پیوراسپید که بر اساس SL63 ساخته شده، از بیش از صد سال میراث مسابقهای مرسدس الهام گرفته و تنها در ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
شش ماه پس از معرفی مرسدس AMG پیوراسپید در قالب کانسپت، حالا نسخهٔ تولیدی این ماشین معرفی شده است. پیوراسپید که اساساً نسخهای بدون سقف و شیشهٔ جلو از مرسدس SL63 محسوب میشود، با نواری که از هیلو در فرمول یک الهام گرفته و کابین را به دو قسمت تقسیم میکند و برآمدگیهایی مشابه 300SLR در پشت صندلیها، شبیه نسخهٔ کانسپت به نظر میرسد. این ماشین اولین محصول از سری جدید تولید محدود و گرانقیمت میتوس خواهد بود و تنها ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
لیوری (طرح بدنه) قرمز و مشکی و شمارهٔ ۱۰ روی گلگیرهای پیوراسپید به مرسدس تارگا فلوریو اشاره دارد که در سال ۱۹۲۴ در مسابقهای به همین نام پیروز شد. البته این اسپیداستر تولید محدود با رنگ نقرهای مات هم قابل سفارش خواهد بود که به رنگهای مسابقهای سنتی آلمان اشاره دارد. نمای جلویی پیوراسپید به هایپرکار AMG One شباهت زیادی دارد درحالیکه در سراسر بدنهٔ خودرو عناصر آیرودینامیکی تعبیه شده تا فقدان سقف و شیشه جلو را جبران کند. هیلو هم قطعهای کاملاً ساختاری از فولاد است که به رول بارهای باز شوندهٔ پشت صندلیها متصل شده است.
در بخش فنی، پیوراسپید با SL63 یکسان است و با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو ارائه میشود که ۵۸۵ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل میشود. سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستمهای شاسی مثل کنترل هیدرولیکی بادیرول و فرمان گیری چرخهای عقب نیز در این خودرو وجود دارد. مرسدس همچنین برای پیوراسپید دو کلاه ایمنی با طراحی آیرودینامیک را تدارک دیده که به سیستم اینترکام مجهز است تا راننده و سرنشین بتوانند باهم صحبت کنند. سیستم اینترکام به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو هم متصل است که امکان گوش دادن به و برقراری تماس تلفنی را برای راننده فراهم میکند.
برای هنگام پارک بودن پیوراسپید نیز یک روکش پارچهای هم در نظر گرفته شده که روی هیلو کشیده شده و به گلگیرها متصل میشود. مرسدس هنوز قیمت پیوراسپید را اعلام نکرده و همچنین مشخص نیست تمام ۲۵۰ دستگاه آن از قبل فروخته شدهاند یا هنوز هم امکان خرید وجود دارد.
Ali.d
۱۸ آذر ۱۴۰۳هیچی دیگه الان این ماشین با اصل خودش زیاد فرقی نداره ولی ده برابر میکنن تو پاچه پولدارا
ممد ژانگولر
۱۸ آذر ۱۴۰۳اون ستون وسطش منو یاد دسته قندون و نقلی که شب عید با چایی بلند میکنی به مهمونا تعارف کنی میندازه .
پیام
۱۸ آذر ۱۴۰۳عالیههههه
محسن
۱۸ آذر ۱۴۰۳فوق شاهکار مهندسی که نبوغ انسان رو به چالش میکشه.انسانهای فرازمینی یعنی غربیها که نتنها برای مردمشون بلکه برای آسایش مردم کل جهان بیوقفه تلاش میکنند تا زندگی بسیار لاکچری و باکیفیتی به ارمغان میآورند.دمشون گرم خداپشت و پناهشون باشه
MATIN
۱۸ آذر ۱۴۰۳لابد سایپا خوبه
پراید رو با چندین هزار مدل و طراحی از درون فرو میکنه تو ملت
محمد ب
۱۸ آذر ۱۴۰۳تو که فقط عکسشو میبینی چرا ناراحتی، پولدارا خودشون تو پاچه کردن که پولدار شدن از اینا میخرن
علی Shelby
۱۸ آذر ۱۴۰۳یاد استرلینگ ماس افتادم
mmd@
۱۸ آذر ۱۴۰۳آفرین خوشم اومد بنز به کارت ادامه بده فقط یکم موتورت قوی کن🤣💀
Yazdan
۱۸ آذر ۱۴۰۳چقدر زیباست ۲ ٬ مخصوصا رینگاش
IRI
۱۸ آذر ۱۴۰۳واو
Kiarash
۱۸ آذر ۱۴۰۳عجب چیزی شده
hosen
۱۸ آذر ۱۴۰۳دقیقا خیلی خوشگله
Saeed Jame
۱۸ آذر ۱۴۰۳سلام آقای دهقان ممنون بابت مقاله میخواستم بدونم امکانش هست یک مقاله مربوط به stutz Blackhawk قرار بدین؟
Benz gle
۱۸ آذر ۱۴۰۳مثل همیشه عالی بود
تحت پیگرد
۱۸ آذر ۱۴۰۳فکر میکردم سری میتوس قراره از میباخ خیلی اشرافی تر باشه و با بنتلی و رولز رویس رقابت کنه ولی چیزی که میبینم اصلا هیچ شباهتی به یک خودروی اشرافی نداره
mehran911
۱۸ آذر ۱۴۰۳خیلی ساله از همون ابتدا تقریبا واضح بود هضم کردن میباخ واقعا کار درستی نبود…
سالهاست خودشون هم میدونن تقلیل دادن برند میباخ به صرف یک لوگو و تغییرات جزئی در طراحی نتیجهی لازم رو نمیده… البته که قطعا فروش میره اما…
.
الان هم سری میوس با تقریب خوبی همون مسیر رو پیش گرفته…
.
پس فردا هم مستانگ GTD تایمش مشخص میشه از چندین ماه پیش که قرار شد تایم نوربرگرینگ بزنه با بچهها خیلی در موردش حرف میزدیم احتمالا بسیار زیاد زیر ۶:۴۵ و به نظر خودم حتی باید بتونه زیر ۶:۴۰ هم بزنه …
B
۱۸ آذر ۱۴۰۳حداقل فراری ازین مدلا میده طرحیش زمین تا آسمون با باقی مدلا فرق میکنه این تنها تفاوت طراحیش با مدلای amg اینه که سقف نداره
.khashayar
۱۸ آذر ۱۴۰۳به نظر بنز به پایان خودش رسیده. و توانایی رقابت و بقا رو نداره مگر اینکه یک دگرگونی در ساختارش رخ بده. در واقع بنز هم مثل سایر شرکت های قدیمی با این رویکرد به سمت فروپاشی میرن
مهدی خیام
۱۹ آذر ۱۴۰۳آفرین خیلی طراحی بی خودی داره
این مدل چون بارون و برف و سرما میاد تو فقط دیوونه ها میخرن با پول این ادم میره لا فراری میخره که اسمش شرکت بنز و قورت میده
Arash Kashani
۱۸ آذر ۱۴۰۳فلسفه همون میباخه
فرو کردن یه مرسدس پایه با زرق برق زیاد تر به مشتری
مرسدسم رفته تو کار لیمیتد بازی که SL63 با حداقل 5 برابر قیمت بتونه بفروشه
یه مشت کلکسیونرم که منتظر همچین چرت و پرتایین میرن میخرن
فکر میکردم میتوس زیر برنده مرسدسه برای رقابت با رویز رویس و بنتلی
ولی این خبرا نیست
جرمی کلارکسون
۱۸ آذر ۱۴۰۳موندم اون جلو پنجره اصیل چرا نذاشتن
Dariush
۱۸ آذر ۱۴۰۳چه فرقی با sl63 داره که توجیح کنه این همه هزینه رو درسته شماها کلی پول دارین که اصلا براتون مهم نیست ولی این کلاهبرداریه
در ضمن اون میله وسط گند زد به ماشین
slsamg
۱۸ آذر ۱۴۰۳همه چیش خوبه ولی از جلو انگار شبیه ادمیه که دماغش رو پیشونیشه.
رضا
۱۹ آذر ۱۴۰۳خب نمیشه از بنز ایراد گرفت اما از طرفی هم نداشتن شیشه جلو توی کتم نمیره ،یعنی باید با این ماشین کلاه کاسکت بزاری؟ باد نمیخوره توی صورتت ،تصور من اینه موهات بره پشت سرت و باد بخوره تو چشمت و اصلا نتونی بگازونی😐