مدتزمان زیادی است که منتظر تولید و عرضهٔ مرسدس AMG One هستیم اما به نظر میرسد این انتظار به پایان رسیده باشد زیرا طبق اعلام مرسدس، نسخهٔ تولیدی این هایپرکار در تاریخ ۱ ژوئن یعنی فردا رونمایی خواهد شد. سازندهٔ آلمانی این خبر را با انتشار یک تیزر در اینستاگرام اعلام کرده است. نسخهٔ کانسپت AMG وان در سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما به دلیل تأخیرهای متعدد در طول توسعه، پس از پنج سال هنوز نسخهٔ تولیدی آن را ندیدهایم. البته از آن زمان تاکنون مرسدس تصاویر و ویدئوهای زیادی از پروتوتایپ این خودرو با پوششهای استتاری منتشر کرده است.
تیزر جدیدی که از One منتشر شده اما کاملاً تاریک است و در آن صرفاً میتوان فرم کلی گلگیرهای جلو و عقب و خط سقف و دریچهٔ هوای بزرگ روی آن که به بالهٔ مرکزی متصل میشود را ببینیم. درنتیجه، تناسبات هایپرکار مرسدس بسیار چشمگیر به نظر میرسد و هرچند این یک خودروی جادهای است اما ویژگیهای آئرودینامیکی افراطی، آن را شبیه یک خودروی مسابقهای کردهاند.
نسخهٔ کانسپت این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ فرمول یک با ردلاین ۱۱ هزار rpm به همراه چهار موتور الکتریکی مجهز بود که مجموعاً بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکردند اما حالا باید ببینیم در قوای محرکهٔ نسخهٔ تولیدی تغییری ایجاد شده است یا نه.
مرسدس بنز تنها ۲۷۵ دستگاه از این هایپرکار تولید خواهد کرد که همهٔ آنها قبلاً با قیمت ۲.۷ میلیون دلار فروخته شدهاند. رقیب اصلی AMG One آستونمارتین والکری خواهد بود که آنهم از تکنولوژیهای برگرفته از فرمول یک استفاده میکند. انتظار میرود هردوی این هایپرکارها بهطور شگفتانگیزی در پیست سریع باشند و بتوانند برخی رکوردها را بشکنند. بااینحال، اخیراً مدیرعامل مرسدس «اولاً کالنیوس» گفته است زمانی که هیئتمدیرهٔ این شرکت پروژهٔ ساخت وان را تأیید کردهاند احتمالاً مست بودهاند!
akrh78
۱۰ خرداد ۱۴۰۱روز تاریک باطری دوستان
دیگه نمیتونن از این ماشین برا ماست مالی تاخیر های خودشون استفاده کنن
AMIR / ARMI
۱۰ خرداد ۱۴۰۱تازه میخوان نسخه تولیدی رو معرفی بکنن
و تا ساخت و تحویل به مشتری یه مدت زمان دیگه باید منتظر موند
و این چیزی رو عوض نمیکنه اگه سال دیگه یعنی ۲۰۲۳ تحویل بدن و مجلات تستش بکنن
یعنی شش سال زمان برده برای یه خودروی دست ساز با تیراژ ۲۷۰ دستگاهی
این کاملا متفاوت با محصول و کار تسلا
رودستر نه دست ساز خواهد بود نه تولید محدود
حرف ما اینه توسعه یه محصول جدید زمان بر هستش چه تسلا باشی چه مرسدس بنز
اگه بخوام ایراد بگیرم از این ماشین و والکری
زمانی که معرفی کردن بهترین نسبت قدرت به وزن رو داشتن در سال ۲۰۱۷ و این باور نکردنی بود در اون سال
الان هایپر کار هایی با نسبت قدرت به وزن بیش تر از ۱ به ۱ ساخته شدن
ماشین هایی که هم وزن والکری و پروجکت وان هستن با ۷۰۰ تا ۸۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر
اصلا الان اون مقداری که در اون سال های اولیه معرفی دیگه جلب توجه نمیکنن
seyedjavad.mercedesbenz
۱۰ خرداد ۱۴۰۱_ماشین هایی که هم وزن والکری و پروجکت وان هستن با ۷۰۰ تا ۸۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر_
بله اینا هم میتونستن هزار اسب بخارو از موتور الکتریکی بگیرن ، یا مثل همیشه یه موتور پوشراد به صورت محرمانه از جنرال بگیرنو تقویتش کنن یا ادعاهای دروغین کنن ، ولی اونموقع دیگه خودروی فرمول یک نبودن
_اصلا الان اون مقداری که در اون سال های اولیه معرفی دیگه جلب توجه نمیکنن _
موافقم ، گرفتن تقریبا ۸۰۰ اسب بخار از یک انجین ۱.۶ لیتری اصلا چیز جالب توجهی نیست و تا الان هزار کمپانی انجامش دادن
_رودستر نه دست ساز خواهد بود نه تولید محدود_
بله چون قراره یک فرمول تکراری رو بهبود بده برعکس مرسدس که فکرکنم قراره برای اولین بار بعد از f50 در تاریخ خود یک انجین فرمول یک رو وارد صنعت خودرو کنه
_یعنی شش سال زمان برده برای یه خودروی دست ساز با تیراژ ۲۷۰ دستگاهی_
بله ، اگه شرکت دیگه ای میتونه کاری که مرسدس کرده رو علنی کنه و زودتر انجامش بده بسم ا.. ، اگر شرکتی میتونه خودرویی با انجین فرمول یک و نه انجین برگرفته از فرمول یک بسازه بفرمایید
_ الان هایپر کار هایی با نسبت قدرت به وزن بیش تر از ۱ به ۱ ساخته شدن_
بله تازه کجاشو دیدی یه سری خودروی های درگ با وزن کمتر از ۱ تن میتونن چندین هزار اسب بخار قدرت تولید کنن ، اما یه سوال ، چنتا از اونا میتونن توی پیست amg one رو شکست بدن و اکثر این قدرت رو از ۱.۶ لیتر حجم به دست بیارن ؟
_این باور نکردنی بود در اون سال_
میشه بفرمایید از سال ۲۰۱۷ تا الان چند خودرو با انجین فرمول یک ساخته شدن و چند خودرو اصلا ساخته شدن که میتونن این خودرو رو در پیست شکست بدن ؟
من تعجب میکنم که کمی به کاری که مرسدس کرده فکر نمیکنین و جوری حرف میزنین که انگار هیچی از خودروسازی نمیدونین آقای امیر آرمی من واقعا انتظار صحبتای تخصصی تر و بهتری از شما دارم
javadhy
۱۰ خرداد ۱۴۰۱داش دست خوش چه زیبا مینوازی
R@m!n
۱۰ خرداد ۱۴۰۱یه کامنت درست حسابی و فنی به این می گن دست مریزاد جواد جان ❤
مجید
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ماشینی که بر اساس ماشین فرمول وان ساخته بشه فقط انجین نیست، البته برای ساخت ماشین جاده ای محدودیت دورموتور هست و هیچ سازنده ای حق نداره هر نوع موتوری دلش بخواد بسازه و مجوز جاده بگیره، چالش اولیه مرسدس کم کردن دورموتور انجین بود و مهمتر از انجین، چسبندگی ماشین های فرمول وان هستش و طراحی چنین ماشینی با سیستم تعلیق منحصر به فردش چالش بزرگ مرسدس بوده. حالا باید تست هارو دید ولی راننده هایی که شانس روندنشو داشتن تا الآن بسیار سورپرایز شدن. اولین رکورد، رکورد پیست نوربورینگ خواهد بود.
ارین صاحب جمعی
۱۰ خرداد ۱۴۰۱فعلا فقط تحمل
2311
۱۰ خرداد ۱۴۰۱عزیزم قدرت و وزن همه چیز نیستن، شاید درکش برات سخت باشه
مثالش میشه کنیگزگ 1 که نسبت توان به جرمش 1 بود ولی بهیچ دردی نمیخوره
“الان اون مقداری که در اون سال های اولیه معرفی دیگه جلب توجه نمیکنن” فقط و فقط یه خودرو نام ببرید که عملکرد بهتری از ولکری ارائه بده
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۴۰۱حق میدم خیلیها چشم دیدن این پروژرو نداشته باشن ولی واقعیتی که خواهد بود اینه که داداشا این میترکونه
طراحی سنگین و زیبا نشان دهنده اینه که خفن ترین انجینو حمل خواهد کرد و این طراحی نهایت نخواهد داشت
Elmiraj
۱۰ خرداد ۱۴۰۱اگر قرار بر تولید سیصد ، چهارصد یا پانصد دستگاه بود ، الان دو سال از حضور رودستر در خیابان گذشته بود….
منظور از رودستر نخستین هایپرکار تولید انبوه جهان هست که هر سال ۱۰ هزار دستگاه ازش تولید خواهد شد ( اندازه تولید یک سال فراری )
javadhy
۱۰ خرداد ۱۴۰۱من آخر نفهمیدم این اعدادو از کجاتون در میارید آخه ماشینی که تولید نشده از الان دارین تز میدین انقدر میفروشه بعد چرا فکر میکنی ۱۰ هزار نفر در سال دلشون میخواد یه هایپرکار الکتریکی داشته باشن نصف کامنتا شده حرف های بی پایه و اساسی که براساس توهم یه مشت متعصب شکل گرفته
Elmiraj
۱۰ خرداد ۱۴۰۱https://www.google.com/amp/s/www.inverse.com/innovation/50995-tesla-roadster-price-release-date-and-autopilot-for-next-gen-supercar/amp
https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2019/06/02/tesla-roadster-2020-elon-musk-timeline-spacex/amp/
javadhy
۱۰ خرداد ۱۴۰۱اولا که جفت مطلبی که فرستادین بسیار کامل بودن و اطلاعات زیادی توشون گنجیده بود ولی حرف من یه چیز دیگه بود من گفتم چطور ممکنه ده هزار نفر در سال بخوان برای یه هایپرکار با شتاب زیر ۲ ثانیه هزینه کنن الان تسلا مدل s plaid اگرم داره میفروشه به خاطر اینه که در کنار شتابش ۴ نفر هم توش جا میشن البته توی مطلبی که فرستاده بودین نوشته بود ممکنه توی نسخه تولیدی رودستر هم دو صندلی کودک در عقب قرار داده بشه به هر حال نمیدونم هیچ چیز از طرفداران تسلا بعید نیست شایدم ۱۰ هزار تا فروخت ولی شخصا به هیچ وجه اینطور فکر نمیکنمو دوما اینکه رودستر اصلا در حد amg 1 نیست حتی نزدیکشم نیست دیگه نیاز به توضیحم نداره دوستان دیگه کاملا توضیح دادن
Musk also hinted at a potential production volume for the new Roadster for the first time:
“I don’t know, but it’s probably not more than 10,000 [units per year].”
برای دوستانی که مطلبو نخوندن این حرفی بود که سرش بحث بود
Sina10
۱۱ خرداد ۱۴۰۱خب اون وقت دیگه هایپرکار یا کلمات مثل این که بهش نمیچسبه
این کلمات برای ماشینی که چنین تولید انبوهی ددره استفاده نمیشه به این ماشین با این تولید میگن ماشین معمولی! یا فوقش سوپرماشین
هایپر کار و تولید انبوه؟؟
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۰ خرداد ۱۴۰۱قبلا هم چند بار توی کامنت هام گفتم پس مرگ بر انجین و پیشی رانه هیبریدی یا هیدروژنی و الکتریکی درود و صد و هزار آفرین بر پیشرانه بنزینی مرگ و میلیاردها مرگ بر اون اجنبی های سازگار با محیط زیست
TML BN
۱۰ خرداد ۱۴۰۱پیرمرد پر حاشیه😂😂
GMA
۱۰ خرداد ۱۴۰۱شاید این چهارشنبه بیاید، شاید :))
امیر
۱۰ خرداد ۱۴۰۱والکری به نظر شخصیم جذاب تره هم صدایی که تولید میکنه و هم طراحی بیرونیش و اون موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی
F
۱۰ خرداد ۱۴۰۱دیدین گفتم معرفی میشه. فقط میخوان حواس مارو پرت کنن. ایناهاش
ali-mg
۱۰ خرداد ۱۴۰۱خوبه
امیرشایان فرازی
۱۰ خرداد ۱۴۰۱آقا دیفندر ۱۳۰ اومده
javadhy
۱۰ خرداد ۱۴۰۱امیدوارم در نسخه تولیدی قدرتشو به ۱۲۰۰ و فراتر از اون رسونده باشن
محمد
۱۰ خرداد ۱۴۰۱آقا ما هرچه لحظه شماری کردیم، بیشتر به تعویق افتاد رونمایی از این اعجوبه…
حالا این خبر رو باور کنیم یا نه!؟؟
Philipp
۱۰ خرداد ۱۴۰۱وقتی تاریخ معرفی انقدر نزدیکه یعنی یک مرحله به جاده ها نزدیک تر شده
ولی بشخصه هنوز حضورشو صد درصدی نمیبینم نظرم روی ۹۰ درصده
هرچند پیشرفت پروژش از تمام هایپرکار های فضایی معرفی شده مانند تسلا رودستر اسپایروس کائوس و دول ۱۶ خیلی جلوتره
Jdm باز
۱۰ خرداد ۱۴۰۱روز وعده مرسدس فرا رسید…
Alan.r
۱۰ خرداد ۱۴۰۱مطمئن بودم تولید میشه ولی واقعا عجب
اعجوبهایه
seyedjavad.mercedesbenz
۱۰ خرداد ۱۴۰۱دوستان اولین خودروی تولیدی ( نه کانسپت ) تاریخ محسوب میشه انجینینش دقیقا مثل انجین فرمول یک هست ؟ چون فکر کنم تا الان همه این رده خودروها یا بیسشون انجین فرمول یکه و اینا برگرفته از اونن یا از تکنولوژی های فرمول یک استفاده میکردن
sam
۱۰ خرداد ۱۴۰۱اینم انجینش دقیقا فرمول یک نیست یک سری تغییرات داشته تا قابل استفاده تو ماشین جادهای بشه ولی اولین فک میکنم فراری F50 بوده
seyedjavad.mercedesbenz
۱۰ خرداد ۱۴۰۱منظورم از خود انجین اینه که خود انجین فرمول یکشونو بهینه کرده باشن و انجین دیگه ای بر اساس اون تولید نکنن ، بله فکر کنم f50 اولین بود
Philipp
۱۰ خرداد ۱۴۰۱فراری F50 و ENZO از تکنولوژی های فرمول یک استفاده میکردند
موتور پورشه Carrera GT هم موتوری بود که برای ورود فرمول یک طراحی کردند ولی شکست خورد
اما اینکه موتورو از رو ماشین (W07) باز کنن ببندن روی ماشین جاده ای نداشتیم تاحالا
Poria
۱۰ خرداد ۱۴۰۱واقعا شباهتی به سری amg نداره
محمد هادی
۱۰ خرداد ۱۴۰۱این ماشی اگر زمان رونماییش تمام ادعاهایی که درموردش کرده بودن رو عملی کنه
مخوف ترین ماشین تاریخ مرسدس خواهد بود
به همین صراحت و تندی
من فقط میخوام بدونم جلوی این ماشینو کی طراحی کرده
چقققد موندگار و اسطوره و پخته،تمامی المان ها در زیباترین و کامل ترین طرح خودشون ارائه شدن
من یک BMW باز قهارم
ولی این ماشین باعث میشه من افتخار کنم به این شرکت بزرگ و با اصالت
این ماشین یه ماشین نیدفوراسپیدیه😂
بنز باید اینجوری بسازه
این بنزه واقعیه
این و Clk GTR و سائوبر مرسدس C11 و درنهایت در بهترین شرایط ممکن SLR 722
تموم شد و رفت
همین الان هشدار میدم،چنانچه اعداد و پرفورمنس ماشین طبق برآوردهای اولیه دربیاد،این ماشین نوربورگرینگو به خاک و خون خواهد کشید.
بیصبرانه منتظر اخبار رسمیشیم
seyedjavad.mercedesbenz
۱۰ خرداد ۱۴۰۱این ماشین یادگاری برای آیندگانه که بدونن چه چیزی رو از دست دادن ، این ماشین همون قدر انقلابیه که خودروهایی مثل مکلارن f1 ، بوگاتی ویرون ، فراری f40 ، بنز sl300 ، لامبورگینی میورا و فورد موستانگ نسل اول بودن ، این ماشین بهترین خداحافظی با درونسوزهاس ، داستانی که با بنز ( پتنت واگن) شروع شد و با بنز تموم میشه
Philipp
۱۰ خرداد ۱۴۰۱فکر نکنم بدلیل منابع محدود لیتیوم به این زودی تولید بنزینی ها کلا متوقف بشه
Philipp
۱۰ خرداد ۱۴۰۱در رابطه با خودروهایی که نام بردید یکی از موفق ترین هاشون رو فراموش کردید
Mercedes Sauber C9 قهرمان لمان
جالبه با اینکه برعکس C11 قهرمان شد ولی اندازه اون بهش توجه نمیشه
محمد هادی
۱۱ خرداد ۱۴۰۱درسته
C9 در واقع همون بستر ابتدایی C11 بود که من برای کوتاهی مطلب بهش اشاره نکردم،C9 دراصل چندین مقام و افتخار برای مرسدس در رقابت های استقامت جهان بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ کسب کرد
ممنون
Beetle
۱۰ خرداد ۱۴۰۱وای 🤐
خیلی برای معرفی این و تواتارا منتظر موندم
امیدوارم بهترین باشه😈
A.M.D
۱۰ خرداد ۱۴۰۱فردا ، روز معرفی یکی از بهترینای تاریخ …
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۰ خرداد ۱۴۰۱خدا کنه صداش خوب باشه در غیر این صورت یه پاپاسی
Taha Malek
۱۰ خرداد ۱۴۰۱الله اکبر این همه جلال…
این ماشین یک اسطوره ای که روی دستش نخواهد اومد (چون عمر انجین های درون سوز این اجازه رو نمیدن)
رامتین
۱۰ خرداد ۱۴۰۱خیلی ازش خوشم میاد. بزودی همه چی مشخص میشه.
Mercedes Benz
۱۰ خرداد ۱۴۰۱مشتاقانه منتظرم تا رونماییش رو ببینم
محمد هادی
۱۰ خرداد ۱۴۰۱فقط امیدوارم حضرت انجین سازی BMW هم پس از این رونمایی به خودش بیاد و بلاخاره این سنت دیرینه ی هایپرکار نساختن رو بشکنه و دنیارو با تولید یه چنین چیزی بهت زده کنه و یک موجود بی شاخ و دم از بی ام و خلق بشه
چونکه وحشتناک این پتانسیل و تجربه رو داره
درست مثل مرسدس
Philipp
۱۰ خرداد ۱۴۰۱یک سوالی که برای دوستان پیش اومده قدرت نهاییشه که وابسته به قدرت اون ۴ موتور الکتریکی هستش چون قدرت موتور F1 تقریبا مشخصه
ایده من برای جوابش دو حالته
۱- این چهار موتور نسخه های تقویت شده موتور الکتریکی GT63se خواهند بود که روی هم میشن ۴۰۰ اسب و با بوست ۱۰ ثانیه ای ۸۰۰ اسب یعنی قدرت اصلی خودرو ۱۱۰۰ و با بوست الکتریکی در ۱۰ ثانیه ۱۵۰۰ اسب خواهیم داشت
۲-موتور های استفاده شده در EQS53 هستند که در این حالت قدرت اصلی ۱۵۰۰ اسب خواهد بود
خودم هم اولیو محتمل تر میدونم
ببینیم چی میشه