آیا هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف مرسدس AMG GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
«فرانسیس بورژوا» یک بلاگر مشهور با ۲.۴ میلیون فالوور در اینستاگرام و ۳.۲ میلیون دنبالکننده در تیکتاک است. وی قطارها و ایستگاههای مترو را با همان شور و شعفی توصیف میکند که جرمی کلارکسون در تاپ گیر و گرند تور در مورد خودروها حرف میزند. حال معلوم شده که او به خودرو هم علاقه دارد زیرا در جدیدترین ویدئوی درگ کارواو حاضر شده و برای رقابت با مت واتسون، پشت فرمان مرسدس AMG GT63 نشسته است.
این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. در سمت دیگر، مت واتسون با یک هیوندای آیونیک ۵ N رانندگی میکند. دو موتور الکتریکی این خودرو در حالت عادی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند اما در حالت N Grin Boost این اعداد برای ۱۰ ثانیه به ۶۵۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند. هیوندای هرچند قدرت بیشتری دارد اما با وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم، از مرسدس ۲۱۳۰ کیلوگرمی کمی سنگینتر است.
بین این خودروها دو مسابقهٔ درگ برگزار میشود که در هردو هیوندای به پیروزی میرسد. در اولین درگ، آیونیک از همان ابتدا جلو افتاد و فاصله را تا خط پایان بیشتر کرد اما در مسابقهٔ دوم، AMG ابتدا پیشتاز شد و به نظر میرسید برنده باشد اما در ادامه رقیب کرهای خود را به کوپهٔ آلمانی رساند و با اختلاف چند سانتیمتر برنده شد. در این درگ هردو ماشین تایم ۱۱.۴ ثانیه را ثبت کردند.
سپس نوبت به انجام مسابقات رولینگ رسید و مرسدس سرانجام یک پیروزی به دست آورد تا قیمت ۱۷۷ هزار دلاری خود را توجیه کند. البته در این مسابقه، آیونیک در حالت شبیهسازی گیربکس دستی قرار داشت و از قابلیت N Grin Boost بوست استفاده نمیکرد؛ بنابراین، یک مسابقهٔ رولینگ دیگر در حالت اتوماتیک و با استفاده از حالت بوست انجام شد و کراساوور کرهای توانست رقیب آلمانی را مغلوب کند. خودروی الکتریکی ۶۷ هزار دلاری حتی در آزمایش ترمز هم بهتر است کوپهٔ اسپرت مرسدس عمل کرد تا یک باخت دیگر به کارنامهٔ AMG GT63 اضافه شود.
مشخصات فنی
آیونیک ۵ N | AMG GT63 | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۹ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۲۳۵ کیلوگرم | ۲۱۳۰ کیلوگرم |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت | ۶۷,۴۷۵ دلار | ۱۷۷,۰۵۰ دلار |
Taha Ayoobi
۱ مرداد ۱۴۰۳💸💸💸
amir
۱ مرداد ۱۴۰۳تازه آمارفروش رو هم دوبله حساب میکنن بلکه یه فرجی بشه این دغل بازها
SMS
۱ مرداد ۱۴۰۳یکی این آینوک رو جمش کنه ، شورش رو درآورد
ینی عین تسلا داره می کنه
Taha Ayoobi
۱ مرداد ۱۴۰۳بازم فایده نکرد
آلمانی باز
۱ مرداد ۱۴۰۳عه! آقا ماشالله نکن، چنتا پست پایین تر کامارو از نسل قبلی همین مرجیلس باخت… به خودت دیس نده
https://www.pedal.ir/dodge/2025-ram-1200-debut/
*دوج رام❌️دوج چانگ✅️
پیام
۱ مرداد ۱۴۰۳در اینکه آیونیک تو برقیها عالی هست شکی نیست ولی انتخابم مشخصه و بنزه. بنز جز اون برندایی هست که واقعا نمیشه ازش گذشت
JaMsHiD_R1988
۱ مرداد ۱۴۰۳پیام ندیدمت زیر فروش دروغین هیوندا
علیرضا
۱ مرداد ۱۴۰۳واقعا آخرزمان شده
یه هاچبک داره از پس یه سوپراسپورت برمیاد
کاش هرچیزی سرجای خودش باقی میموند!
amir
۱ مرداد ۱۴۰۳آخرالزمان نشده عزیز چیز عجیبی هم نیست اون بنزینیه این برقی برقیه چیزی داره به اسم گشتاور آنی یعنی همه قدرتشو از همون ابتدا میتونه ارائه کنه چیزی که بنزینی برای ارائه اش به تعویض دنده و دور گرفتن نیاز داره بخاطر همین صرفا ۰ تا ۱۰۰ کمتری دارن برقی ها وگرنه بقیه فاکتور ها رنگ میبازه
B
۱ مرداد ۱۴۰۳بنظرم بنز اصلا خوب کار نکرده تو نسل جدیدش از همه ماشینا داره میخوره هم وزنش بالاست هم قدرتش کمه
JaMsHiD_R1988
۱ مرداد ۱۴۰۳تو دهه هشتاد ، برای رالی گروه بی ، خودروسازان ماشین هایی ساختن ، که میتونم بگم این آشغال درجه چندم در برابر اون سلاطین هیچه
نمونه اش پژو 205 T16 ، ام جی مترو 6R4 و لانچیا دلتا S4 استرادل
amir
۱ مرداد ۱۴۰۳ام جی مترو رو توی فورزا دیدم بار اول خفنه ولی من توی رالی مانستر آئودی کواترو رو دوست دارم
JaMsHiD_R1988
۱ مرداد ۱۴۰۳آئودی کواترو که برنده بی قید و شرط بوده .
ولی من خودم بخوام ماشین رالی انتخاب کنم ، پژو 205 T16 هست .
ولی ای کاش الان هم آئودی مثل قبل تو رالی بود و میدرخشید
زیزیگولو
۱ مرداد ۱۴۰۳مقایسه یه ماشین برقی با یه ماشین بنزینی یا گازوییلی از پایه و اساس اشتباه هستش چون دوتا دنیای متفاوت هستن
HAMID
۱ مرداد ۱۴۰۳چقد این هیوندای میتونه چرک باشه اخه
amir
۱ مرداد ۱۴۰۳تازه وقتی فهمیدم آمار فروششونم دروغ اعلام میکنن بیشتر از قبلا از چشمم افتاد
کرگدن باواریا
۱ مرداد ۱۴۰۳هیوندا دیگه حتی قابل مقایسه با ماشین چینی نیست ، چینی ها خیلی خیلی سر تر از هیوندا شدن ، کره ایی ۵ سال دیگه وجود ندارن همین الانشم محون
https://www.instagram.com/reel/C9hyUo1MMit/?igsh=NzR3ejZpdDVvenp0
یه دلقک میخوام که بگه این شیب رو پراید هم بالا میره
BMZ
۱ مرداد ۱۴۰۳مش واتسون 10 دلار بهش بیشتر بدی ، شهرستانم میاد برات درگ بین تیبا و کوئیک و ساینا میزاره
بهزاد
۱ مرداد ۱۴۰۳جایزه ای کاپی مقامی چیزی نیست به این N برقی تقدیم کنند بکشه بیرون؟
amir
۱ مرداد ۱۴۰۳جایزه که زیاد میخرن براشون بهترین طراحی ماشین سال اس یو وی سال و هزارتا ماشالا به سبک علی نوا از سمت موتورترند و…. نتیجه؟ حذف از بازار مثل استینگر و جی هفتاد و ….
محمد
۱ مرداد ۱۴۰۳با این تعریفهایی که از ماشین های برقی می کنید رسما بنزینی ها به درد نمیخورن.نمیدونم این چه جمله ایه آخه:
(مرسدس سرانجام یک پیروزی به دست آورد تا قیمت ۱۷۷ هزار دلاری خود را توجیه کند)این سبک ادبیات از که پسر بچه کودکستانی هم بعیده.
یروز مقاله کار می کنید میگید ماشین های برقی بی حس هستند ،جارو برقی هستند، آلودگیشون به خاطر منابع تامین باطریشون از بنزینی ها بیشتره.یروز دیگه میان کلا تعریف و تمجید و به به و چه چه از برقی ها میگید.
اصلا کار به گروه محترم تحریریه ندارم اگه این مقاله عینا برگردان از منبع خارجی هم باشه واقعا ادبیات و جمله بندی خیلی زننده و سطح پایینه.
BlackWing
۱ مرداد ۱۴۰۳ویدئو و نتیجه مسابقه به یک طرف ، چهره و خندههای اون جوون اروپایی سطح دغدغه و روحیه اونا رو نشون میده…
کیان
۱ مرداد ۱۴۰۳هیوندای واقعا داره زشت تبلیغ میکنه، به شدت داره وجه خراب و نداشته خودش رو خرابتر میکنه !!!
مدیر گروه تبلغیات هیوندای باید بذاره بره
الان هیچی از بنز کم نمیشه، به هیچ عنوان هم چیزی به هیوندای اضافه نمیشه، چون درگ برقی و بنزینی اصلا معنی نداره
این خیلی کار درست هست یه درگ با لوسید یا تسلا پلید بذاره، چرا اینکارو انجام نمیده ؟!
amir
۱ مرداد ۱۴۰۳تازه با فراری و لامبو هم درگ میندازه این بیشتر یه تخریبه
باعث میشه بفهمیم لامبو و فراری چه جواهر هایی هستن و اینکه هیوندای باز هم با آرمیچر کلی از بقیه برندها عقبه
B
۱ مرداد ۱۴۰۳فقط بین کاربران پدال وجهش خراب شده وگرنه خیلی طرفدار پیدا کرده تو اروپا و آمریکا
JaMsHiD_R1988
۱ مرداد ۱۴۰۳آره اونقدر فروشش خوب بود که حتی جزو ده تا خودروی پرفروش نیمه سال نبود😂💔
سلطان آمریکا که تویوتا و جنرال موتورز و فورد هستن
سلطان اروپا هم گروه فیات و PSA و گروه فولکس واگنه
هیوندا تهش بتونه تو کشور خودش خوب بفروشه
Absurd Hero
۱ مرداد ۱۴۰۳مرسدس اینقدر سنگینه که وزنش با یه برقی هم تقریباً برابری میکنه
بنز خیلی تر زده
JaMsHiD_R1988
۱ مرداد ۱۴۰۳آشغال با کیفیت درجه چندم که نه ارزش خرید داره نه ارزش معنوی
مثل همیشه یه درگ آشغال
حتما فردا هم با GT بلک سریز و فورد جی تی و لکسوس LFA درگ میندازه تا بگه آره من شتاب دارم
درحالی که تایمش تو پیست از رنو مگان بدتره …
B
۱ مرداد ۱۴۰۳مهد کودک راه انداختین؟ همه مجلات و یوتبرا از دم پول بگیر شدن چون برندی که میخواستین نبرد؟
علی
۱ مرداد ۱۴۰۳بالاخره هیوندای هم میخواد پیشرفت کنه دیده بشه حالا تبلیغم بکنه بنز هم این کارو بکنه جرم که نکرده
datsun
۱ مرداد ۱۴۰۳تو درون سوزها که هیچی نبود حتی یه موتور درست درمون هم نساخت بزارید الکتریکی خوش باشه
Dark Knight
۱ مرداد ۱۴۰۳کلا ماشین های آیونیک خوب هستن مخصوصا از نظر سرعت شارژ و به صرفه بودن ولی این درگ های اخیر آیونیک 5n فقط جنبه تبلیغاتی داشتن !! هیچ کسی آونتادور ( که با تازگی ها با همین آیونیک رقابت داشت ) یا amg gt رو با هاچبک برقی مقایسه نمیکنه سال دیگه amg یه suv برقی بالا ۱۰۰۰ اسب خروجی میسازه ببینم آیا اون موقع هم آیونیک دوست داره رقابت کنه !! 😂
جرمی کلارکسون
۱ مرداد ۱۴۰۳حالم از این خودرو های برقی و درگ های بی معنی بهم میخوره صنعت خودرو از لحاظ طراحی همینجوری میره پایین نمونه بارز هم بی ام و که خدا انشالله از طراحش نگذره
S
۱ مرداد ۱۴۰۳اول اینکه تو درگ اول آیونیک زودتر حرکت کرد تو درگ دوم دیدیم که با هم حرکت کردن بنز پیروز شد دوم اینکه آیونیک 100 اسب بیشتره قدرتش اگه راست میگن برن amg gt پرفورمنس بیارن تو رقابت چرا هی گیر دادن به ضعیفترین نسخه این مدل ؟؟؟ بعدم این یارو مش واستون درگاش کلن خنده داره اگه دقت کنین یبار بنز پیروز میشد یبار ایونیک هم تو درگ هم تو رول آخه مگه میشه ؟؟ بعدم راننده بنز معلوم بود بی تجربه هستش و فقط برا خنده اومده … مطمعن باشین اگه نسخه پرفورمنس amg gt بیارن تو کلاس خودش بی رقیبه اصلا شک نکنین منتهی اینا میترسن که یوقت ماشینای مورد علاقشون خراب بشن برا همین همین نسخه ضعیف مرسدس میارن … من سر کلاس c بنزم اینو گفتم که نسخه 63 جدید بیارین هم کلاسای خودشو با اختلاف میبره که همینم شد … اینم الان همینه اگه راست میگن نسخه پرفورمنس بیارن
B
۱ مرداد ۱۴۰۳حق با شماست حالا اونکه یکی کراس اووره و ۱۰ج کیلو وزنش بیشتره و گشتاور کمتره و قیمتش یک سومه رو لحاظ نمیکنیم و نزدیک ترین نسخه از نظر قوای محرکه هست بماند
اینکه نسخه پرفورمنس ۸۰۵ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور داره هم بماند
اینکا کوپه هستم کنار
ولی اون نسخه که میگی هنوز عرضه نشده و برای اواخر ۲۰۲۴ هست
S
۱ مرداد ۱۴۰۳نسخه پرفورمنس که معرفی شده بود چند وقت پیش فکر کنم الان تولید شده باشه یا نه آخر 24 میاد ؟ یعنی هنوز تو خیابونا نیومده برا تست ؟ چون خیلی وقته معرفی شده