یک دستگاه مرسدس AMG وان با حضور در فستیوال سرعت گوودوود 2023 و طی کردن مسیر رفت و برگشت در هوایی بارانی توجه همه را به خود جلب کرد.
پشت فرمان این ابر خودروی آلمای برند اشنایدر نشسته بود کسی که ۵ بار قهرمان مسابقات DTM شده و سفیر برند AMG محسوب میشود. در کنار اشنایدر نیز یکی از یوتیوبرهای معروف با نام کاربری رانا حضور داشته که مالک برخی از خودروهای سطح بالای دنیاست و جزو ۲۷۵ نفری خواهد بود که هایپرکار مشهور مرسدس را خریداری کرده است. در کنار وان برخی خودروهای مطرح دیگر همچون لامبورگینی روئلتو و مرسدس AMG GT کوپه ۲۰۲۴ حضور دارند. ابر خودروی هیبریدی مرسدس با رنگ مشکی مات خود صدای شگفتانگیزی تولید میکند و اگرچه پیشرانه ۶ سیلندر آن حجم ۱.۶ لیتری دارد اما در حالت مسابقهای شاهد نعرههای فوقالعاده آن هستیم. البته همانطور که میدانید این نیروگاه آهنین از فرمول یک گرفته شده و ردلاین آن به ۱۱ هزار میرسد و حتی در دور آرام ۱۲۵۰ نیز صدای زیادی تولید میکند.
هرچند باید دانست مهندسان مرسدس AMG تلاشهای زیادی داشتهاند تا دور آرام پیشرانه را کاهش دهند زیرا دور آرام پیشرانههای فرمول یک حدود ۵ هزار بوده و ژرمنها به خاطر پاس کردن قوانین آلایندگی مجبور به رعایت چنین مواردی بودهاند. نکته قابلتوجه بعدی به تعویض دندهها مربوط میشود که بسیار احساسبرانگیز بوده و گیربکس ۷ سرعته دستی با کلاچ مسابقهای کربنی عملکرد تحسینبرانگیزی دارد. مسیر تنگ گوودوود نیز بهترین مکان برای رانندگی پرفشار با مرسدس AMG وان نیست اما پرچمدار پرفورمنس مرسدس حتی در سرعتهای پایین نیز موجودی مخوف به نظر میرسد.
دید رو به بیرون از شیشه جلوی این خودرو کاملاً خاص خواهد بود زیرا آیرودینامیک فعال مرسدس کار خود را به خوبی انجام میدهد. از آنجایی که در وان خبری از شیشه عقب نیست بنابراین مرسدس یک دوربین را برای دید عقب نصب کرده است. این دوربین در سپر عقب و بالای پلاک قرار داشته و با آینه وسط دیجیتالی همکاری میکند. در کابین نیز دو نمایشگر دیگر وجود دارد که یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. البته حاشیههای این نمایشگرها برای هایپرکار سال ۲۰۲۳ ضخیم بوده و سورپرایز کننده جلوه میکنند. غربیلک فرمان نیز انگار از خودروی مسابقهای لوئیس همیلتون قرض گرفته شده است. مرسدس AMG وان سریعترین خودروی تولیدی نوربرگ رینگ بوده و بنا به گفته ژرمنها اولین و آخرین خودرویی خواهد بود که پیشرانه فرمول یک را در محصولی جادهای پذیرا شده است. تولید هایپرکار بعدی مرسدس قبلاً رد شده چراکه قوانین سختگیرانه آلایندگی باعث شدهاند مهندسان با چالشهای زیادی در بهینهسازی پیشرانه فرمول یک و هماهنگی آن با کاربری جادهای روبرو باشند. با این تفاسیر در آینده دیگر خودرویی شبیه وان را نخواهیم دید…
فورد
۲۸ تیر ۱۴۰۲بی نظیره به جزئ غربیلک فرمونش
Shirko
۲۸ تیر ۱۴۰۲هر چند طرف دار مرسدسم ولی اعتراف می کنم یه خورده طراحیش قدیمی شده نسبت به هایپر کارهای دیگه .
harry.potter
۲۸ تیر ۱۴۰۲نود درصد مخاطبان پدال زیر ۱۵ سال هستن
فقط خواستم بگم زیاد منطقی و علمی کامنت نذارید
اینا فقط دیس میدن
تابستونه دیگه
ایشالا مدارس باز بشه
ما رفتیم اینستاگرام اونجا منطق بر احساس غلبه داره
بای😒✋🏿
مردیم از خوشی
۲۸ تیر ۱۴۰۲چون دو تا پست قبل تر گفتی روسیه خیلی قویه دوستان با جواب هاشون از خجالتت در آمدند میگی مخاطبان پدال زیر ۱۵ سال هستند ؟
باشه عزیزم آمریکا بد
اروپا در حال فروپاشی
روسیه بهترین کشور جهان چین هم سلطانه
پس الان ما دیگه ۱۵ ساله نیستیم ۴۰ سال شدیم درسته ؟
حسین دهمرد
۲۹ تیر ۱۴۰۲اینستا منطق بر احساس غلبه داره؟
جل الخالق اینستا که نود درصدش فیک و نمایشه
A.az
۲۸ تیر ۱۴۰۲این که صدای تراکتور میده! مخصوصاً دور آرومش
واقعاً تولید این ماشین یکی از اشتباه ترین تصمیمات بنز بود
حیف اون همه وقت و هزینه که میتونست با هدف گذاری منطقی و درست یه ماشین افسانهای بسازه ولی حالا نتیجش شده این ماشین که هیچ برتری خاصی نداره به رقباش
فرشاد
۲۸ تیر ۱۴۰۲برتری رو دقیقا تو چی می بینی
این یه پیست محور هس کارشم خیلی عالی انجام میده
نکنه منظورت از برتری اسب بخار و حجم موتور عظیم که نصفشم به درد نمیخوره تو لفظ هس؟
این GT2RSرو تو پیست خودش زد افتخار ازین بزرگتر؟
A.az
۲۸ تیر ۱۴۰۲همین که تو مجبور میشی برای توجیحش اینو با قیمت ۳ میلیون دلاریش با gt2rs مقایسه کنی گویای کل مطلب هستش
این دیگه سوپر کار نیست که با درنظر گرفتن یه قیمت مشخص تولید شده باشه که یه سری محدودیت براش بوجود بیاد
این یه هایپر کار هستش یعنی نهایت آنچه که در توان هست باید در تک تک بخشاش نمود پیدا کنه طوری که حتی قیاسش با سوپرکار خنده دار باشه
آیا اینطوری هستش!
مازیار
۲۹ تیر ۱۴۰۲چه هایپرکاری رو میتونی مثال بزنی که قیاسش با GT2RS خنده دار باشه؟
اصلا نسبت بهش برتری قابل توجهی داشته باشه؟
فرشاد
۲۹ تیر ۱۴۰۲گویای کل مطلب میدونی چیه؟
اینک تو درکی از،GT2RSنداری و نمیدونیهایپرکارهم نمیتونه تو پیست از پسش بربیاد حالا چه بنز سه میلیون دلاری باشه چه بوگاتی ده میلیون دلاری همه شون تو پیست جلوی پورشه دس به سینه هستن
اینک تقابل هایپر کار و سوپر کار باید خنده دار بشه فقط حرف فیلسوفی مث تو هس که نمیدونه پیست چیه الان تواتارا و کوروتZo6برن تو پیست نتیجه چیه؟چون اسمش هایپرکار هس برنده س؟
نه این تحلیلت فقط به درد خودت میخوره و کوروت با اختلاف میزنتش
سه میلیون دلار قیمت هم بابت تکنولوژی بالا و تعداد محدود و خاص بودنش هس اینک فرمول وان رو وارد خیابون کرده همه ش هم پیش فروش شده شما نگران قیمت نباش
R@min
۲۹ تیر ۱۴۰۲این پروژه قطعا هیچ سودی نداشته و خودشون هم گفتن ضرر کردن اما تو تاریخ مرسدس تنها برندی هست که موتور فرمول ۱ رو محصول جاده ای اورده. اینکه کارشون عقلانی یا منطقی بوده هم یه بحث جداست اما موفق شدن.
اعتبار خیلی مهم تر از سود مقطعی هست.
هوشنگ بایی
۲۹ تیر ۱۴۰۲یعنی اون همه مهندس وبرووبیا عقلشون به اندازه شما قد نماد!!!
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۲بچه سال!
معلومه زیر ۱۵ سالی!
بهنام
۲۸ تیر ۱۴۰۲اون اول که تازه معرفی شده بود از ظاهرش بدم میومد ولی رفته رفته زیبا و مخوف شده . واقعا عجب چیزیه!
HR3
۲۸ تیر ۱۴۰۲همه چیزش عالیه فقط ژن طراحیش ابداً اصالت مرسدس بنز رو نداره انگار یه کونیخ زگه تا یه مرسدس
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۲جادوی مرسدس❤️😍
Sobhan
۲۸ تیر ۱۴۰۲رولتو هم فکر کنم اونا بود اره 🤔چند تا ویدیو از دیدم
AMANTE
۲۹ تیر ۱۴۰۲بهشت برای هر شخص متفاوت هست و برای من بهشت یک همچین جایی میشه.
راستی والکری که جلوی وان بود فکر کنم دنده عقب نداشت.
امیر
۲۹ تیر ۱۴۰۲حلقه مفقوده سبد محصولات مرسدس : هایپرکار بود ، هر چند ۹۹/۹ درصد خریداران این برند توانایی خرید یه هایپرکار و ندارن ، ولی برای اینکه به شعار همیشگی : the best or nothing عمل کنن ، نیاز بود که یه هایپرکار بسازه ! و قطعا در آینده برنامه ساخت هایپرکار های دیگه ای رو هم داره ( motor trend ادعا میکنه که : amg قصد داره یه هایپرکار تمام الکتریکی و تا سال ۲۰۳۰ معرفی کنه و زمان ورودش به بازار احتمالا ۲۰۳۱ یا ۲۰۳۲ خواهد بود )
احمدی
۲۹ تیر ۱۴۰۲سنت فکر نکنم بیست سال باشه ولی بیست سال پیش مرسدس یه CLK gtr داشت که همه ماشین ها را من جمله فراری و استون مارتین و مک لارن میزد
procar
۲۹ تیر ۱۴۰۲از ماشینهایی که مرسدس بنز تو سال ۲۰۲۳ ساخته فقط ای ام جی پروجکت وانو دوست دارم🫥
مهدی
۲۹ تیر ۱۴۰۲صداش خیلی گوشخراش و اعصاب خوردکن است!
A.Az
۲۹ تیر ۱۴۰۲در پاسخ به کامنت کاربری با نام فرشاد:
فک نمیکردم کامنت من تا اونجاها رو بسوزونه ولی به هرحال بریم پاسخ شما
احتمالا متوجه شدی که داری جنبهای از عملکرد یک خودرو رو روش تاکید میکنی که داره به کارت خودت میاد
و احتمالاً شاید یادت رفته که من صحبتم در مورد amg one بود
تایم بنز هم تو پیست یه کمیت عددی قابل حتی فهم برای یک سال اولی دبستانی هستش پس نیازی به تاکید و توضیح شما نداره، حالا مگر اینکه بخوای خودتو با یه سال اولی مقایسه کنی که چون سال اولی باهوش زیاد هست کاری با اون ندارم
بریم سراغ خود ماشین
در مورد یک هایپرکار بخش های مهمی هست از قبیل طراحی بیرونی و فضای کابین، فلسفه سبک و سیاق طراحی، صدای موتور، پرفورمنس و….
در مورد بنز اتفاقی که افتاده اینه که تقریباً به همه بخشا به بهانه استفاده از انجین فرمول ۱ بی مهری شده و حتی خود فلسفه استفاده از این موتور کوچک و پرتوان با وجود وزن تقریباً ۱.۷ تنی تا حدی به حاشیه رونده شده، برای مثال والکری با وجود استفاده از یه موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر کاریزماتیک وزنش حدود ۵۰۰ کیلو کمتره
مسئله بعدی اینه که بنز اومده در کلاس هایپرکار روی جنبه ای تاکید کرده که تقریباً کسی تو این کلاس تاکیدی روش نداره(تایم پیست) که اینو میتونی با جستجو ساده متوجه بشی، دلیلشم تقریباً قابل درکه چون کسی یه ماشین چند میلیون دلاری تولید محدود با ارزش کلکسیونی رو برای چند ثانیه تایم پیست سریعتر به خطر نمیندازه
و اما کلام آخر با شما عزیز، gt2rs چیز مجهولی نیست که بخوای به کسی معرفیش کنی شاید اینکه خودت تازه باهاش آشنا شده باشی که انقدر ذوق زده باشی
و اینکه تمامیت یک خودرو رو در تایم پیست اون ببینی در نظر من دیدگاه خام و کاملاً آماتوری هستش که امیدوارم در گذر زمان به مسائل و جزئیاتی که باعث تفکیک یک ماشین خوب از یک ماشین افسانهای میشن، پی ببرین
Mf1
۲۹ تیر ۱۴۰۲چرا سردرد گرفتم از صدای های شگفت انگیز قطعا صدای شگفت انگیزی داره ولی نه در این مراسم شلوغ
A.az
۲۹ تیر ۱۴۰۲خطاب به مدیریت سایت پدال
مصداق وضعیت امروز ما مثال مردمیست که دعای باران میخوانند و کاسههای خود را وارونه به سمت آسمان میگیرند
در سخن شکوه و بیداد از نداشتهها و آرزوهای مانده بر دلمان میکنیم ولی به زمان عمل از نقش کوچک خود برای حرکت سویشان دریغ میکنیم و پشت پا بر آنها میزنیم
حال و روز امروز ما عجیب نیست ولی رفتارمان چرا و عجیب تر از آن ادعاهایمان
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۲من به هایپر کارهای نسل جدید هیچ علاقه ای ندارم.
هایپر کار های قدیم یه چیز دیگه بودن مثل دوج چارجر و چلنجر نسل قدیم و گل سرسبد لامبورگینی اسپادا!
Saeed
۲۹ تیر ۱۴۰۲به به
همایون
۳۰ تیر ۱۴۰۲لعنتی حاضر بودم ده سال از عمرمو بدم تا اون روز جای این فیلمبرداره بودم.تصور من از بهشت یه همچین جایی هستش
Shahab
۳۱ تیر ۱۴۰۲صداش خیلی رو اعصاب هست, قربیلک فرمان هم جالب نیست (البته سلیقه ای هست)
آلمانی باز
۳۱ تیر ۱۴۰۲به عنوان ی بیمر فن به این ماشین افتخار میکنم🤌اوج مهندسی آلمانی
*(الان سوشیانت میاد میگه دیمن ۱۷۰ تو ۴۰۰ متر سریع تره چنتا استیکر پرچم آمریکا هم میزاره🤦🏻♂️)
فرهاد
۲ مرداد ۱۴۰۲پراید سوارا افتادن به جوون هم.. مونده تا بفهمیم جایگاه،، شخصیت،، و عقیده هر کسی به میزان فهمش و تحربیاتش بستگی داره.. و کسی نباید عقاید کسی رو دستکاریش کنه،، شاخص شعور و فهم افراد باهم فرق داره…