مرسدس بنز

مرسدس AMG One با اختلافی نزدیک به 8 ثانیه رکورد نوربرگ‌رینگ را شکست

مرسدس AMG One نسخه ۲۰.۸ کیلومتری پیست نوربرگ‌رینگ را در ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸۳ ثانیه طی کرده و رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی این پیست را شکسته است. این رکورد قبلاً در اختیار پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت منثی و زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه بود. این یعنی هایپرکار مرسدس یک دور پیست را ۷.۸۱۷ ثانیه سریع‌تر طی کرده است. در نسخهٔ کمی کوتاه‌تر ۲۰.۶ کیلومتری جهنم سبز نیز One تایم ۶ دقیقه و ۳۰.۷۰۵ ثانیه را ثبت کرده درحالی‌که رکورد پورشه در این قسمت ۶ دقیقه و ۳۸.۸۳۵ ثانیه بوده است.

مرسدس این رکورد را در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ ثبت کرده اما با چالش‌هایی مواجه بوده است. هنگامی‌که تیم کار را شروع کرد، هنوز بخش‌هایی از پیست خصوصاً ریسینگ لاین ایده‌آل در برخی قسمت‌ها خیس بوده و زمانی که نهایتاً شرایط بهتر شد، کمتر از یک ساعت از زمان رزرو پیست برای مرسدس باقی مانده بود. به همین دلیل، رانندهٔ One «مارو انگل» تنها توانست چهار دور سریع در پیست بزند. البته انگل قبل از پایان زمان، رکورد جدیدی را ثبت کرده بود اما شرایط پیست همچنان در حال بهتر شدن بود. او برای زدن دور آخر راهی جهنم سبز شد و توانست حتی سریع‌تر یک دور را طی کند.

وی دراین‌باره گفته است:

انتظار نداشتم بتوانیم با این شرایط پیست چنین لپ تایمی را ثبت کنیم. در برخی قسمت‌های مهم، هنوز پیست کاملاً خشک نشده بود و بنابراین مشکل داشتیم. این یک چالش خاص بود

مرسدس اعلام کرده که خودروی رکوردشکن مشخصات و ویژگی‌های یکسانی با نسخهٔ تولیدی داشته است و ستاپ خودرو شامل تنظیم زاویهٔ کمبر چرخ‌ها نیز مطابق با حداکثر چیزی بوده که در نمونه‌های تولیدی ارائه می‌شود. راننده همچنین حالت ریس پلاس را انتخاب کرده که حداکثر قدرت ۱۰۴۹ اسب بخاری پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو و چهار موتور الکتریکی را ارائه می‌کند، ارتفاع تعلیق را کاهش می‌دهد و آئرودینامیک فعال خودرو را برای فراهم کردن بهترین عملکرد در پیست تنظیم می‌کند.

مرسدس حداکثر سرعت One را ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده و انگل در طول رکورد زنی توانسته در مستقیمی طولانی Döttinger Höhe پیست به سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت برسد که به سقف سرعت اعلامی نزدیک است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم رکورد مرسدس AMG One چقدر دوام خواهد آورد زیرا این ماشین رقبای بسیار قدرتمندی مثل آستون‌مارتین والکری دارد که می‌توانند برای ثبت رکود جدید تلاش کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۶ دیدگاه‌ها

  1. hamidreza

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    طوری دارین از ۸ ثانیه حرف میزنین انگار هرروز دارن رکورد میزنن و ۱۰ـ۱۵ ثانیه ای رکورد جابجا میشه😑 بابا! ۸ سال تلاش پشت این ماشین خوابیده … نسنجید و فله ای حرف نزنید
    میدونید برا بهبود ۱ ثانیه ای رکورد باید چکار ها که نکرد؟ و حالا راننده هم که بجای خود

    موافقم 118
    مخالفم 16
  2. the1

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اصلا والکری بیاد و رکورد این هیولا رو هم بزنه؛ ولی چیزی از شاهکار مهندسی مرسدس در آوردن تکنولوژی فرمول یک به جاده، کم نمیکنه…

    موافقم 107
    مخالفم 13
    1. حسین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      دوستان
      از یه جا بعد هم دیگه سریع تر شدن
      سخت تر میشه
      الان شما بخوای
      از زمان ۲ دقیقه برسی به ۱ و نیم راحت تره
      یا از یک و نیم‌ دقیقه برسی به یک دقیقه؟

      جوابش مشخصه

      کلا همه چی همینه
      تا یه جایی قابل پیشرفته
      از یه جا به بعد پیشرفت خیلی
      کم و سخت میشه
      چون دیگه به حد خودش رسیده

      برای یک خودروی جاده ای
      قابل ستایشه واقعا
      تو این رکورد ها ک ما دیدیم
      از ۶ و ۴۳ رسیدن به ۶ و ۳۵
      به نظرم کار سختی بوده
      نسل جدید gt2 rs
      خیلی بتونه بترکونه ۶ و ۴۰ یا ۳۹ یا تهش ۳۸
      ولی این ماشین
      مطمئنم گنجایشش بیشترم هست
      نسبت به والکری هم تا نیاد تو پیست
      نمیشه نظر داد
      اونم بنظرم باید در همین حد و حدود باشه
      ۹۱۹ ایوو هم
      باید با نسخه های پیست همتای خودش
      ک نداره فک میکنم
      مقایسه بشه
      این وسط بوگاتی بولاید
      چیشد؟
      اگر میشد تو جاده هم‌استفاده بشه
      عالی میبود
      ولی هنوز تو کفش هستم
      ۱۴۵۰ کیلو تازه ۲۰۰ کیلو از اعلامی سنگین تر
      ولی ۱۴۵۰ کیلو با موتور w16 کواد توربو
      این اگه خود خود وحشت نیست پس چیه
      🤐🤐👌
      آسفالتو میشوره میبره

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. Payfast

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        Bolide تو پیست هم قابل استفاده نیست =/ باس روی کره زحل تست بشه

        موافقم 8
        مخالفم 1
  3. پیام

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    این ماشین جواب دندان شکنی بود به افرادی بود که قیمت این ماشین رو با خیلی از ماشینای دیگه مقایسه می‌کردن و دو دو تا چهار تا می‌کردن و می‌گفتن نمی‌ارزه!

    موافقم 72
    مخالفم 19
  4. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    عشق منه

    موافقم 39
    مخالفم 7
  5. Hm999

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    در کل نسبت ب حجم تبلیغات و قیمت و تعریف از تکنولوژی و ….. ناامید‌کننده بود
    ماشین خردکننده‌ای ب حساب نمیاد
    هزینه‌های خاص نگهداریش رو هم حساب کنید …
    باید قبول کنید که همچین نتونسته رکوردهای فرمول یک رو وارد پیست کنه
    این gt2rs و سال تولیدش و قیمتش کجا ، این ماشین کجا

    فقط ب طور عجیبی روش تبلیغات کردن ، ولی واقعا نتوستن رکوردی در حد فرمول یک یا رکورد عجیب و غریبی بزنن
    طراحی اتومبیل هم واقعا نمیشه گفت خاصه. حتی از لحاظ آیرودینامیک هم خیلی خاص‌تر و بالاتر از رقبا نیست
    وقتی اسم تکنولوژی فرمول یک میاد روش ، خیلی باید خفن‌تر می‌شد

    مث ford gt جدید که با این همه تاریخچه‌خاص و طراحی باحال ، ی موتور ۶سیلندر نسبتا ضعیف گذاشتن روش

    موافقم 17
    مخالفم 95
    1. Iman99

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      کی گفته بتی۶د تایمی مثل فرمول یک‌ میزد
      اینی که گفتی یا ازون حرفای من دراوردی بود یا یه حسادتی به این‌ماشین داری و خواستی بکوبیش
      این ماشین تکنولوژی فرمول یک رو به جاده آورد
      ولی آیرودینامیکش و عملکرد پیستش رو نه
      وقتی با این وزن این تایمو زده خودش شاهکار به تمام معناست
      تکنولوژی این ماشین هم موتور فرمول یکی هست که با تکنولوژی فرمول یک روش سوار شده
      برتری فورد جی تی هم سر جاشه

      موافقم 21
      مخالفم 11
    2. Khosrow

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      خوردمون کردی ..

      موافقم 8
      مخالفم 1
    3. SENNA

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      چرا بوگاتی بولید رو نمیارن تو نوربرگرینگ برای رکورد گیری؟

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. Hm999

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تفاوت اسب بخار gt2rs با این ماشین زیاده ( حدود ۴۵٪) !!!!
    این ماشین نسبت ب حریفاش از جمله gt2rs خیلی خفن‌تر نیست . تنفس طبیعی بودن پورشه رو با ۴تا موتور الکتریکی بنز مقایسه کنید …..
    اگه پورشه میخواست واقعا تکنولوژی در حد فرمول یک ( طبق تبلیغات مرسدس ) رو وارد پیست کنه ، مسلما نتیجه خیلی خفن تری رو میدیدیم

    موافقم 17
    مخالفم 50
    1. Iman99

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      چی داری میگی واسه خودت
      قبل حرف زدن یه کم فکر کن
      اصلا gt2rs رقیب این ماشین نیست تو یک‌کلاس هم نیستن
      تایم تو پیست هم به اسب بخار زیاد ارتباطی نداره
      شما ۲۰۰۰ اسبش کن ببینم تو کدوم پیست ماشین با اسب بخار اضافه باعث بشه تو پیچ‌ بهتر بپیچه
      تکنولوژی موتوری فرمول یک که خیلی پیچیده هست رو از فرمول یک ورداشتن گذاشتن روی این‌ ماشین بعد شما میگی چهارتا موتور الکتریکی.. فن متعصب کدوما هستی که میخوای این ماشینو هیت کنی؟
      این ماشین هم ادعای آیرودینامیک پیست و عملکرد تایم پیست فرمول یک رو نداشته
      بحث اصلی سر آوردن تکنولوزی موتوری فرمول یک بوده
      که خود موتور خودروی فرمول یک رو ورداشتن گذاشتن روی این ماشین
      که همین کار نشون دهنده برتری مهندسی خودشونه
      چون که موتور فرمول یک رو با همون عملکرد و تکنولوژی ولی با هزینه چند برابر کمتر آوردن تو این ماشین
      که همین چالش اصلی کار مهندسی این ماشین بوده
      و به علم و مهندسی خیلی بالایی نیاز داره تا این شاهکارو انجام بدن و کار هر خودروسازی نیست

      موافقم 41
      مخالفم 11
      1. Ferrari

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        Iman99
        مرد حسابی فن بوی بازی هم حدی داره. مدیرعامل این برند تلویحا گفت این پروژه یک شکست بوده و ما مست بودیم که تایید کردیم.
        به راحتی میشه تخمین زد این ماشین حدودا ۱ میلیارد یورو خرج روی دست مرسدس گذاشته ولی فایده این طرح چی بوده؟ ارزش و اعتبار مرسدس رو بالا برده؟ با این همه تاخیر که داشته و این تایمی که ثبت کرده قطعا جواب نه هست،
        معمولا هایپر ماشین ها، های‌تک ترین فناوری ها رو معرفی میکنن، فناوری که سالهای آینده در صنعت خودرو سازی یا حداقل در تولیدات آینده همون برند استفاده میشه. سوال اینجاست amg one دقیقا چه چیزی ارائه کرده که مرسدس در سالهای اینده در سایر مدلها ازش استفاده کنه؟ موتور الکتریکی و پک باتری رو که الان همه ماشینهای الکتریکی و هیبریدی دارن، ایرودینامیک فعال و شاسی فیبرکربنی هم سالهاست در سوپر اسپرتها وجود داره،. تنها چیزی که این ماشین داره و بقیه ندارن، پیشرانه فرمول یک هست که اصلا اهمیتی نداره و قرار نیست جایی در آینده صنعت خودروسازی داشته باشه.
        بخش اخر کامنتت نوشتی مرسدس پیشرانه این ماشین رو با همون عملکرد ولی چندبرابر هزینه کمتر روی one گذاشته. شما مطمئنی چندبرابر هزینه کمتر داشته؟ این موتور باید استاندارد الایندگی رو پاس میکرد و دور موتورش از ۴۰۰۰rpm به ۱۰۰۰rpm میرسید و با استارت از داخل کابین روشن میشد همچنین برای رسیدن به ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد، باید تمام قطعات این موتور از جمله بلوک سیلندر، پیستون ها سوپاپ ها میل لنگ و … از نو طراحی میشدن. شما به این میگی کاهش هزینه؟

        موافقم 18
        مخالفم 22
        1. Porsche 911

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          فراری جان
          اون بند آخر کامنتت خودش نشون دهنده بخشی از تلاش مرسدس هست
          درسته که پرفورمنس خیلی حد بالایی نداره
          ولی مرسدس برندی بود که ضرر بزرگ این مدل رو به جون خرید
          البته معمولا خودرو های اینچنینی جتی در تاپ ترین حالت ممکن برای کمپانی سود ده که نیستن هیچ زیان هم دارن
          ولی نقش اصلی این خودرو ها برای برند ها افزایش ارزش برند هست

          موافقم 11
          مخالفم 1
      2. Iman99

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه نه نه اصلا چون به شما باید بگیم مرد حسابی این چه حرفیه
        با تمام احترامی که برای فراری قائل هستم
        و فقط فراری رو هم تو فرمول یک رقیب واقعی مرسدس میدونم
        ولی کاملا برداشت اشتباهی هم از گفته های من داشتی
        و هم از گفته های مدیر این پروژه
        چون نباید ساده باشید و اون حرفی رو که زد باور کنید
        اون به شوخی گفت حتما ما مست بودیم که قبول کردیم شما چرا این حرفو دهن به دهن میچرخونی و باور میکنی
        اون منظورش از جمله ای که خوندی از سختی پروژه و زمان بر بودنش بوده
        و اینکه مهندسی بالایی نیاز داره نه اینکه واقعا مست بوده باشن
        در مورد اینکه گفتید سوال اینه که دقیقا چه چیزیش در سالهای آینده استفاده میشه
        هم اصلا حرف بجایی نیست چون این یه پروژه خاص بوده که چندین سال قهرمانی و یکه تازی مرسدس تو فرمول یک پشتش بوده
        اینها هم اومدن بر اساس موتور همون خودروی قهرمان فرمول یک خودشون یک پروژه تعریف کردن به نام AMG one دیگه این وسط کی خواسته تضمین کنه که بعدا دستاورد هاش مورد استفاده قرار بگیره یا نگیره
        مهم اصل کار بوده که انجام شده
        تایمش هم که لازم نیست الان در موردش نظری داده شه چون از اول اصل قضیه آوردن موتور فرمول یک تو یک هایپر کار جاده ای بوده بعد تایم پبست
        بعد همین تایم پیستش هم الان هنوز زوده حرف زدن در موردش
        چون خود پورشه ۹۱۱ که الان رکورد دار نوربرگرینگ هستش همین نسل ۹۹۱ اون تایم های اولیه چندین سال پیشش رو مقایسه کنید میبینید که به تایم سدان های اسپرت الان نزدیکه پس همون اولین تایم پیستش هم باید برای پورشه ۹۱۱ هم میگفتی چرا ۹۱۱ تو اولین تلاشش رکورد نوربرگرینگ رو نزد؟ ولی پورشه ۹۱۱ رو سالها آزمایش کرد و توسعه داد تو پیست تا به رکورد نوربرگرینگ رسید
        همینطور یکشبه که به رکورد نرسید
        ضمن اینکه اولویت و ماهیت این ماشین هم تایم نوربرگرینگ نیست چون اولویت همون تکنولوژی موتوری و موتور فرمول یک بود که کار توسعه مهندسی و تطبیق سختی داشت که با موفقیت انجامش دادن و این شاهکارو الان میبینیمش
        اگه آدم‌ واقعا ماشین باز باشه وقتی یه ماشینی رو ببینه و بررسی کنه و اطلاعاتش رو بخونه خودش متوجه ماهیت اون میشه که کلیت اون چه چیزیه
        کلیت این ماشین با آستون مارتین والکری فرق میکنه اون تمرکزش روی تایم پیسته ولی این روی تکنولوژی موتوری فرمول یک در کنار مواردی دیگه
        پس قطعا جواب بله هست و ارزش و اعتبار مرسدس رو قطعا بالا برده و قطعا جواب بله هست

        درمورد استفاده آینده هم اصلا لازم نیست که استفاده بشه مرسدس خواسته این پروژه خاص رو عملی کنه که کرد دیگه تضمین و تعهدی نداره که حتما در آینده قرار باشه به محصولی دیگه تعمیم داده شه یا نشه
        از اسمش هم مشخصه پروژه یک یعنی تک در همه چیز
        و زیادی بالا تر و پیچیده تر و پیشرفته تر از این حرفاس که بخواد جایی دیگه ازش استفاده شه
        ولی شما گفتی این ماشین پیشرانه فرمول یک داره که اصلا اهمیتی نداره
        یعنی کل صورت مسئله رو پاک کردی
        چون اتفاقا اصل اهمیتش همین پیشرانه فرمول یک و تکنولوژی هاش و مهندسی که صرف توسعه و تطبیق اون شده هست
        نه آیرودینامیک فعال و شاسی فیبر کربن چون مهم همون تکنولوژی موتوری و مهندسی اون بوده

        درمورد کاهش هزینه هم برداشت اشتباهی داشتی
        چون منظور هزینه تمام شده پروژه و نفر- ساعت و هزینه های مهندسی و سرمایه ای که رو این پروژه گذاشت نیست منظور این بود که
        همون موتور فرمول یک رو که خودش میلیون ها دلار قیمتش هست رو طوری مهندسی کردن که قیمت تمام شده برای فروشش چند برابر ارزون تر از خود موتور فرمول یکه در عین خال عملکرد کلی اون رو هم حفظ کرده
        حتی صداش هم شبیه همون موتور فرمول یک هست پرفورمنس و پاسخگویی موتور هم که دیگه در تست هایی که تو یوتیوب دیدم از پرفورمنس و پاسخگویی این موتور تعجب کردن و همین موضوع رو تایید کردن در عمل

        عمر موتور فرمول یک رو هم بیش از ۱۰ برابر کردن قیمتش هم چندین برابر کمتر با حفظ پرفورمنس با این کار بعد چه انتظاری دیگه داری بیشتر از این باشه
        موتور پراید نیست که بدون روغن‌هم کار کنه هیچیش نشه سگ جون ترین موتور رو میخوای برو سراغ همون موتور پراید
        در کل مواردی که گفتید ایراد های بیخودی بودن
        ربطی به فن بوی بودن هم نداره

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. Ferrari

          ۲۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          دوست عزیز کسی که میگه اولا کالینوس شوخی کرده شما چرا باور کردین از فن بوی یه چیزی اونطرف تره. یه مشت داستان برای من نوشتی به هیچ کدوم از سوالاتم جواب منطقی ندادی
          من برعکس تو ادم منطقی هستم حتی در مورد فراری.
          شما هنوز نمیدونی معنی هایپرکار یعنی چی و ماشینی که در این کلاس هست چه ویژگی هایی داره. اگر میدونستید برای پرفورمنس این ماشین اینطوری ماله کشی نمیکردید.
          برید مصاحبه های توبیاس موئرس رو بخونید. بارها گفته ممکنه رکورد پورشه ۹۱۹ رو بزنیم و این یعنی شما دقیقا تو مسیر اشتباه هستی و انتظارات از این ماشین حتی ۵ سال پیش هم بسیار بالا بوده
          این ماشین در مقایسه با استون مارتین والکری هیچ چیز خاصی برای ارائه نداشته و همونطور که گفتم پیشرانه فرمول یک هیچ اهمیتی نداره و هیچ چیز این ماشین بدرد اینده نمیخوره.
          برعکس مرسدس، ردبول و استون مارتین با طراحی والکری تونستن فرمول یک رو به خیابان ها بیارن. یه ماشین سبک وزن مثل ماشینهای فرمول یک با مفاهیم ایرودینامیکی نزدیک به ماشین های فرمول یک و پیشرانه دوازده سیلند پر قدرت و بسیار خوش صدا که یادآور دورانی هست که تیم های فرمول یک از پیشرانه v10 و v12 استفاده میکردن.و در پیست مسابقه هم درسته این مرسدس رو قورت میده. البته مطمئن نیستم، برای همین گفتم احتمالا
          ضمنا موتوری که مرسدس برای این ماشین استفاده کرده متعلق به فصل ۲۰۱۵ بوده. این موتور روی ماشینی که ۷۰۰ کیلوگرم وزن داشته کلی خرابی داشته حالا قراره ۱۷۰۰ کیلوگرم رو جابه جا کنه، قوانین الایندگی رو پاس کنه، و دوام ۵۰ هزار کیلومتری داشته باشه. و برطرف کردن همه اینها هزینه زیادی میطلبه. متریال مقاومتر یعنی هزینه بالاتر حالا طبق چه معیاری میگی این موتور ارزونتر شده؟
          یکم منطقی فکر کن.

          موافقم 1
          مخالفم 7
        2. Iman99

          ۲۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اقا شما به من گفتی منطقی فکر کنم بعد بخاطر لجی که با این ماشین داری و مخالفتت بامن هرچی منطق هستو داری زیر پا میزاری این اسمش ماله کشی هست که شما گفتی روی نظر اشتباه خودت هم پافشاری میکنی
          منم جواب حرفای اشتباهر و میدم
          استدلال شما نادرسته اینها رو گفتم تا بدونید
          حرفای من درسته دیر یا زود هم به حرفای من میرسید

          همه اینها رو هم من از حفظم اگه خواسته باشید به من یاد آوری کنید که برم فلان مصاحبه یا فلان موضوع رو بخونم که باید برم بمیرم
          بعد لطفا واسه ما فاز ارشمیدس نگیرید
          و به ما نگو تو فرق اینو نمیدونی
          اتفاقا از صد تا مثل شما بهتر میدونم
          ولی شما اشکال کارتون اینجاست که

          تجزیه و تحلیل خوبی نداری و فکر نمیکنید
          چون به من میگی حرفای توبیاس رو بخون
          بعد خودت پای همین این حرف فکر نمیکنی
          چون مرد حسابی اون این حرفو بزنه
          شما اون رو با اولین تلاش با چهار تا دور تو پیست با زمین خیس با لاستیک های خیابانی با ۹۱۹ غیر قانونی و غیر جاده ای که تا دندون مسلح شده مقایسه میکنی

          گفته شاید رکورد ۹۱۹ رو بزنیم
          ۹۱۹ که با لاستیک اسلیک و ماشین غیر جاده ای
          و آخرت هرچی تجهیزات پیست محوره
          که حتی از خود ۹۱۹ لمانز هم سریعتره

          این مرسدس که در شرایط جاده ای و بدون لاستیک اسلیک و در حالت استاندارد قرار داره نباید هم رکوردش رو میزد نباید نزدیک به اون باشه
          مگر اینکه
          نسخه غیر جاده ای با فول تنطیمات پبست مثل ۹۱۹ آمادش کنن که هنوز این کارو نکردن

          پس همین که شما ۹۱۹ رو با این ملشین مقایسه کردی یعنی دقیقا در مسیر اشتباهی هستی

          ضمن اینکه ارمغان این ماشین همین انجین فرمول یکی هست به به خودرو های جاده ای اومده بعد شما به اشتباه گفتی مهم نیست
          چی مهم نیست دقیقا
          پیشرفته ترین خودروی جهان که هست مهم‌ تر از این دیگه چی باشه
          چیزی که مگر تو امریکا یا خود فراری فقط بتونن یه چیزی در حدش بسازن با تکنولوژی هایی که در اختیارشون هست تو جهان چیزی حتی نزدیکشونم نیست

          بعد تو مورد بعدی گفتی این بدرد استفاده های آینده نمیخوره

          و در ادامه واسه اینکه کم نیاری گفتی والکری تونسته فرمول یک رو به خیابون بیارن بسی خندیدیم از حرفت
          دقیقا کجاشو بیاره انجین ۱۲ سیلندر منسوخ رو یا
          آیرودینامیکی که در ماشین های شهری کاربردی نداره
          کدومش دقیقا هرکدومش باشه
          حرفت رد شدست اقا
          واسمون دلیل بیخود آوردی و از صدای انجین v10 و v12 حرف زدی فقط

          تو مورد آخر هم که بازم اشتباهت اینه که مهندسی مرسدس رو نادیده گرفتید
          جادوی مرسدس اینجاست که هرکسی درکش نمیکنه
          و چون شما هنوز باور نکردی که وقدر این ماشین پیشرفته هست و برای همین موندی و نمیدونید چی بگید

          قیمت این ماشین که دستمونه
          قیمت انجین فرمول یک رو هم که میدونیم خیلی بیشتر از کل این ماشینه

          قیمت انجین فرمول یک رو بگیرید
          قیمت ای ماشین رو ازش کم کنید
          اون چند میلیون دلاری که باقی میمونه
          جواب شماست

          این دیگه معیار نمیخواد راحت میشه متوجه بشید که کار سخت مهندسی این ماشین حفظ عملکرد انحین فرمول یک با تمام طراحی ها و تکنولوژی های اون بوده در عین حال قیمت تمام شده اون برای فروش به مراتب مناسب تر شده و در عین حال بیش از ۱۰ برابر عمر موتور رو هم بالاتر بردن
          ولی خود انجین فرمول یک برای اینکه سبک تر باشه از متریال بسیار گرون تری ساخته میشه

          تمام حرفای من درست و اثبات شدن و از اون ور هم حرفای شما رو رد کردم

          اکه هم میخواستم فن بوی بازی در بیارم هم میرفتم تو مامنت جداگانه تا میتونستم از این ماشین تعریف میکردم
          ولی وقتی یه چیزی میگم یه حرف اشتباهی میبینم یه نظر غرض داری میبینم‌ که جوابشو میدم پس من اهل فن بوی بودن نیستم مشکل حرف اشتباه شما بود که گفتم

          موافقم 7
          مخالفم 1
  7. Porsche 911

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    از همون اول مشخص بود با وزن بالا در پیست تایم عجیب و غریبی نخواهد زد
    ولی در پاسخ به دوستانی که فقط کارشون هیت کردن هست بگم که حالا که دست به قلم شدین و مهندسی نابتون رو به رخ میکشید بفرمایید کدوم ماشینی تا به حال تونسته پاوریونیت ماشین فرمول یک رو وارد جاده بکنه؟
    محض اطلاع موتور های فرمول یک باید قبل از استارت به اونها گرما داده بشه تا بتونن روشن بشن و هزاران چالش دیگه که مرسدس. تونست در ۵ سال از پس اونها بر بیاد
    گفتنش راحته که مرسدس کار خاصی نکرده ولی اگه ساده ترین کار هایی که مرسدس روی این ماشین انجام داد رو متوجهش بشین برق از سرتون خواهد پرید
    در کل ماشین فوق العاده ای هست
    و اصطلاح اولین خودروی جاده ای با پیشرانه فرمول یک اونقدر ارزشمند هست که تمامی این هیت های بی ثمر رو دود کنه ببره هوا…

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. سبحان

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (321 ديدگاه)

      خاک تو سر اون موتور فرمول یکی که قرار نیست کاری که براش ساخته شده رو انجام بده
      وقتی والکری با موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی رکوردش بشکنه میفهمید چرا مرسدس و این ماشین اینقدر ازشون بد گفته شد

      موافقم 4
      مخالفم 17
      1. Porsche 911

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        سبحان
        فکر نمیکنم والا نه من نه شما بتونیم حرفی بزنیم
        چون نه دانش کافی رو براش داریم و نه چیز دیگه ای
        نمیخوام بی احترامی کنم ولی حد هر کسی مشخصه ما هم در وضعیت فعلی حد و مرزمون ایجاب نمیکنه که درباره چنین چیزی نظر بدیم
        هر موقع شرایط مهیا بود که بتونیم درست و با انصاف و دانش بررسی اش کنیم اونموقع حق نظر قطعی هم داریم
        دقت کنید گفتم نظر قطعی وگرنه هر کسی آزاده نظر خودش رو بگه البته بدون بی احترامی و هیت بی دلیل

        1. سبحان

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (321 ديدگاه)

          نمیدونم چه داستانی هست که توی ایران به مردم اینجوری اموزش دادن که
          اگه داخل یه حوزه نیستی نمیتونی در مورد اون حوزه نظر تخصصی بدی یا اگه فرد عادی هستی نمیتونی در مورد سیاست نظر داشته باشی معمولا هم میگن من سیاسی نیستم یا مثلا یه ماشینی رو ما ندیدیم و سوار نشدیم نمیتونیم نظر بدیم
          ولی من نظرم اینه هر فرد با اطلاعات مشخصی که داره میتونه با توجه به اون اطلاعات در حد اطلاعاتش نظر بده
          نظر من در مورد این ماشین اینه که کاری که براش ساخته شد رو نتونست انجام بده 2 درصد سریع تر بودن از ماشین های عادی با نصف قدرت amg one هدف این ماشین نبود رکورد این ماشین خیلی زود توسط یه ماشین عادی با تکنولوژی عادی شکسته میشه و این یه شکست کامل برای amg one

          موافقم 3
          مخالفم 6
        2. Porsche 911

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          سبحان جان من گفتم نظر آزاده
          شما خودت استادی نظرت رو هر طور دلت میخواد بده
          حداقل تیکه آخر کامنت ام رو میخوندی

      2. Iman99

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        سبحان اگه شما این دوتا ماشین رو یکی میدونی و تفاوتی بین فلسفه ساخت و هدف تولید و تکنولوژی هاشون و اولویت عملکردی اونها قائل نیستی
        که دیگه خاک تو سر اونی که حرفای شما رو باور می‌کنه
        من همین الان میگم والکری تایم اینو میزنه چون هدف ساختش تایم پبسته اولویت اصلیش اینه
        ولی مرسدس برای این ماشین اپلویت اولش مثل والکری نبوده و اصل قضیه آوردن موتپر فرمول یک با تکنولوژی هاش در هایپرکار جاده ای بوده که این شاهکارو هم عملی کرد
        چیزی که بابای آستون مارتین هم نمیتونه انجام بده
        استون مارتین سوپر کار های خودش موتور مرسدس روشون سواره
        والکری هم موتورش کاسورث هست
        که تکنولوژی خیلی پایین ترین نسبت به این ماشین داره

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. سبحان

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (321 ديدگاه)

          اوردن موتور ماشین فرمول یک به خودروی جاده ای به خودی خود یک هدف و فلسفه نیست چرا این متوجه نمیشید
          هدف از اوردن موتور ماشین فرمول یک به جاده سریع تر کردن اون ماشین جاده ای هستش
          حالا ماشین به اندازه ای که باید سریع شده ؟؟ خب جواب یه نه بزرگ هستش این ماشین با 400 اسب بخار قدرت بیشتر از خودرو های جاده ای معمولی و کلی موتور الکتریکی و تکنولوژی های فرمول یک فقط 2 درصد از یه ماشین عادی سریع تر بوده من نمیخوام در مورد والکری توی این پست حرف بزنم ولی واقعا فکر میکنید گروهی که موتور ها و ماشین های معمولی مرسدس رو میسازن این ماشین رو ساختن ؟؟ این ماشین کل پروسه توسعش رو توی انگلیس گذرونده با تیم های مهندسی انگلیسی
          دقیقا همون جوری که ماشین های فرمول یک مرسدس این پروسه رو تو انگلیس میگذرونن
          نمیدونم چرا وقتی از کلمه انگلیسی استفاده میکنید مفهمومش رو متوجه نمیشید تکنولوژی یعنی فناوری یعنی راه روش جدید برای حل یه مشکل
          تکنولوژی وقتی مزیت حساب میشه که کاری انجام بده تکنولوژی شاتل فضایی رو اصلا بزار رو ماشین کاری انجام نده به درد نمیخوره و براش مزیت حساب نمیشه

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. Porsche 911

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          سبحان جان همه میدونن که این ماشین از صفر تا صدش در مرکز تحقیق و توسعه مرسدس در انگلستان ساخته میشه
          ولی چه ربطی داره
          این ماشین نو آوری کرده
          درسته موتور فرمول یک چیزی نیست که در آینده به کار خودروسازی تولید انبوه بیاد
          ولی این ماشین به عنوان دارنده عنوان اولین اتومبیل جاده ای تاریخ با موتور فرمول یک بشدت معروف و ارزشمند خواهد شد
          در ضمن والکری به عنوان نزدیک ترین رقیب به این ماشین نه در بحث طراحی نه در بحث راحتی و نه در بحث فنی در حد این ماشین نیست
          اولویت های ساخت این دو باهم باز هم متفاوته
          مرسدس یه هایپر GT با موتور فرمول یک وارد جاده کرده و آستون مارتین یه هایپرکار مخصوص پیست

        3. Iman99

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دیگه توصیحات خوب و کافی رو Porsche 911 عزیز گفتن اگه مقداری فکر کنی سبحان خودت متوجه میشی و به همین حرفا میرسی اگه هم نظری غیر از این داری دیگه مشکل خودته پس شما متوجه نمیشید که داری چی میگید
          و هنوز به مفهوم فلسفه ساخت و هدف این ماشین پی نبردید هدف ساخت و مهندسی این ماشین یه ماشین پیست محور خالص نبوده هدف اصلی اول که در اولویت اول قرار داره آوردن تکنولوژی و موتور فرمول یک در هایپر کار یا هایپر جی تی جاده ای بوده که الانم انجامش دادن و برتری خودشون رو هم اثبات کردن هرچند که با اولین تلاشش با آسفالتی که مقداری هم خیس بوده با فاصله زیاد رکورد پیست رو زده یعنی بیش از چیزی که واسش ساخته شده هم هست حتی تو پیستی که اولویتش نیست
          برای همین میگیم حرفات اشتباهه کلا و هنوز متوجه موضوع نشدی
          چون چیزی که گفتی فقط نظر خودته که همونم اشتباهه چون شما خوشت نیومده موتور فرمول یک رو آوردن تو هایپرکار جاده ای که خود همین در جهان نمونه نداره و یک شاهکار به تمام معناست و خیلی خودرو سازا همین کارو نمیتوننن انجام بدن چون نه فکرش رو دارن و نه تکنولوژی و علمش رو پس دیگه واسه ما دلیل بیخود نیار چون اینها که گفتی استدلال نیستن حرفایی هستن که نشون میدن این شاهکار به مذاق شما خوش نیومده و میخوای هیتش کنی و به ظاهر نشون میدی که دارم نظرمو میدم در صورتی که ما متوجه میشیم هدفت چیه پس دیگه خودتو بیشتر اذیت نکن این شاهکار بی بدیل صنعت خودرو نشون دهنده توانایی و برتری مرسدس آلمانه از اروپا که مگر فقط امریکایی ها با تکنولوژی هایی که در اختیارشون هست بتونن یه چیزی در حدش یا رقیبش رو بسازن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. Ferrari

          ۲۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          Porsche911
          دوست عزیز این مرسدس هم همچین ماشین راحتی نیست. ضمنا کی گفته این ماشین هایپر gt هست؟ اصلا میدونید هایپر جی تی یعنی چی؟
          Amg one در کلاسی حضور داره که قبلا لافراری، پورشه ۹۱۸ و مکلارن p1 حضور داشتن، از نظر شما اون سه تا هایپر جی تی بودن؟ همه چیز رو باهم قاطی نکنید

          موافقم 1
          مخالفم 3
  8. مهدی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    با توجه به اختلاف تایم های sf90 و gt2 rs تو پیستهای مختلف به نظر میرسه sf90 بتونه مرسدس رو شکست بده

    موافقم 1
    مخالفم 16
  9. mercedesbenz

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    تا چندسال آینده فقط والکری ممکنه خطرناک باشه هر چند والکری هیچ وقت بار معنوی این خودرو رو نخواهد داشت ، این خودرو رسالتش رو به خوبی انجام داد ، مطمئنن انتظارات بالاتر بود ولی بار معنوی این خودرو هنوزم بسیار سنگینه ، چون این خودرو اولین خودروی جاده ای با انجین فرمول یکه ، شاید اگر مرسدس آمریکایی بود این خودروهم قویتر بود چون دیگه قوانین سنگ جلوی پاش نمینداختن ، امیدوارم مرسدس دفعه بعدی ۲۰ سال منتظر نگهمون نداره و سریعتر هایپرکار بده
    The best or nothing

  10. امیر

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (932 ديدگاه)

    قیمت 2.7میلیون دلار؟
    تازه میگن رکورد زدیم نه پس با اینهمه سرمایه گذاری و قیمت بیا و نزن
    البته باکی نیس نهایت شش ماه تا یکسال دیگ فرصت داره.پیست به تنظیمات کارخانه برمیگرده
    پورشه در کمین است

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Sobhan

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      قابل پیش بینی بود ،از نظر من تایم خوبی زده ،ولی به احتمال زیاد اسنزا و والکری راحت رکوردشو میزنن 🙌 تکذیب کردی دلیل بیار خواهشن 🥰

      موافقم 3
      مخالفم 2
  11. Muty

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    قابل توجه دوستانی که این ماشین را با پورشه ۹۱۱ GT2 RS مقایسه میکنن !!!
    عزیزان شما قیمت را در نظر بگیرید پورشه مثل همیشه شاهکار کرده …
    البته اینم ماشین خوبیه ولی صرفا برای نمایش قدرت بوده ، و خود مرسدس هم بارها اذعان کرده اصلا ساختن اش دیوانگی بوده و مقرون به صرفه نبوده و نیست
    دیگه تو حال خراب یه حرفی زدن ؛ مجبور شدن تا خونه شون سینه خیز برن

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Iman99

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      پیشرفته ترین ماشین جهان رو ساختن از لحاظ تکنولوژی بعد میگی یه چیزی گفتن
      ساده لوح نباشید لطفا
      اون یه حرفی که اون زد از سر شوخی بود
      برای نشون دادن سختی و غیر ممکن بودن برای خیلی از سازندگان
      شما چرا این حرفو زود باور کردی
      بالاترین بازدهی حرارتی در موتور های پیستونی درون سوز در جهان رو داره
      پیشرفته ترین تکنولوژی موتوری در کل تاریخ صنعت خودرو در خودرو های جاده ای رو داره که مگر فقط یکی مثل فراری و یا امریکا با تکنولوژی های پیشرفته خودشون بتونن به چیزی در حدش بسازن از لحاظ پیشرفته بودن
      بعد میگی نمایش قدرت
      حرفت فقط نمایش مخالفتت به هردلیلی با این ماشین بوده و هیچ منطقی تو حرف شما نیست
      پس ما هم گفتیم حرفتون اشتباهه و درستش رو گفتیم

      موافقم 6
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا