در مسابقهٔ U-Drag، شورلت کوروت Z06 با ۶۷۰ اسب بخار قدرت در برابر مرسدس AMG GT63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت چه عملکردی خواهد داشت؟
کوروت Z06 با قویترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی حال حاضر جهان، یکی از جذابترین سوپراسپرتهای بازار محسوب میشود. موتور ۵.۵ لیتری این ماشین، ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که تمام این نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. ویژگی اصلی تمام کوروتها در طول تاریخ، قیمت مناسب در برابر پرفورمنس است که این ویژگی در Z06 هم وجود دارد. قیمت این خودرو از حدود تنها ۱۱۴ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه رقبایی با چنین قدرت و پرفورمنسی دو برابر این قیمت دارند.
بااینحال، خودرویی که در این مسابقه در برابر کوروت قرار گرفته یک سوپرکار موتور وسط نیست و رقیب اصلی Z06 محسوب نمیشود. این خودرو مرسدس AMG GT است که در نسل دوم خود بیشتر به یک گرند تورر لوکس ۲+۲ تبدیل شده است. نمونهٔ حاضر در این درگ، GT63 است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند؛ بنابراین، مرسدس به میزان قابلتوجهی از رقیب آمریکایی ضعیفتر است و با وزنی نزدیک به دو تن، ۲۳۷ کیلوگرم سنگینتر از کوروت است ولی مزیت مهم GT63 برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است که در آغاز حرکت برتری مهمی خواهد بود.
همین برتری در مسابقهٔ اول خود را نشان داد و AMG GT که لانچ بهتری داشت و از ابتدا جلو افتاد، تا پایان ۴۰۰ متر پیشتازی خود را حفظ کرد ولی هنگام ترمز گیری و دور زدن، برتری مرسدس رنگ باخت و این Z06 بود که در مسیر برگشت جلو افتاد. در مسابقهٔ دوم که رانندهها جابجا شدند، کوروت با لانچی بسیار بهتر از قبل، تأثیر سامانهٔ چهارچرخ محرک GT63 را خنثی کرد و برخلاف مسابقهٔ اول، تقریباً از همان ابتدای حرکت جلو افتاد.
البته مرسدس در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با ثبت تایم ۳.۱ ثانیه نسبت به کوروت با ۳.۲ ثانیه بهتر عمل کرد ولی Z06 در ادامه عقبماندگی خود را جبران کردن و پس از ۱۰.۹ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسید درحالیکه AMG این کار را در ۱۱.۱ ثانیه انجام داد. کوروت کل مسیر U-Drag را هم در ۳۲ ثانیه طی کرد و از سوی دیگر، ۳۲.۷ ثانیه طول کشید تا مرسدس به خط پایان برسد.
مشخصات فنی
کوروت Z06 | مرسدس AMG GT63 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۸۵ کیلوگرم | ۱۹۲۲ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۱۳,۷۹۵ دلار | ۱۷۷,۰۵۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۴۷,۸۰۰ دلار | ۲۱۱,۸۱۰ دلار |
Doom
۲۳ آذر ۱۴۰۳پیش از شروع دعوا و جنگهای چریکی پدال ، خدمت دوستان یه نکته رو بگم :
هر کدومتون هر وقت پول اینا رو داشتید هر کدوم که دوست داشتید رو بخرید و حالشو ببرید . دوست داری برو کوروت بخر ، میخای بنز بخر ، میخای پورشه بخر ، … اصلا همشو بخر . کارخونشو بخر
هیچ نیازی نیست بخوای بقیه رو مجاب کنی این بهتره یا اون . بهتون قول میدم خریداران حقیقی این ماشینها کوچکترین اهمیتی نمیدن که تو درگ ها کدومشون یک ثانیه سریعتر بوده . چه بسا حتی نمیدونن شتابش یا نهایت سرعتش چنده . پولشو دارن ، نگاه میکنن به دلشون ، و میرن میخرن . ما هم به عنوان بیننده و خواننده سایت ، خودمون عقل و شعور و سلیقه خودمون رو داریم و هر کدومو با توجه به علاقه و سلیقه خودمون انتخاب میکنیم
حالا برید گرای هم دیگر رو بگیرید و بسپارید به توپخانه
(Ali(chevynova
۲۳ آذر ۱۴۰۳بازم برتری کوروت
چرا؟
چون ۷۱ ساله پشتوانه داره
بازم قیمتش مناسبه
بازم اصالت تونسته پیروز بشه
کوروت ثابت شدست
دهه ۵۰ که تمام فایبر بود ثابت شد
سال ۱۹۵۷ که موتورش انژکتور بود ثابت شد
سال ۷۲ با موتور ۴۵۴ ثابت شد
قیمت مناسب=پیروزی همیشگی=کوروت
Taha Ayoobi
۲۳ آذر ۱۴۰۳پس ماشالا کوروت
ماشالا اصالت
ماشالا پشتوانه
Siyavash
۲۳ آذر ۱۴۰۳خدایش جفتشونم خوب راه رفتن…
AMG
۲۳ آذر ۱۴۰۳به نظر من مرسدس این ماشینو خیلی بیخود تولید کرد و از اوش هم میگفتم کم فروش میره و همین اتفاق هم افتاد ، قیمتش نسبت به رقبا گرونه و وزن زیادی داره و موتورش فقط ۵۸۰ اسب تولید میکنه ، و حتی نمیتونه رقیب های سنتی خودش که چند سال ازش قدیمی تر هستند رو شکست بده ، نه تو درگ و نه تو رانندگی و حتی خیلیها از کیفیت متریالش ایراد میگیرند ،تنها نکته مثبتش اینه که V8 هستش ، به نظر من اگه مرسدس اینو با دَر های گالوینگ میساختش با توجه به اینکه این همه نکات منفی داشت فروش بالایی پیدا میکرد فقط به خاطر درب های گالوینگش.
JaMsHiD-B
۲۳ آذر ۱۴۰۳دعوا ، دعوا دعوا ، سر شیشه ی مربا😂😂😂
Taha Ayoobi
۲۳ آذر ۱۴۰۳دهنتو😂
Taha Ayoobi
۲۳ آذر ۱۴۰۳آقا بسمالله
بیاین وسط
شوخی کردم😂