شرکت مرسدس AMG اولین خودرو از سری محصولات گرانقیمت و بسیار خاص میتوس با نام پیور اسپید را معرفی کرد.
میتوس پیور اسپید یک رودستر دو نفره روباز است که از خودروهای مسابقهای نمادین این خودروساز و همچنین مدلهای فرمول یک الهام میگیرد. اگرچه مرسدس AMG اشاره زیادی به مشخصات محصول جدید خود نکرده اما پیور اسپید بر اساس SL کانورتیبل شکل گرفته و از چراغهای جلو و عقب این خودرو استفاده میکند. البته در سپر جلو خبری از جلوپنجره سنتی مرسدس بنز نیست و بجای آن دماغهای تیز و رو به بالا طراحی شده است. همچنین در بخش پایینی جلوپنجره هم لوگوی سفید رنگ AMG دیده میشود.
در مرسدس AMG میتوس پیور اسپید خبری از شیشه جلو نیست و بجای او ساختار میله هالو مشابه با خودروهای فرمول یک وجود دارد. تکیهگاه پشت صندلیها نیز از خودروی ۳۰۰ SLR که با رانندگی استرلینگ موس و دنیس جنکینسون به قهرمانی مسابقه میله میگلیا ۱۹۵۵ رسید الهام گرفتهاند؛ اما رنگ بدنه میتوس پیور اسپید که ترکیبی از رنگ قرمز و خاکستری خودروهای لمان است ما را به یاد مرسدسی میاندازد که مسابقه تارگا فلوریو ۱۹۲۴ را پیروز شد.
ژرمنها میگویند در دیگر بخشهای خودرو نیز از دانش به دست آمده در فرایند توسعه هایپرکار وان استفاده شده است. برای مثال در بخش پایین پیور اسپید قطعات فیبر کربنی وجود دارد تا آیرودینامیک آن بهبود یابد. همچنین پوشش چرخهای کربنی نیز باعث افزایش راندمان آیرودینامیکی شده و جریان هوا در اطراف چرخها را بهینه میکنند تا درعینحال ورود هوا به ترمزها و خنک شدن آنها را نیز بهبود بخشند. مایکل شیبه رئیس مرسدس AMG میگوید:
کانسپت مرسدس AMG میتوس پیور اسپید پیشنمایشی از مستقیمترین راه به تجربه پرفورمنس و لذت رانندگی است. این خودرو فاقد سقف یا شیشه جلوست و به همین خاطر سرنشینان را از محیط جدا نمیکند. شما میتوانید نور، هوا و لذت را بدون هیچگونه فیلتری تجربه کنید. به عنوان اولین محصول از خانواده میتوس، پیور اسپید نشان دهنده بالاترین سطح انحصاری بودن است. عناصر طراحی همچون پوشش هالو نیز حس و حال خودروهای فرمول یک را ایجاد کردهاند.
مرسدس AMG اشارهای به قوای محرکه میتوس پیور اسپید نکرده هرچند احتمال دارد پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی SL63 در آن بکار رود. این پیشرانه در حالت پایه ۵۷۷ اسب بخار قدرت دارد اما خروجیاش در نسخه E پرفورمنس به رقم قابلتوجه ۸۰۵ اسب بخار میرسد. البته صرفنظر از قدرت پیشرانه، پیور اسپید احتمالاً جذابترین SL کلاسی خواهد بود که میتوان خرید. مرسدس تنها ۲۵۰ دستگاه از خودروی موردبحث را تولید خواهد کرد. پیور اسپید تنها در دسترس خاصترین طرفداران و کلکسیونرهای مرسدس بنز است هرچند فعلاً قیمت آن مشخص نشده و البته حدس میزنیم خریداران گلچین شده هیچ مشکلی در پرداخت مبالغ بالا برای خرید چنین محصول منحصربهفردی نخواهند داشت.
شهروند ایرانی
۳ خرداد ۱۴۰۳چقد بی ریخت جلوش مخصوصا کار شما نیست طرف فرار لامبورگینی ول کن این عجوزه بخره کمیاب هم هست
(Ali(chevynova
۳ خرداد ۱۴۰۳زشت و بدترکیب
از وقتی جیلی سهامدار ارشد بنز شد افت طراحی در این شرکت سرعت گرفته
froG-driVer
۳ خرداد ۱۴۰۳این همه میتوس میتوس میکردن این شد!؟؟! لااقل یه اس کلاسی یه جی واگن چهار نفره ای چیزی میزدم این بی ریخت بد ترکیب چیه زدن.حیف اون پول تبلیغاتی که خرج عکس های این کردن😑😑
NAVID@@98
۳ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا بسیار با ریخت 🥇👑🏆 زیبای خدایی هست مثل یک فرشته زیبا خدایی خوب همیشه هر چیز بهترین و اول هستند این عشق که از روی عشق میپرستنش این مرسدس بنز اروپایی به همراه آمریکایی هایی مثل فورد ماستنگ عشق همیشه خوب خدایی شاهکار هر چیز بهترین و اول🥇👑🏆 و افسانه و اسطوره هستند🥇👑🏆
البته من همون لامبورگینی رو انتخاب میکنم😘
Mr wrong
۳ خرداد ۱۴۰۳زیباست
Sushi
۳ خرداد ۱۴۰۳توقع چیزی فراتر ازین رو داشتم . البته از اولش که خبر تاسیس این زیربرند اومد و تصویر یه بنز sl به صورت محو نمایش داده شد ، حدس زدم که خیلی جای توجه نداره و مدل های محدود و خاص برپایه همین محصولات فعلی ساخته میشن
کاش اول تعریف میکردن که رسالت این زیربرند چیه آیا حد نهایی دانش موتوراسپرت بنزه یا حد نهایی لاکچری بودنش یا چی .
حس میکنم یکم تو تعیین هویت این برند ، سردرگمن
زیر برند amg برای پرفورمنس بس بود و میباخ هم برای لوکس ها. دقیقا این برای چیه نمیدونم .
کاش بنز میومد و مدل هایی رو میزد که شباهتی به نسل فعلی ندارن و به شدت تغییر یافته اند تا حس تک بودن و کلکسیونی بودن واقعا به طرف دست بده یچیزی مثل slr استرلینگ ماس
مازیار
۳ خرداد ۱۴۰۳با این سادگی هم نیست خلق محصولی مثل SLR
شما در همون مورد ببین چه دستهایی باهم اونو توسعه دادن
این اتفاقی نیست که به وفور حادث بشه
تو همه برندها همینطوره
فندق
۳ خرداد ۱۴۰۳بنز sl+ بدنه دورنگ -قسمت بالایی ورودی هوای جلو—» ۶۰۰-۷۰۰ هزار دلار قیمت بیشتر
خیلیم عالی
NAVID۰۰۹۸
۳ خرداد ۱۴۰۳مار اَفعی باشه پسر!!!
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۳چه طراحی نا متعارفی😫 خصوصا در جلو
فندق
۳ خرداد ۱۴۰۳جذابه
ولی خیلی گرونه
یک میباخ gls+ sl63 بنظرم ترکیب جذاب تریه
یع کم پول هم واست میمونه یه هوراکان ساده یکی دوسال کارکرد میخری
Amir mohammad
۳ خرداد ۱۴۰۳دوسداشتم جلوش تیز تر باشه ولی خب ماشین موتور جلوعه ن وسط
Soroush
۳ خرداد ۱۴۰۳نمای جلوی ماشین مشابه slمعمولی میموند قشنگ تر بود…
جرمی کلارکسون
۳ خرداد ۱۴۰۳چرا جلو پنجرش اینجوری کردن 😐
BlackWing
۳ خرداد ۱۴۰۳اوه اوه عجب بد زشته این لعنتی 🤦🏻♂️
pouyan-h808
۳ خرداد ۱۴۰۳یکی از زشت ترین ماشین هاییه که تا حالا دیدم
hssn
۳ خرداد ۱۴۰۳پسر این مرسدس عجب زباله ای شده😂
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۳شما یادمه از مدت ها قبل یه پدر کشتگی خاصی با بنز داشتی و متأسفانه همه حرف هاتون درست در اومد و بنز به همون سمتی که میگفتن رفت😂💔
hssn
۳ خرداد ۱۴۰۳بله😂
من بیشتر با اون تعصب کورکورانهای که روی مرسدس هست مشکل داشتم و دارم
زحمت مابقیش رو خود مرسدس کشید، آیندهش خیلی مشخص بود، لوزر خالص شده
دکتر_ماشین باز
۳ خرداد ۱۴۰۳هرچقدم که بگین زشته و اینا ، این ماشین به شدت شاهد افزایش قیمت بود در اینده ی نزدیک چون دارای المان هایی از دستاورد های مرسدس در گذشته است
sinasvj
۳ خرداد ۱۴۰۳شبیه بغض یاکریمه
Dariush
۳ خرداد ۱۴۰۳یه عکس واضح ازش نزاشتین
جواد عقیلی
۳ خرداد ۱۴۰۳سلام. عکس های جدیدتر به مطلب اضافه شدند.
Alireza
۳ خرداد ۱۴۰۳این چه ماشین مسخره ایه دیگه شبیه ماشین شارژی بچه هاست
ALI.S
۳ خرداد ۱۴۰۳آقا طراحی غیر متعارف داره، ولی دیگه این قدر هم بد نیست. لااقل از XM که بهتره😁
زیزیگولو
۳ خرداد ۱۴۰۳این داره لقب محصول گرون قیمت و بسیار خاص میتوس رو یدک میکشه 🤦
سوسیس
۳ خرداد ۱۴۰۳یجوری ازش انتقاد میکنین انگار منصرف شدین از خریدش😂
الان همه متخصص شدید مثلا؟
کالباس
۳ خرداد ۱۴۰۳دکتر جان اینجا همه فقط نظر شخصی خودشون رو میگن ، چه بنز سوار و چه پراید سوار
𝐀𝐥𝐢
۳ خرداد ۱۴۰۳انتظار یه چیز فوق العاده از میتوس داشتم /:
khashayar0
۳ خرداد ۱۴۰۳واقعا زشته. شرم بر مرسدس بنز
shetab-car
۳ خرداد ۱۴۰۳انگار بنزی هست که دندوناش کشیدن بدون جلو پنجره
Mohammad
۳ خرداد ۱۴۰۳راسل و همیلتون اونجا چیکار میکنن😂
jalopy
۳ خرداد ۱۴۰۳اگه جلوپنجره کشیده تری داشت و چراغ هاش هم زیبا تر طراحی میشدن واقعا عاشقش می شدم
البته هنوز مشخصات پرفورمنسش نیومده نمیشه دقیق اظهارنظر کرد
مجید
۴ خرداد ۱۴۰۳به نظر من اصلا زشت نیست و اتفاقا زیباست ولی جا برای بهتر شدن داره و شبیه مونزا کوداترونکا شده و طرح جالبیه و با اصلاح تدریجی خیلی زیبا میشه و به نسبت اون مدلایی که جلوپنجرشون خطای افقی همسطح با پسزمینه مشکی داره خیلی خیلی ایدهی بهتریه برای برقی شدن ( البته این خودش به نظر نمیرسه برقی باشه ).
Farhad.B
۴ خرداد ۱۴۰۳فقط من ی مزدا میبینم یا شما هم میبینید
Amir
۴ خرداد ۱۴۰۳قیمتش با طراحیش تناسب ندارد واقعا
دارا
۴ خرداد ۱۴۰۳نمیدونم چجوری بگم، ولی جلوش انگار پشتشه.
omqali
۴ خرداد ۱۴۰۳میتوس قرار نیست زیبا باشه، قراره یه میراث از مرسدس بجا بزاره، پس بیاید قبول کنیم این حرکت زیباست، کمپانی های دیگه هم دارن این حرکتو میزنن، فراری از خیلی قبلتر این کارو کرده و بوگاتی داره تاریخچه خودشو به رخ بقیه میکشه
Mercedes
۴ خرداد ۱۴۰۳فراری و بوگاتی فرق دارن
بوگاتی سالی ۵۰ تا ماشین تولید میکنه
برند اشرافی خیلی محدود هست که با وجود تکنولوژی سطح بالا ولی قدرت تعیین کننده در روند بازار نداره چون تولید محدود و ویژه خواص هست
اما مرسدس فرق داره
مرسدس مثل تویوتا اروپایی میمونه
تولید انبوهه
تیراژ تولید بسیار بالا داره
و از ۴۰ هزار دلار تا ۳ میلیون دلار ماشین داره (بعضا مدلی مثل slr با قیمت خیلی بیشتر هم داره)