مرسدس بنز

مرسدس AMG در حال آماده‌سازی سوپراسپرت برقی انقلابی برای جانشینی SLS

مرسدس روی توسعهٔ یک سوپراسپرت الکتریکی با موتورهای شار محوری جدیدی کار می‌کند که درواقع نسخهٔ تولیدی کانسپت ویژن One-Eleven خواهد بود.

مرسدس AMG در حال طرح‌ریزی برای توسعهٔ یک سوپرکار الکتریکی چشمگیر است که این برند را وارد عصر برقی خواهد کرد. این سوپراسپرت جدید که پیش‌نمایش آن سال گذشته با کانسپت ویژن One-Eleven ارائه شد، به‌عنوان جانشینی برای SLS الکتریک توصیف شده است. این خودرو که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و ۷۴۰ اسب بخار قدرت داشت، تنها در ۹ دستگاه تولید شد ولی سوپرکار الکتریکی جدید AMG برای تولید در تعداد بسیار بیشتری برنامه‌ریزی شده است. هرچند مدیرعامل مرسدس AMG «مایکل شیبه» به دلیل فروش کمتر از حد انتظار خودروهای الکتریکی این برند قصد دارد عمر برخی از پیشرانه‌های بنزینی سودآور AMG را افزایش دهد اما این سوپراسپرت الکتریکی بخش مهمی از آیندهٔ مرسدس AMG خواهد بود.

این سوپراسپرت جدید با تبدیل کردن پیشرانه‌های بنزینی قدرتمند به الکتریکی، اعتبار پرفورمنس AMG را تقویت خواهد کرد. به گزارش اتوکار، این سوپراسپرت از AMG One با ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت قوی‌تر خواهد بود. هرچند سوپرکار جدید AMG در تعداد بیشتری نسبت به SLS الکتریک ساخته خواهد شد ولی در جایگاهی بسیار بالاتر از AMG GT قرار خواهد گرفت و احتمالاً به رقیبی برای هایپرکارهایی مثل پورشه میشن X تبدیل خواهد شد. نسخهٔ تولیدی کانسپت ویژن One-Eleven که طراحی آن از سوپراسپرت آزمایشی مرسدس C111 در دههٔ ۷۰ الهام گرفته، قرار است از پلت‌فرم AMG.EA استفاده کند که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی AMG مهندسی شده است. این پلت‌فرم ماژولار، با طول‌ها و فاصله‌های محوری مختلف، برای طیف گسترده‌ای از خودروها مناسب خواهد بود.

سوپراسپرت الکتریکی AMG و جانشین AMG GT چهاردر که قرار است سال آینده معرفی شود، اولین خودروهایی خواهند بود که از این پلت‌فرم استفاده خواهند کرد. این سوپراسپرت از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی و باطری‌های لیتیوم یونی جدید سلول استوانه‌ای با تکنولوژی شرکت آمریکایی سیلا بهره خواهد برد. موتورهای الکتریکی این خودرو هم از نوع شار محوری دور بالا خواهد بود. این موتورها ابتدا توسط شرکت یاسا توسعه داده شدند اما پس‌ازاینکه این شرکت بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ توسط مرسدس خریداری شد، موتورها توسط تیمی از مهندسان هردو شرکت یاسا و مرسدس AMG پیشرفته‌تر شدند. این موتورها با طراحی بسیار فشرده که امکان جانمایی آن‌ها را در فضاهای تنگ فراهم می‌کند، اندازه و وزنی نصف موتورهای سنکرون مورداستفاده در خودروهای الکتریکی کنونی AMG دارند.

به گفتهٔ شیبه، موتورهای الکتریکی شار محوری جدید عنصر منحصربه‌فرد خودروهای الکتریکی آیندهٔ AMG خواهد بود همان‌طور که پیشرانه‌های بنزینی V8 برای سال‌ها چنین بودند:

خریدارانی که به دلیل موتور V8 سراغ این برند آمدند، فقط برای داشتن یک موتور بزرگ نیامدند. آن‌ها آمدند چون عاشق تکنولوژی‌هایی بودند که ما در خودروها ارائه کردیم؛ بنابراین، وقتی نوبت به رانندگی الکتریکی برسد، مطمئناً آن‌ها از این تکنولوژی جدید استقبال خواهند کرد.

موتورهای شار محوری یاسا قبلاً در قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ابرخودروهای فراری SF90 و کونیگزگ رگرا استفاده شدند اما موتورهای جدید این شرکت نسبت قدرت به وزنی دو برابر نمونه‌های کنونی خواهند داشت. این یعنی موتورهای الکتریکی جدید یاسا می‌توانند با تنها ۲۴ کیلوگرم وزن، تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. تولید موتورهای شار محوری AMG از سال آینده در کارخانهٔ مرسدس در برلین آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. ARIAN

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    بدم میاد از برقی. یعنی هیج حسی نسبت بهش ندارم. اگه هیبرید بود یه چیزی

    موافقم 68
    مخالفم 31
    1. amirkhanzadeh

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      اینو چون مرسدس می خواد بزنه و چون الهاماتی از اسطوره و amg 1 می خواد بگیره و همچنین عقب نموندن از پورشه
      صد در صد جز بهترین هایپر کار های الکتریکی دنیا خواهد مثل سوپر خودرو فراری که قراره الکتریکی باشه
      مطمئناً بنز و فراری دنیای الکتریکی از بی حوصلگی به جنون و جذابیت می رسونند

      موافقم 41
      مخالفم 9
      1. JaMsHiD-B

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2816 ديدگاه)

        و اون پورشه هست که با سوخت مصنوعی درون سوز رو نگه میداره

        موافقم 24
        مخالفم 3
    2. mmd@

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      خیلی بد شده که بنزینی نباشه همه چی عالی بجز قلب مصنوییش

      موافقم 11
      مخالفم 3
    3. جرمی کلارکسون

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (987 ديدگاه)

      این مرسدس حاصل جفت گیری جارو برقی با ماشین اصلاح صورته حاجی لعنت 🤣🤣🤣

      موافقم 13
      مخالفم 20
    4. Mhosein

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      ولی نگاه کنی بهش واقعا پشم ریزون زیباست با اینکه منم از برقی خوشم نمیاد

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. JDM سابق

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (729 ديدگاه)

    بعد از موج هیبریدی حالا نوبت هایپر کار فول الکتریکه
    یه زمانی کمپانی ها به انواع روش ها مثل توربو و سوپر شارژ و انواع آلیاژ فورجینگ متالوژی و محاسبات دف LSD و کلاجدار و گیربکس دو کلاجه تقسیم وزن مناسب هنگام شتاب گیری و… تمرکز میکردن تا حداکثر پرفورمنس رو داشته باشن حالا با ورودی برقی ها تمام این محاسبات مهندسی زیره سوال رفت علنا یه ماشین بی روح تحویل میگیری که قبل از سوار شدن باید وصیت نامه ات لا نیم متر پارچه نسوز بذاری بچپونی تو داشبورد که اگر منفجر شد بچه هات درش بیارن بخوننش

    موافقم 24
    مخالفم 11
    1. JaMsHiD-B

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2816 ديدگاه)

      به نظرم دولت ها نباید بذارن سوپر کار ها و هایپر کار ها الکتریکی بشن کاری به ماشین اقتصادی ندارم
      این ماشین ها جزو میراث هر کشور محسوب میشه
      حالا صد هزار تا سوپر کار بجا برق از بنزین هم نه . از سوخت مصنوعی استفاده کنن چیزی نمیشه . آلودگی ایجاد نمیشه
      هرچقدر آلودگی داشته باشن تاثیر گذاری آلودگشون بر روی کره زمین یک هزارم سوپر تانکر ها و ابر کشتی ها نیست

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. JDM سابق

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (729 ديدگاه)

        سوخت مصنوعی بهترین گزینه است
        حدودا یک سالی میشه تویوتا و اکسان موبیل با هم همکاری کردن سوخت استفاده مصنوعی ای رو تولید کنن که ۷۵ درصد آلایندگی کمتری داشته باشه، قیمتش هم ارزون باشه، هر سوخت مصنوعی مشابه همین سازگارش باشه کاملاً می‌تونه دنیای خودرو رو نجات بده

        موافقم 9
        مخالفم 3
        1. JaMsHiD-B

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2816 ديدگاه)

          دقیقا
          ولی یه سری سیاست مدار بی سواد که از سیاست فقط کت سرمه ای پوشیدن رو بلدن فکر میکنن تنها راه نجات بشریت ماشین برقیه

          موافقم 5
          مخالفم 3
    2. B

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (884 ديدگاه)

      الان میگی ماشین برقی مهندسی نداره یا ساده تر شدن تولید چیز بدیه ؟

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. Nismo

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        ماشین برقی چه مهندسی ای داره؟ یه پک باتری رو میذارن رو یه بدنه نه گیربکسی نه سیستم خنک کاری ای
        ساده تر شدن تولید به قیمت دور ریختن 100 ها سال مهندسی موتورهای درنسوز؟

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. B

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (884 ديدگاه)

          ” ساده تر شدن به قیمت دور ریختن صد سال ”
          بله همه صنایع اینطور کار میکنن و باید هم اینطور کار کنن هم هزینه تولید پایین میاد هم سرعت پیشرفت بالا میره هم سرعت تولید بالا میره نه فقط خودرو در تک تک صنایع این اتفاق میافته بیش از حد پیچیده شدن اتفاقا یه پشت پا به خود اون صنعته هر کی بتونه به روش ساده تر همون خروجی رو بگیره برندست و مشتریان کسایی که به روش قبلیشون بدون تغییر ادامه میدهند را خواهد ربود حالا میخواد خودرو باشه یا میخواد پتروشیمی و کامپیوتر و ساختمان سازی و … باشه تو این چیزا تعصب نداشته باشید
          حرفم کلیه صرفا مورد برقی و بنزینی منظورم نیست صنعت از روزی که بوجود اومد اینطور بوده و سالیان آینده هم اینطور خواهد بود

          موافقم 13
          مخالفم 3
        2. Taha Ayoobi

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4392 ديدگاه)

          همین کامنت نیسمو اونور داره از موتور های برقی مرسدس تعریف میکنه…

          موافقم 6
          مخالفم 1
        3. Nismo

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          B: پس شمایی که طرفدار خودروی برقی هستی بهتره عکس استون مارتین رو از پروفایلت برداری و به جاش عکس جاروبرقی سامسونگ رو بذاری اینطوری حرفهات و پروفایلت باهم همخونی دارن
          ماشینهای بنزینی خوش رخ و خوش صدا برای ما
          جاروبرقی های زشت و بی روح هم ارزونی خودتون

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. Nismo

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1435 ديدگاه)

          طاها: اولا که موتور برقی با ماشین برقی فرق داره شما که اینو تشخیص نمیدی نظر نده
          دوما من کجا از بنز وان یا موتورهای برقیش تعریف کردم؟

          موافقم 5
          مخالفم 3
        5. B

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (884 ديدگاه)

          اولا به شما مربوط نیست کی چه پروفایلی میزاره چیزی که خوشم میادو گذاشتم حرف علمی داری بگو من قبول میکنم حرف درست رو
          دوما ماشینای بنزینی خوش صدا اگه در ایران هستید که بهتون نمیرسه مگه رو عمین ۴ سیلندرا بیاین یه اگزوز بندازین که بازم نمیشه گفت صدای زیبا چون اون صدا ها حتی به صدای بی ام و هم نمیرسن چه برسه فراری و مازاراتی و لامبو و…
          سوما اینکه طراحی ماشین ربط چندانی به درونسوز بودن و نبودن نداره من دارم ماهیت درونسوز و برقی رو مقایسه میکنم ضعف برتری هاشون مهمه که تو همه کامنتام گفتم اگر مشکلات باتری ها حل بشه انتخاب درونسوز هیچ منطقی نخواهد داشت جز علاقه شخصی
          اگه بخوان ده تا خودرو مورد علاقمو بگم همشون ماشینای بالای ۸ سیلندر میشن این علاقست
          اما منطق بر اساس علاقه کار نمیکنه بر اساس سود و زیان کار میکنه عزیزم

          موافقم 4
          مخالفم 1
        6. ali

          ۱۴ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          اصل اول مهندسی ساده سازه!

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. JDM سابق

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (729 ديدگاه)

        اگر مهندسی غنی ای داشت هرکی تازه از راه می‌رسید سوپرکار و هایپرکار هزار و دو هزار اسبی نمیساخت، اوج مهندسیشون یه پک باطری و یه موتور سنکرون و یه اینورتره خییییلی بخوان نوبرش کنن یه گیربکس دو سرعته مثل پورشه تایکان توش میذارن که اصن قابل مقایسه با مبتدی ترین گیربکس های حال حاضر هم نی.
        مشکل اصلیشون اطمینان پایینشونه، هر موقع هر کمپانی ادعا کرد باطری میسازه که منفجر نمیشه و دوام معقولی داره تست شد و ثابت شد اون موقع است که مهندسیشون به اوج میرسه

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. B

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (884 ديدگاه)

          در مورد پاراگراف اول این برتریشونه اتفاقا که با پیچدگی کمتر به اون قدرت میرسن
          اطمینان پایین و منفجر شدن توهم شماست آمار و نسبت آتش سوزی خودرو های برقی بیشتر از درونساز ها نیست اتفاقا چند ماه پیش پدال کار کرد حتی خود تاپ گیر هم چنین نقاله ای داره که این حرف شمارو به عنوان افسانه یاد کرده
          ایراد اصلیشون وزن باتری و زمان شارژ شدنشونه نه چیز دیگه
          صدا هم برای عموم مردم جذابیتی که فکر میکنید نداره
          واقعیت اینه شما چه بخواین چه نخواین دنیا تغییر میکنه و منتظر شما نمیمونه اگه بخواین مقابله کنید باهاش ، از روتون رد میشه و شمارو پشت خودش جا میزاره همونطور که بسیاری از شرکت ها تغییراتو نپدیرفتن و تهش مجبور شدن جمع کنن

          موافقم 8
          مخالفم 4
        2. JDM سابق

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (729 ديدگاه)

          B@
          (اطمینان پایین و منفجر شدن توهم شماست آمار و نسبت آتش سوزی خودرو های برقی بیشتر از درونساز ها نیست اتفاقا چند ماه پیش پدال کار کرد حتی خود تاپ گیر هم چنین نقاله ای داره که این حرف شمارو به عنوان افسانه یاد کرده)

          شما فقط چندتا مقاله رو خوندی،
          مشکل برقی ها اینکه وقتی منفجر میشه دیگه خاموش نمی‌شه انفجار بشدت داغ‌تر و شدید تر از انفجار های معمولی هست چون آتش سوزی به صورت شیمیایی اتفاق می افته آب حریفش نمیشه، همون چند روز پیش بود یه تسلا سمی آتیش گرفته ۱۸۰ لیتر آب بکار بردن تا خاموشش کردن، ۱۸۰ لیتر یعنی چهار پنج تا کامیون تانکر ۱۸ چرخ، تنها راهش اینه با خاک خاموشش کنی که بازم امکانش فراهم نیست، موضوع اصلی اینه بیستا آتش سوزی خفیف داشته بهتره تا یه انفجار شدید داشته باشی
          علاوه بر سرعت شارژ شدنشون مشکلاتشون و عدم ناپایداریشون هست، برقی ها تو سربالایی به شدت مصرفشون بالا می‌ره مصرف لاستیکشون بالاست، زیرساخت و جایگاه شارژشون کمه نسبت هزینه تولید و قیمت فروششون نمیخونه، به تغییرات آب و هوا گرما و سرما بسیار حساسن،

          (واقعیت اینه شما چه بخواین چه نخواین دنیا تغییر میکنه و منتظر شما نمیمونه اگه بخواین مقابله کنید باهاش ، از روتون رد میشه و شمارو پشت خودش جا میزاره همونطور که بسیاری از شرکت ها تغییراتو نپدیرفتن و تهش مجبور شدن جمع کنن)

          واقعیت اینکه برقی ها چند دهه پیش ساخته شدن و نتونستن جای درون سوز هارو پر کنن، همون‌طور که گفتن تا ۲۰۲۵ برقی سازی کامل میشه الان تا۲۰۴۰ تعویقش انداختن.
          واقعیت اینه از همین گوشی تا ملافه ای که میکشی رو سرت تهش نفت و مشتقات نفتی درش بکار رفته، ولی شما میخواین نفت و حذف کنیم.
          سوخت مصنوعی ارزون قیمت که بیاد این جریانات چپولانه هم می‌خوابه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. B

          ۱۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (884 ديدگاه)

          من کی گفتم از نفت و مشتقاتش استفاده نشه ؟ خوبه خودتون اعتراف میکنین خودرو های برقی ساختشون راحت تره شتابشون بیشتره قدرت بالا ازشون گرفتن به مراتب راحت تره اینا حرفا شماهاست دیگه مگه نه ؟
          تو که نمیخوای ببینی من چی گفتم فقط میخوای یه جوابی بدی که کم نیاری چون بخش کامنت هارو با میدون جنگ اشتباه گرفتین
          چیزی که من دارم میگم اینه که برقی ها پتانسیل بیشتری نشون دادن اگه مشکل وزن و شارژ باتریشون حل شه فقط اونایی که عاشق درون سوزن درون سوز خواهند خرید وگرنه هیچ منطقی پشتش نخواهد ماند
          در مورد آتش سوزی تو همین یکی دوماهی خبر کامل سوختن کونیگزگ و کورولا اومده که چیزیم باقی نمونده بود احتمالا عدد ۱۸۰ رو داری اشتباه میگی چون ۱۸۰ لیتر هیچی نیست یه ربع بری دوش بگیری بیشتر آب مصرف میشه هر تریلی کانتینر ۱۸ چرخ که میگی در کمترین حالت ۱۰ هزار لیتر آب حمل میکنه
          دوم اینکه سوختن کلن یه واکنش شیمایی هست یعنی چی باتری شیمایی میسوزه اونا یجور دیگه میسوزن ؟ دوم اینکه حتی درونسوز آتیش میگیره باید با کپسول خاموش شه آتش بنزین با آب خاموش نمیشه چاه نفتی یا گازی وقتی آتیش بگیره خاک میریزن
          آمار رسمی اینه به ازای هر صد هزار خودرو برقی ۲۵ تا دچار آتش سوزی میشن برای خودرو درونسوز ۱۵۰۰ تاست و برای هیبریدی ۳۵۰۰ تا این حرف هایی که میزنی اساس علمی نداره و بر پایه آمار نیست
          دوما سوخت مصنوعی هم از همون جریانات چپولانه هست مجید جان
          چیزی که دارم برای مقایسه برقی و درونسوز میگم برای حفظ محیط زیست نیست من دارم کارایشون رو مقایسه میکنم که اگه مشکلات باتریشون حل هیچ جای دفاعی جز علاقه شخصی برای خرید درونسوز یا نبود زیرساخت نمیمونه اگه وزنسون اوکی بشه درونسوز ها هیچ جوره نمیتونن پرفورمنس بهتری بدن

          موافقم 4
          مخالفم 1
      3. Galant.VR4(JDM)

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1187 ديدگاه)

        @B
        خیلی از کارشناسان و مهندسان صنعت خودرو مثل شما فکر نمیکنن و درسته صنعت خودرو یا هر چیزی که به تکنولوژی مربوطه باید رو به جلو حرکت کنه اما طرح الکتریکی به منظور کاهش آلودگی تک ‌چرخ زدنه،
        شما فرض کن 20 ساله خودرو‌ها برقی شدن و اینم در نظر بگیر عمر مفید یه خودرو 10سال باشه (که توی سطح یک دنیا کمتره)اوراق و بازیافت خودرو برقی بعد از این مدت میتونه آسیب جدی به زمین وارد کنه دیگه درمورد آهن نیست در مورد لیتیومه یا مصرف این انرژی خودش آسیب میرسونه از گرمای حاکی از مواد اسیدی و شیمیایی که اینجا هیبرید ‌و سوخت مصنوعی احتمال عملی شدنش بیشتره
        بحث مهندسی بین درونسوز الکتریکی هم
        به این توجه کن یه خودروی درونسوز با این همه هدر رفت قدرت و احتراق موتور رو درگیری گیربکس و گردش سوخت به شتاب و سرعت قابل توجهی رسیدن و توی پیست با این همه معکوس و گاز دادن همین روند تکرار میشه که یه ماشین الکتریکی بازم حریفشون نمیشه با گشتاور انی بدون هدر رفتن نیرو
        پس در برابر درونسوز ها برقی ها آرمیچر هستن

      4. JDM سابق

        ۱۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (729 ديدگاه)

        من اصن کاری به عشق و حال درون سوز ندارم،
        مشکل عدم استیبل بودن برقی هاست
        باطری لیتیوم یونی به سادگیا خاموش نمیشه!!!!
        اون رقمی که گفتم اشتباه کردم در واقع ۱۸۰ هزار لیتر بود، بخاطر همینه دارم میگم سوختن برقی مهلک تره، همین چند روز پیش تو پارکینگ ریویان ماشین ها پارک بودن آتیش میگیرن و سی چهل تاشون باهم میسوزه خوده آتش نشانی هم گفته چون برقی هستن کاره ما سخت میشه،
        جدا از اون عدم استیبل بودن تو تغییرات دمایی هم متفاوته، باطری ها به میزان زیادی داغ میشن، تو کره هم یه بنز EQE تو پارکینگ آتیش میگیره ۱۴۰ تا خودروی دیگه هم میسوزونه
        بحث تعداد سوختن نیست
        بحث اینکه آتیش سوزی بدون اینکه خبر کنه رخ میده، به این سادگی هم خاموش بشو نیست، چون باطری ها لیتیوم یونی هستن
        درباره شتاب و گشتاورش هم من هنوز سره حرفم هستن
        آره گشتاور و شتاب داره ولی همون پرفورمنس رو یه بنزینی با نصف قدرت تو پیست ارائه میده تو حالت سکون براحتی از درون سوز برمیان ولی تو دور بالا بازم مغلوب میشن ( این همون عدم استیبل که من میگم)
        مورد بعدی دروغی که درباره آلایندگی شون میگن
        اتفاقاً واسه تولید برق کافی ذغال سنگ و نیروگاه ها به اندازه کافی آلایندگی تولید میکنن، برای تولید و تدارک مواد اولیه باطری ها هم آلودگی هست جدا از اون اگر برقی ها همه گیر بشن چطور میخوان این حجم از باطری های فرسوده رو بازیاف کنن!!! حالا آلایندگی لاستیک و لنت شون هم بماند.
        مورد بعدی بازم افت عملکردشون که تو سرما که زیره صفر 20 30 درصد کاراییشون میاد پایین
        تو سربالایی هم مصرف برقشون به طرز قابل توجهی نسبت به بنزینی ها بالاتر می‌ره
        مشکل اینجاست تو فصل گرما بازم خطر انفجار و آتش سوزی می‌ره بالا که باز هم نشون میده از لحاظ جغرافیایی و آب و هوا محدودیت روشون هست

    3. heshmat021

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (415 ديدگاه)

      ماشین برقی مهندسی نداره؟
      موتوری که ۲۰‌هزار دور میزنه با استهلاک کم رو اگر ایران خودرو هم بلده خوب تولید کنه اگر کار راحتیه

      همونجور که از انفجار موتور احتراقی نمیترسی از اتشسوزی ماشین برقی هم نباید ترسید، چیزایی که ۱ در میلیون اتفاق می افته

  3. Ace

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یه قیافه درست براش بزارین فقط
    گور پدر هر چی عدد و رقم و نوربرگ و رکورد و ازین مزخرفاته . یه قیافه بدین بهش که بشه نگاش کرد . اینی که تو کاور زده ، فقط یه لوله خرطومی کم داره که بزنی به کاپوت و بعدش زمین رو جارو بکشی

    موافقم 17
    مخالفم 9
  4. الکساندر

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    مالکین بنز بی ام و استالانتیس و فولکس واگن نیاز دارند که عوض بشن و افراد با سواد تر و … جایگزین شوند

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. الکساندر

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    اون بندر عکس تیتر چقدر خوشگله

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. amirboss

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده تر از موتورهای شار محوری شاهد مرگ موتورهای درون سوز از هر نوعی خواهیم بود.

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      کم کم داره دنیای خودروهای الکتریکی هم تکنولوژی های خاص خودشو پیدا میکنه و تاریخ جدیدی برا خودش ثبت میکنه
      یه زمان نچندان دور همه موتورهای الکتریکی رو فقط در نام هایی مثل تسلا پلاد و اون رقیب مزخرف تر از خودش چی بود همون عربستانیه میدیدند
      حالا پورشه،آئودی،مرسدس و بی ام و و فراری و لامبورگینی و خیلیای دیگه دارن توسعه درست و حسابی پیدا میکنن

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. amirboss

        ۱۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (758 ديدگاه)

        به خیلیا حق میدم که هنوز موتورهای الکتریکی براشون قابل هضم نیست.
        حالا فکرش رو بکنید از اول خودرو ها الکتریکی بودن و موتورهای درون سوز تازه درحال متولد شدن بودن.اوضاع به چه شکل بود!؟
        اکثرا موتورهای درون سوز رو از همون ابتدا به عنوان موتورهای پرسروصدا و آلوده کننده محیط زیست و چندبرابر مستهلک تر از موتورهای الکتریکی مردود اعلام میکردن و استفاده از این موتورهای احمقانه رو برای خودروها ممنوع اعلام میکردن!
        رفته رفته و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی خودروهای الکتریکی سهم بیشتری از بازار رو نصیب خودشون میکنن و با گسترده شدن زیرساخت ها هزینه تولید این خودرو ها مقرون به صرفه تر میشه.

        موافقم 6
        مخالفم 5
  7. 🌪️ Tornado 🌪️

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خدا کنه تولید نشه برقی که هست قیافه هم نداره

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. Cert

      ۱۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (173 ديدگاه)

      باید کم وزن باشد
      باتری ها وزن بسیاری دارند و برای خودرو اسپرت خوب نیستند
      باید با وزن کمتری بسازند

  8. JaMsHiD-B

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2816 ديدگاه)

    قوانینی که در دنیای خودرو ثبت نشده : هرچی ماشین برقی هست باید زشت باشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. jalopy

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    من مشکلی با برقی ها ندارم ولی این یکی خیلی جاروبرقی شده😓

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. hosen

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (713 ديدگاه)

    آدم وقتی عکسشو میزاره کنار sls و مقایسه میکنه واقعا نا امید میشه. کجا رفتن اون ماشین ها واقعا.

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (799 ديدگاه)

      SLS آدم میبینه نبض آدم هم وامیسته بقدری باشکوه هست بقدری خداگونه هست که نمی تونم توصیفش کنم افسانه ای که دیگه تکرار نمیشه

  11. Taha Ayoobi

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4392 ديدگاه)

    شبیه مورچه خواره.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. مهردادکمال

    ۱۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2003 ديدگاه)

    حریف پورشه میشن X نمیشه چون واقعا پورشه تو ماشین های الکتریکی به نسبت مرسدس توانمندتر هست. در ضمن تجربه بالای پورشه تو ماشینای اسپرت برگ برنده این برند خواهد بود. از الان میشه پیش بینی کرد، رکوردزنی های پیاپی پورشه میشن X رو.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  13. علی

    ۱۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (799 ديدگاه)

    اخ اخ از دیدن sls بوجد اومدم چطور یه ماشین آنقدر زیباست موجود زنده هست قدیمی نمیشه که هیچ تازه از جدیدا هم زیباتر هست وصف شدنی نیست این افسانه تاریخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا