نمیاد 😂
          همه عاشقشن ولی من دوسش ندارم
          از اون بنز های چراغ دوقلو کلا بدم میاد یک نسخه هم یه مدت تو ایران ماشین پلیس بود
          کلا از چراغ دوقلو های مرسدس خوشم نمیومد هیچوقت
          با فنیش کاری ندارم ظاهر منظورم بود

          موافقم 0
          مخالفم 5
      2. ALI A

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        چندتا sls تو ایران داریم… این ماشین اصلا از قیافه نمی افته ….

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          اگه اشتباه نکنم ۵تا!!!
          نکته جالب اینجاست که نمونه‌ی صفر کیلومتر SLS بلک‌پکیج با رنگ نوک‌مدادی داریم که پارسال از گمرگ پس از سال‌ها خوابیدن ترخیص شد و پلاک گرفت و فکر نمیکنم در دنیا SLS صفری باقی مانده باشه و شما حساب کن SLS همینجوری قیمتش در جهان داره میکشه بالا و در ایران که دیگه هیچی نگیم بهتره!!!

          موافقم 4
          مخالفم 3
    2. MehdiTurbo

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      چرا بنز بی ام و باید از اون طراحی به این طراحی برسن ؟
      تازه این خوبه این بهترین کلاس
      اگه قسمت شاسی بلند و سدان مقایسه کنن عمق داستان متوجه میشین میتونستن جفتشون مسیر پورش برن جلو هم جذابیت داره هم فروشش بالاس تازه قیمت پورش خیلی بالاتر
      کافیه ۵۳۰ و ۶۳۰ ای ۳۰۰ و … با طراحیای نسل جدیدشان مقایسه کنین
      حیف اون بنز و بی ام و
      حیف این اس ال اس
      دنیای خودرو خیلی بی روح شده فک کنم بدترم بشه
      البته از یه لحاظ هایی خوبه

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. MehdiTurbo

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        هنوز تو سری ای ها ۲۱۱ افسانه اس همین الان اگه صفرش تولید میشد ۲۱۱ میخریدم
        ۲۱۱ ۵۳۰ ۶۳۰ همین اس ال اس به نظر من باید راه پورش میرفتن

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. net

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3404 ديدگاه)

          طراحی بیرونی بنز جدید شبیه ماشینهای اسپرت کوپه هست نه سوپر اسپرت . چراغ عقب سفید و کاپوت جلو بنز قدیمی که بیش از اندازه کشیده هست جالب نیست

          موافقم 4
          مخالفم 10
      2. sinasvj

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (429 ديدگاه)

        من خودم بشدت موافق اینم که طراحیای قبلیو بیان با استاندارد های الان احیا کنن یچیزی مثل ریمستر کردن بازیای قدیمی واقعا بنظرم این کار میتونه چهره فوق العاده بهتری به ماشیناشون بده واقعا باید از پورشه یاد بگیرن یا حداقل اگه نمیخوان طراحیای گذشته رو حفظ کنن مثل ولکس واگن یا آئودی طراحیای جدیدشون روح داشته باشه واقعا کمپانیای زیر شاخه ولکس واگن و خوده ولکس واگن داره توی طراحی عالی عمل میکنه از بوگاتی بگیر تا لامبورگینی و آئودی و پورشه همشون طراحیاشون زنده و پویا هستن

        موافقم 9
        مخالفم 2
      3. froG-driVer

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        دقیقا ای کاش طراحی بیرون slsرو با کابینgt ادغام میکردن

        موافقم 7
        مخالفم 2
    3. NAVID@@98

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      خداییش همشون ققنوس هستند این مرسدس بنز اروپایی در کنار سایر آمریکایی ها الحق که ساخته خدا هستند به وسیله بشر، بشری که خود خدایی هست چون قطعاً خدایی کار میکنند خدا هم قطعاً راضی است ازشان و در نتیجه قطعا کمکشان میکنه که چنین راهکارهایی را بسازند که بهترین کلاس خودشان هستن
      واقعاً 🏆🥇👑خداییش درواقعیت فقط خدایی شاهکار های اروپایی و یا آمریکایی بهترین و برترِ واقعی سال و همیشه هستند چون که جداً اینها را خدا میسازد معجزه های الهی که فَرادُنیَوی هَستند از بهترین های عالم هستی که اول هستند در هر چیز از بهترین و باهوش ترین های عالم که به دلیل هوش بسیار بالا بهترین ها را میسازند و انقدرخوب و خدایی هستند که میپرستنشون این انسان های خوب که الحق که خیر و نیکی و عمل صالح و ایمان به خدا سرلوحه کارشان است اروپا و آمریکا که چنین شاهکار های خدایی را می‌سازند به سبب هوش بسیار بالا که باهوش ترین ها هستند که طبعاً بهترین های عالم را رقم میزنند و بهترین ها را که در هر چیزی اول هستند را میسازند و آنقدر خوب و خدایی هستند که میپرستنشون چون خیر و نیکی و ایمان و عمل صالح سرلوحه کار این انسان های خوب خدایی هست که نتیجه اش هم بهترین های واقعیست 👑🥇🏆

      خداییش کلا اروپا و آمریکا بینظیرهستن بیهمتاهستن نامحدودهستن بینهایتهستن همیشه درود خداوند بر اینان بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان هم در آمار های های واقعی که مهم و قابل استناد هستند کلا بهترین بودن مهمه و حتی چند مطلب پیش هم برای بهترین خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ تاریخ جهان هم بهترین هاش را ازشان دیدیم و همچنین در مطالب گفته شده برای با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودروهای جهان که رکورد کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر را زدن اروپایی ها و آمریکایی ها هر یک شون خوب هستن بنازم این عشق های همیشگی بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه و دوج گفتیم دوج چون دوج هم مطلبش را خواندیم که رکوردش در کارکرد بالا مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها و این عزیزان اروپایی و آمریکایی واقعاً از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا با مردمان خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکار در کل عالم هستی خودرویی پیدا بشه به خوبی جذابیت و محبوبیت و برتری و راستی فقط عشق های عزیز خدایی مثل بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه دوج عشق های سلاطین اروپا و آمریکا هستن !!!♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇💪😍
      مردان خوب خدایی پرهیزکاران باتقوا ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای هر همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد. چون خدایی خوب و اهل بهشت هستن وقتی این قدر خوب و بالا هستن
      کلا اروپا و آمریکا قطعا مردان واقعی خدایی خوب اهل بالای بهشت هستن این راست گویان برتر جهان کلا بیوک و مرسدس بنز و ولوو و دوج و فورد و پورشه و.. عشق هستن
      درود بر سلطان های هر دویک عالم جهان هستی اروپا و آمریکای اعظم که هر که همه از روی عشق میپرستنشون الحق که همیشه از هر نظر در هر چیز شماره یک و اول هستن و برترییشان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا
      بهترین و شماره یک هستن در هر چیزی با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند این عشق های همیشگی که هم درمورد بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودرهای جهان رکورد کارکرد بالای ۱ و حتی ۵ میلیون کیلومتر را زدن اروپایی ها و امریکایی ها وهم دوج هم مطلبش خوندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را حتی با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین برای بهترین خودروهای توربوشارژر جهان همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها این عزیزان اروپایی آمریکایی با مردمانی خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکاران با تقوا بینظیرهستن مردان خدایی ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد.
      بیهمتاهستن نامحدودوبینهایتهستن بهترین عشقِ همیشگی هستند بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان در آمار های واقعی و قابل استناد که مهم هستن عزیزان خدایی مثل
      بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور پورشه دوج و.. خدایی
      عشقِ عشقَن♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇عجب عشقایی👍😍

      پس وقتی میگوییم
      چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه مطمئناً کسانی خریدارند که عاشق خودرو و هرچیز هستند و رانندگی هستند و خودرو و هرچیز را راه اش را میفهمند و درک میکنند

      چون برای پاسخ این پرسش که چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه ؟

      مطمئناً اینه که خوب🏆🥇👑بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از عزیزان بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد بینهایتهاااااا!!!!!

      چون برای همین گفتیم مطمئناً بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون واقعا همیشه همینطوره چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد همیشه بینهایتهاااااا!!!!!

      چون چنان برتری و خوبی در هرچیز به پا میکنند که هنوزم که هنوزه همیشه حرف اول را میزنند در هر چیز و بهترین حرف‌ها و حرف اول برای گفتن دارند ، اما باز چرا ؟
      چون بهترین این پیشرانه های ریسینگ و تیونینگ و آفرود و هر چیز را دارند مثلا انجین ال اس جنرال موتورز که بین تیونر ها و ریسر ها و آفرودر ها حرف اول و آخر را میزند مثل بقیه اروپایی ها و آمریکایی ها که توسط تیونرها با راحت ترین حالت حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب قدرت ازشان بیرون میکشند ولی باز جالبتر اینکه استقامت این پیشرانه ها مثل ال اس جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معرفند و مثل ساعت دقیق ترین و قویترین و بهترین شکل کار میکننند از خود قدرتش هم معروف‌تره که میتونه حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب هم دوام داشته باشه با کمتریناستهلاک به نسبت هر کلاس خودرو و هر قدرتی که بیرون میکشند از اون!!!
      از یاد نبرید که در اون سال‌ها یا هر سال ها و قبل و الا و بعدا . هر وقت در هر چیز ، مسابقات ۲۴ساعته اسقامتی لمانز و فرمول ۱ F1 و درگ NHRA و آفرود و… بهترین آفرودر های جهان و بهترین اس یو وی ها و بهترین شاسی بلند ها و بهترین وانت و پیکاپ تراک ها و بهترین آفرودر های جهان و یا کلا خدورهای مخصوص کار های سنگین و بسیار سرسخت یک چیزی مثل کامیون ها رکورد بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین و کارکرد بالا میلیون ها کیلومتر با بهترین و با کیفیت ترین و مقاومترین و قوی ترین متریال وآلیاژ های قوی برتر عزیز با فرمول مخفی که کسی ازشون سردرنمیاره برای همینه که یکه تاز هستند در هر چیز ماشین‌هایی با قدرت بالا بیش از ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور تصور فکرش هم فوق العادست همه و همه هرکدام و در هرچیز بهترین و اول هستند، که مُهر تأیید هست بر برتری همیشگی و اعتبار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که همیشه سال‌های نوری جلوتر هستند با این خودرو ها و استقامت پیشرانه‌ هایشان جاودان و جاوید و عزیز که اول در هر چیز هستند و بازی بزرگان را شروع کردند و تا امروز ادامه دارد و دست خودشان و متعلق به خودشان هست ، بزرگانی که حتی ۱۰۰ ساله‌های این صنعت هم جرئت نزدیک شدن به اون‌ها را چی چرا؟ چون، بزرگانِ برترِ واقعی فقط خودِ همین فراری مرسدس بنز فورد و پورشه و جنرال موتورز و کلا خودِ همین اروپایی و آمریکایی هستند
      👑🥇🏆

      شما نگاه کنید در هر دهه ای از جمله دهه ۹۰ و ۱۰۰ ۱۱۰ و… با خودروها و اسپرت‌ها و هرچیز اروپایی و آمریکایی عملاً به جنگ هرچیزی رفتند و در هرچیزی اول و پیروز شدند و هستند این عزیزان خوب و خوبان عالم 👑🥇🏆 😍
      معجزه های الهی فَرادُنیَوی که جداً اینها را خدا میسازد از خوبان عالم اروپا و آمریکا خدایی
      اگه به من یک پورشه کیمن و شورولت کوروت بدن دیگه چی میخوام😍
      البته به دوچرخه بی ام ایکس فلت لند هم راضی ام ولی اینم اگه گرونه همون دوچرخه سایز بی ام ایکس یا اسکوتر هم عالیه😍

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. جرمی کلارکسون

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (986 ديدگاه)

        یا حضرت تایپ

        موافقم 10
      2. مجتبی .

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1229 ديدگاه)

        شما هم ازاون یکی نوید دست کمی نداری.

    4. A.m.A

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      ینی واقعا کسانی پیدا میشن که بین این دو تا amg gt رو انتخاب کنن؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. جرمی کلارکسون

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (986 ديدگاه)

    SLS❤️🤝

    موافقم 15
    مخالفم 3
  3. Cj

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جذابیت sls تکرار نمیشه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. امیرعلی

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    SLS فوق‌العادست مخصوصا بلک سریزش

    موافقم 12
    مخالفم 5
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1555 ديدگاه)

    صد در صد sls. یه گیرایی خاصی داره

    موافقم 9
    مخالفم 5
  6. Galant.VR4(JDM)

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    SLS پوستر‌هاش روی دیوار هر ماشینبازی بود وقتی حرف از طراحی میشد اول SLS حالا AMG GT هم از نظر من که طرفدار بنز هم هستم زیبا و مطمئنم جاوادانه میشه و از لحاظ فنی هم عالیه
    چون خیلی از دوستان در پدال از طراحی های جدید بنز ناراضی هستن ولی نظر شخصی من برعکسش هست

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. Reza Waffen SS

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    AMG GT با همه شایستگی هایی که داره هیچوقت جانشین درستی برای SLS نبوده

    موافقم 5
    مخالفم 5
  8. Alan.r

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    قطعا SLS افسانه‌ای با انجین M159
    این اسطوره تکرار نشدنیه
    نسل جدید GT هم به عنوان یه ماشین لوکس خوبه ولی سیستم دو دیفرانسیل و وزن بالاش ذات اسپرت نسل قبل رو نابود کرده

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. GMA

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (850 ديدگاه)

      دقیقا
      مثل SL جدید سردرگمه، انگار نسخه روباز همونه متاسفانه، مشخص نیست چه هدفی داره!

      موافقم 10
      مخالفم 1
  9. amirboss

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (756 ديدگاه)

    طرفدار بنز نیستم ولی بنز تو یه دوره ای خیلی طراحی پخته تر و قابلیت های فنی خوبی داشت.
    sls پایان دهنده دوره ی طلایی بنز بود.یه خودرو عالی که انگار بنز همه توانش رو روی این خودرو گذاشت و بعد اون با کمبود مواجه شد.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. GMA

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (850 ديدگاه)

    بی شک SLS
    از هر نظر بالاتره
    در واقع SLS تا ابد جاودان شد و هیچگاه چیزی شبیه به اون قرار نیست ساخته بشه در حالی که این GT جدید در موج عظیم سوپرکارها نه متمایزه نه آنچنان به چشم میاد
    هرچند نسخه بلک سریز نسل قبل غوغا کرد و عالی بود، اما متأسفانه سوپرکار های موتور جلو مرسدس نسل به نسل رام تر و نسبت به رقبای زمان خودشون کم رمق تر شدن
    از شاهکار SLR که جزو ۱۰ خودرو گران قیمت زمان خودش و سریعترین موتور جلو بود به یه لول پایین تر یعنی SLS رسیدن البته که باز هم در سطح خیلی بالایی قرار داشت ولی نه به اندازه SLR. و بعد هم نسل اول AMG GT که اصلاً در حد پدران افسانه ای خودش نبود(بجز بلک سریز)
    این نسل هم که تکلیف خودشو نمیدونه،نه یه کوپه لوکس تمام عیار جایگزین S کوپه هست، نه سوپرکار واقعی که رقبا رو به چالش بکشه، دقیقا انگار نسخه روباز SL جدید هست که اونم سردرگمه
    در کل سوپرکار های قرن ۲۱ بنز نسل به نسل آقا کردن و از ماهیت خشن سوپرکار بودنشون کاسته شد.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  11. abbas

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (288 ديدگاه)

    Sls قطعا تو آینده ب نظرم ی ماشین کلکسیونی میشه ( البته فکر کنم الانم هست )
    به نظر من خودرو های سوپر اسپرت بند یکی دو دهه گذشته بنز
    اول slr
    دوم sls

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. blackwing

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    Old Is Gold
    قطعاً SLS !!
    SLS و داج وایپر آخرین ماشین‌هایی بودن که راننده رسماً روی چرخ عقب می‌نشست و روی کاپوت ماشین میشد گلف بازی کرد ! 🤌🏼

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4949 ديدگاه)

    از بهترین ماشین های دنیا

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. BMW

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    قدیمیش فقط👌🥲

    موافقم 3
    مخالفم 3
  15. حسین دهمرد

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    ۹۱۱

  16. مهردادکمال

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    یادمه sls الکتریکی هم داشتیم و الان قیمت خیلی بالایی بدست اورده

  17. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    میشه یه مقاله در باره خودرو هایی که بهترین طراحی های دوران خودشون بودن بنویسد
    بنظرم میتونه جالب باشه که ببینیم در هر سال یا حداقل هر دهه چه خودرو هایی جایزه زیبا ترین طراحی زمان خودشون رو بردن

  18. بی وطن

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    به ترتیب:
    ۱_ SL300 گالوینگ افسانه ای
    ۲_ SLR
    ۳_SLS
    این ۳ تا رو با یه رنگ نقره ای یا سفید کنار هم نصور کنید…

    موافقم 6
    مخالفم 1
  19. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مرسدس واقعا باید یه فکری برای مانیتور هاش بکنه🤦🏻‍♂️
    مانیتور ایستاده مدل تسلا که کلا قشنگ نیست
    ولی برای نسخه های لوکس و شهری خوبه
    ولی واقعا گند میزنه به کابین اسپورت ها
    حس اسپورت رو کاملا کور میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا