Performance جدیدترین نسخه از سوپرسدان مرسدس-آامگ است. این سدان اسپرت همچنان از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند اما در اینجا یک سیستم هیبریدی هم وجود دارد که موجب افزایش قدرت و گشتاور میشود؛ اما این قوای محرکهٔ پیچیده در دنیای واقعی چه پرفورمنسی خواهد داشت؟ برای پاسخ به این سؤال، کارواو یک دستگاه AMG GT63 S E Performance را موردبررسی قرار داده است.
AMG GT63 S E Performance نمایانگر دوران جدیدی برای محصولات پرفورمنس مرسدس-آامگ است زیرا بهترینهای دوران گذشته را با تکنولوژیهای جدید ترکیب میکند. موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو در اینجا هم همان ۶۴۰ اسب بخار قدرت را تولید میکند اما حالا یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت که در عقب نصب شده هم آن را همراهی میکند تا مجموع خروجی را به ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۷۰ نیوتن متر گشتاور برساند. به لطف این سیستم هیبریدی، خودرو میتواند از گشتاور فوری موتور الکتریکی بهرهمند شود تا زمانی که پیشرانهٔ V8 وارد محدودهٔ اوج قدرت خود گردد.
خروجی ترکیبی این سیستم، AMG GT63 S E Performance را به قویترین محصول جادهای تاریخ مرسدس-آامگ تبدیل کرده است. این قوای محرکهٔ پیچیده به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس متصل شده که این یعنی هم موتور الکتریکی و هم پیشرانهٔ بنزینی میتوانند نیروی خود را به چرخهای جلو یا عقب منتقل کنند. به لطف این ویژگی، خودرو میتواند بهراحتی از تمام ۸۴۳ اسب بخار قدرت خود استفاده کند. انتقال نیروی موتور V8 توسط همان گیربکس نُه سرعتهٔ چند کلاچهٔ مرسدس صورت میگیرد اما موتور الکتریکی هم گیربکس دو سرعتهٔ اختصاصی خود را دارد.
این یعنی در AMG GT63 S E Performance دو گیربکس وجود دارد که این در کنار یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو، یک موتور الکتریکی، یک پکیج باطری و سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری، قوای محرکهٔ جدید AMG را بسیار پیچیدهتر از موتورهای V8 بزرگی کرده است که قبلاً در محصولات این شرکت میدیدیم. بااینحال، طبق بررسی کارواو، این قوای محرکهٔ پیچیده در دنیای واقعی آنطور که باید یکپارچه و بدوندرز نیست. البته هنگام رانندگیهای پرفورمنس، سطح قدرت خودرو قابلتوجه است ولی وزنی که به خاطر سیستم هیبریدی به خودرو اضافه شده گاهی مشکلآفرین میشود.
تماشا در آپارات:
محمد امین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱عملکردش در خط مستقیم اصلا جالب نیست ، نهایتا در حد همون gt63s هست
GMA
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا، اصلا در حد انتظار نیست
بنظرم اگه روش M5 cs رو در پیش گرفته بود (کاهش وزن به جای افزایش قدرت) خیلی موفق تر و بهتر شده بود
Joker
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱شرط میبندم بررسی مت واتسون رو ندیدی،شتاب ۲.۷ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۰.۷ ثانیه رو زده بعد میگی جالب نیست؟!!!!! اصلا جالب نیست؟!!!!!!!!!!!!!! بعد نهایتا در حد gt 63s معمولیه؟!!!
تسلا S پلد با اون همه قدرت و گشتاور مت واتسون به سختی تونست ازش شتاب ۲.۶ در بیاره که تو ۴۰۰متر هم رو آسفالت معمولی تا به امروز بهتر از ۹.۸ رو نزده که اختلافش تو ۴۰۰ متر با این ماشین کمتر از یک ثانیه ست و شتابش هم تنها یک دهم ثانیه،مرسدس بنز واسه این ماشین اگه قدرت رو روی مرز ۱۰۰۰ اسب میرسوند رسما تسلا رو نابود میکرد،مرسدس کلی ارفاق کرده که این ماشین زیر وان قرار بگیره…
به این ماشین لقب sf 90 سدان ها دادن😍
shirko
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱شما چند تا اکانت داری ؟؟؟ همه کامنتات به فراری و پورش و ب ام و ختم میشه ، فکر نمی کنی زیادی تابلو شدی !!! تو بعضی مقالات خودت یه سوال مطرح می کنی بعد با یه اکانت دیگه جواب خودتو می دی ،از هر کامنتی هم خوشت نیومد با هزار تا اکانت دیسلایک بارانش می کنی !؟!؟نکن برادر ..
Amir Machine
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱M5 CS با 200 اسب بخار قدرت کمتر و بدون این پیچیدگیهای سیستم هیبریدی و گیربکس دوم و… شتاب 2.6 ثانیهای و 400 متر 10.6 ثانیهای ثبت کرده، تازه اونم با قیمتی به مراتب کمتر
یا پانامرا توربو S که اونم 200 اسب قدرت کمتر داره، بدون سیستم هیبریدی شتاب 2.6 ثانیهای ثبت کرده
پرفورمنس این GT63 اصلاً در حد قدرت و قیمتش نیست، بنظر من که فقط برای به رخ کشیدن پیچیدگی و قدرت سیستم هیبریدی جدید AMG ساخته شده، کلاً سدانهای پرفورمنس مرسدس یعنی همین GT63 و E63 همیشه زیر سایه M5 بودن
seyedjavad.mercedesbenz
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا موافق نیستم ، مخصوصا اینکه amg gt63 s در پیست نوربر از پانامرا و تایم غیر رسمی بی ام و سریعتره و e63 هم از خیلی از جهات از جمله کیفیت سواری در رانندگی روزمره بهتره و در بحث شتاب هم قویتر نباشه ضعیفتر نیست ، این مرسدسم در صورتی که با بوست الکتریکی امتحان بشه از تمام رقباش سریعتر هست
al-ml-kh
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بله دوست عزیز تو مسیر مستقیم گیریبکس های BMW برتریشو نشون میدن ولی مشکلی که دارن یا چند تا درگ گرفتن و یا داخل پیست به علت فشار زیاد خیلی گرم میشن که دقیقا یکی از مشکلای ماشین های BMW داخل پیست همینه .بنده قبلا هم گفتم تو مسیر مستقیم همیشه BMW جلوتره ولی تو پیست جلویه مرسدس حرفی برا گفتن نداره.
بعضا تو رولینگ ریس ها مرسدس BMW رو به خاطر دوکلاچه بودن گیریبکسش میزنه
ولی این حرفتونم که وزنش زیاده قبول دارم .وزن زیاد یه جاهایی خوبه و یه جاهایی هم مضره
dhny
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه آخر ویدئو رو نگاه کنید میبینید که M5CS در شتاب و 1/4 مایل نزدیک به 0.1 کند تره
با همین راننده
Mercedes
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱کجا نوشته که شتاب M5 cs 2.6 هست زود بگو من که ندیدیم و دوم شتاب پورشه پانامرا ۳.۱ هست
اگه نمی دونم مجبور نیستی صحبت کنی
Mercedes
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱و سوم اینکه پیست مهمه چون هیچ کدوم از بی ام ها در پیست خوب نمیرن همون اون m5 cs که با اون منو کشتی در پیست خیلی و خیلی ضعیف تر از مرسدس هست
و مرسدس خیلی لوکس تر از bmw است m5 cs اگه به داخلش نگاه کنی همه ی جاهایش از کربن هست
و در کامنت قبلی ام یک اشتباه تایپی شد اونم کلمه (نمی دونم) بود که در اصل (نمی دونی) است
از کسانی که موافق حرف من هستند خیلی متشکرم
محمد امین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی خب m5cs شتاب ۲.۶ و چهارصد متر ۱۰.۷ زد با بیش از ۲۰۰ اسب قدرت کمتر و کلی قیمت کمتر …
ماشین باز
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خدایی چرا دوبله نمیکنید
ما که همه فول انگلیس نستیم
#دوبله_کنید
#دوبله_کنید
زیر تمام کامنت ها بزنید این رو#دوبله_کنید
مردیم از خوشی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دوبله کردن خیلی خیلی زمان بر هست
من خودم اگه دوبله نباشه اصلا فیلم را باز نمیکنم
گلاب
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دوبله خیلی سخته واقعا اصطلاحاتش رو یاد بگیر مثلاً تورک میشه گشتاور کلش رو میفهمی
گلاب
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دوبله خیلی سخته واقعا اصطلاحاتش رو یاد بگیر مثلاً تورک میشه گشتاور کلش رو میفهمی .
محمدهادی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱چیز جذذابی ازاب درومده
چه رنگی
ولی حیف که پیچیده گی های فنیش بر عملکرد نهاییش تاثیر منفی گذاشته
حالا شاید تبدیل نشه به سریع ترین سدان پرفورمنس
ولی چیزی از جذابیت و خشونتش کم نشده
یجورایی انگار نسخه آلمانی دوج چارجر هلکته
محمدهادی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱رنگ این قرمز چیه؟
چرا انقد زیبا و چشم نوازه
خیلی برازنده مرسدسه
Jdm باز
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی خوبه👌
ولی بنظرم اگه سیستم هیبریدی ضعیف تر و باتری کوچیک تر داشت و مثل m5cs کاهش وزن داشت خیلی بهتر میشد ، اونوقت هم وزنش کنترل میشد هم قویتر و سریعتر میشد
ارین صاحب جمعی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سلطان بیمر
GMA
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱منم قبلا از این حرف ها میزدم ولی متوجه شدم پوچ و بیهوده است.
اصلاح کنید خودتون رو سلطان بیمر، سلطان بنز، سلطان دوج، موپار، JDM و… فقط آمریکا، فقط آلمان، فقط ژاپن و… اینا همش چرت و پرت محضه. تعصب هم حد و حدود داره.
منظورم فقط شما نیستی با همه اونایی هستم که هنوز از این حرفا میزنن
viper2
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش بعضی موقع بد نیست . اره مثلا توی یه سایت تخصصی مثل پدال بیای جدی جدی تعصبی نظر بدی خیلی بده . اما بعضی موقع برای فان بودن و شوخی و اینا بد هم نیست البته به شرطی که همه افراد تو اون جمع طرفدار یه برند یا یه کشور باشن .
مثلا فرض کن بری برای خنده تو جمع امریکایی بازا بی ام و رو تسخیر کنی . این فانه ولی . جدی این حرف رو بزنی خیلی بده
پدرام
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ممنون بابت انتشار اما اگه قرار باشه بدون زیر نویس یا دوبله باشه می ریم تو یوتیوب خود carwow می بینیم!!
در صورت امکان ویدیوهاتون رو با زیرنویس فارسی یا دوبله ارسال بفرمایید ما هنوز راه زیادی در پیش داریم بتونیم کامل انگلیسی رو بفهمیم
حسین
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اههههه خدایی زیرنویس بزارید سایت عالی همه چی عالیع یه زیر نویس کم داره فقط
حسین
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستانی که میگن این ماشین پرفورمنس عالی نداره در نظر نگرفتن که سواری لوکسی که این ماشین با پرفورمنس ترکیب کرده رو کمتر رقیبی داره و نزدیک ترین عملکرد هم بهش m5 cs
هست که بازم سواری این ماشین بهتره
وزن ماشین، پیچیدگی فنی و هیبریدی بودنش
باعث حفظ سواری در کنار افزایش پرفورمنس
از دست ندادن سواری در راه افزایش پرفورمنس
و اشرافیت و لذت رانندگی در کنار پرفورنس خیره کننده در کنار خانواده در این سدان مهندسی شده
مثال بارز و بزرگش هم بوگاتی که دقیقا همین
تجربه رو حالا تو سطح دیگه ای
به نمایش میزاره اما این در حالیه که هیچ سیستم هیبریدی دخیل نیست 😎
اعلاحضرت همایونی بزرگ خاندان
شاه شاهان جناب شیرون والا مقام
از بزرگان صنعت
پدر اعظم ویرون فقید
اونتادور بلند پایه و خاندان
پرنس استراداله جوان و همراهان
شازده پاگانی هویرا کامل الجمال و پدر بزرگوار
و خاندان بزرگ مرسدس
باواریایی های قدرتمند بی ام دبلیو
و عالیجنابان والا مقام رولزرویس
شاهزادگان بزرگ لندرور (رنجرور)
خانان و لاتان بزرگ منطقه گروه جنرال موتورز
فورد و داج
سامورایی های اعظم لکسسوس(تویوتا)
مزدا آکورا(هوندا) نیسان و اینفینتی
و میتسوپیشی پیر
آقایان بزرگ ایمنی ولوو
مستر و جنتلمنان دی اس با شکوه
بزرگان پژو و سیتروئن جوانان سریع آلپاین
آقایان رنو و برادران رومانیایی ایشان
همینطور
گروه جوان و موفق هیوندای و کیا
و تعدادی از نمایندگان توسعه یافته چین
در کنار اعضای بزرگ دربار شاهی
پورش والا مقام
جناب آئودی کبیر
هیئت خارجه
بنتلی اعظم و خاندان اونتادور بلند پایه
لامبورگینی
و سایرین دربار بزرگ شاهنشاه
دعوت نموده تا در جلسه ای بزرگ و با شکوه
درباره شوی تازه به راه رسیده و قدرتمند
الکتریکی ها و خانواده ی پیشرو و عجیب تسلا
در این زمینه به اتفاق اعضا و عضو جدید خاندان شاهی ریماک جوان تصمیم گیری کنند
امیدوارم جلسه به خوشی و به نحو احسنت
انجام پذیرد 🤚
(دوستان صرفا جهت سرگرمی بود جبهه نگیرید
لطفا)
پ ن : فقط خاندان قلچماغ پیکان مرحوم و خاندان ۴۰۵ فقید و مزدا ۱۲۱ ناکام
و فرزند خوانده اش پراید رو که زاده ی مادران دلسوزشان ایران خودرو و سایپا بودن یادم رف
حیف ک حصار مانع تقدمشان نزد شاهنشاه شد
وگرنه حضور افتخار آفرینی رقم می زدند :)))
ببخشید بچه ها سرتون درد آوردم😁
Clean energy (صیانت!)
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱وای تفکراتت و صفت هایی که به کار بردی عالین😁✌️👌
حسین
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱مرسی ازت نظر لطفته 😁❤
گفتم کمی جو رو عوض کنم
الانم که تلوزیون بانوی عمارت و
فیلیمو هم جیران رو پخش کرده
خیلی وارد حسش شدیم😅
ADAK
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ایول حسین