مرسدس بنز

سوپراسپرت جاده‌ای مرسدس AMG رقبا را به چالش می‌کشد

این خودرو بر پایه نسخه GT3 مرسدس AMG GT طراحی شده و بیش از ۱.۱ میلیون دلار قیمت دارد.

مرسدس AMG در هفته گذشته از فرصت گردهمایی بزرگ خودرویی در لس‌آنجلس استفاده کرد محصولی تازه را به مشتریان ثروتمند خود نشان داد. این خودروی جدید نسخه جاده‌ای خودروهای مسابقه‌ای AMG GT3 به شمار می‌رود که خود بر پایه کوپه AMG GT جاده‌ای توسعه پیدا کرده است. گویا مرسدس با خمیر خود نان را آماده کرده و دوباره به خمیر تبدیل کرده؛ حاصل تلاش خود را «GT3 ادیشن ۱۳۰Y» نامیده است.

مقالات مرتبط:

تنها ۱۳ نفر شانس مالکیت این سوپراسپرت مخصوص پیست را دارند که هر دستگاه آن قیمتی برابر ۱,۱۳۴,۰۰۰ دلار دارد. بنابراین این خودرو را می‌توان محصولی برای تحقق بخشیدن به رویای کسانی دانست که پول زیادی دارند و می‌خواهند سواری خودروهای مسابقه‌ای این شرکت را تجربه کنند. نکته جالب توجه آن است که مرسدس AMG هنوز هیچ یک دستگاه از آن را هم به فروش نرسانده و برای دریافت پیشنهادات خریداران علاقه‌مند مشتاق خواهد بود.

تلاش تازه مهندسان این شرکت آلمانی پاسخی به عرضه پورشه ۹۱۱GT3R رن‌اسپرت محسوب می‌شود که سال گذشته رونمایی شد و سروصدای زیادی را در رسانه‌ها به پا کرد. درست مانند سوپراسپرت ویژه پورشه، خودروی مرسدس هم برای رانندگی افراد عادی بهینه‌سازی شده، قیمتی بیشتر از ۱ میلیون دلار دارد و بر پایه خودرویی مسابقه‌ای طراحی شده است. از آنجا که این خودروی قدرتمند محدودیت‌های نسخه مسابقه‌ای ندارد خریداران خوش‌شانس آن می‌توانند از تمام توان خودروی مسابقه‌ای بهره‌مند شوند.

مرسدس AMG با تولید تنها سیزده نسخه از GT3 130Y باعث شده تا این سوپراسپرت از مدل کلاسیک و گران‌قیمت CLK GTR استراتن‌ورژن هم کمیاب‌تر شود؛ خودرویی که تنها ۲۵ دستگاه از آن وجود دارد. البته GT3 130Y از ابعاد دیگری هم حائز اهمیت است. سازنده اعلام کرده که این آخرین نسخه AMG GT3 با پیشرانه تنفس‌طبیعی خواهد بود پس انتظار می‌رود قیمت آن در آینده افزایش هم پیدا کند و به مدلی ارزشمندتر تبدیل شود.

یک موتور ۶.۳ لیتری V8 وظیفه نیرورسانی به چرخ‌های عقب GT3 130Y را بر عهده دارد که روی‌هم‌رفته ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گازهای خروجی موتور از اگزوزهای منحصربه‌فرد خارج می‌شوند که نشانه توجه مهندسان مرسدس به جزئیات فنی این محصول است. هر چند تلاش خودروسازی آلمانی قابل‌تقدیر محسوب می‌شود اما همچنان GT3 130Y را از فورد موستانگ GTD عقب‌تر نگه می‌دارد؛ خودرویی که با تکیه بر برادر مسابقه‌ای خود به یک هیولا تبدیل شده است.

مرسدس AMG برای آنکه GT3 130Y در مقایسه با نمونه FIA تا ۱۵ درصد نیروی عمودی بیشتری را تولید کند، از اسپیلتر جدید، طاق بازطراحی شده، گلگیرهای جانبی تازه و دیفیوزری نو استفاده می‌کند. چرخ‌های عقب این خودرو هم پهن‌تر شده‌اند و حال شاهد استفاده از DRS در آن هستیم که با محدودیت‌های FIA، در مسابقات رسمی جایی ندارد. مرسدس می‌گوید که بهره‌مندی GT3 130Y از سیستم آیرودینامیک فعال در بخش زیرین و جلوی خودرو، دستیابی آن به حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر را ممکن می‌کند. نظر شما درباره این خودروی خاص از مرسدس AMG چیست؟ آیا برنامه بازاریابی این شرکت در برابر پورشه شکست خواهد خورد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. سوشیانت

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3220 ديدگاه)

    amg gt بلک سریز رو به این ترجیح میدم

    موافقم 17
    مخالفم 5
    1. shirko

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (268 ديدگاه)

      دقت کردید موتور اس ال اس و ، روش گذاشتن ؟؟👏👏👏

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. مهیار

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بلک سریزر رقیب ۹۱۱ gt3 rs بود این بزرگوار درواقع رقیب اینه :https://www.pedal.ir/porsche/porsche-911-gt3-r-rennsport/
      ۹۱۱ رن اسپورت !
      هردو مخصوص پیست بالای ۱ میلیون دلار قیمت و ته مهندسی حتی از لحاظ توان هم یکسان هستند و هر دو بشدت محبوب دل کلکسیونر ها

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. Arshiya

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقا 😍

  2. مهراد

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (824 ديدگاه)

    این ماشین برای خیابون خیلی زیادی هاردکوره و فوق العاده خشنه

    ولی در پیست یه سلاح تمام عیار و کامله

    مالک میتونه توی مسافتای کوتاه و صاف و با کیفیت توی خیابون حسابی فخر فروشی کنه ولی برای مسیر طولانی تر باید پشت تریلر حمل بشه

    در کل ارزش کلکسیونی خیلی بالایی پیدا میکنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  3. مهران

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اصلاااااا قیمت قابل توجیهی نداره

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. حالا ژاپن

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (87 ديدگاه)

      توکه خودت دلال ماشین با کلی قیمت بالاتر توی پاچه مردم میکنی از منطق حرف نزن خواهشا

    2. محمدهادی

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2315 ديدگاه)

      «آیا برنامه بازاریابی این خودرو درمقابل رقیب خود شکست خواهد خورد»

      چه شکستی آخه پدال جون؟؟
      وقتی سرجمع قراره ۱۳ عدد ازین خودرو بفروش برسه؟!!

  4. علی جردن

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1859 ديدگاه)

    قشنگ حس و حال رقابت مسابقه میده

    موافقم 16
    1. Großer Hitler

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بنازم مهندسی آلمان رو
      بنازم ابهت ، اصالت، قدرت و برتری رو
      ماشاالله آریایها

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. Kleiner Hitler

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (87 ديدگاه)

        لعنت به نژادپرست

        موافقم 4
        مخالفم 12
        1. Großer Hitler

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (17 ديدگاه)

          نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط پذیرفته نمی شود 🤡

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. محمدهادی

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2315 ديدگاه)

          عزیزم شما اصلن متوجه این کامنت دوستمون نشدی
          ایشون بیشتر ازینکه بخواد بحث های نازیسم و نژادی رو مطرح بکنه،داشت به تقلید از یکی از کاربران معروف گرامی پدال اینجوری متن مینوشت
          که اهل دل متوجه ظرافت این کامنت شدن😄😄👍
          اما متاسفانه شما زدی جاده خاکی

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. Alan.r

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    ترکیب M159 با GT3= عشق خالص♥️♥️
    بالاخره بعد از یه مدت یه محصول درست و حسابی از مرسدس دیدیم
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 16
    مخالفم 2
  6. JDM سابق

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (539 ديدگاه)

    رقابت این و موستانگ GTD جالب میشه

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3567 ديدگاه)

      به نظرم GTD آخرو عاقبت آیرودینامیک رو در آورده، هرچی مقاله هست درمورد تکنولوژی های آیرودینامیکی شه.

      موافقم 3
      مخالفم 6
  7. Cehx

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دو سال پیش فکر می کردم مرسدس خودشو گم کرده و bmw داره خوب عمل می کنه ولی الان مرسدس نسبتا خودشو جمع کرده ولی بازم ملاکم رو روی لیمیتد ادیشن ها و ماشین های مسابقه ای ها نمیزارم بنظرم شرکتی خوبه که ماشین با پرفورمنس خوب رو با قیمت خوب بفروشه که امریکایی ها خیلی بهتر عمل می کنن

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Großer Hitler

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ماشین های آمریکا هیچ وقت از نظر قدرت و کیفیت به المان نمی‌رسن همه چیز که قیمت نیست آمریکایی ها خودروسازی شون حتی از ژاپن هم پایین تره

      موافقم 15
      مخالفم 9
      1. sinasvj

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (396 ديدگاه)

        بنازم اسم حاجی🤝

        موافقم 8
        مخالفم 5
      2. Taha Ayoobi

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3567 ديدگاه)

        به‌به استاد نظر داد خودرو سازی آمریکا از ژاپن هم عقب تره🤦🏻‍♂️

        (هر چند تلاش خودروسازی آلمانی قابل‌تقدیر محسوب می‌شود اما همچنان GT3 130Y را از فورد موستانگ GTD عقب‌تر نگه می‌دارد؛ خودرویی که با تکیه بر برادر مسابقه‌ای خود به یک هیولا تبدیل شده است.)

        آها به آلمان نمیرسن؟

        موافقم 4
        مخالفم 9
      3. BlackWing

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1260 ديدگاه)

        هیتلر
        باشه چون تو میگی کل دنیا قبول میکنن

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. Kleiner Hitler

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (87 ديدگاه)

          همون هیتلر تمام آلمان و اروپا را به جنگ کشید بعدم خودش درنهایت بزدلی فرار کرد به آرژانتین بزدل ها همشون هارت و پورت و واق واق زیاد میکنن رفیق هم دور و برشون زیاد ولی همون ها هم به یک سکه پول سیاه ارزش ندارند همین حرکت آلمان بکنه خیلی راحت شناسایی میشه بعدم بیست سال زندان نوش جونش

          موافقم 3
          مخالفم 6
        2. Großer Hitler

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (17 ديدگاه)

          هیتلر وقتی دید آلمان شکست خورده خود.کشی کرد جنا.ز.شم برای اینکه دست متفقین نیوفته سوزوندن در حالی که شرایط فرار رو داشت و خیلی از فرماندهانش فرار کردن اما غرورش اجازه نداد فرار کنه.
          برای اولین باره چنین چیزی می‌شنوم!

          موافقم 4
          مخالفم 2
      4. Galant.VR4(JDM)

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (774 ديدگاه)

        جان؟‌آلمام عقبتره از ژاپن؟ در حال حاضر خودروسازی ژاپن متکی بر هوندا و تویوتا هست بقیه‌خوابن
        الان یک خودروسازی جهان آمریکا هست و بعدش آلمان و ژاپن میخوای چیزی بگی با درک و منطق نظر بده

  8. 🇰🇷

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    ساختار موتورجلو ( یا جلو وسط ) نمیتونه تا همیشه با موتور وسط رقابت کنه . بنظرم دیر یا زود شاهد سوپراسپرت موتوروسط از بنز خواهیم بود

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      ” مید انجین ” یه حس و حالی داره …

      ” مید فرونت ” هم یه حس و حال دیگه …

      در کل وجود هردوشون لازمه و مکمل هم هستند …

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. 👊

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        حس و حال مطمئنا تنها هدف بنز نیست . گرچه همیشه در تبلیغات بنز از تجربه‌ی به یادماندنی و میراث و تاریخچه و این چیزا صحبت میشه
        چیزی که از بنز دیدم در سالهای اخیر به خصوص بلک سریز یا حتی نسخه های افراطی مشابه همین ، گوشه چشمی به اعداد و ارقام و ثبت رکورد بوده
        منتهی بنز یه زیرکی جالبی داره . هر جا کم میاره یا در حد انتظار ظاهر نمیشه بازیو عوض میکنه . مثلا تو همین AMG GT خیلیا از وزنش انتقاد کرده بودن اما اومد خیلی تمیز پیچوند و گفت این یجورایی وظیفش گرندتورره !

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. JaMsHiD_R1988

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      اگر با ترنس اکسل ترکیب بشه توی بعضی از موارد خاص با داون فورس و چسبندگی و تنظیمات خوب سیستم تعلیق می‌تونه موتور وسط رو لوله کنه

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. 🇰🇷

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (213 ديدگاه)

        خودت گفتی موارد خاص . و اینکه مشخصه چقد هزینه و زمان میبره . این خودش مانع بزرگه
        بخاطر همینه خیلیا به سمت موتور وسط کوچ میکنن تا از این همه هزینه توسعه و دردسر راحت بشن
        حتی قبلا در جایی میخوندم که پورشه که به موتور عقب نمادینش شهرت داره ، در طی این چند سال کمی موتور رو جلو کشیده و به وسط نزدیکتر کرده

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. JaMsHiD_R1988

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2322 ديدگاه)

          درست میگی کره جون

        2. JaMsHiD_R1988

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2322 ديدگاه)

          آلپین هم مثال خوب تر و واضح تری هست .
          کلا از موتور عقب تغییر داد روی موتور وسط ( روی A110 جدید )

      2. Mr AR

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        موارد خاص اصلا GT black series نیستا🤭🤭🤭

        موافقم 1
        مخالفم 2
  9. hosen

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    موتور حجیم تنفس طبیعی چیزی که خیلی به این بنز میاد.

    موافقم 15
  10. الف.ی

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1746 ديدگاه)

    فکر نمیکنم مرسدس و پورشه هیچکدوم از دیگری شکست بخورن
    بلکه مدام باعث پیشرفت دوجانبه همدیگر میشن
    رقابت جذاب دیگر بین مرسدس CLS و پورشه پانامرا هست و همچنین شاسی بلند ها
    ولی مرسدس رقیب درخوری برای 718 کیمن نداره
    از اونطرف پورشه رقیبی برای A45 AMG نداره

    مرسدس اخیرا روز های خوبی رو سپری میکنه
    زبان طراحی جدید جای خودشو باز کرده و نقد و بررسی های بسیار مثبتی از AMG GT نسل جدید و S63 میباخ دیده میشه و بازار خوبه
    اما باید اعتراف کنم اگر برای وزن AMG GT فکر اساسی نکنند در رقابت نهایی پرفورمنس به راحتی از پورشه 911 GT2 RS شکست خواهد خورد (برعکس نسل قبلی)

    واقعا من آلمانی باز افتخار میکنم به وجود پورشه و افتخار میکنم به اینکه مرسدس AMG GT Black Series پورشه 911 رو شکست داده

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. Mr AR

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      فک کنم بشه CLE رو رقیب 718 دونست البته فکر کنم چون رقیب سری 4 بی ام و هم هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. الف.ی

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1746 ديدگاه)

        شاید یجورایی ولی دینامیک رانندگی متفاوتی دارن

  11. M power

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    جای بیمر خالیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      بیمر تو عمرش کلی ماشین مسابقه ای عالی داشته که هیچ کدومشون به جاده راه پیدا نکردن !
      همش سیاست های داغون و کثیف و سود جویانه …

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2315 ديدگاه)

        کاملا با نظرت موافقم
        لعنت به سیاست های مدیران بی ام و

  12. علی

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (760 ديدگاه)

    واوووووووووو. یه مرسدس واقعی. با موتور تنفس طبیعی AMG. این مرسدس اول صداش میاد بعدش زلزله میاد بعد خودش میاد
    آی ام جی خدای موتورهای دست ساز جواهر میسازه لامصب این واقعا شاهکار هست. توی تاریخ مرسدس ماندگار خواهد شد و در آینده افتخار آلمان ها خواهد شد. واقعا ستودنی هست

    موافقم 7
    مخالفم 4
  13. رامتین

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قیمت خیلی بالاست و پرفورمنس نسبت به مدل عادی، خیلی فزونی نداره. بنظرم مرسدس داره خیلی از پورشه تقلید می‌کنه ولی حس میکنم هر محصولی با عملکرد بالا در مقایسه با خودروهای پورشه میسازه، نمیتونه باهاش رقابت کنه. متاسفانه مرسدس جان توان رقابت با ۹۱۱ را نداری. البته قبلا هم نداشتی. چیزی که بین مردم جا بیوفته خیلی سخت نظرات را میشه عوض کرد. مثلا تو نمیتونی خودرویی بسازی که با رولزرویس در لوکس بودن و اشرافیت رقابت کنی. دیفالت ذهنی خریداران پولدار به اون سمته

    موافقم 3
    مخالفم 7
  14. javad-bmw

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    روکش صندلی هاش شبیه شلوار بابامه
    جاست فور فان ، مرسدس فنها یقه خودشونو پاره نکنن لطفا

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. مهدی

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1696 ديدگاه)

    احتمالا حس و حالش اینجور باشه که با کت و شلوار و ساعت رولکس توی ظهر تابستون جنوب روی نیمکت سیمانی تو پارک بشینی چایی بخوری و لذت ببری از اینکه فکر کنی باکلاسی. بازار هدف این ماشین ۱۳ تا از احمقترین مشتری های بنز هست نه بیشتر

    موافقم 3
    مخالفم 4
  16. Car love

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (699 ديدگاه)

    چه غولیه

  17. M

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا مرسدس همیشه شاهکاربوده.ماشین هاش بی عیب و نقصه.🙋🏻‍♀️هوی هیتلر😂😎

  18. BMW

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1461 ديدگاه)

    عجب چیزی زده 🥲😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا