مرسدس AMG S63 E پرفورمنس هیبریدی جزو لوکسترین و جذابترین محصولات این برند محسوب میشود و به تازگی راهی اتوبان شده است.
در دنیای خودرو، بزرگ و سنگین بودن به معنی پرفورمنس بد و سرعت پایین نیست. قطعاً یک خودروی دونفره با زیرساخت عالی میتواند عملکردی برجسته در عبور از پیچها داشته باشد اما نظر شما درباره رسیدن از سکون به سرعت فراتر از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت آنهم در زمان حدود ۳۰ ثانیه چیست؟ چنین عملکردی برای هر خودرویی احساسبرانگیز خواهد بود چه رسد به اینکه درون خودرو نشسته و ماساژور صندلی را نیز فعال کنید! چنین چیزی را در مرسدس AMG S63 E پرفورمنس شاهد هستیم چراکه کانال مشهور AutoTopNL با این سدان لوکس و بزرگ راهی بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای آلمان شده است. این ویدئو با نمایش سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت مرسدس شروع میشود و اگرچه زمان دقیق رسیدن به این سرعت را نمیدانیم اما زمانسنج رقم ۳۱.۱۶ ثانیه را نشان میدهد. چنین زمانی با توجه به وزن بیش از ۲.۵ تن خودرو بد نخواهد بود.
البته که وجود اسبهای پرقدرت مرسدس برای کسب چنین عملکردی کمک خواهد کرد. باید گفت قلب تپنده مرسدس AMG S63 E پرفورمنس از نوع ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی است که ۷۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. برای مقایسه باید گفت رم ۲۵۰۰ جدید با استفاده از پیشرانه دیزل کامینز ۱۴۵۷ نیوتون متر گشتاور دارد و میتواند یک هواپیما را بکشد؛ اما از طرف دیگر میتوان حدود ۳۲ کیلومتر را در مرسدس بدون استفاده از پیشرانه درونسوز و با اتکا به نیروی برق حرکت کرد.
شما در این ویدئو اثری از مصرف سوخت پایین را نخواهید یافت. در واقع پس از تخت گاز اولیه شاهد تلاشهای دیگر برای رسیدن به سرعت حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هستیم و اگرچه مرسدس بنز حداکثر سرعت S63 را فراتر از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرده اما این خودرو رقم ۳۰۰ را نیز تقریباً لمس کرده است. همانطور که مشاهده خواهید کرد سدان لوکس ژرمنها به آرامی سرعت خود را بیشتر کرده و چندین ثانیه نیز سرعت بالای خود را حفظ میکند. البته باید دانست چنین قدرت و عملکردی بدون پرداخت هزینه در دست نخواهد بود و اگرچه قیمت رسمی S63 E پرفورمنس در آمریکا اعلام نشده اما احتمالاً کمترین قیمت آن حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.
Oxygen
۱۰ آبان ۱۴۰۲حالا فکرشو کن اون سدان ۱۰۰۰ اسب بخاری پست قبل چطوری اتوبان رو به آتش میکشه !
Enzo Ferrari 2008
۱۰ آبان ۱۴۰۲چه رخی و موتوری به به
cyrus-az
۱۰ آبان ۱۴۰۲یه مقاله ای یکی از دوستان ترجمه کرده بودند با موضوع افت مرسدس بنز، به نظرم یه مقداری اغراق زیادی شده. شاید از روی عکس و ویدیو نشه قضاوت کرد وقتی از نزدیک میبینیم و لمس میکنیم و سواری رو آزمایش میکنید دنیاتون عوض میشه. واقعا تفاوت بسیار زیاده. قطعا آلمانی ها بهترین مهندسی رو دارن.
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۴۰۲داداش اون مقاله داخلی نبود که این ماشین موجود نباشه
اون کسی که نوشته نشسته داخلش نسلای مختلف نمیاد رو هوا بنویسه
بعدم نگفت افت افت کرده،همان نسل قبلشم از نزدیک ببینی سوار بشی لمس کنی دنیات عوض میشه بحثش نسل به نسل بوده نه نسبت به بقیه خودرو ها و نگفت افت کرد گفت همیشه طراحی های فوق العاده پر ابهتی داشت و اختلافش با بقیه زیاد بود و الان اون اختلاف نیست و اون ابهت نداره
راستم میگه چون اصلا اون کابین قبلش تمام طراحی دکمه فیزیکی کل داشبورد چرم دوزی بود الان اصلا خبری از چرم نیست و داخلش طراحیش عین کشتی بود
این طراحی سبک تسلاس و خیلی هم مقرون به صرفه تر از دکمه فیزیکی چرم دوزی علت این سبک و اینکه همه نسلای بنز بی ام و عین همه طراحیشان از سری ای و اس و سی همشان کپ همه فقط طولشان فرق داره هزینه طراحی و تولید به شدت میاره پایین
تو هیچ برند دیگه ای نمیبینی طراحی ها عین هم باشه هر چند الان کم کم دارن رو میارن مثلا نیسان شاسیش با سدانش کابین کاملا متفاوتی داشت ایکس تریل با نیسان زد … ولی الان همه اش شبیه همه شده کپی نشده ولی شبیه شده خیلی تو تولید بالا سودش خیلی بیشتر هم کپی کردن هم کابینای مدل تسلایی
۱۰ آبان ۱۴۰۲عشقم
ARIAN
۱۰ آبان ۱۴۰۲اندازه تریلی گشتاور داره لاکردار😐
رها
۱۰ آبان ۱۴۰۲جانم چه صدایی چه شتاب یهویی
Siyavash
۱۰ آبان ۱۴۰۲تا نسل قبل همین مدل بنز رو میدیم خیلی حال میکردم..ولی الان دیگه اون حس رو بهش ندارم بنز و بی ام و تویه این نسل از نظر طراحی خراب کردن مخصوصا طراحی داخلی چون خیلی خیلی مثل تسلا شدن و کلا شدن نمایشگر..من عاشق اون کیلومتر هایه آنالوگ و دکمه هایه فیزیکی بودم..الان همشون لمسی هستن و اون حس خاص رو به آدم منتقل نمیکنه..البته نظر من اینه شاید دیگران برعکس من باشه نظرشون که محترم هست نظرشون….
Ahmad
۱۰ آبان ۱۴۰۲دوستان فن بنز کسی میدونه که تفاوت سیستم تعلیق بنز اس کلاس جدید با نسل قبلش چه تفاوت هایی داره چونکه تو همین پدال یه پست بود که نوشته بود سواری اس کلاس جدید خوب نیست یعنی نسبت به نسل قبل پسرفت داشته؟
آلمانی باز
۱۰ آبان ۱۴۰۲آخه این چه کاریه رو ماشین محدود کننده میزارن! ماشینی که ۱۴۰۰ نیوتون گشتاور داره و راحت میتونه ۳۳۰ تا رو رد کنه… بر میدارن روش محدود کننده میزارن رو ۲۹۸ تا قفل میشه🙁ظلمه به خدا
علی یوسفی
۱۰ آبان ۱۴۰۲کاربر عزیز آلمانی باز چند سال قبل در آزمایشی در مجله ماشین نویسنده اشاره کرده بود خودروهایی که محدود کننده سرعت دارن به این دلیله که طراحی و شکل آیرودینامیکی اونا برای سرعت های بالا انجام نشده و ممکنه خودرو در سرعت بسیار بالا به پرواز کنترل نشده در بیاد و بحث ایمنی و تعادل هم دچار مشکل بشه یه نکته دیگه هم بنظرم اینه که خودروهای اینچنینی بیشتر برای طی مسافت های طولانی با سرعت های یکنواخت ساخته میشن و جنبه دوام مهمه بنابراین مثلا حرکت مداوم از ۲۵۰ کیلومتر به ۳۰۰ تا و دوباره ترمزگیری و افزایش سرعت میتونه استهلاک پیشرانه رو افزایش بده.
آلمانی باز
۱۰ آبان ۱۴۰۲فرمایش شما درست ولی احساس نمیکنید پتانسیل این ماشین یکم فراتر از ۲۹۰ تا هست؟ منظورم اینه که ماشین هایی مثل بنتلی فلامینگو اسپور و 750li تو این کلاس حضور دارن که تاپ اسپیدشون ۳۳۰ تا هست…۲۹۰ تا تو کلاس سدان کامپکت مثل m3 خوبه ولی تو کلاس فول سایز یکم میزنه تو ذوق…
علی یوسفی
۱۰ آبان ۱۴۰۲کاربر عزیز آلمانی باز منم به شخصه با شما همنظرم ولی خب شاید شرکت سازنده ملاحظاتی داره و بر اساس اون تصمیم گرفته و از این نظر نگاه شرکتها متفاوته ولی خب منم مثل شما معتقدم این خودرو بیشتر هم میتونه سرعت داشته باشه.
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲بنتلی فلامینگو اسپور؟؟؟؟؟
بنتلی فلایینگ اسپور سکته کرد
امین
۱۶ آبان ۱۴۰۲دلایل زیادی داره که دوستمون گفت. آیرودینامیک و استهلاک
کاربری این ماشین کروز هست نه شتاب و سرعت بالا به شکل یک سوپر اسپرت
درضمن در واقع مهم نیست که سرعت محدود شود یا نه
بجز آلمان در تمام دنیا اتوبانها سرعت مجاز از ۱۳۰ ( فقط در بعضی کشورها) کمتر هست و میانگین مجاز ۱۰۰ هست
در عمل نمیشه از قابلیت ها استفاده کرد. حالا هرچقدر میخواد باشه
در آلمان نیز عدم محدودیت در همه جا نیست و ترافیک و شرایط بازسازی ها اتوبان ، تعداد لاین ها اجازه استفاده از قابلیت نهایی ماشین را نمیدهد.
پس اینکه محدود کنند یا نکنند امکان دسترسی به حداکثر ها محیا نمیکنه. و فرقی نمیکنه ماشینت چی باشه و چقدر راننده ماهری باشی.
یا قانون اجازه نمیده یا شرایط
amir
۱۰ آبان ۱۴۰۲منم از اینا موقام🥲🥲
Navid A J
۱۰ آبان ۱۴۰۲ماشین باید اینجور راحت باشه. انگار قالیچه پرنده س. فقط حیف، ستاره مرسدس رو کاپوتش نیست. این ستاره نباشه روبروت، واقعا یه چیزیش کمه.
پاسارگاد
۱۲ آبان ۱۴۰۲اونوقت ایران خودرو سایپا هم ماشین میسازن .دوره ماشین های درون سوز دیگه به سر اومده اونموقع ایرانخودرو بهترین موتورش TUF هست و سایپا هم دیگه نیازی به گفتن نیست ..صنعت ما شده دزدی موتورهای که میسازن تکنولوژیش مال دهه ۴۰ هست اونم قطعاتش از چین میاد.و بعد از همه چی این ماشین میدزدن و انقدر قطعات بی کیفیت میندازن که آدم نمیدونه از چی بگه …در عوض صنعت دزدی ما درست کار میکنه