مرسدس بنزهیوندای

درگ هیوندای آیونیک 5 N با مرسدس AMG GT63، نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

آیا هیوندای آیونیک ۵ N با ۶۵۰ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف مرسدس AMG GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

«فرانسیس بورژوا» یک بلاگر مشهور با ۲.۴ میلیون فالوور در اینستاگرام و ۳.۲ میلیون دنبال‌کننده در تیک‌تاک است. وی قطارها و ایستگاه‌های مترو را با همان شور و شعفی توصیف می‌کند که جرمی کلارکسون در تاپ گیر و گرند تور در مورد خودروها حرف میزند. حال معلوم شده که او به خودرو هم علاقه دارد زیرا در جدیدترین ویدئوی درگ کارواو حاضر شده و برای رقابت با مت واتسون، پشت فرمان مرسدس AMG GT63 نشسته است.

این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در سمت دیگر، مت واتسون با یک هیوندای آیونیک ۵ N رانندگی می‌کند. دو موتور الکتریکی این خودرو در حالت عادی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند اما در حالت N Grin Boost این اعداد برای ۱۰ ثانیه به ۶۵۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. هیوندای هرچند قدرت بیشتری دارد اما با وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم، از مرسدس ۲۱۳۰ کیلوگرمی کمی سنگین‌تر است.

بین این خودروها دو مسابقهٔ درگ برگزار می‌شود که در هردو هیوندای به پیروزی می‌رسد. در اولین درگ، آیونیک از همان ابتدا جلو افتاد و فاصله را تا خط پایان بیشتر کرد اما در مسابقهٔ دوم، AMG ابتدا پیشتاز شد و به نظر می‌رسید برنده باشد اما در ادامه رقیب کره‌ای خود را به کوپهٔ آلمانی رساند و با اختلاف چند سانتی‌متر برنده شد. در این درگ هردو ماشین تایم ۱۱.۴ ثانیه را ثبت کردند.

سپس نوبت به انجام مسابقات رولینگ رسید و مرسدس سرانجام یک پیروزی به دست آورد تا قیمت ۱۷۷ هزار دلاری خود را توجیه کند. البته در این مسابقه، آیونیک در حالت شبیه‌سازی گیربکس دستی قرار داشت و از قابلیت N Grin Boost بوست استفاده نمی‌کرد؛ بنابراین، یک مسابقهٔ رولینگ دیگر در حالت اتوماتیک و با استفاده از حالت بوست انجام شد و کراس‌اوور کره‌ای توانست رقیب آلمانی را مغلوب کند. خودروی الکتریکی ۶۷ هزار دلاری حتی در آزمایش ترمز هم بهتر است کوپهٔ اسپرت مرسدس عمل کرد تا یک باخت دیگر به کارنامهٔ AMG GT63 اضافه شود.

مشخصات فنی

آیونیک ۵ N AMG GT63
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۹ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۲۳۵ کیلوگرم ۲۱۳۰ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ۶۷,۴۷۵ دلار ۱۷۷,۰۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4351 ديدگاه)

    💸💸💸

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. amir

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      تازه آمارفروش رو هم دوبله حساب میکنن بلکه یه فرجی بشه این دغل بازها

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. SMS

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        یکی این آینوک رو جمش کنه ، شورش رو درآورد
        ینی عین تسلا داره می کنه

        موافقم 12
        مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4351 ديدگاه)

        بازم فایده نکرد

    2. آلمانی باز

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      عه! آقا ماشالله نکن، چنتا پست پایین تر کامارو از نسل قبلی همین مرجیلس باخت… به خودت دیس نده
      https://www.pedal.ir/dodge/2025-ram-1200-debut/
      *دوج رام❌️دوج چانگ✅️

    3. پیام

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      در اینکه آیونیک تو برقی‌ها عالی هست شکی نیست ولی انتخابم مشخصه و بنزه. بنز جز اون برندایی هست که واقعا نمیشه ازش گذشت

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. JaMsHiD_R1988

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2774 ديدگاه)

        پیام ندیدمت زیر فروش دروغین هیوندا

        موافقم 5
        مخالفم 2
  2. علیرضا

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (225 ديدگاه)

    واقعا آخرزمان شده
    یه هاچبک داره از پس یه سوپراسپورت برمیاد

    کاش هرچیزی سرجای خودش باقی میموند!

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. amir

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      آخرالزمان نشده عزیز چیز عجیبی هم نیست اون بنزینیه این برقی برقیه چیزی داره به اسم گشتاور آنی یعنی همه قدرتشو از همون ابتدا میتونه ارائه کنه چیزی که بنزینی برای ارائه اش به تعویض دنده و دور گرفتن نیاز داره بخاطر همین صرفا ۰ تا ۱۰۰ کمتری دارن برقی ها وگرنه بقیه فاکتور ها رنگ میبازه

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. B

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (868 ديدگاه)

        بنظرم بنز اصلا خوب کار نکرده تو نسل جدیدش از همه ماشینا داره میخوره هم وزنش بالاست هم قدرتش کمه

        موافقم 7
        مخالفم 8
    2. JaMsHiD_R1988

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2774 ديدگاه)

      تو دهه هشتاد ، برای رالی گروه بی ، خودروسازان ماشین هایی ساختن ، که میتونم بگم این آشغال درجه چندم در برابر اون سلاطین هیچه
      نمونه اش پژو 205 T16 ، ام جی مترو 6R4 و لانچیا دلتا S4 استرادل

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. amir

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        ام جی مترو رو توی فورزا دیدم بار اول خفنه ولی من توی رالی مانستر آئودی کواترو رو دوست دارم

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD_R1988

          ۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2774 ديدگاه)

          آئودی کواترو که برنده بی قید و شرط بوده .
          ولی من خودم بخوام ماشین رالی انتخاب کنم ، پژو 205 T16 هست .
          ولی ای کاش الان هم آئودی مثل قبل تو رالی بود و میدرخشید

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. زیزیگولو

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      مقایسه یه ماشین برقی با یه ماشین بنزینی یا گازوییلی از پایه و اساس اشتباه هستش چون دوتا دنیای متفاوت هستن

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. HAMID

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    چقد این هیوندای میتونه چرک باشه اخه

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. amir

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      تازه وقتی فهمیدم آمار فروششونم دروغ اعلام میکنن بیشتر از قبلا از چشمم افتاد

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. کرگدن باواریا

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (777 ديدگاه)

      هیوندا دیگه حتی قابل مقایسه با ماشین چینی نیست ، چینی ها خیلی خیلی سر تر از هیوندا شدن ، کره ایی ۵ سال دیگه وجود ندارن همین الانشم محون

      https://www.instagram.com/reel/C9hyUo1MMit/?igsh=NzR3ejZpdDVvenp0

      یه دلقک میخوام که بگه این شیب رو پراید هم بالا میره

      موافقم 5
      مخالفم 7
  4. BMZ

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    مش واتسون 10 دلار بهش بیشتر بدی ، شهرستانم میاد برات درگ بین تیبا و کوئیک و ساینا میزاره

    موافقم 13
    مخالفم 6
  5. بهزاد

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    جایزه ای کاپی مقامی چیزی نیست به این N برقی تقدیم کنند بکشه بیرون؟

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. amir

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      جایزه که زیاد میخرن براشون بهترین طراحی ماشین سال اس یو وی سال و هزارتا ماشالا به سبک علی نوا از سمت موتورترند و…. نتیجه؟ حذف از بازار مثل استینگر و جی هفتاد و ….

      موافقم 6
      مخالفم 4
  6. محمد

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    با این تعریفهایی که از ماشین های برقی می کنید رسما بنزینی ها به درد نمیخورن.نمیدونم این چه جمله ایه آخه:
    (مرسدس سرانجام یک پیروزی به دست آورد تا قیمت ۱۷۷ هزار دلاری خود را توجیه کند)این سبک ادبیات از که پسر بچه کودکستانی هم بعیده.
    یروز مقاله کار می کنید میگید ماشین های برقی بی حس هستند ،جارو برقی هستند، آلودگیشون به خاطر منابع تامین باطریشون از بنزینی ها بیشتره.یروز دیگه میان کلا تعریف و تمجید و به به و چه چه از برقی ها میگید.
    اصلا کار به گروه محترم تحریریه ندارم اگه این مقاله عینا برگردان از منبع خارجی هم باشه واقعا ادبیات و جمله بندی خیلی زننده و سطح پایینه.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  7. BlackWing

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    ویدئو و نتیجه مسابقه به یک طرف ، چهره و خنده‌های اون جوون اروپایی سطح دغدغه و روحیه اونا رو نشون میده…

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. کیان

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    هیوندای واقعا داره زشت تبلیغ میکنه، به شدت داره وجه خراب و نداشته خودش رو خرابتر میکنه !!!
    مدیر گروه تبلغیات هیوندای باید بذاره بره
    الان هیچی از بنز کم نمیشه، به هیچ عنوان هم چیزی به هیوندای اضافه نمیشه، چون درگ برقی و بنزینی اصلا معنی نداره
    این خیلی کار درست هست یه درگ با لوسید یا تسلا پلید بذاره، چرا اینکارو انجام نمیده ؟!

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. amir

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      تازه با فراری و لامبو هم درگ میندازه این بیشتر یه تخریبه
      باعث میشه بفهمیم لامبو و فراری چه جواهر هایی هستن و اینکه هیوندای باز هم با آرمیچر کلی از بقیه برندها عقبه

      موافقم 4
      مخالفم 5
    2. B

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (868 ديدگاه)

      فقط بین کاربران پدال وجهش خراب شده وگرنه خیلی طرفدار پیدا کرده تو اروپا و آمریکا

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. JaMsHiD_R1988

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2774 ديدگاه)

        آره اونقدر فروشش خوب بود که حتی جزو ده تا خودروی پرفروش نیمه سال نبود😂💔

        سلطان آمریکا که تویوتا و جنرال موتورز و فورد هستن
        سلطان اروپا هم گروه فیات و PSA و گروه فولکس واگنه
        هیوندا تهش بتونه تو کشور خودش خوب بفروشه

        موافقم 5
        مخالفم 2
  9. Absurd Hero

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    مرسدس اینقدر سنگینه که وزنش با یه برقی هم تقریباً برابری میکنه
    بنز خیلی تر زده

    موافقم 5
    مخالفم 7
  10. JaMsHiD_R1988

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    آشغال با کیفیت درجه چندم که نه ارزش خرید داره نه ارزش معنوی
    مثل همیشه یه درگ آشغال
    حتما فردا هم با GT بلک سریز و فورد جی تی و لکسوس LFA درگ میندازه تا بگه آره من شتاب دارم
    درحالی که تایمش تو پیست از رنو مگان بدتره …

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. B

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (868 ديدگاه)

    مهد کودک راه انداختین؟ همه مجلات و یوتبرا از دم پول بگیر شدن چون برندی که میخواستین نبرد؟

    موافقم 5
    مخالفم 4
  12. علی

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    بالاخره هیوندای هم میخواد پیشرفت کنه دیده بشه حالا تبلیغم بکنه بنز هم این کارو بکنه جرم که نکرده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  13. datsun

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3952 ديدگاه)

    تو درون سوزها که هیچی نبود حتی یه موتور درست درمون هم نساخت بزارید الکتریکی خوش باشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  14. Dark Knight

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    کلا ماشین های آیونیک خوب هستن مخصوصا از نظر سرعت شارژ و به صرفه بودن ولی این درگ های اخیر آیونیک 5n فقط جنبه تبلیغاتی داشتن !! هیچ کسی آونتادور ( که با تازگی ها با همین آیونیک رقابت داشت ) یا amg gt رو با هاچبک برقی مقایسه نمیکنه سال دیگه amg یه suv برقی بالا ۱۰۰۰ اسب خروجی می‌سازه ببینم آیا اون موقع هم آیونیک دوست داره رقابت کنه !! 😂

    موافقم 4
    مخالفم 3
  15. جرمی کلارکسون

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (978 ديدگاه)

    حالم از این خودرو های برقی و درگ های بی معنی بهم میخوره صنعت خودرو از لحاظ طراحی همینجوری میره پایین نمونه بارز هم بی ام و که خدا انشالله از طراحش نگذره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. S

    ۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    اول اینکه تو درگ اول آیونیک زودتر حرکت کرد تو درگ دوم دیدیم که با هم حرکت کردن بنز پیروز شد دوم اینکه آیونیک 100 اسب بیشتره قدرتش اگه راست میگن برن amg gt پرفورمنس بیارن تو رقابت چرا هی گیر دادن به ضعیفترین نسخه این مدل ؟؟؟ بعدم این یارو مش واستون درگاش کلن خنده داره اگه دقت کنین یبار بنز پیروز میشد یبار ایونیک هم تو درگ هم تو رول آخه مگه میشه ؟؟ بعدم راننده بنز معلوم بود بی تجربه هستش و فقط برا خنده اومده … مطمعن باشین اگه نسخه پرفورمنس amg gt بیارن تو کلاس خودش بی رقیبه اصلا شک نکنین منتهی اینا میترسن که یوقت ماشینای مورد علاقشون خراب بشن برا همین‌ همین نسخه ضعیف مرسدس میارن … من سر کلاس c بنزم اینو گفتم که نسخه 63 جدید بیارین هم کلاسای خودشو با اختلاف میبره که همینم شد … اینم الان همینه اگه راست میگن نسخه پرفورمنس بیارن

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. B

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (868 ديدگاه)

      حق با شماست حالا اونکه یکی کراس اووره و ۱۰ج کیلو وزنش بیشتره و گشتاور کمتره و قیمتش یک سومه رو لحاظ نمی‌کنیم و نزدیک ترین نسخه از نظر قوای محرکه هست بماند
      اینکه نسخه پرفورمنس ۸۰۵ اسب بخار و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور داره هم بماند
      اینکا کوپه هستم کنار
      ولی اون نسخه که میگی هنوز عرضه نشده و برای اواخر ۲۰۲۴ هست

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. S

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (114 ديدگاه)

        نسخه پرفورمنس که معرفی شده بود چند وقت پیش فکر کنم الان تولید شده باشه یا نه آخر 24 میاد ؟ یعنی هنوز تو خیابونا نیومده برا تست ؟ چون خیلی وقته معرفی شده

        موافقم 1
        مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا