مرسدس روی توسعهٔ یک سوپراسپرت الکتریکی با موتورهای شار محوری جدیدی کار میکند که درواقع نسخهٔ تولیدی کانسپت ویژن One-Eleven خواهد بود.
مرسدس AMG در حال طرحریزی برای توسعهٔ یک سوپرکار الکتریکی چشمگیر است که این برند را وارد عصر برقی خواهد کرد. این سوپراسپرت جدید که پیشنمایش آن سال گذشته با کانسپت ویژن One-Eleven ارائه شد، بهعنوان جانشینی برای SLS الکتریک توصیف شده است. این خودرو که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و ۷۴۰ اسب بخار قدرت داشت، تنها در ۹ دستگاه تولید شد ولی سوپرکار الکتریکی جدید AMG برای تولید در تعداد بسیار بیشتری برنامهریزی شده است. هرچند مدیرعامل مرسدس AMG «مایکل شیبه» به دلیل فروش کمتر از حد انتظار خودروهای الکتریکی این برند قصد دارد عمر برخی از پیشرانههای بنزینی سودآور AMG را افزایش دهد اما این سوپراسپرت الکتریکی بخش مهمی از آیندهٔ مرسدس AMG خواهد بود.
این سوپراسپرت جدید با تبدیل کردن پیشرانههای بنزینی قدرتمند به الکتریکی، اعتبار پرفورمنس AMG را تقویت خواهد کرد. به گزارش اتوکار، این سوپراسپرت از AMG One با ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت قویتر خواهد بود. هرچند سوپرکار جدید AMG در تعداد بیشتری نسبت به SLS الکتریک ساخته خواهد شد ولی در جایگاهی بسیار بالاتر از AMG GT قرار خواهد گرفت و احتمالاً به رقیبی برای هایپرکارهایی مثل پورشه میشن X تبدیل خواهد شد. نسخهٔ تولیدی کانسپت ویژن One-Eleven که طراحی آن از سوپراسپرت آزمایشی مرسدس C111 در دههٔ ۷۰ الهام گرفته، قرار است از پلتفرم AMG.EA استفاده کند که بهطور خاص برای خودروهای الکتریکی AMG مهندسی شده است. این پلتفرم ماژولار، با طولها و فاصلههای محوری مختلف، برای طیف گستردهای از خودروها مناسب خواهد بود.
سوپراسپرت الکتریکی AMG و جانشین AMG GT چهاردر که قرار است سال آینده معرفی شود، اولین خودروهایی خواهند بود که از این پلتفرم استفاده خواهند کرد. این سوپراسپرت از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی و باطریهای لیتیوم یونی جدید سلول استوانهای با تکنولوژی شرکت آمریکایی سیلا بهره خواهد برد. موتورهای الکتریکی این خودرو هم از نوع شار محوری دور بالا خواهد بود. این موتورها ابتدا توسط شرکت یاسا توسعه داده شدند اما پسازاینکه این شرکت بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ توسط مرسدس خریداری شد، موتورها توسط تیمی از مهندسان هردو شرکت یاسا و مرسدس AMG پیشرفتهتر شدند. این موتورها با طراحی بسیار فشرده که امکان جانمایی آنها را در فضاهای تنگ فراهم میکند، اندازه و وزنی نصف موتورهای سنکرون مورداستفاده در خودروهای الکتریکی کنونی AMG دارند.
به گفتهٔ شیبه، موتورهای الکتریکی شار محوری جدید عنصر منحصربهفرد خودروهای الکتریکی آیندهٔ AMG خواهد بود همانطور که پیشرانههای بنزینی V8 برای سالها چنین بودند:
خریدارانی که به دلیل موتور V8 سراغ این برند آمدند، فقط برای داشتن یک موتور بزرگ نیامدند. آنها آمدند چون عاشق تکنولوژیهایی بودند که ما در خودروها ارائه کردیم؛ بنابراین، وقتی نوبت به رانندگی الکتریکی برسد، مطمئناً آنها از این تکنولوژی جدید استقبال خواهند کرد.
موتورهای شار محوری یاسا قبلاً در قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی ابرخودروهای فراری SF90 و کونیگزگ رگرا استفاده شدند اما موتورهای جدید این شرکت نسبت قدرت به وزنی دو برابر نمونههای کنونی خواهند داشت. این یعنی موتورهای الکتریکی جدید یاسا میتوانند با تنها ۲۴ کیلوگرم وزن، تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. تولید موتورهای شار محوری AMG از سال آینده در کارخانهٔ مرسدس در برلین آغاز خواهد شد.
ARIAN
۱۳ مهر ۱۴۰۳بدم میاد از برقی. یعنی هیج حسی نسبت بهش ندارم. اگه هیبرید بود یه چیزی
amirkhanzadeh
۱۳ مهر ۱۴۰۳اینو چون مرسدس می خواد بزنه و چون الهاماتی از اسطوره و amg 1 می خواد بگیره و همچنین عقب نموندن از پورشه
صد در صد جز بهترین هایپر کار های الکتریکی دنیا خواهد مثل سوپر خودرو فراری که قراره الکتریکی باشه
مطمئناً بنز و فراری دنیای الکتریکی از بی حوصلگی به جنون و جذابیت می رسونند
JaMsHiD-B
۱۳ مهر ۱۴۰۳و اون پورشه هست که با سوخت مصنوعی درون سوز رو نگه میداره
mmd@
۱۳ مهر ۱۴۰۳خیلی بد شده که بنزینی نباشه همه چی عالی بجز قلب مصنوییش
جرمی کلارکسون
۱۳ مهر ۱۴۰۳این مرسدس حاصل جفت گیری جارو برقی با ماشین اصلاح صورته حاجی لعنت 🤣🤣🤣
Mhosein
۱۵ مهر ۱۴۰۳ولی نگاه کنی بهش واقعا پشم ریزون زیباست با اینکه منم از برقی خوشم نمیاد
JDM سابق
۱۳ مهر ۱۴۰۳بعد از موج هیبریدی حالا نوبت هایپر کار فول الکتریکه
یه زمانی کمپانی ها به انواع روش ها مثل توربو و سوپر شارژ و انواع آلیاژ فورجینگ متالوژی و محاسبات دف LSD و کلاجدار و گیربکس دو کلاجه تقسیم وزن مناسب هنگام شتاب گیری و… تمرکز میکردن تا حداکثر پرفورمنس رو داشته باشن حالا با ورودی برقی ها تمام این محاسبات مهندسی زیره سوال رفت علنا یه ماشین بی روح تحویل میگیری که قبل از سوار شدن باید وصیت نامه ات لا نیم متر پارچه نسوز بذاری بچپونی تو داشبورد که اگر منفجر شد بچه هات درش بیارن بخوننش
JaMsHiD-B
۱۳ مهر ۱۴۰۳به نظرم دولت ها نباید بذارن سوپر کار ها و هایپر کار ها الکتریکی بشن کاری به ماشین اقتصادی ندارم
این ماشین ها جزو میراث هر کشور محسوب میشه
حالا صد هزار تا سوپر کار بجا برق از بنزین هم نه . از سوخت مصنوعی استفاده کنن چیزی نمیشه . آلودگی ایجاد نمیشه
هرچقدر آلودگی داشته باشن تاثیر گذاری آلودگشون بر روی کره زمین یک هزارم سوپر تانکر ها و ابر کشتی ها نیست
JDM سابق
۱۳ مهر ۱۴۰۳سوخت مصنوعی بهترین گزینه است
حدودا یک سالی میشه تویوتا و اکسان موبیل با هم همکاری کردن سوخت استفاده مصنوعی ای رو تولید کنن که ۷۵ درصد آلایندگی کمتری داشته باشه، قیمتش هم ارزون باشه، هر سوخت مصنوعی مشابه همین سازگارش باشه کاملاً میتونه دنیای خودرو رو نجات بده
JaMsHiD-B
۱۳ مهر ۱۴۰۳دقیقا
ولی یه سری سیاست مدار بی سواد که از سیاست فقط کت سرمه ای پوشیدن رو بلدن فکر میکنن تنها راه نجات بشریت ماشین برقیه
B
۱۳ مهر ۱۴۰۳الان میگی ماشین برقی مهندسی نداره یا ساده تر شدن تولید چیز بدیه ؟
Nismo
۱۳ مهر ۱۴۰۳ماشین برقی چه مهندسی ای داره؟ یه پک باتری رو میذارن رو یه بدنه نه گیربکسی نه سیستم خنک کاری ای
ساده تر شدن تولید به قیمت دور ریختن 100 ها سال مهندسی موتورهای درنسوز؟
B
۱۳ مهر ۱۴۰۳” ساده تر شدن به قیمت دور ریختن صد سال ”
بله همه صنایع اینطور کار میکنن و باید هم اینطور کار کنن هم هزینه تولید پایین میاد هم سرعت پیشرفت بالا میره هم سرعت تولید بالا میره نه فقط خودرو در تک تک صنایع این اتفاق میافته بیش از حد پیچیده شدن اتفاقا یه پشت پا به خود اون صنعته هر کی بتونه به روش ساده تر همون خروجی رو بگیره برندست و مشتریان کسایی که به روش قبلیشون بدون تغییر ادامه میدهند را خواهد ربود حالا میخواد خودرو باشه یا میخواد پتروشیمی و کامپیوتر و ساختمان سازی و … باشه تو این چیزا تعصب نداشته باشید
حرفم کلیه صرفا مورد برقی و بنزینی منظورم نیست صنعت از روزی که بوجود اومد اینطور بوده و سالیان آینده هم اینطور خواهد بود
Taha Ayoobi
۱۳ مهر ۱۴۰۳همین کامنت نیسمو اونور داره از موتور های برقی مرسدس تعریف میکنه…
Nismo
۱۳ مهر ۱۴۰۳B: پس شمایی که طرفدار خودروی برقی هستی بهتره عکس استون مارتین رو از پروفایلت برداری و به جاش عکس جاروبرقی سامسونگ رو بذاری اینطوری حرفهات و پروفایلت باهم همخونی دارن
ماشینهای بنزینی خوش رخ و خوش صدا برای ما
جاروبرقی های زشت و بی روح هم ارزونی خودتون
Nismo
۱۳ مهر ۱۴۰۳طاها: اولا که موتور برقی با ماشین برقی فرق داره شما که اینو تشخیص نمیدی نظر نده
دوما من کجا از بنز وان یا موتورهای برقیش تعریف کردم؟
B
۱۳ مهر ۱۴۰۳اولا به شما مربوط نیست کی چه پروفایلی میزاره چیزی که خوشم میادو گذاشتم حرف علمی داری بگو من قبول میکنم حرف درست رو
دوما ماشینای بنزینی خوش صدا اگه در ایران هستید که بهتون نمیرسه مگه رو عمین ۴ سیلندرا بیاین یه اگزوز بندازین که بازم نمیشه گفت صدای زیبا چون اون صدا ها حتی به صدای بی ام و هم نمیرسن چه برسه فراری و مازاراتی و لامبو و…
سوما اینکه طراحی ماشین ربط چندانی به درونسوز بودن و نبودن نداره من دارم ماهیت درونسوز و برقی رو مقایسه میکنم ضعف برتری هاشون مهمه که تو همه کامنتام گفتم اگر مشکلات باتری ها حل بشه انتخاب درونسوز هیچ منطقی نخواهد داشت جز علاقه شخصی
اگه بخوان ده تا خودرو مورد علاقمو بگم همشون ماشینای بالای ۸ سیلندر میشن این علاقست
اما منطق بر اساس علاقه کار نمیکنه بر اساس سود و زیان کار میکنه عزیزم
ali
۱۴ مهر ۱۴۰۳اصل اول مهندسی ساده سازه!
JDM سابق
۱۳ مهر ۱۴۰۳اگر مهندسی غنی ای داشت هرکی تازه از راه میرسید سوپرکار و هایپرکار هزار و دو هزار اسبی نمیساخت، اوج مهندسیشون یه پک باطری و یه موتور سنکرون و یه اینورتره خییییلی بخوان نوبرش کنن یه گیربکس دو سرعته مثل پورشه تایکان توش میذارن که اصن قابل مقایسه با مبتدی ترین گیربکس های حال حاضر هم نی.
مشکل اصلیشون اطمینان پایینشونه، هر موقع هر کمپانی ادعا کرد باطری میسازه که منفجر نمیشه و دوام معقولی داره تست شد و ثابت شد اون موقع است که مهندسیشون به اوج میرسه
B
۱۳ مهر ۱۴۰۳در مورد پاراگراف اول این برتریشونه اتفاقا که با پیچدگی کمتر به اون قدرت میرسن
اطمینان پایین و منفجر شدن توهم شماست آمار و نسبت آتش سوزی خودرو های برقی بیشتر از درونساز ها نیست اتفاقا چند ماه پیش پدال کار کرد حتی خود تاپ گیر هم چنین نقاله ای داره که این حرف شمارو به عنوان افسانه یاد کرده
ایراد اصلیشون وزن باتری و زمان شارژ شدنشونه نه چیز دیگه
صدا هم برای عموم مردم جذابیتی که فکر میکنید نداره
واقعیت اینه شما چه بخواین چه نخواین دنیا تغییر میکنه و منتظر شما نمیمونه اگه بخواین مقابله کنید باهاش ، از روتون رد میشه و شمارو پشت خودش جا میزاره همونطور که بسیاری از شرکت ها تغییراتو نپدیرفتن و تهش مجبور شدن جمع کنن
JDM سابق
۱۳ مهر ۱۴۰۳B@
(اطمینان پایین و منفجر شدن توهم شماست آمار و نسبت آتش سوزی خودرو های برقی بیشتر از درونساز ها نیست اتفاقا چند ماه پیش پدال کار کرد حتی خود تاپ گیر هم چنین نقاله ای داره که این حرف شمارو به عنوان افسانه یاد کرده)
شما فقط چندتا مقاله رو خوندی،
مشکل برقی ها اینکه وقتی منفجر میشه دیگه خاموش نمیشه انفجار بشدت داغتر و شدید تر از انفجار های معمولی هست چون آتش سوزی به صورت شیمیایی اتفاق می افته آب حریفش نمیشه، همون چند روز پیش بود یه تسلا سمی آتیش گرفته ۱۸۰ لیتر آب بکار بردن تا خاموشش کردن، ۱۸۰ لیتر یعنی چهار پنج تا کامیون تانکر ۱۸ چرخ، تنها راهش اینه با خاک خاموشش کنی که بازم امکانش فراهم نیست، موضوع اصلی اینه بیستا آتش سوزی خفیف داشته بهتره تا یه انفجار شدید داشته باشی
علاوه بر سرعت شارژ شدنشون مشکلاتشون و عدم ناپایداریشون هست، برقی ها تو سربالایی به شدت مصرفشون بالا میره مصرف لاستیکشون بالاست، زیرساخت و جایگاه شارژشون کمه نسبت هزینه تولید و قیمت فروششون نمیخونه، به تغییرات آب و هوا گرما و سرما بسیار حساسن،
(واقعیت اینه شما چه بخواین چه نخواین دنیا تغییر میکنه و منتظر شما نمیمونه اگه بخواین مقابله کنید باهاش ، از روتون رد میشه و شمارو پشت خودش جا میزاره همونطور که بسیاری از شرکت ها تغییراتو نپدیرفتن و تهش مجبور شدن جمع کنن)
واقعیت اینکه برقی ها چند دهه پیش ساخته شدن و نتونستن جای درون سوز هارو پر کنن، همونطور که گفتن تا ۲۰۲۵ برقی سازی کامل میشه الان تا۲۰۴۰ تعویقش انداختن.
واقعیت اینه از همین گوشی تا ملافه ای که میکشی رو سرت تهش نفت و مشتقات نفتی درش بکار رفته، ولی شما میخواین نفت و حذف کنیم.
سوخت مصنوعی ارزون قیمت که بیاد این جریانات چپولانه هم میخوابه
B
۱۳ مهر ۱۴۰۳من کی گفتم از نفت و مشتقاتش استفاده نشه ؟ خوبه خودتون اعتراف میکنین خودرو های برقی ساختشون راحت تره شتابشون بیشتره قدرت بالا ازشون گرفتن به مراتب راحت تره اینا حرفا شماهاست دیگه مگه نه ؟
تو که نمیخوای ببینی من چی گفتم فقط میخوای یه جوابی بدی که کم نیاری چون بخش کامنت هارو با میدون جنگ اشتباه گرفتین
چیزی که من دارم میگم اینه که برقی ها پتانسیل بیشتری نشون دادن اگه مشکل وزن و شارژ باتریشون حل شه فقط اونایی که عاشق درون سوزن درون سوز خواهند خرید وگرنه هیچ منطقی پشتش نخواهد ماند
در مورد آتش سوزی تو همین یکی دوماهی خبر کامل سوختن کونیگزگ و کورولا اومده که چیزیم باقی نمونده بود احتمالا عدد ۱۸۰ رو داری اشتباه میگی چون ۱۸۰ لیتر هیچی نیست یه ربع بری دوش بگیری بیشتر آب مصرف میشه هر تریلی کانتینر ۱۸ چرخ که میگی در کمترین حالت ۱۰ هزار لیتر آب حمل میکنه
دوم اینکه سوختن کلن یه واکنش شیمایی هست یعنی چی باتری شیمایی میسوزه اونا یجور دیگه میسوزن ؟ دوم اینکه حتی درونسوز آتیش میگیره باید با کپسول خاموش شه آتش بنزین با آب خاموش نمیشه چاه نفتی یا گازی وقتی آتیش بگیره خاک میریزن
آمار رسمی اینه به ازای هر صد هزار خودرو برقی ۲۵ تا دچار آتش سوزی میشن برای خودرو درونسوز ۱۵۰۰ تاست و برای هیبریدی ۳۵۰۰ تا این حرف هایی که میزنی اساس علمی نداره و بر پایه آمار نیست
دوما سوخت مصنوعی هم از همون جریانات چپولانه هست مجید جان
چیزی که دارم برای مقایسه برقی و درونسوز میگم برای حفظ محیط زیست نیست من دارم کارایشون رو مقایسه میکنم که اگه مشکلات باتریشون حل هیچ جای دفاعی جز علاقه شخصی برای خرید درونسوز یا نبود زیرساخت نمیمونه اگه وزنسون اوکی بشه درونسوز ها هیچ جوره نمیتونن پرفورمنس بهتری بدن
Galant.VR4(JDM)
۱۳ مهر ۱۴۰۳@B
خیلی از کارشناسان و مهندسان صنعت خودرو مثل شما فکر نمیکنن و درسته صنعت خودرو یا هر چیزی که به تکنولوژی مربوطه باید رو به جلو حرکت کنه اما طرح الکتریکی به منظور کاهش آلودگی تک چرخ زدنه،
شما فرض کن 20 ساله خودروها برقی شدن و اینم در نظر بگیر عمر مفید یه خودرو 10سال باشه (که توی سطح یک دنیا کمتره)اوراق و بازیافت خودرو برقی بعد از این مدت میتونه آسیب جدی به زمین وارد کنه دیگه درمورد آهن نیست در مورد لیتیومه یا مصرف این انرژی خودش آسیب میرسونه از گرمای حاکی از مواد اسیدی و شیمیایی که اینجا هیبرید و سوخت مصنوعی احتمال عملی شدنش بیشتره
بحث مهندسی بین درونسوز الکتریکی هم
به این توجه کن یه خودروی درونسوز با این همه هدر رفت قدرت و احتراق موتور رو درگیری گیربکس و گردش سوخت به شتاب و سرعت قابل توجهی رسیدن و توی پیست با این همه معکوس و گاز دادن همین روند تکرار میشه که یه ماشین الکتریکی بازم حریفشون نمیشه با گشتاور انی بدون هدر رفتن نیرو
پس در برابر درونسوز ها برقی ها آرمیچر هستن
JDM سابق
۱۴ مهر ۱۴۰۳من اصن کاری به عشق و حال درون سوز ندارم،
مشکل عدم استیبل بودن برقی هاست
باطری لیتیوم یونی به سادگیا خاموش نمیشه!!!!
اون رقمی که گفتم اشتباه کردم در واقع ۱۸۰ هزار لیتر بود، بخاطر همینه دارم میگم سوختن برقی مهلک تره، همین چند روز پیش تو پارکینگ ریویان ماشین ها پارک بودن آتیش میگیرن و سی چهل تاشون باهم میسوزه خوده آتش نشانی هم گفته چون برقی هستن کاره ما سخت میشه،
جدا از اون عدم استیبل بودن تو تغییرات دمایی هم متفاوته، باطری ها به میزان زیادی داغ میشن، تو کره هم یه بنز EQE تو پارکینگ آتیش میگیره ۱۴۰ تا خودروی دیگه هم میسوزونه
بحث تعداد سوختن نیست
بحث اینکه آتیش سوزی بدون اینکه خبر کنه رخ میده، به این سادگی هم خاموش بشو نیست، چون باطری ها لیتیوم یونی هستن
درباره شتاب و گشتاورش هم من هنوز سره حرفم هستن
آره گشتاور و شتاب داره ولی همون پرفورمنس رو یه بنزینی با نصف قدرت تو پیست ارائه میده تو حالت سکون براحتی از درون سوز برمیان ولی تو دور بالا بازم مغلوب میشن ( این همون عدم استیبل که من میگم)
مورد بعدی دروغی که درباره آلایندگی شون میگن
اتفاقاً واسه تولید برق کافی ذغال سنگ و نیروگاه ها به اندازه کافی آلایندگی تولید میکنن، برای تولید و تدارک مواد اولیه باطری ها هم آلودگی هست جدا از اون اگر برقی ها همه گیر بشن چطور میخوان این حجم از باطری های فرسوده رو بازیاف کنن!!! حالا آلایندگی لاستیک و لنت شون هم بماند.
مورد بعدی بازم افت عملکردشون که تو سرما که زیره صفر 20 30 درصد کاراییشون میاد پایین
تو سربالایی هم مصرف برقشون به طرز قابل توجهی نسبت به بنزینی ها بالاتر میره
مشکل اینجاست تو فصل گرما بازم خطر انفجار و آتش سوزی میره بالا که باز هم نشون میده از لحاظ جغرافیایی و آب و هوا محدودیت روشون هست
heshmat021
۱۴ مهر ۱۴۰۳ماشین برقی مهندسی نداره؟
موتوری که ۲۰هزار دور میزنه با استهلاک کم رو اگر ایران خودرو هم بلده خوب تولید کنه اگر کار راحتیه
همونجور که از انفجار موتور احتراقی نمیترسی از اتشسوزی ماشین برقی هم نباید ترسید، چیزایی که ۱ در میلیون اتفاق می افته
Ace
۱۳ مهر ۱۴۰۳یه قیافه درست براش بزارین فقط
گور پدر هر چی عدد و رقم و نوربرگ و رکورد و ازین مزخرفاته . یه قیافه بدین بهش که بشه نگاش کرد . اینی که تو کاور زده ، فقط یه لوله خرطومی کم داره که بزنی به کاپوت و بعدش زمین رو جارو بکشی
الکساندر
۱۳ مهر ۱۴۰۳مالکین بنز بی ام و استالانتیس و فولکس واگن نیاز دارند که عوض بشن و افراد با سواد تر و … جایگزین شوند
الکساندر
۱۳ مهر ۱۴۰۳اون بندر عکس تیتر چقدر خوشگله
amirboss
۱۳ مهر ۱۴۰۳رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده تر از موتورهای شار محوری شاهد مرگ موتورهای درون سوز از هر نوعی خواهیم بود.
محمدهادی
۱۳ مهر ۱۴۰۳کم کم داره دنیای خودروهای الکتریکی هم تکنولوژی های خاص خودشو پیدا میکنه و تاریخ جدیدی برا خودش ثبت میکنه
یه زمان نچندان دور همه موتورهای الکتریکی رو فقط در نام هایی مثل تسلا پلاد و اون رقیب مزخرف تر از خودش چی بود همون عربستانیه میدیدند
حالا پورشه،آئودی،مرسدس و بی ام و و فراری و لامبورگینی و خیلیای دیگه دارن توسعه درست و حسابی پیدا میکنن
amirboss
۱۳ مهر ۱۴۰۳به خیلیا حق میدم که هنوز موتورهای الکتریکی براشون قابل هضم نیست.
حالا فکرش رو بکنید از اول خودرو ها الکتریکی بودن و موتورهای درون سوز تازه درحال متولد شدن بودن.اوضاع به چه شکل بود!؟
اکثرا موتورهای درون سوز رو از همون ابتدا به عنوان موتورهای پرسروصدا و آلوده کننده محیط زیست و چندبرابر مستهلک تر از موتورهای الکتریکی مردود اعلام میکردن و استفاده از این موتورهای احمقانه رو برای خودروها ممنوع اعلام میکردن!
رفته رفته و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی خودروهای الکتریکی سهم بیشتری از بازار رو نصیب خودشون میکنن و با گسترده شدن زیرساخت ها هزینه تولید این خودرو ها مقرون به صرفه تر میشه.
🌪️ Tornado 🌪️
۱۳ مهر ۱۴۰۳خدا کنه تولید نشه برقی که هست قیافه هم نداره
Cert
۱۳ مهر ۱۴۰۳باید کم وزن باشد
باتری ها وزن بسیاری دارند و برای خودرو اسپرت خوب نیستند
باید با وزن کمتری بسازند
JaMsHiD-B
۱۳ مهر ۱۴۰۳قوانینی که در دنیای خودرو ثبت نشده : هرچی ماشین برقی هست باید زشت باشه
jalopy
۱۳ مهر ۱۴۰۳من مشکلی با برقی ها ندارم ولی این یکی خیلی جاروبرقی شده😓
hosen
۱۳ مهر ۱۴۰۳آدم وقتی عکسشو میزاره کنار sls و مقایسه میکنه واقعا نا امید میشه. کجا رفتن اون ماشین ها واقعا.
علی
۱۴ مهر ۱۴۰۳SLS آدم میبینه نبض آدم هم وامیسته بقدری باشکوه هست بقدری خداگونه هست که نمی تونم توصیفش کنم افسانه ای که دیگه تکرار نمیشه
Taha Ayoobi
۱۳ مهر ۱۴۰۳شبیه مورچه خواره.
مهردادکمال
۱۳ مهر ۱۴۰۳حریف پورشه میشن X نمیشه چون واقعا پورشه تو ماشین های الکتریکی به نسبت مرسدس توانمندتر هست. در ضمن تجربه بالای پورشه تو ماشینای اسپرت برگ برنده این برند خواهد بود. از الان میشه پیش بینی کرد، رکوردزنی های پیاپی پورشه میشن X رو.
علی
۱۴ مهر ۱۴۰۳اخ اخ از دیدن sls بوجد اومدم چطور یه ماشین آنقدر زیباست موجود زنده هست قدیمی نمیشه که هیچ تازه از جدیدا هم زیباتر هست وصف شدنی نیست این افسانه تاریخی