مرسدس بنزهفته نامه

معرفی نسخه تولیدی مرسدس AMG One، اعجوبه 1050 اسب بخاری

پنج سال و نیم پس از آنکه مرسدس برای اولین بار اعلام کرد قصد دارد در یک خودروی جاده‌ای از پیشرانهٔ فرمول یک استفاده کند، سرانجام محصول نهایی این ایده معرفی شده است. فرایند توسعهٔ AMG One به پایان رسیده و این هیولای خیره‌کننده به تمام وعده‌های مرسدس عمل کرده است. به گفتهٔ رئیس هیئت‌مدیرهٔ این شرکت، در طول توسعهٔ این ماشین خیلی‌ها فکر می‌کردند اجرای چنین پروژه‌ای غیرممکن است اما تیم‌های افلترباخ و بریتانیا هرگز تسلیم نشدند و به خود ایمان داشتند.

پیشرانهٔ فرمول یک در خودروی خیابانی

مهم‌ترین ویژگی AMG One بدون شک قوای محرکهٔ آن است که در مرکز آن یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 قرار گرفته است. این موتور با یک توربوشارژر برقی، چهار میل بادامک، ردلاین ۱۱ هزار rpm، تزریق مستقیم سوخت، سوپاپ‌های هوای فنری و یک سیستم تمیزکنندهٔ گازهای خروجی، به‌تنهایی ۵۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برای چنین پیشرانهٔ کم‌حجمی عدد فوق‌العاده‌ای است و همچنان با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ هم مطابقت دارد.

اما این فقط نیمی از ماجرای قوای محرکهٔ One است زیرا چهار موتور الکتریکی هم پیشرانهٔ فرمول یک را همراهی می‌کنند. از این تعداد، دو موتور روی محور جلو نصب شده است که هرکدام در یکی از چرخ‌ها قرار دارند و مجموعاً ۳۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. موتور سوم با ۱۶۱ اسب بخار قدرت، روی میل‌لنگ پیشرانهٔ بنزینی نصب شده و موتور چهارم هم که ۱۲۱ اسب بخار قدرت دارد، در توربوشارژر ادغام شده است. این موتورها مجموع خروجی سیستم را به ۱۰۵۰ اسب بخار می‌رسانند. به گفتهٔ AMG، این قوای محرکهٔ V6 هیبریدی به‌طور قابل‌توجهی از یک موتور V8 تنفس طبیعی سریع‌تر بوده و به لطف توربوشارژر برقی، گشتاور بالایی را در دورهای پایین‌تر فراهم می‌کند.

پرفورمنس تکان دهنده

علاوه بر قوای محرکه، مهندسان مرسدس زمان زیادی را هم روی توسعهٔ باطری‌های لیتیوم یونی One صرف کرده‌اند. البته ازآنجایی‌که این یک خودروی پلاگین‌هیبریدی است، باطری‌های آن تنها ۸.۴ کیلووات ساعت ظرفیت دارند اما خنک نگه داشتن آن‌ها برای ارائهٔ عملکرد بهینه بسیار مهم بوده است. به همین دلیل، مرسدس برای هر باطری از یک سیستم خنک‌کنندهٔ پیچیده استفاده کرده است. این هایپرکار که با وجود قوای محرکهٔ بسیار پیچیدهٔ خود تنها ۱۶۹۵ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند تا ۱۸ کیلومتر را صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

یک گیربکس هفت سرعتهٔ AMT کاملاً جدید که به‌طور اختصاصی برای One توسعه یافته و سامانهٔ چهارچرخ محرک AMG 4Matic+ هم تکمیل‌کنندهٔ قوای محرکهٔ این ماشین هستند. به لطف تمام این قطعات و ویژگی‌ها، هایپرکار مرسدس ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و پس از تنها ۷ ثانیه خود را به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت One نیز ۳۵۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تعلیق و بدنه

شاسی مونوکوک One با سیستم تعلیق پوشراد برای ارائهٔ حداکثر پرفورمنس طراحی شده است. در زیر بدنهٔ خودرو، پنج بازوی آلومینیومی به‌صورت عرضی نصب شده است که جایگزین تثبیت‌کننده‌های سنتی برای کاهش بادی‌رول شده‌اند. همچنین حالات رانندگی مختلف خودرو مثل راحت، اسپرت یا اسپرت پلاس می‌توانند سیستم تعلیق را تنظیم کنند درحالیکه سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم بسته به حالت رانندگی، رفتار متفاوتی خواهد داشت.

قطعاً در چنین خودرویی به آئرودینامیک هم توجه بسیار زیادی شده است اما مرسدس حرفی در مورد میزان داون‌فورس تولیدی آن نزده است زیرا ازآنجایی‌که One مملو از قطعات آئرودینامیکی فعال است، احتمالاً میزان تولید این نیرو به حالت رانندگی خودرو بستگی خواهد داشت. اسپویلرهای فعال در دیفیوزر جلو، پره‌های باز شونده روی گلگیرهای جلو و البته بال بزرگ عقب ازجملهٔ این قطعات هستند. به گفتهٔ مرسدس، در حالت رانندگی پیست، داون‌فورس خودرو پنج برابر بیشتر از حالت بزرگراه خواهد بود درحالیکه در این هایپرکار حالت دیگری بنام Race DRS هم تعبیه شده که برای رسیدن به حداکثر سرعت، ضریب درگ را کاهش می‌دهد.

داخل و ویژگی‌ها

الهام از فرمول یک صرفاً به قوای محرکه و سیستم تعلیق One محدود نمی‌شود زیرا در داخل خودرو نیز راننده روی صندلی کاملاً مسابقه‌ای می‌نشیند و غربیلک فرمان مستطیل شکل مشابه فرمول یک را در دست می‌گیرد. دو نمایشگر ۱۰ اینچی، دریچه‌های تهویه‌ای که در داشبورد فیبر کربنی خودرو ادغام شده‌اند، بلندگوهایی با توری شیک و آینهٔ دید عقب دیجیتالی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی One هستند.

AMG One روی رینگ‌های ۱۰ پرهٔ ویژه یا نمونه‌های ۹ پرهٔ منیزیومی سفارشی قرار گرفته که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ پوشیده شده‌اند. این لاستیک‌ها به‌طور خاص برای هایپرکار مرسدس توسعه پیدا کرده‌اند. برای متوقف کردن این هیولا نیز ترمزهای ۱۵.۶ اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۱۵ اینچی با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.

مرسدس بنز تنها ۲۷۵ دستگاه از AMG One تولید خواهد کرد که قبلاً همهٔ آن‌ها با قیمت ۲.۷۲ میلیون دلار فروخته شده‌اند. نسخهٔ تولیدی این هایپرکار در فستیوال سرعت گودوود که بین ۲۳ تا ۲۶ ژوئن در بریتانیا برگزار می‌شود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. عاشق پدال

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    نمیدونم چرا یاد کوئنیگزگ افتادم اسمش یادم نیست همونکه ۴ نفر تشو جا میشه

    موافقم 8
    مخالفم 40
    1. احمدرضا

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (877 ديدگاه)

      جمیرا

      موافقم 28
      مخالفم 5
    2. کامران

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      پروژه شکست خورده حیف تک تک دلار هایی که صرف این شد وزن ۱۷۰۰ کیلو شتاب ۲.۹؟ درحد کوروت استینگری هم نیست جمعش کنید بابا فقط ادعای بیخود رسما ماشین برقیه فقط اومدن به موتور اضاف کردن ویز ویز کنه و بگن موتور فرمول یک گذاشتیم تو ماشین جاده ای

      موافقم 31
      مخالفم 106
      1. Humer

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (299 ديدگاه)

        شما نظر ندی سنگین تری 😂

        موافقم 56
        مخالفم 9
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        کامران

        مرسدس برای تولید این اعجوبه تو عمل انجام شده قرار گرفت و اگر نه باور کن هیچگاه درستش نمیکرد به سبب وقت و هزینه‌ای که برای شرکت داشت !

        مطمئن باش همین که به دست خریداران خوشبختش بیوفته ، قیمتش جهش پیدا میکنه و البته کمتر کسی حاضر به فروشش باشه !

        البته فکر نمیکنم این ماشین به درد رانندگی بخوره و احتمالاً میره که در گاراژها نمایش داده بشه جهت ثروت مالکانش ( یکیش مانی خوشبین هست که برای آمدنش لحظه شماری میکند ) !

        موتورِ این اعجوبه شرایط نگهداری خاصی داره که باعث میشه کمتر از آن استفاده کنند که همین باعث میشه در آینده بسیاری از حراجی‌ها این اعجوبه را در کارکردهای پائین برای حراج بگذارند و جای تعجبی هم ندارد !

        داشتن این خودرو یعنی سرمایه‌گذاری تضمین شده با سود بالا در تمام نقاط جهان !

        موافقم 29
        مخالفم 5
        1. al-ml-kh

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          نمیدونم بگم متاسفانه یا خوشبختانه ولی درست میگین .
          حیفه این ماشینه که صرفا برای سرمایه گذاری خریده بشه تا روندنش و لذت بردن از فناوری و مهندسیش .
          کلا نمیدونم چه دردیه ولی وقتی قیمت یک ماشین از یه حدی میزنه بالا سرمایه دارا فقط به چش پول نقد بش نیگا میکنن نه یک قطعه یه هنری

          موافقم 15
      3. احمدرضا

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (877 ديدگاه)

        دیده بودم کسی درباره چینی ها بد بگه
        یا به برندهای زیرشاخه فیات بخاطر اینکه آمریکایی بازه بپره
        ولی خداوکیلی کسی که به مرسدس بپره خیلی سمه 😐

        موافقم 45
        مخالفم 12
        1. HamiD

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          فکر میکنم دلیل پریدن ایشون به مرسدس اینه که همیلتون که یه انگلیسیه راننده مرسدسه و بخاطر همین از نظر ایشون نجاست تموم مرسدس رو فرا گرفته پس باید به مرسدس بپره

          موافقم 30
          مخالفم 3
        2. MAHDI_GERMANY

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (23 ديدگاه)

          سلام، بعضی دوستان که درباره خودرو های بنز نظر غیر منطقی میگن ، باید بگم بهشون که شرکت بنز نظر های شما رو پشم هم حساب نمیکنه، هرچی بیسواد ریخته داره کارشناسی نظر میده خدااااا

          موافقم 44
          مخالفم 4
        3. R

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          اینل کی باشن که به مرسدس بپرن اینا فقط قاروقور میکنن که بگن مرداب خالی نیست

          موافقم 21
          مخالفم 2
      4. SRT

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (623 ديدگاه)

        وقتی تشنه‌ی توجهی:

        موافقم 44
        مخالفم 4
      5. M

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (204 ديدگاه)

        همون موتور فرمول یک گذاشتن رو یک ماشین خودش کلی چالش فنی مهندسی داره.
        اوا از همه باید reliability موتور فرمول یک که حول حوش 7200 کیلومتره رو افزایش بدن تا قابل استفاده شهری باشه
        دوما ماشین فرمول یک استارت که میخوره دور موتور رو 5000 rpm هست که یکی از چالش هاشون این مسله بود چون نمیتونست یورو 6 رو بگیره
        سوما در ماشین های فرمول یک سیلندر و پیستون شبیه ماشین های عادی نیست و توسط مکانیزم shark fit جایگذاری میشه و قبل از هر مسابقه یا تمرین یک پیش گرمایش توسط technical engineering تیم انجام میشه چون که اندازه پیستون از سیلندر بیشتره و موتورهمینطوری استارت نمیخوره و وقتی که گرم میشه انبساط قطعات جوریه که سیلندر و پیستون با اصطحکاک قطعه به قطعه کار میکنن.
        این ماشین کلی دستاورد تکنولوژیک داره برای صنعت خودرو چون مرسدس از تکنولوژی nano sliding استفاده کرده که اولین باره داره استفاده میشه
        ضمنا با 4 تا باتری نمیتونه وزن ماشین 1695 باشه چون سیستم cooling وزن ماشین را خیلی بیشتر از اینها زیاد میکنه و بنز برای اولین بار ازسیستمی به اسم electrically non-conductive liquid flows استفاده کرده که مجددا شبیه هم چنین چیزی تا حالا نداشتیم تو صنعت خودروسازی
        و در اخر این یک ماشین track focused هست و کلی پکیچ ایرودینامیکی داره که باعث میشه ضریب درگ(cd) بالایی داشته باشه
        پس قابل مقایسه با koenigsegg,bugatti و غیره نیست
        دقت کنید به roof scoop هوا رو از محفظه موتور رد میکنه و در اخر اگر اسپویلر ماشین باز باشه از روش رد میشه شبیه monkey seat و تکنولوژی cool gas بود که بنز وقتی موتور به مکلارن میداد از این تکنولوژی استفاده کرد, دیفیوزر پشت ماشین رو نگاه کنید , fender های روی گلگیر , side pod های جلو , blade های پشتی نشونه اینه که واقعا به قول انگلیسی ها یک ماشین hardcore به تمام معناست
        ضمنایک ماشین اگه بال عقبش بتونه 400 kg نیروی روبه پایین (downforce) ایجاد کنه در 200 کیلومتر بر ساعت(این یک مقیاسه که میگن اینقدر kg در 200 کیلومتر بر ساعت) اگه همون بال روی یک ماشین 170 اسب بخاری معمولی بزاری (طبق اون چیزی که تو تونل باد تست کردن) موتور تا 90 کیلومتر بر ساعت نمیتونه شتاب بگیره ولی این ماشین 0 تا 200 را در 7 ثانیه میره در حالی که Bugatti Chiron Pur Sport در 5.5 ثانیه ولی بوگاتی این پکیچ ایرودینامیکی رو نداره و صفر تا صدش هم بهتره که میشه تقریبا گفت این ماشین بنز تو شتاب های ثانویه یک هیولاست

        موافقم 49
        مخالفم 4
        1. کامران

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (65 ديدگاه)

          همه این چیزایی که گفتی میگیم قبول ولی این کار پیچیدن لقمه دور سره چرا وقتی میشه از موتوره V8 این قدرتو گرفت بیای این همه پیچیدگی بیخود اضاف کنی وزن ماشینو سنگین کنی فقط برا ادعای بیخودی و گفتن «موتوره فرمول یک»
          چون بنزه و همیشه یه مشت آدمه بنز پرست وجود داره که فقط یه چیز شنیدن نمیشه شما جماعت رو قانع کرد اما تاریخ ثابت کرده اینجور کارای پیچیده و بیخود موجب شکست پروژه میشه
          این طور که ما محاسبه کردیم جمعی از اساتید بنده با دانشجویان مصاحبه کردم از روش های شبیه سازی دقیق استوکیومتری به این نتیجه رسیدیم این ماشین در حد سوپر کارای با ۱/۲۰ قیمتشم نیست شک نکن تو پیستم حتی حریف فراری SF90 نمیشه چه برسه به والکری و پورشه ۹۱۹ زینگر ۲۱c

          موافقم 13
          مخالفم 46
        2. ina§

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (11 ديدگاه)

          آدم سطح کامنتو میبینه خدایی لذت میبره، دمت گرم که علمی و با مطالعه حرف میزنی و کامنت میزاری نه مث لات و لوتا که دو مثقال سواد ندارن ادعاشون گوش همرو کر کرده، دقیقا این ماشین تو پیست هر چی که لازمه ثابت کنه رو نشون میده و قطعا اگه ازش مطمئن نبودن معرفیش نمیکردن

          موافقم 20
          مخالفم 2
        3. امین

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (520 ديدگاه)

          جناب M کلی حرفای غلط زدید اما یک چیزی وجود داره زیاد دم از آیرودینامیکش میزنید تایم پیستش رو خواهیم دید

          موافقم 3
          مخالفم 21
        4. امین

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (657 ديدگاه)

          M
          زیبا نواختی. آفرین

      6. یاسین

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        برو جهنمت پر کن تو برو با بازمصرف شده های اشغال فرانسوی حال کن

        موافقم 13
        مخالفم 8
      7. پیام

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        شما به وزنش و شتبش نگاه نکن، فقط به موتور ۱.۶ لیتریش نگاه کن که هنوز هیچ برندی عرضه این کار رو نداشته! میگن شوخی شوخی، با دم شیرم شوخی!

        موافقم 21
        مخالفم 3
  2. ناشناس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    اژدها وارد می‌شود

    موافقم 43
    مخالفم 11
  3. Aran+Milan

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    اگه دقت کرده باشین و بدون تعصب نگاه کنین به هیچکدوم از وعده ها عمل نشده این اعداد و ارقام خیلی ساده تر هم بدست میاد فقط خواستن یه موتور فرمول یک رو بذارن رو یه ماشین جاده ای. زمان صفر تا صد , زمان صفر تا ۲۰۰ , حداکثر سرعت و ردلاین قرار بود اعداد دیگری باشه نمیدونم یادتون هست یا نه?

    موافقم 48
    مخالفم 36
    1. Humer

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      هرچند من نظرم متفاوت هست
      بنظرم پرفورمنس عالی داره چون توی فورزا یه تریم قرمزش رو دارم
      هرچند اون بازی هست ولی اصولا باید پرفورمنسی شبیه به بازی داشته باشه
      توی بازی هندلینگ خخخیلی خوبی داره و برای مسابقات جاده ای مهشره این و ۹۱۱
      ولی اگه به ۹۱۱ نگاه کنید می بینید که گاهی قدرت موتور کم است ولی چون مهندسی و تجربه بالاست
      هندلینگ عالی داره
      و موتورش به کارش میاد

      موافقم 11
      مخالفم 32
    2. Taha Malek

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      وعده شکوندن رکورد ها تو خط مستقیم بود؟
      وعده ساخت یک ماشین فرمول یک با مجوز تردد بود که انجام دادن برای دیدن پرفورمنسش هم باید بره پیست تایم بزنه

      موافقم 27
      مخالفم 2
    3. Alan.r

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      اگه همین کار رو فراری، آستون مارتین، مک‌لارن یا پورشه کرده بود می‌شد ابر خودرو و بهترین خودروی تاریخ و……. والکری هم شتابش سه دهم ثانیه بهتره که البته تا هردوشون تو نوربرگرینگ آزمایش نشن اهمیتی نداره همین بوگاتی شیرون هم شتابش در همین حدوده با یه موتور W16 هفت هشت لیتری

      موافقم 17
      مخالفم 4
  4. GMA

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    صادقانه بگم، باید کمی قوی تر می‌بود، جرمش باید خیلی کمتر می‌بود حدود ۱۲۰۰kg،شتاب گیری صفر تا صد اگه واقعا این باشه عملا فاجعه هست، در بدترین حالت باید در عرض ۲.۵ ثانیه به صد برسه،صفر تا دویست هم قرار بود حدود ۵ ثانیه باشه…تا اینجا که برای من خیلی ضد حال بود اونم بعد از ۶ سال،فعلا چیز بیشتری نمیشه گفت، باید دید عملکردش در پیست جبران این کمبود های چشمگیر را میکنه یا نه

    موافقم 45
    مخالفم 17
    1. AMIR / ARMI

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دلیل شتاب پایین وزن زیاد و گشتاور کم موتور بنزینی هستش
      اصلا گشتاور موتور اعلام نشده نمی‌دونم چرا

      موافقم 18
      مخالفم 17
      1. Alan.r

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        اگه خوبی یه ماشین به شتابش بود حالا S plad بهترین خودروی جهان بود و رکورد نوربرگرینگ رو شکسته بود

        موافقم 23
        مخالفم 4
      2. Elmiraj

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        ۳۲۲ اسب بخار قدرت الکتریکی روی محور جلو هست .
        ۱۶۱ اسب بخار قدرت الکتریکی روی میل لنگ و ۱۲۱ اسب بخار بازم از نوع الکتریکیش روی توربو نصب شده تا گشتاور پایین موتور جبران بشه….

        بازم این شتاب که در هایپرکار های یک دهه پیشم وجود داشت قابل توجیه نیست .

        موافقم 6
        مخالفم 18
    2. محمد امین

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      دقیقا ، نکته‌ ی جالب برای من هم همین بود
      البته مرسدس کار خیلی بزرگی رو انجام داده ، اما صرفا ۱۰۵۰ اسب بخار و وزن حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم با صفر تا صد ۲.۹ و صفر تا دویست ۷ ثانیه ای رو در نظر بگیرید ….فراری sf90 هم وزنش کمتره ، ۱۵۵۰ کیلوگرم هست ، و شتاب صفر تا صد ۲.۵ داره که در عمل به عدد ۲.۱ هم رسیده ، صفر تا دویست ۶.۲ ثانیه ، با وجود اینکه قیمتش ۲.۷ ملیون دلار نیست و فقط ۵۰۰ دلاره و سه سال پیش معرفی شد و نیازی نیست سرویس های سر سام اور پیشرانه رو داشته باشی… در مجموع پرفورمنس بهتری در خط مستقیم میده روی کاغذ…منظورم فقط و فقط از این مقایسه این بود که با اینکه مرسدس خودرو فوق‌العاده ای طراحی کرده و پیشرفته ، اما با توجه به زمانی که بردو قیمت، پرفورمنس شگفت انگیزی نداره ، این نشون میده که یک موتور فرمول یک برای خودرو فرمول یک طراحی شده و نمیشه از پرفورمنسش در خودرو جاده ای استفاده کرد
      البته امیدوارم در پیست حرف های زیادی برای گفتن داشته باشه
      ا این اعداد رو کاغذ هستن، و به نظر میاد در عمل این ماشین سریع تر باشه ، ولی بازهم اونطوری که تصور می‌کردم نبود

      موافقم 17
      مخالفم 6
  5. GMA

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بنظرم تنها کسی که میتونست اهداف مرسدس را حقیقی کنه گوردون موری بود، اگر مسئول طراحی One بود قطعا بهترین هایپرکار در تمام ادوار را خلق می‌کرد..مخصوصا در زمینه کاهش وزن همونطور که GMA T50 سبک ترین هایپرکار حال حاضر هست،حتی از والکری با تکنولوژی فرمول یک هم بیش از صد کیلوگرم سبک تره! اونم با ظرفیت حمل ۳ نفر، حالا تصور کنید گوردون میخواست یه خودرو جاده ای با موتور فرمول یک طراحی کنه…

    موافقم 35
    مخالفم 9
    1. RezaRs

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (297 ديدگاه)

      اگه ادریان نیوی بود بهتر جواب میداد مثل والکری
      Anyway با اینکه بنز فن سفتی اما قطعا والکری بهتره و ارزش مند تر میشه در اینده

      موافقم 18
      مخالفم 5
  6. Sina10

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    به دوستان که به اعداد و ارقام بدبین هستن پیشنهاد میکنم اعداد ارقام مربوط به GT بلک سریز رو هم قبل از رکورد هاش در پیست های مختلف ببینن و واکنش ها بهش در اون اوایل
    البته خودمم هم توقع بیشتری داشتم

    موافقم 45
    مخالفم 5
    1. Alan.r

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      بله دقیقا بلک سریز تقریبا وزنش با این برابره ولی ۳۰۰ اسب بخار قدرتش کمتره‌ ولی رکورددار نوربرگرینگ بود و پورشه با نصب کیت های آیرودینامیک تونست شکستش بده که اولش به خاطر تیونینگ خودرو رکورد رو قبول نکردن ولی بعداً پورشه کیت آیرودینامیک رو به آپشن های GT3 اضافه کرد و رکورد رسمی شد

      موافقم 13
  7. AMANTE

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    نظر شخصی, هیچ چیز جالب توجه ای بجز موتور F1 نداره که اونم اینقدر تغییرات درش ایجاد کردن که نمیشه بهش گفت موتور F1. طراحی هم اون زمانی که برای اولین بار معرفی شد خیلی خوب و جذاب بود ولی الان از دید من یک طراحی ساده و قدیمی داره.

    موافقم 13
    مخالفم 35
  8. AMIR / ARMI

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    منم شوک شدم ۱۷۰۰ کیلو ؟؟؟
    تاپ اسپید فقط ۳۵۰ کیلو متر ؟؟
    فکر نمی‌کردم آنقدر حق با من باشه
    یه نگاه به Czinger 21c بندازید
    وزنش ۱۲۴۰ کیلو هست با موتور ۸ سیلندر
    تاپ اسپیدش ۴۵۰ کیلومتر هستش
    و صفر تا ۳۰۰ فقط ۸.۴ ثانیه
    قدرتش ۱۲۳۳ اسب بخار و تا ۱۱ هزار تا هم دور میگیره
    هیچ مزیت یه ماشین فرمول یک رو حداقل روی کاغذ نداره
    این از کوروت و ۹۱۱ هم سنگین تر با این موتور کوچیک ۱.۶ لیتری

    موافقم 18
    مخالفم 40
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      کلا همیشه حق با شما بوده😐😂

      موافقم 27
      مخالفم 7
    2. Alan.r

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      جناب AMIR/ARMI کوروت و ۹۱۱ فقط یک موتور دارن این چهارتا موتور داره تازه این همه فناوری رو با اون دوتا مقایسه می‌کنی؟کجای دنیا از یه موتور که همسایز‌ موتور TU5 هست ۵۶۶ اسب بخار قدرت گرفتن؟کجای دنیا یه موتور فرمول یک رو جوری تنظیم کردن که استاندارد یورو شش رو کسب کنه؟ یه جوری میگن چشمگیر نیست انگار از ۲۰۱۷ تا الآن ۱۰۰۰ تا ماشین جاده‌ای با موتور فرمول یک ساخته شده

      موافقم 33
      مخالفم 6
      1. AMIR / ARMI

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        میشه مزیت این موتور فرمول یک رو که اینقدر روش تاکید دارید رو بگید
        باید به سبک تر شدن کل سازه کمک بکنه که تاثیری ازش نمیبینیم

        موافقم 16
        مخالفم 24
        1. AMIN (M.A.S)

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (849 ديدگاه)

          مزیت داشتن انجین فرمول یکی خب پاسخ دهی بهترش برای رسیدن به سرعتای بالا هستش و برای غلبه به داون فورس زیاد هم قدرت ملاکه تا گشتاور که تو بخش درونسوز این ماشین احتمالا عدد خیلی پایینیه

          اول بگم شاید عددای مرسدس واسه شتاب محافظه کارانه باشه
          ولی اگر فعلا بخوایم همین عددارو ملاک بگیریم درنظر بگیرید صفر تا 300 این ماشین 15.6 ثانیه هست
          که به نظرم نسبت به عدد صفر تا 200 که 7 ثانیه هست خیلی خوبه یعنی 8.6 ثانیه از 200 تا 300
          مثلا مک لارن سنا صفر تا 200 6.8 ثانیه داشت ((0.2 ثانیه سریعتر از وان)) و صفر تا 300 حدود 17.5 ثانیه و این یعنی 10.7 ثانیه از 200 تا 300 ((2.1ثانیه کند تر از وان))

          عوامل زیادی توی این شتاب (منظور 200 تا 300) سریعتر تاثیر دارن و قبول دارم اما وقتی درنظر بگیرید سنا همه قدرتشو روی دیفرانسیل عقب داره و توی دور بالا این مزیت بزرگیه خیلی بیشتر به اثر موتور وان پی میبرید
          هرچند از داون فورس چشم پوشی کردم چون حس میکنم حتی با حداکثر داون فورسم برای هردوشون بازم نیروی وزن سنا خیلی پایین تر باشه جرم سنا 500 کیلو سبکتره !!!!!!!!
          (مگه اینکه عدد داون فورس سنا 500 کیلو بیشتر باشه که اختلاف در این حد دیگه بعید به نظر میاد احتمالا وان هم عدد داون فورسش بالاس و شاید حتی بیشتر از سنا)
          در ضمن گیربکس وان هم از نوع AMT هست که خب به سریعی کلاچ دوبل نیست
          یعنی یه جورایی بخش قابل توجهی از این 2.1 ثانیه کمتر از سنا متوجه همین موتور دور بالای وان هست و شاید بشه از قدرت بیشتر وان هم به عنوان مزیت دوم نام برد(هرچند که بازم بگم این قدرت بالاتر بخش نه چندان کمیش برا محور جلو هست)
          نهایتشم اینو بگم اینا احتمالاتن و باید تو دنیای واقعی دید

          ولی حقیقتش با وزنش اصلا کنار نیومدم
          به نظرم خیلی سنگینه و بخش قابل توجهی از شتابشو همین وزن میگیره
          حالا احتمالا داستان اصلی توی پیست باشه و احتمالا مرسدسم میخواد اونجا مارو شگفت زده کنه و چون از عددای داون فورس و شتاب جانبی و تقسیم وزنش اطلاع ندارم ترجیح میدم نظری ندم
          اما بازم سنگینیش یه کوچولو نگران میکنه
          حداقل تو بخش شتاب که غول مرحله اخر نبود

          موافقم 16
          مخالفم 1
        2. al-ml-kh

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          یکی از مزیتایه این موتورا داشتن رد لاین بالاس که باعث میشه ما تو یک دنده کشتاور بیشتری بگیریم در صورتی که تا خود رد لاین گشتاور ثابت بمونه و یا افزایش داشته باشه نه اینکه تازه تو محدوده رد لاین کمتر بشه کخ خب همه اینا باعث میشه ماشین قدرت خوبی برای خروج از پیچ ها داشته باشه و عملا تو پیست میتونه خیلی حرفا برا گفتن داشته باشه

    3. seyedjavad.mercedesbenz

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      آقا نه شما با بنز دشمنی داری نه پدر من صاحب بنزه ، به نظرم بهتره منتظر رکورد نوربر باشیم

      موافقم 37
      مخالفم 1
      1. AMIR / ARMI

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        جوابی رو دیروز نوشتم تو پست کوروت خوش حال میشم بخونی

        موافقم 4
        مخالفم 18
        1. seyedjavad.mercedesbenz

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          حرفتو قبول دارم ولی بنز با اینکار میخواسته خاصترین راه به دست اوردن پرفورمنسو داشته باشه و به رخ دیگران بکشه و حتی اگر سریعترین خودروی تولیدی نشد موفق شده که اینکارو انجام بده ، ساخت یک هنسی و بوگاتی ۲۰۰۰ اسبی با موتور ۸ و ۱۶ سیلندر و حجم بالا مرسدسو خاص نمیکرد بلکه اینکار خاصش میکرد، من دوباره رفتم تحقیق کردم و فهمیدم که حتی f50 هم دقیقا تغییر یافته انجین فرمول یک نبوده و amg one اولین خودروی تولید شده بر پایه انجین فرمول یک و برای همین خیلی مشکلات توی پروسه ساختش رخ داد که شاید برای مرسدس نمیارزید ولی یک نو آوری خاص و فوق العاده به دست آوردن ، حالا خودمم ازش راضی نیستم و به نظرم انتظار این چالش هارو نداشتن ولی باز هم صبر میکنم تا رکورد نوربر رو ببینم ولی حداقل برای من اینه که حتی اگر نتونست رکورد بزنه ، بدون شک خودرویی انقلابی بوده و بر اعتبار بنز افزوده و کاری باورنکردنیه و در طول تاریخ درازی که مسابقات فرمول یک برگزار میشد ، هیچوقت هیچ شرکتی حتی فراری با اون همه اعتبار در فرمولا و انجین سازی نتونستن موفق بشن ، این خودرو اگر ارزش عملکردیش۲.۷ میلیون دلار نباشه که به نظرم هست و اینو توی پیست ثابت خواهد کرد ، ارزش معنویش و اونچیزی که زیر کاپوتشه ارزش هزینه رو داره

          موافقم 30
          مخالفم 4
  9. Alan.r

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    بهترین هایپرکار تاریخ
    ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت،موتور فرمول یک،ردلاین ۱۱۰۰۰rpm،طراحی فوق‌العاده چشمگیر و زیبا، آیرودینامیک فعال،ترمز های بسیار قوی
    مشتاقانه منتظر تایم در پیست نوربرگرینگ هستم
    این که تونستن از یه موتور ۱.۶ لیتری ۵۶۶ اسب بخار قدرت بگیرن و بتونن استاندارد آلایندگی یورو شش رو هم پاس کنن یعنی فناوری

    موافقم 25
    مخالفم 23
  10. Jdm باز

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    با اینکه خفنه ولی هیکاش وزنش کمتر بود

    شتابش هم واقعا بنظرم باید بهتر میبود چون گشتاور انی هم داره

    در کل خوشم اومد ازش ولی شگفت انگیز‌ نبود

    موافقم 22
    مخالفم 2
  11. hssn

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (491 ديدگاه)

    امیدوارم حالا که این مشخصات نه چندان خوبو توی خط مستقیم داره حداقل توی پیست عملکرد شگفت انگیزی داشته باشه
    برای وصف این ماشین تا الان فقط یچیز میتونم بگم ، a big disappointment که باز هم میگم ، امیدوارم اینطوری نباشه…

    موافقم 6
    مخالفم 13
  12. HamiD

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    با توجه به اعداد و ارقام بنظر استون مارتین به راحتی این ماشین رو شکست میده …
    بیشتر یه چالش خیلی گرون برای مرسدس بود که میخواست یه چیز خیلی خاص بسازه اما … چی بگم والا …
    درسته همه چیز آمار و ارقام نیست اما وزنش یه مقدار زیاده …
    باید ببینیم توی پیست چیکار می‌کنه …
    اگه نتونه سریع تر از والکری باشه واقعا ارزش خرید کمتری خواهد داشت …

    اگه مرسدس همچین پولی رو صرف توسعه یه انجین بنزینی معمولی مثل همیشه میکرد کسی واقعا حریفش نبود …
    یه چیزی چرا از انجین های روتاری استفاده نمیکنن؟!

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. ممد ژانگولر

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      حمییییییییید

      نمیدنم چرا همیشه بی راهه صحبت میکنی یاد تبلیغ رب تبرک میوفتم

      داداش من قربون اون کربات زیبات برم این ماشین امده مچ خیلیهارو بخابونه اونوقت شما تو جنگهای صلیبی قرون وستا چرت میزنی 😉

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. HamiD

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        داش ممد
        منظورت از انجین روتاری بود؟!
        خود مرسدس 50 سال پیش از 2.4 لیتر 345 اسب گرفته بود …
        بنظرت توی 50 سال پیشرفت نمیتونست بهترش کنه؟!
        چون از مشکلاتش خبر ندارم پرسیدم …

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. viper2

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          بیا . وقتی یه پراید سوار که ارزون چهار سیلندره میاد نظر میده همین میشه دیگه . بیا بفرما . اخه تو برو اول روغن پرایدت چک کن بعدش قالپاقشم تمیز کن . موتور روتاری هم اگه استفاده نمیشه به خاطر الایندگیش هست چون احتراق در فضایی صورت میگیره که دقیقا در مجاورت روغن قرار داره و مقدار زیادی روغن میسوزه توی اگزوز میاد بیرون به خاطر همینم مزدا گذاشتش کنار . و خب مصرف روغنشم زیاد میشه .

          راستی چه مدل نیسان چهار سیلندر ارزوت بود؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 13
        2. seyedjavad.mercedesbenz

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          موتور روتاری بخاطر استهلاکش اول از همه استفاده نمیشه

    2. AMIN (M.A.S)

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      روتاریا جدا از کمتر شناخته شده بودن بین مکانیکا و مردم از نظر استهلاکی خیلی خوب نبودن چون همزمان سه تا اتاق تو محفظه تشکیل میدن و هر کدوم از سه اتاق تشکیل شده یه دمای متفاوت دارن به خاطر انبساط تو درازمدت شاید روتوره نمیتونست اتاقو کامل ببنده و داستان میشد
      نکته دوم روتاری ها اونجا بود که روغن میسوزوندن
      مشکل سومیم این بود که بعضی وقتا مخلوط سوخت و هوا چون فرصت سوختن پیدا نکرده بود به صورت غیر مشتعل از انجینشون خارج میشد که توی اگزوز شعله ور میشد و بعضا بک فایرای خیلی شدید میزد یا مخلوطه همونجوری وارد هوا میشد و در کل الایندگیشون بالا بود
      اما من به شخصه عاشق این انجینا هستم

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. HamiD

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        ممنون بابت پاسخ دهی شما …
        اما نظر من این بود که اگه روی بازدهیشون سرمایه گزاری میشد و باز طراحی میشدن بهتر از این انجین فرمولا وان عمل میکردند …
        که خب البته دیگه رودلیگال نبودن …

        موافقم 2
        مخالفم 2
  13. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    روی کاغذ انتظارامو براورده نکرد ، ولی امیدوارم که توی پیشت چیز دیگه ای رو شاهد باشیم ، واقعا دوست ندارم محصولی که انقدر براش هایپ بودم یه خرج بیخود از طرف مرسدس بوده باشه ، نظر نهاییم رو بعد از رکورد نوربر میدم ، فعلا باید منتظر بمونیم

    موافقم 18
    مخالفم 1
  14. javadhy

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    وزنش قبل از اینکه معرفی شه حدس زده میشد بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلو باشه که خوب یکم مایه نا امیدیه در مورد شتاب صفر تا صد و دویست هم باید بگم فکر کنم بخاطر داون فورس خیلی بالاش شتابش ضعیفه به هر حال بیشترین امید از این ماشین توی پیست نوربرگرینگ میره و اونجاست که باید خودشو نشون بده و اثبات کنه امیدوارم بتونه تایم زیر ۶ دقیقه بزنه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. مهدی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    وقتی بنز با اینهمه شو و تبلیغات همچین چیزی رو معرفی میکنه ناخداگاه میگم خدا پدر فراری رو بیامرزه سه سال پیش بدون سر و صدا sf90 رو معرفی کرد که تقریبا از هر نظر به این سره

    موافقم 17
    مخالفم 24
    1. HamiD

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      دقیقا من یه لحظه قدرتش رو با اس اف نود مقایسه کردم …
      صفر تا صد و صفر تا دویست فراری بهتره …
      وزن فراری کمتره !!! یا خداااااااااااا
      قیمت فراری تقریبا یک پنجم این ماشینه …
      مرسدس اگه با 2.7 میلیون دلار میرفت یه انجین 8 سیلندر مشتی ور میداشت با سیستم هیبرید یه هایپرکار میساخت به شدت از این ماشین بهتر عمل میکرد …
      شاید بگیم بخاطر داون فورس بالای این ماشین هست که تاپ اسپیدش کمه و صفر تا صدش آنچنان عالی نیست اما نسبت به رقیب اصلیش یعنی والکری عقب تره … والکری 700 کیلو سبک تره!!!! چیز کمی نیست اصلاااااااااااااااااااااااااااااااااا …
      امیدوارم اعداد اعلامی مرسدس درست نباشن چون اگه باشن … چی بگم والا ناامیدیه …
      قبول دارم با این کار خواستن خاص باشن اما این دلیل نمیشه اینهمه خرج کنی آخرش اونی که میخواستی نشه!!!
      البته قطعا از فراری توی پیست سریع تر خواهد بود با توجه به آیرودینامیکش و تنظیماتش واسه پیست …
      منتظرم نسخه پیست محور اس اف نود بیاد … هر چند نوربر نمیرن …
      این مرسدس هم رکورد نوربر رو میزنه …
      اصلا با همه چیزش کنار بیام با این وزنش کنار نمیام!!!
      مگه میشه !!!
      جی تی بلک سریز از این ماشین سبک تره …
      ای کاش یه زنگ به گوردون مورای میزدن …

      موافقم 8
      مخالفم 7
  16. - A M I R -

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    مطمئنا مرسدس صرفا به خاطر وزن ۱.۷ تنی و شتاب ۲.۹ ثانیه ای این همه هزینه و وقت رو متحمل نمیشه، به نظرم بخاطر DNA فرمول یکش کاملا پیست محور توسعه داده شده. هرچند انتظار همه بیشتر بود!
    مشتاقانه منتظرم عملکردش در پیستو ببینم تا بشه قضاوت نهایی رو در موردش کرد.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1738 ديدگاه)

      متوجه هستم ولی با همه این اوصاف فکر میکنم باز هم تو پیست از sf90 شکست بخوره یا حداقل اختلاف ناچیز باشه . حقیقتا انتظار خیلی بیشتری داشتم چون مشخصات و پرفورمنسی که قبلاً ارائه داده بودن متفاوت از این اعداد و ارقام بود!! … با این حال من به عنوان یه علاقمند خیلی عادی که کفه ترازو منطق تو وجودم سنگینی می‌کنه و احساسی نظر نمیدم واسم مثل روز روشن بود که این پروژه از قبل شکست خوردست

      موافقم 2
      مخالفم 22
  17. javadhy

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    شخصا به این ماشین امید داشتم که بتونه رکورد کلی نوربرگرینگو بزنه ولی وقتی به مشخصات 919evo نگاه میکنم به مشخصات این نگاه میکنم آخه هر چقدرم عدد مهم نباشه دیگه با اینهمه اختلاف فکر نکنم توی پیست تایم نزدیکی به پورشه بتونه برنه تازه اونم یه شرکت عادی که نیست پورشست
    Porsche 919 evo
    1160hp
    888kg
    Amg1
    1050(البته من چند تا جا ۱۰۶۳ هم دیدم)
    وزن ۱۶۹۵!!!

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. Taha Malek

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      انتظارتون خیلی بی جا بود چون این کار غیر ممکنه حتی اگه amg one هزار و دویست کیلوگرم بود (طبق ادعا های اولیه) نمیتونست حریف اون هیولا که واسه موتور اسپورت ساختنش بشه

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. javadhy

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (331 ديدگاه)

        اگه وزنش کمتر و قدرتش کمی بیشتر بود اونقدرها هم بیجا نبود چون موتور فرمول ۱ داشت و گشتاور های بسیار بالایی رو در دورهای بالا میدادو حداکثرrpm بالاتری داشت (11000 در برابر ۹۰۰۰) به هر حال بازم در اون شرایط هم دور از ذهن بود ولی غیرممکن نه

    2. R

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      ۹۱۹ ایوو یه بدنه با موتوره تمام
      نه سوپرکاره نه هایپرکار کلاسش فرق میکنه جاده ای ام نیست
      به نظر من رکورد پورشه دستاورد جالب و مهمی نیست و اگه شرکتای دیگه بخوان میتونن مثل اون بسازن و رکوردشو بزنن افتخار اینه با ماشین جاده ای و معمولی رکورد بزنی

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. HamiD

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        با خودروی معمولی و جاده ایش هم رکورد داره استاد

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. R

          ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          با کلی کیت و پسوند؟؟

  18. یوسف

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    تازه طراحی رو از کونیگ زگ و مک‌لارن اف 1 اسکی رفتن

    موافقم 1
    مخالفم 16
  19. علی

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    دوستان شاید بعضی از شما بعضی از ماشین های سوپر اسپرت مثل فراری sf90 رو از لحاظ فنی برتر بدونید ولی کاملا اشتباهه که فراری رو برتر دونست فراری در آغاز حرکت سیستم لانچ کنترل بش کمک میکنه درحالی که این لانچر کنترل نداره و در ضمن این ماشین پیست محوره به نظر این شتاب برای ماشین پیست مناسب و کارآمدتره و امیدوارم شرکتهای بزرگی در مسابقات فرمول یک حضور دارن مثل فراری و مک لارن رقیبی با همین پیشرانه برای مرسدس بسازن

    موافقم 13
    مخالفم 1
  20. BMW/M-POWER

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    این اولین خودروی تولیدی بر پایه انجین فرمول وان در جهانه یا بطور دقیق انجین فرمول وان مرسدس هست که تغییر یافته تا قابلیت استفاده ی شهری رو داشته باشه
    دوستان اگر تحقیق کنن متوجه میشن که فراری f50 فقط از تکنولوژی های ساخت انجین فرمول وان برای ساخت استفاده کرد نه بیشتر ینی حتی تغییر یافته ی یه انجین فرمول وان هم نبود
    صد در صد ارزشش رو داشته و بهتره زود قضاوت نکنیم
    البته ایراد گیری های دوستان تقصیر خودشون نیست وقتی توی این چند ساله تمام فکر و ذکر یه مشت مجله و کانال یوتیوبی و ماشین باز نما شده تایم خط مستقیم و مسابقات درگ معلومه واسه اون بیننده هم مسابقات درگ میشه معیار!!!!
    تو این چند ساله عملکرد توی پیست کاملا فراموش شده
    عیار واقعی ماشین فقط و فقط توی عملکردش توی پیست مشخص میشه
    درست مثل GT BLACK SERIES که خیلی ها بهش ایراد میگرفتن بخاطر اعداد و ارقام بعد از اون رکورد افسانه ای توی جهنم سبز به عنوان یه موتور جلو همه و همه فقط سکوت کردن همین الان به عنوان سریعترین موتور جلو و سریعترین خودروی نوربرینگ با سوپر اسپرت های مید انجین مقایسه میشه
    ایمان دارم این ماشین رکورد خارق العاده ای توی پیست ثبت میکنه
    جدا از اون یه نکته ی کوچیک بگم چون باز بشه خیلی بحث طولانیه
    یه بخشی از گشتاور این ماشین توی دور های پایین تر برای استفاده ی شهری و خیابانی فقط با استفاده از دو تا از چهار تا موتور های الکتریکی فراهم شده
    انجین 1.6 این ماشین کاملا حالت مسابقه ای داره ینی بیشترین گشتاور و اسب بخار توی بالاترین دور موتور کاملا وحشی لذت خالص
    این ماشین عملکردشو توی دور های بالاتر به نمایش میزاره دقیقا حالت یه ماشین مسابقه ای ینی دقیقا مثل یه ماشین فرمول وان
    بخشی از تایم 0 تا 100 نه چندان خوب این ماشین به همین دلیله
    اما اعتقاد دارم شتاب گیری ثانویه توی این ماشین مخصوصا از 100 تا 200 و 200 تا 300 فوق العاده سریع خواهد بود
    منتظر طوفان این اعجوبه توی جهنم سبز هستم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  21. مهردادکمال

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    بنظرتون مرسدس نمیتونست همون ۵سال پیش اینو معرفی کنه؟؟ قطعا میتونست منتها با یه وسواس مثال زدنی محصولی رو معرفی کرد که کم نقص باشه و مشتری ها هم چشم بسته قبولش دارن و حتی قبل از معرفی همه اشو خریدن و من اطمینان دارم با توجه به موتور عقب بودن و قدرت ۱۰۵۰اسبی رکروردی خیلی بهتر از کوروت میزنه

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. مهردادکمال

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1981 ديدگاه)

      البته منظورم از رکورد شتاب . تا۱۰۰ در برابر کوروت بود

      موافقم 1
      مخالفم 2
  22. مسعود

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    No bad

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    مشخصاتش روی کاغذ زیاد دندونگیر نیست احتمالا ولی توی پیست مثل بلک سریز بنز غوغا میکنه ، دوستان داغ تر از کاسه اش هم آنقدر به هم بی احترامی نکنید چند روز پیش خود پدال بود فکر کنم از زبان یکی از مدیران بنز گفته بود تو عصر الکتریکی سازی وقت و هزینه ای که برای این ماشین صرف شد اشتباه بود انصافاً درست هم میگه هدف ساخت هایپرکار ها ارتقای مهندسی و ورورد تکنولوژی اون ها بعد تولید انبوه به ماشین های تولیدی هست توجیه هزینه توسعه همچین ماشینی چی می‌تونه باشه وقتی دنیا با شدت زیاد داره به سمت ماشین های الکتریکی و خودران میره؟

  24. (Saeed(peugeot

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چقدر شتابش ضعیفه …..با این همه سر و صدا شتابش مثل مازراتی mc 20 شده …… اونم فقط با یک موتور ۳ لیتری

    موافقم 3
    مخالفم 8
  25. Scuderia Ferrari

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ماشینی که هنوز تست نشده رو قضاوت نکنیم
    AMG ONE برای پیست توسعه داده شده نه خط مستقیم
    مرسدس بنز با اون همه هزینه تحقیق و توسعه ای که صرف این ماشین کرده قطعاً خروجیِ کارش ایده آل و سطح بالا خواهد بود
    فقط باید منتظر تست و بررسی این هیولای پیست باشیم

    موافقم 15
    مخالفم 1
  26. mahdi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (140 ديدگاه)

    از نظر مشخصات فنی برای بنده ناامید کننده بود بیشتر انتظار یک خودروی سبک و چابک داشتم .
    باید منتظر عملکردش در پیست باشیم اگر بتونه سریعترین خودروی نوربررینگ رو شکست بده میتونه هیجان از دست رفته رو به دنیای خودرو برگدونه .
    از طرف دیگه من از طراحی ظاهری ماشین بسیار لذت بردم و در چندین سال گذشته خودرویی به این زیبایی ندیدم
    آخرین خودروهایی که منو به این اندازه تحت تاثیر قرار دادن فراری لافراری، پاگانی ، مکلارن پی ۱ ، لامبورگینی سنتاریو بودن

    موافقم 1
    مخالفم 2
  27. MohammadE9

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    درود
    به نظرم قبل قضاوت ها درباره اعداد روی کاغذ این ماشین بهتره صبر کنیم تا ببینیم تو جاده چه عملکردی داره
    قطعا ای ام جی این همه سال وقت صرف نکرده که نهایتا از رقبا عقب بیفته

  28. Alireza

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (639 ديدگاه)

    با احترام ب نظر همه دوستان عزیز باید بگم ک این خودرو یه نا امیدی بزرگ نیست مطمئن باشید، بلکه بیشتر از اون یدونه((اولین)) توی نوع خودشه و همین بنظر من کلی می ارزه و اینکه کمپانی دیگه ای اگه بخواد همین کارو تکرار کنه دیگه قرار نیست ۶ سال طول بکشه

  29. F

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    بعد از تست های جاده ای به این شعار ایمان خواهید آورد😈

    ⭐.The best or nothing.⭐

    یا کاری رو نمیکنه یا اگر بکنه بهترین خواهد شد.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  30. مازیار

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    طراحی بدنه عالی و پر از هیجان و نوآوری فنی که از مرسدس انتظار میره
    اما با وزنی نزدیک به هفتاد درصد بیشتر، خیلی بعیده که پرفورمنسی در حد والکری داشته باشه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا