شرکت تیونینگ رنتک (Renntech) توانسته است، صفر تا ۲/۴۴ ثانیه و قدرت ۱۱۹۶ اسب بخار از مرسدس AMG GT63 سدان بگیرد. این خودروی چهاردر، ۹۵ هزار دلار گرانتر از مدل اصلی است.
سدان اختصاصی AMG سال ۲۰۱۸ معرفی شد و همچنان یکی از سریعترین خودروهای چهاردر دنیا محسوب میشود. آستانه قیمت این مدل ۹۷ هزار دلار است و پیشرانه ۳ لیتر ۶ سیلندر با قدرت ۳۶۲ اسب بخار فراهم میکند. فراتر از AMG GT43 قویترین مدل به نام AMG GT 63 S E-Performance نیز تولید میشود که از موتور ۴ لیتر توئین توربو با فناوری هیبرید، ۸۴۳ اسب بخار و ۱۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این سدان ۲۲۰ هزار دلاری، ۲/۸ ثانیه است.
شرکت تیونینگ رنتک در امریکا فعالیت میکند اما توجه ویژه به خودروهای مرسدس بنز دارد. جدیدترین محصول رنتک، براساس مرسدس AMG GT63 تولید شده است. این سوپرسدان از موتور ۴ لیتر V8 سری M177 با بنزین اکتان ۱۰۰، قدرت ۱۱۹۶ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵۷ نیوتنمتر میگیرد. مدل اصلی ساخت کارخانه، ۶۸۱ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتنمتر دارد.
افزایش باورنکردنی قدرت و گشتاور خودرو، با اعمال تغییر بر توربوشارژرها، پردازنده ECU، ورودی هوای فیبرکربن و پمپهای قدرتمند سوخت، حاصل شدند. البته مرسدس AMG GT63 رنتک با سوخت استاندارد اکتان ۹۳ که در جایگاههای اکثر کشورهای دنیا فروخته میشود، ۹۶۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۴۳ نیوتنمتر گشتاور دارد. برای دستیابی به نهایت تواناییهای پیشرانه، بنزین اکتان ۱۰۰ لازم است.
مهندسان رنتک، سیستمهای الکترونیکی جدید به خودرو اضافه کردهاند تا عملکرد گیربکس و تجهزات دو دیفرانسیل، با قدرت و گشتاور جدید، مدیریت شود. حالا مرسدس AMG GT63 میتواند در زمان ۲/۴۴ به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد. ثبت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت از حالت سکون نیز، فقط ۵/۵ ثانیه زمان میبرد. در تست درگ ۴۰۰ متر، مرسدس AMG GT63 رنتک توانسته است زمان ۹/۹ ثانیه و سرعت ۲۲۴ کیلومتر برساعت ثبت کند.
کیت بدنهی اختصاصی رنتک، ادوات فیبرکربن برای کاپوت جلو، سپرها و بال عقب را شامل میشود. همچنین رینگهای ۲۱ و ۲۲ اینچ نصب شده در جلو و عقب هم، ساخت رنتک و سیاهرنگ هستند. روی این خودرو، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S وجود دارد.
دیگر تفاوت مهم مرسدس AMG GT63 رنتک با نسخهی اصلی به سیستم اگزوز جدید با کاتالیستهای اختصاصی مرتبط است. این تجهیزات، تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد فنی و بهبود صدای خروجی از پیشرانه دارند. راننده میتواند از سیستمهای الکترونیک کنترل دریچههای اگزوز برای کاهش یا افزایش صدا استفاده کند.
قیمت مرسدس AMG GT63 استاندارد در بازار جهانی، ۱۵۰ هزار دلار است. رنتک برای نصب کیت بدنه و تجهیزات ارتقای فنی RIIIx package هزینهی ۹۵ هزار دلاری دریافت میکند.
مرتضی علی وحیدی
۱۸ خرداد ۱۴۰۲نوبررینگ کارو معلوم میکنه
NAVID۰۰۹۸
۱۸ خرداد ۱۴۰۲یکی از گنگترین اتاقهای بنز !!!
واقعاً عجیب لاتیه این اعجوبهی جِرمنی !!!
👌👌👌
MILADZM
۱۸ خرداد ۱۴۰۲لقب « گنگ » فقط شایسته مرسدس های دهه ۹۰ و ۸۰ و تا حدودی اوایل دهه ۲۰۰۰ هست
لامصب مرسدس عجب اعجوبه هایی تولید کرد اون زمان
پیام
۱۸ خرداد ۱۴۰۲فکر کنم آسفالت رو جر بده!
mercedes
۱۸ خرداد ۱۴۰۲رکوردamg one رو نمیتونه بزنه
MILADZM
۱۸ خرداد ۱۴۰۲واقعا خیلی گولاخه این مرسدس
بشدت طراحی خوشگلی هم داره
انجین M177 مرسدس هم که دنیای داره واسه خودش و بشدت صدای گیرا و قلدری هم تولبد میکنه .
JDM
۱۸ خرداد ۱۴۰۲نوربررینگ نسخه دیگش رتبه یک سریترین سدانه این دیگه نتیجش معلومه
مزدا
۱۸ خرداد ۱۴۰۲موشک هایپر سونیک، 🤤🤪
AMANTE
۱۸ خرداد ۱۴۰۲به شخصه مدل استاندارد با رنگ مشکی مات رو خیلی بیشتر دوست دارم.
اگه نسخه تیونینگ بخوام میرم سراغ مدل Inferno از تاپکار که خیلی جذابه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲جای شما خالی
این ماشین با رنگ آبی مات زیارت کردم
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/pedal-report-on-the-georgian-car-market/
AMANTE
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خوشا به حالت یکی از کمیاب ترین رنگ ها رو هم دیدید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲همونجا هم، خیلی کمیاب بود این ماشین، ولی ۲ تا آبی به چشمم خورد
بنز و بی ام و های قدیمی زیاد دیدم خصوصا G کلاس با عمر بیش از ۱۰ سال
ممد ژانگولر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲داداش اشتری ایشالله قسمتت بشه بری کشورهای بهتر مثل تایلند
نمیدونی قرمز به معنای واقعی یعنی چی .
M/D
۱۸ خرداد ۱۴۰۲منم یکی از این هارو از نزدیک دیدم
MILADZM
۱۸ خرداد ۱۴۰۲عذر میخوام مدلی که شما زیارت کردید کد ۶۳ بود ؟
ممد ژانگولر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲داداش اشتری یک خبر جالب که خیلی لذت میبری . لیونل مسی رفته میامی آمریکا . فکر میکنی کجا خونه خریده؟
برج پورشه دیزاین یکی از بهترینهای جهان و جالبیش اینجاست حتما باید ماشینت پورشه باشه که اجازه بدن با آسانسور ماشینت برسه جلوی واحدت .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲معمولا خونه توسط باشگاه به آقامسی داده میشه
حالا اگر ماشین ایشون پورشه نباشه هم مشکلی نیست، مستخدم براش پارک می کنه
تاجایی که من اطلاع دارم، مسی طرفدار پورشه نیست، ایتالیایی و انگلیسی بیشتر دوست داره. با چندتا فراری و مازراتی و پاگانی و رنجرور دیدم عکساشو. آئودی هم یک زمانی داشت
ممد ژانگولر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲داداش اشتری در که همش رو ی پاشنه نمیچرخه . شاید اینبار اینجوری باشه . حالا باز پیگیری کنی بد نیست . به ما که اینجوری گفتن . خبر درستشو بد نیست پدال بذاری یجورایی مربوط میشه به ماشین پورشه
آقای همساده
۲۰ خرداد ۱۴۰۲زیارت تون قبول…التماس دعا
Mostaffa
۱۸ خرداد ۱۴۰۲چ خوشگل شده لامصعب🥺🤤
amir-z
۱۸ خرداد ۱۴۰۲خیلی عالی شده
ولی احساس میکنم تو همه چیزش خیلی اغراق شده
خیلی وقتا زیبایی با سادگی معنا پیدا میکنه
yaazid
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بنظرم ۶۸۰ اسب برا همچین ماشین چهار دری کافیه و حتی زیادم هست
از یجا به بعد هندلینگ میاد پایین ، ماشین خشک تر میشه و لازمه دستی به سر دیفرانسیل و سیستم ترمز ماشین کشید
که این یعنی از مهندسی اولیش جدا شده و اون لذت رانندگی اولیه ماشین رو به شما نمیده
yaazid
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بیا یک ساعت کامنت بنویس بعد پاک میشه
دیگه حس نوشتنم نیس
پرهام رهام
۱۸ خرداد ۱۴۰۲زیباست اما من بیشتر اون سادگی و در عین حال مخوف بودن این مدل رو دوست دارم.
البته این هم بد نیست. در نوبه خودش جذاب هستش.
ممد ژانگولر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اشکم در امد فوق العاده زیباست . چه رنگی چه خطکشیی دمشون گرم
قیمتشم مفته . قرار داشتم قرارمو کنسل کردم نشستم عکساشو میبینم
ar-ma-n
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بچه ها از بی ام و مدل هست که با بنز gt یا پورشه gt3 رقابت کنه نمیدونم چرا تو کلاس اسپرت یا کوپه کم توجه میکنه ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲در کلاس چهاردر M5 هست و M8
ولی از نظر ابعاد، M8 به مرسدس AMG GT چهاردر نزدیکتره
اما از نظر فنی فکر میکنم قویترین مدل M5 کامپتیشن بتونه با مرسدس AMG GT رقابت کنه
از M8 زیاد خوشم نیومد
ar-ma-n
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ممنون آقا اشتری توضیحات جامع و مختصری دادین و اینک مدل AMG GT R هم منظورم بود و خب هیچ محصولات ندیدم با این کلاس دو درب یا کوپه رقابت کنه تو بی ام دبلیو.
ar-ma-n
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اگه داخل اتاقش با این ترکیب رنگ باشه دیگ
از اون حس و لذت که یک موقع ها جمله پیدا نمیکنی نمیدونی چجوری وسوش کنی 😍😐
شاهین
۱۸ خرداد ۱۴۰۲از وقتی که بی ام و با ام5 وارد این سگمنت شده دیگه به اعداد و ارقام بقیه برند ها اعتمادی ندارم
بی ام و بازی رو عوض کرده به سبک خودش
اما از نظر طراحی از این اتاق بنز بیشتر خوشم میاد تا بی ام و
Tesla
۱۸ خرداد ۱۴۰۲این همه تقویتش کردن ولی باز ۲/۴ صفر تا صد میزنه !! 🤣🤣🤣 بنزینی هر کاری هم بهش کنن باز کند و دیگه واقعا دورش تموم شده ( مدل s پلد کبیر با ۱۰۲۰ اسب قدرت داره ولی خیلی راحت ۲/۱ تا ۲/۳ تایم میده ، روی آسفالت معمولی و با تایر های استاندارد و بدون در نظر گرفتن رول اوت ) تازه تایم یک چهارم مایل پلد : ۹/۳ هست در صورتی که این جوجه آلمانی پرو تو بهترین حالت ۹/۹ تایم داده اونم با بنزین اکتان ۱۰۰ و هزار جور شرایط خاص که تیونر براش در نظر گرفته 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲مرسدس AmgGT یک بنزینی کند
تسلا S پلد یک برقی تیز
اگر صفرتاصد تسلا به یک ثانیه برسه، بازهم علاقه من به مرسدس یا پورشه کم نمیشه
داستان چیز دیگری است
مازیار
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اگه بخوایم ظریف تر نگاه کنیم، با پیشرفت برقی ها علاقه به درونسوزها نه تنها کم نمیشه بلکه بیشتر هم میشه
^MSP^
۱۸ خرداد ۱۴۰۲بیا تسلا جان ، آخر سر باید یه بزرگتر میومد جمعت می کرد ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ خرداد ۱۴۰۲من واقعا طرفدار یا مخالف کسی نیستم و خوشحال می شم نظرات متفاوت می خونم
اشکالی نداره اگر کسی تسلا بیشتر از بنز و پورشه و بیامو دوست داشته باشه
باید همدیگه تحمل کنیم
مثل خود من که از ماشین های چینی بدم نمیاد
Ali t
۱۸ خرداد ۱۴۰۲تسلا آشغال ترین ماشینه.. تو معلوم نیست فازت چیه میاد تسلا رو با بنز و بی ام و پورشه مقایسه میکنی… یه کبیر هم چسبوندی کنارش مثل اینه که تو مملکت به هر آدم بی سوادی یه دکتر مهندس می چسبونن
Ali t
۱۸ خرداد ۱۴۰۲تسلا در برابر بنز و بی ام و پورشه و آئودی یه آشغاله…
نمی دونم فازت چیه میای تسلا رو با اینا مقایسه می می کنی
یه کبیر چسبوندی بش مثل اینه که تو مملکت به هر بی سوادی میگن دکتر مهندس
BMW
۱۸ خرداد ۱۴۰۲حالا میشه گفت داره گم کم خوشم میاد یعنی میره میترکونه جاده هارو
حسین
۱۸ خرداد ۱۴۰۲به به خیلی خوشم اومد
Bmw x6m
۱۸ خرداد ۱۴۰۲اینو میگن تیونینگ هم ظاهری هم باطنی!
نه چرندیات برابوس و امثالهم
فقط یاد گرفتن 100 تا اسب بخار ببرن بالا هیچکدوم عرضه ندارن تو زیبایی شناختی به گرد منصوری برسن این یکی نظرمو جلب کرد چون واقعا تو طراحی هم تغییر ایجاد کرده و ماشینو خاص کرده نه اینکه همون مشکی کارخونه رو یکم پولیش کنه یه نوار دو سانتی متری باریکم بندازه روش (البته فقط تیونینگ نیست کلا اگه یکم تحقیق کنید تو منابع معتبر میفهمید ایرانیا خیلی در عرصه هنر با استعدادن حالا چه موسیقی باشه چه نقاشی و طراحی و چه تغییر ظاهر ماشین یا دکوراسیون خونه! کلا ایرانیا از این حیث جزو بهترینا هستن!)
S
۱۹ خرداد ۱۴۰۲عجب چیز خفنیهههههههه چه هیولایه این دیگه…
امیر _ اهوازی
۱۹ خرداد ۱۴۰۲بنزین ایران اکتانش چنده که ۹۳ استاندارد هست
خیلی دوست دارم بدونم کسی میدونه بهمون بگه
❤BMW❤
۱۹ خرداد ۱۴۰۲خیلی ماشین غولی شده هم خوشگله و هم سریع ،
با پروژه رامون پرفورمنس m8 رقابت خواند داشت 🤩
آقای همساده
۲۰ خرداد ۱۴۰۲به این میگن ماشین بقیش شوخی بازیه
میرسلیم
۲۰ خرداد ۱۴۰۲به هرحال از نظر من با دنا پلاس توربو فرقی نداره دوتاشون توربو دارن
Saleh
۲۴ خرداد ۱۴۰۲چه خوشگله +1200 اسب بخار ماشین جدی خوراک پیست همه چی تموم
Saleh
۲۴ خرداد ۱۴۰۲اگه یک مقدار ماشین باز بودی صدای ماشین بنزینی رو به سکوت غم انگیز ماشین برقی ترجیح می دادی. در کل هزینه و آلایندگی خودرو برقی از بنزینی بیشتر. حق دارید رسانه قدرتش زیاده
بنز بیدی نیست که با این بادا بلرزه