مرسدس بنز

مقایسه نسل جدید مرسدس AMG GT با پورشه 911، کدام کوپه اشتوتگارتی؟

نسل جدید مرسدس AMG GT از همیشه برای رقابت با پورشه ۹۱۱ آماده‌تر شده است اما آیا موفق خواهد شد؟ در ادامه قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

نسل اول AMG GT به‌عنوان پاسخ مرسدس به پورشه ۹۱۱ به بازار آمد. این یک خودروی اسپرت عالی بود اما در مقایسه با ۹۱۱ که توانایی انجام هر کاری را داشت، کوپهٔ مرسدس خودرویی تک‌بعدی احساس می‌شد و فقط سریع و پرسروصدا بود. البته همین ویژگی برای دوست داشتن AMG GT کافی بود اما بااین‌حال نتوانست تأثیر بزرگی روی فروش ۹۱۱ بگذارد. حال اما نسل دوم AMG GT معرفی شده و اکنون چیزی که برای رقابت تمام و کمال با کوپهٔ افسانه‌ای پورشه لازم است را دارد.

نسل تازهٔ AMG GT روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده که توسط AMG توسعه پیدا کرده و با AMG SL مشترک است. این کوپه جدید که برای نام‌گذاری مدل‌ها حروف S، C و R را کنار گذاشته و سراغ اعداد رفته است، حالا زیباتر، توانمندتر و همه‌کاره‌تر از همیشه شده تا این بار بتواند رقیب بهتری برای ۹۱۱ باشد اما آیا موفق خواهد شد؟ در ادامه قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

فلسفهٔ جدید

در نسل جدید AMG GT فلسفهٔ این خودرو کاملاً تغییر کرده است. نسل قبلی این کوپهٔ آلمانی بر اساس اقتباسی از پلت‌فرم SLS AMG ساخته شده و به همین دلیل، در برخی قسمت‌ها لطمه دیده بود. این خودرو برای بهبود توزیع وزن، از گیربکس ترنس‌اکسل استفاده می‌کرد که در عقب نصب شده و کابین را تنگ و غیرکاربردی می‌کرد اما AMG GT جدید حالا می‌تواند خودرویی برای همهٔ خریداران باشد.

هرچند AMG GT جدید یک خودروی دونفره است اما می‌توان دو صندلی عقب را برای آن سفارش داد تا به ۲+۲ تبدیل شود. با این کار، از لحاظ کارایی کابین، کوپهٔ مرسدس به رقیب واقعی ۹۱۱ تبدیل خواهد شد. البته روی صندلی‌های عقب این ماشین خیلی نمی‌توان حساب کرد زیرا به گفتهٔ مرسدس، برای افرادی با قد حداکثر ۱۵۰ سانتی‌متر مناسب خواهد بود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که پیشرانه در جلو قرار دارد، صندوق بار بزرگی در عقب قابل‌استفاده خواهد بود که ظرفیت آن با خواباندن صندلی‌های عقب از ۳۲۰ به ۶۷۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

پیشرانه

یکی دیگر از برتری‌های ۹۱۱ نسبت به نسل قبلی AMG GT، ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک بود که آن را در شرایط برفی و بارانی به خودروی کارآمدتری تبدیل می‌کرد. در کوپهٔ قبلی مرسدس به دلیل نصب گیربکس در عقب، امکان ارائهٔ این سیستم وجود نداشت اما حالا AMG GT در هردو مدل GT55 و GT63 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است. به این ترکیب باید چیزی که ۹۱۱ ندارد یعنی پیشرانهٔ V8 را هم اضافه کنیم.

در سینهٔ AMG GT همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی قبلی قرار گرفته که البته حالا مورد به‌روزرسانی قرار گرفته تا هم خروجی بالاتری داشته باشد و هم با مقررات آلایندگی یورو ۷ سازگاری پیدا کند. این موتور در GT55 پایه ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی رقیب مستقیم GT55 در خانوادهٔ ۹۱۱ مدل کاررا GTS خواهد بود که با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو ارائه می‌شود و ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

نسخهٔ قوی‌تر مرسدس با نام GT63، از همان پیشرانهٔ هشت سیلندر ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را بیرون می‌کشد تا رودرروی پورشه ۹۱۱ توربو قرار گیرد. این مدل با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو، ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ۹۱۱ توربو صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک و با گیربکس دوکلاچه ارائه می‌شود اما کاررا GTS با گیربکس دستی و به‌صورت محرک عقب هم قابل خریداری خواهد بود. مرسدس فعلاً برای نسخه‌های قوی‌تر ۹۱۱ مثل توربو S و مدل آیندهٔ GT2 RS رقیبی ندارد اما برای این کار نسخهٔ هیبریدی GT63 E Performance در نظر گرفته شده که در آینده معرفی خواهد شد.

پرفورمنس

با تمام این اوصاف، آیا نسل جدید AMG GT در پرفورمنس حریف ۹۱۱ خواهد شد؟ با توجه به اعداد و ارقامی که تا این لحظه میدانیم باید گفت نه زیرا کاررا GTS 4 با گیربکس دوکلاچه ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که GT55 برای این کار به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین درحالی‌که ۹۱۱ توربو پس از تنها ۲.۸ ثانیه خود را به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند، GT63 این کار را در ۳.۲ ثانیه انجام می‌دهد. البته برای مقایسهٔ پرفورمنس دو خودرو صرفاً به شتاب صفرتاصد نمی‌توان اکتفا کرد و باید منتظر مقایسه در رانندگی در دنیای واقعی باشیم.

قیمت

هنوز قیمت نسل جدید AMG GT اعلام نشده اما ازآنجایی‌که این خودرو اشتراکات فراوانی با AMG SL دارد، از روی قیمت این رودستر می‌توان قیمت حدودی برادر کوپه را تخمین زد. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود GT55 با قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار و GT63 با قیمت حدود ۱۹۰ هزار دلار ارائه شوند. برای مقایسه، هم‌اکنون قیمت پورشه ۹۱۱ کاررا GTS 4 (چهارچرخ محرک) از ۱۵۱ هزار دلار و قیمت ۹۱۱ توربو از ۱۸۴ هزار دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین، هردو مدل دو خودرو از لحاظ قیمت دقیقاً هم‌سطح یکدیگر هستند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا نسل جدید مرسدس AMG GT این بار می‌تواند سهم بیشتری از بازار پورشه ۹۱۱ را تصاحب کند یا نه.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس AMG GT55

۹۱۱ کاررا GTS 4

مرسدس AMG GT63

پورشه ۹۱۱ توربو

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری H6 ۴.۰ لیتری V8 ۳.۸ لیتری H6
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۷۵ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه ۳.۳ ثانیه ۳.۲ ثانیه ۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۹۷۰ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
طول ۴,۷۲۸ میلی‌متر ۴,۵۳۳ میلی‌متر ۴,۷۲۸ میلی‌متر ۴,۵۳۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۴۵۰ میلی‌متر ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۴۵۰ میلی‌متر
ظرفیت صندوق بار ۳۲۰ تا ۶۷۵ لیتر ۲۶۵ لیتر ۳۲۰ تا ۶۷۵ لیتر ۲۶۵ لیتر
قیمت حدود ۱۵۰ هزار دلار ۱۵۱ هزار دلار حدود ۱۹۰ هزار دلار ۱۸۴ هزار دلار

در پایان نیز می‌توانید بینندهٔ رانندگی لوئیس همیلتون با AMG GT جدید باشید. وی یک نمونه از نسل اول این خودرو را در اختیار دارد اما می‌گوید مدل جدید با دو صندلی اضافی برای استفاده‌های روزمره بهتر است.

کدام سوپراسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    تفاوت وزن دو خودرو خیلی عجیبه! هیچجوریه 911 شکست نمیخوره با این اختلاف.

    موافقم 59
    مخالفم 1
    1. مهراد

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (862 ديدگاه)

      واقعا درست میگی ، شکست دادن پورشه فوق العاده سخت و بعضا غیر ممکنه

      آخه کدوم آدم عاقلی ۹۱۱ توربو رو ول میکنه که این فرانکنشتاین مرسدس رو ورادره

      موافقم 45
      مخالفم 16
    2. پیام

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      آخه هزون ور هم باید مقاومت ماشین رو توی تست تصادف ببینی و وزن بی تاثیر نیست. بلید دید اگه پورشه و بنز رخ به رخ بهم بزنن فرم بدنه پورشه چه شکلی میشه؟! همیشه یه بدنه سبک‌تر تاثیر زیادی روی صتاب داره ولی چیزای دیگه رو هم باید در نظر گرفت. واقعا دلم میخواد رخ به رخ بهم بزنن و نتیجه رو ببینم

      موافقم 7
      مخالفم 19
      1. phonix

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        وزنش انقدر زیاد نیست که …
        ماشین ها چه بسا با تریلی هم تصادف میکنن و از سرنشینشون محافظت میکنن ( محصولات استاندارد دنیا رو میگم نه ایرانیا )

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. JDM

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1169 ديدگاه)

        نتیجه چیز خاصی نیس
        داداش وقتی وزن یه ماشین پایین باشه دلیل بر این نیست که از بدنه و لایه های ماشین زدن و ایمنیش پایین اومده مهم آلیاژی هست که استفاده میشه که تو پورش از آلیاژهای خاصی استفاده میشه

  2. نشناسی بهتره

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (501 ديدگاه)

    انصافاً پورشه با اون ظااهر خشنش حس یه سوپراسپرت میلیون دلاری رو میده

    موافقم 33
    مخالفم 16
  3. rassull rt

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    هم این و هم رولزرویس جدیده خیلی از طراحیشون بد گفتن البته همش تو اینستا که رولزرویس شبیه توسان و بنز هم شبیه پورشه و
    بی ام و است
    اما به نظرم کار طراحا سخته چون دیگه خودروسازی اشباع شده از همه و این تشابهات ایرادی نداره
    ای ام جی جدید بر خلاف نظرات دیگه برا من خوشگل تر شده

    پ ن :آدم بهتر از همیلتون نبود برا معرفی این ماشین ؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 27
  4. Reza Waffen SS

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    چراغ های جلو که کپی BMW Z4 شدن حالا از این که بگذریم کسی میدونه دلیل اضافه وزن ۴۰۰ کیلویی نسل جدید نسبت به نسل قدیم چیه ؟

    موافقم 26
    مخالفم 8
    1. corvette

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (370 ديدگاه)

      چهار چرخ شدن ماشین . گیربکس سنگین تر . بزرگتر شدن ماشین . اینکه رو پلتفرم اس ال هستش که ذاتا برای یک گرندتوره .

      موافقم 29
    2. بهزاد

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      چون این خودرو نسل جدید AMG GT نیست بلکه همان SL جدید با ظاهری متفاوته.
      وزن sl 63 amg هم ۱۹۷۰ کیلوگرم است و مشابه هستند.
      تقریبا این خودروها آخرین نسل درون سوزهای اسپرت هستند و به خاطر عدم صرفه اقتصادی و هزینه های زیاد بابت توسعه مجبورا اشتراکات زیادی داشته باشند یا خود اشتراک باشند.

      موافقم 33
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (855 ديدگاه)

        حیفه که بیشتر از اینها کامنت نمی فرستی بهزاد

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. بهزاد

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          شما لطف دارید مازیار گرامی.
          ما ارادتمند شما و کاربران گرامی پدال هستیم.

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (855 ديدگاه)

          خواهش میکنم
          اما کاملا بدون تعارف گفتم
          با این اوضاع کامنت ها که همه می‌بینیم انگشت شمار امثال شما هستن که میتونن آبی روی آتش باشن و چه خوب که بیشتر باشن

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. Amir Machine

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          والا ایشون هم فقط سنگ تویوتا رو به سینه میزنه و باقی برندها و مخصوصاً آمریکایی‌ها رو تخریب میکنه
          البته مشخصه که دانش بالایی داره اما خب تعصب کار خودشو میکنه

          موافقم 1
          مخالفم 8
        4. مازیار

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (855 ديدگاه)

          امیرجان تو این اوضاع همین که میگی هم غنیمته، هرچند به نظرم خفیف و قابل چشم پوشی هست یعنی نقاط قوتش می چربه
          بهرحال اینجا هر کسی یه گرایشی داره و اگه کاملا پوشیده باشه که لطفی نداره
          بین کسانی که همیشه منتظر کامنت هاشون هستم فقط رامین بطور مرتب نظر میده که اونم علاقه خاصی به موندن و در رفتن داره! موندن تو گذشته و در رفتن از کوره😆
          بقیه از جمله خودت که کم پیدایین

        5. بهزاد

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          والله امیر ماشین جان بنده اگر ذره ای به تویوتا تعصب داشته باشم.
          اگر تا به حال شما از بنده راجب توانایی فنی خودروها کامنتی دیده باشید به ما هم یادآوری کنید.
          هر برندی چندین محصول داره و به صورت مطلق نمیتونه همگی را بی رقیب بسازه و هر کدام دارای ضعف و توانی هست.
          بیشتر مباحث ما در مورد اقتصاد صنعتی بوده و برندهای مختلف در برخی بازارها و برخی زگمنت ها دارای مزایایی هستند و در بخش هایی دچار ضعف.
          صرف نظر ما حتی یک دونه پیچ هم در صنعت خودرو کم و زیاد نمیشه و اگر نکته ای یا مبحثی عنوان میشه منوط به ذات هست و اگر آمریکایی ها در تراک و شاسی بلند فول سایز و آفرود موفقند این موفقیت در ذات تولید و تفکراتشون وجود داره و همینطور ژاپن و کره و فرانسه در خودروهای اقتصادی یا آلمانی ها و ایتالیایی ها در لوکس و اسپرت.
          متاسفانه یا خوشبختانه در مباحث وقتی از الگوها صحبت میکنیم ناچاریم از شرکت هایی که فرمول موفقیت داشتند یا دارند یا اونهایی که راه اشتباه رفتن مثال بزنیم و خودتون قضاوت کنید مثلا در لوکس سازی از سه گانه یا ۴ گانه آلمانی مثال بزنیم یا مثلا کادیلاک و DS فرانسه؟
          آیا فرمول موفقیت فراری با استون مارتین به یک میزانه؟
          مثلا کاری که هوندا میکنه با فیات قابل قیاسه یا موفقیت فورد با دوج در یک سطحه؟
          امیدواریم نوع نظرات ما موجب آزردگی دوستان نباشه و به عنوان یک مخاطب هیچگاه به دنبال تخریب برندها نبودیم و این زاویه که با برخی دوستان آمریکن کارز فن ایجاد شده به خاطر مسائل فنی نیست و مطلقا بنده توانایی های خودروهای آمریکایی را نفی نمیکنم و حتی مثلا به کاری که تسلا انجام داده احترام میزارم و یکی از شرکت های پیشرو در ساخت خودروهای برقی کار شایسته ای انجام داده و راه حل های نوین را وارد این صنعت نموده.

        6. محمد

          ۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (164 ديدگاه)

          داداش به جز این دوتا که گفتی دیگه کیا خوبن؟ من فقط رامینو می‌شناسم. بقیه رو شانسی کامنت خوب می‌بینم. می خواستم بگم پدال یه جا برای کامنتای پر لایک بذاره اما خب خیلی تنبلن :)

        7. مازیار

          ۱ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (855 ديدگاه)

          این یه نظر شخصی بود رفیق
          اما مسلمه که هر کی تعصب بیش از حد به خرج نده و کل کل بی خاصیت نکنه خوبه و اگه بشه از حرفهاش چند تا چیز یاد گرفت که خیلی بهتر

      2. R@min

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        اختلاف نظر نباید به بی احترامی منجر شه همدیگه رو مجازی ماچ کنین منم ماچتون می کنم ❤️

  5. مازیار

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (855 ديدگاه)

    می بخشید اگه تکراریه

    تو هر مقایسه ای اگه 911 باشه، دلیلی برای انتخاب اتومبیل دیگه ای نیست

    موافقم 39
    مخالفم 7
    1. Reza Waffen SS

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      تو هر مقایسه ای هست چون از هر نظر بهترینه تو کلاس خودش 👌

      موافقم 22
      مخالفم 1
    2. Amin

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      مکلارن ۷۲۰ اس یا ۹۱۱ توربو اس ؟
      سخت شد نه 😅😅
      لازم به توضیح نیست که ۷۲۰ پرفورمنس بیشتری داره با وجود قدیمی تر بودن ، ولی باید قبول کرد که توی بحث قیمت و ارزش خرید ، و در نظر گرفتن تمام فاکتور ها ۹۱۱ یه جورایی بی رقیب هست ( به خصوص قیمت)

      1. مازیار

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (855 ديدگاه)

        امین جان علاقه شخصی یه چیزه واقعیت هم همینطور، که در مواردی ممکنه از هم جدا باشن
        بی ام و M8 از جگوار F TYPE بهتره اما من جگوار رو انتخاب می کنم بخاطر علاقه شخصی
        و همین در مورد پورشه و مک لارن هم صدق می کنه و همینطور مثال‌هایی دیگه

  6. JDM سابق

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    با این مشخصات نهایتاً بتونه با زنده یاد R8 رقابت کنه که اونم از لحاظ وزن بازم برتری داره. وزن بالایی داره گیربکس اسپید شیفت مرسدس هم اصن با PDK قابل مقایسه نیست حداقل یه گترگ ۸ دنده نیازه ولی بنظرم تو مد های درایو شهری و کامفرتیبل(کافورتیبل یا هرچی) میتونه برتری داشته باشه
    با نام GT ده دوازده تا واریانت داره کاش یه اصلاحی تو نامگذاریشون بکنن

    موافقم 19
    مخالفم 1
  7. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ۹۱۱ توربو و دیگر هیچ !……………..شخصیت این کلاس با این ماشین شناخته میشه ………..

    موافقم 31
    مخالفم 5
  8. RIO

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱♥️🇩🇪🇩🇪

    موافقم 22
    مخالفم 3
  9. Moein

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (913 ديدگاه)

    بی شک 911
    خصوصا نسخه GTS

    موافقم 15
    مخالفم 3
  10. Daruosh

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    راستش پورشه یه چیز دیگست بنز هم یه چیز دیگست
    انتخواب واقعا سخته یه جوریه بستگی به عشق آدم داره دیگه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  11. سرزمین آفتاب تابان

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ۱۰۰ درصد پورشه
    به نظر من پورشه تو یه لیگ دیگس و بنز متاسفانه حرکت رو به عقب داشته

    موافقم 26
    مخالفم 5
  12. OM.01

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    در رنج قیمت 200هزار دلار حالا یه 20هزار دلار بالاتر و یا پایین‌تر، در کلاس ماشین های گرندتور و کوپه، مدل های مختلفی هست ولی انتخاب من این هست:)

    Exterior=
    https://wallpaper.caricos.com/2023-Maserati-GranTurismo-Trofeo-Prima-Serie—Front-Three-Quarter-3864844-1024×768.jpg

    https://wallpaper.caricos.com/2023-Maserati-GranTurismo-Trofeo-Prima-Serie—Rear-3864845-1024×768.jpg

    Interior=
    https://wallpaper.caricos.com/2023-Maserati-GranTurismo-Modena—Interior%2C-Cockpit-3864565-1024×768.jpg

    https://wallpaper.caricos.com/2023-Maserati-GranTurismo-Modena—Interior%2C-Rear-Seats-3864570-1024×768.jpg
    حالا شاید اگه هم قیمت هارو از نزدیک ببینم نظرم عوض بشه(و یا نظرم تقویت بشه!) ولی فعلا انتخابم این خودرو هست در چنین رنج قیمتی :)

    پ.ن= درک نمیکنم 2+2 در پورشه و بنز چی میگه
    اون عقب 4 تا کاهو کلم بزاریم جا برای نشستن یه کودک باقی نمیمونه…

    پ.ن شماره 2= صندلی های عقب پورشه و AMG GT رو با صندلی های عقب عکس فرستاده شده مقایسه کنید. یاد بیزینس کلاس و پرواز اکونومی میندازه منو. البته همکلاس نیستن.

    الان شهر مودنا از طرف دوستاران اشتوتگارت مورد حمله قرار میگیره🤣

    موافقم 15
    مخالفم 3
  13. phonix

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    هر که با آل پورشه در افتاد ور افتاد
    حتی اگر پورشه در یک مقایسه واقعا هم از طرف مقابلش ضعیف تر باشه من بازم انتخابش میکنم

    موافقم 18
    مخالفم 10
  14. فرشاد

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    پورشه🔥
    هم از نظر پرفورمنس هم از نظر کابین
    بنز خیلی دیجیتالی و لمسی شده
    اما این چیزی از ارزشای مرسدس کم نمیکنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  15. Ehsan

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    انتخاب سختیه
    این نسل بنز رو خیلی هستم،اونطرفم ۹۱۱ سلطانه واس خودش

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. دیا

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    نظر شخصی من اینه که فقط رخ بنز سرتا پای پورشه می ارزه.

    موافقم 8
    مخالفم 27
  17. R@min

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2052 ديدگاه)

    تنها رقیبی که تونسته تو کارایی و قیمت و پرفورمنس عزیز دوردونه فولکس به چالش بکشه کوروت بوده، هست و خواهد بود. اون دو تا صندلی که به طرز احمقانه ای مرسدس روش تاکید می کنه یه آدم عادی جا نمیشه که به عنوان نکته مثبت روش مانور میدن. عجیب مرسدس درمونده شده تو این 3 4 ساله اخیر خودشم نمی دونه چکار می کنه.

    تو رنج 150k تا 250k کوروت C8 Z06 و 911GT3 حضور هر کوپه و سوپراسپرتی رو بی معنی می کنن.

    موافقم 11
    مخالفم 16
  18. kristensen

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هرجا 911 باشه مقایسه بی معنیه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  19. همایون

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (782 ديدگاه)

    این آقای said alemi که این موتور رو جمع کرده کسی میدونه کیه؟چندمین باره دارم اسمش رو روی پلاکهای amg میبینم
    در کل با اینکه طرفداره بنزم ولی بازم متاسفانه به پورشه رای دادم.آغاز عصر برقیا تاثیرش رو روی محصولات پرفورمنس اکثر شرکتها گذاشته مثلا نیسان z چیزی جز یه بدنه جدید و یه دستکاری کوچولو رو نیسان z350 نیست یا همین amg gt با اینکه به عنوان طرفدار بنز ظاهرش برام قابل قبوله ولی موتورش اصلا به نظرم اگه بنز میخواد واقعا با امثال بیمر و پورشه رقابت کنه باید یه پیشرانه هشت سیلندر جدید طراحی کنه که البته میدونم امکانش صفره ولی جایی که کوروت داره از هشت سیلندر تنفس طبیعی ۶۷۰ اسب بیرون میکشه وجدانن ۴۷۵ و ۵۸۵ واسه محصول پرفورمنس آبروبریه درسته کوروت ۱‌.۵ لیتر حجم بالاتری داره ولی بنز دوتا توربو رو این موتور گذاشته تازه این موتور ساخت amg هستش چجوری قراره با اسب بخار یکسان و ۴۰۰ کیلو اضافه وزن و قیمت یکسان با ۹۱۱ افسانه ای با اون گیربکس فوق سریع که تو جهان کم نظیره رقابت کنه؟! بنز خودشم خوب اینو میدونه ولی دلخوشه به کلکسیونرهایی که معمولا جفتشون رو باهم دارن تو مجموعه خودشون و طرفداران سنتی برند بنز وگرنه بهتون قول میدم تو تستهای رانندگی و مقایسه های جدید Gt با ۹۱۱ شاهد ابروریزی این خودرو خواهیم بود همونطور که sl جدید جز ظاهر زیبا و کابین جذاب هیچی واسه ارائه جلو رقبای همقیمت خودش نداشت

    موافقم 4
    مخالفم 3
  20. 제네시스

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (406 ديدگاه)

    انتخابم پورشه… پورشه تو هندلینگ بهترینه ، حتی فراری بعد از اون قرار میگیره از این نظر

    هر وقت رفتم خارج میخرمش ذاشتم تو لیست سوپر کارایی که قراره در آینده بخرم 😊

    موافقم 15
    مخالفم 4
  21. امیرحسین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    پورشه 911😘😘😘😘

    موافقم 7
    مخالفم 4
  22. امیررضا

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    بنز سلطانه ولی وقتی حرف از ۹۱۱ میاد مخصوصاً نسخه‌ی توربو اس، هییییچ حرفی باقی نمیمونه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  23. GMA

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    انتخاب من بی شک Porsche 911 GT3 Touring با گیربکس PDK و موتور شاهکار تنفس طبیعی با ردلاین 9000 rpm هست که با اختلاف کهکشانی از بنز بهتره
    https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/porsche/%25D9%2585%25D8%25B9%25D8%25B1%25D9%2581%25DB%258C-%25D9%25BE%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25B4%25D9%2587-911-gt3-%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1%25DB%258C%25D9%2586%25DA%25AF/&sa=U&ved=2ahUKEwiFtZW_mvCAAxUDYKQEHZLpBoMQFnoECAYQAg&usg=AOvVaw0t7LIRa4XuAgTBP0ZGXOAu

  24. رامتین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    اصولا پورشه شکست ناپذیره. بقیه هم البته فروش میکنند. مثل این می مونه نیمار 220 میلیون یورو خریداری شده در حالیکه مسی 50. اما این کجا و آن مصدوم کجا.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  25. Arshia m3csl

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    قطعا ۹۱۱ هیچ ماشین اسپرتی درحد ۹۱۱ نیست عالی و زیبا و بی نظیره این پورشه ۹۱۱😍👌🏽

    موافقم 2
    مخالفم 2
  26. مهردادکمال

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    پورشه رو نمیشه به راحتی شکست داد حتی اگر اسمت مرسدس باشه… تازه اگر ۹۱۱هم باشی عملا شکست دادنت غیر ممکنه برای همینه در تمام دنیا ۹۱۱خواستار داره و یادمه قبلا جایی خوندم اگر ۹۱۱ات خراب شد به راحتی اب خوردن لوازم یدکی اش پیدا میشه این مال زمانی بود که سایت آمازون هنوز این قدر فراگیر نشده بود

    موافقم 6
    مخالفم 2
  27. Royal Driver

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    ۹۱۱ نماد خودروهای اسپرته🔥❤️❤️❤️ بی رقیب و فوق‌العاده جذاب، هیچ وقت این ماشین قدیمی نمیشه!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  28. علی جردن

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    ۹۱۱ یک افسانه ایی مثل GT-R هست حتی افسانه ایی تر از جی تی آر

    *محل قرار گیری موتور که عقب هست خودش شاهکاره
    *مدل چیدمان سیلندر ها به تنهایی امضای کاره H6
    *سقف پارچه ایی جمع شونده مهندسی ترین سقف پارچه ایی جهانه که روی یک خودرو نصب شده
    *کابین جذاب پورشه هم که بین جذابترین کابین های جهان همیشه تو صدر جدول هست

    هر شیش & هشت سیلندری قابل مقایسه با ۹۱۱ نیست کاررا رو باید با هوراکان و فراری و بوگاتی پاگانی مقایسه کرد

    موافقم 4
    مخالفم 6
  29. ماکان

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . ببخشید با اینکه می دونم اون مدل هایی که من میگم جزء اون کلاس اسپرت خودرو در این مقاله نمیشه ، اما در هر صورت می خواستم بگویم که من فعلاً از بین مدل های موجود پورشه در جهان ، فقط مدل پانامرا و مدل کاین را خیلی دوست دارم ، چون که من بیشتر میزان کاربردی بودن و یا کلاً بیشتر لوکس بودن خودرو برام مهم هستش .

    موافقم 2
    مخالفم 2
  30. blackwing

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    911 انتخابم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا