مرسدس بنز

تخت گاز هیجان‌انگیز با مرسدس AMG S63 E پرفورمنس در اتوبان

مرسدس AMG S63 E پرفورمنس هیبریدی جزو لوکس‌ترین و جذاب‌ترین محصولات این برند محسوب می‌شود و به تازگی راهی اتوبان شده است.

در دنیای خودرو، بزرگ و سنگین بودن به معنی پرفورمنس بد و سرعت پایین نیست. قطعاً یک خودروی دونفره با زیرساخت عالی می‌تواند عملکردی برجسته در عبور از پیچ‌ها داشته باشد اما نظر شما درباره رسیدن از سکون به سرعت فراتر از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت آن‌هم در زمان حدود ۳۰ ثانیه چیست؟ چنین عملکردی برای هر خودرویی احساس‌برانگیز خواهد بود چه رسد به اینکه درون خودرو نشسته و ماساژور صندلی را نیز فعال کنید! چنین چیزی را در مرسدس AMG S63 E پرفورمنس شاهد هستیم چراکه کانال مشهور AutoTopNL با این سدان لوکس و بزرگ راهی بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های آلمان شده است. این ویدئو با نمایش سرعت ۲۹۵ کیلومتر در ساعت مرسدس شروع می‌شود و اگرچه زمان دقیق رسیدن به این سرعت را نمی‌دانیم اما زمان‌سنج رقم ۳۱.۱۶ ثانیه را نشان می‌دهد. چنین زمانی با توجه به وزن بیش از ۲.۵ تن خودرو بد نخواهد بود.

البته که وجود اسب‌های پرقدرت مرسدس برای کسب چنین عملکردی کمک خواهد کرد. باید گفت قلب تپنده مرسدس AMG S63 E پرفورمنس از نوع ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی است که ۷۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. برای مقایسه باید گفت رم ۲۵۰۰ جدید با استفاده از پیشرانه دیزل کامینز ۱۴۵۷ نیوتون متر گشتاور دارد و می‌تواند یک هواپیما را بکشد؛ اما از طرف دیگر می‌توان حدود ۳۲ کیلومتر را در مرسدس بدون استفاده از پیشرانه درون‌سوز و با اتکا به نیروی برق حرکت کرد.

شما در این ویدئو اثری از مصرف سوخت پایین را نخواهید یافت. در واقع پس از تخت گاز اولیه شاهد تلاش‌های دیگر برای رسیدن به سرعت حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هستیم و اگرچه مرسدس بنز حداکثر سرعت S63 را فراتر از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرده اما این خودرو رقم ۳۰۰ را نیز تقریباً لمس کرده است. همان‌طور که مشاهده خواهید کرد سدان لوکس ژرمن‌ها به آرامی سرعت خود را بیشتر کرده و چندین ثانیه نیز سرعت بالای خود را حفظ می‌کند. البته باید دانست چنین قدرت و عملکردی بدون پرداخت هزینه در دست نخواهد بود و اگرچه قیمت رسمی S63 E پرفورمنس در آمریکا اعلام نشده اما احتمالاً کمترین قیمت آن حدود ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Oxygen

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (99 ديدگاه)

    حالا فکرشو کن اون سدان ۱۰۰۰ اسب بخاری پست قبل چطوری اتوبان رو به آتش میکشه !

    موافقم 19
    مخالفم 0
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چه رخی و موتوری به به

    موافقم 16
    مخالفم 1
  3. cyrus-az

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    یه مقاله ای یکی از دوستان ترجمه کرده بودند با موضوع افت مرسدس بنز، به نظرم یه مقداری اغراق زیادی شده. شاید از روی عکس و ویدیو نشه قضاوت کرد وقتی از نزدیک میبینیم و لمس میکنیم و سواری رو آزمایش میکنید دنیاتون عوض میشه. واقعا تفاوت بسیار زیاده. قطعا آلمانی ها بهترین مهندسی رو دارن.

    موافقم 33
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۱۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1989 ديدگاه)

      داداش اون مقاله داخلی نبود که این ماشین موجود نباشه
      اون کسی که نوشته نشسته داخلش نسلای مختلف نمیاد رو هوا بنویسه
      بعدم نگفت افت افت کرده،همان نسل قبلشم از نزدیک ببینی سوار بشی لمس کنی دنیات عوض میشه بحثش نسل به نسل بوده نه نسبت به بقیه خودرو ها و نگفت افت کرد گفت همیشه طراحی های فوق العاده پر ابهتی داشت و اختلافش با بقیه زیاد بود و الان اون اختلاف نیست و اون ابهت نداره
      راستم میگه چون اصلا اون کابین قبلش تمام طراحی دکمه فیزیکی کل داشبورد چرم دوزی بود الان اصلا خبری از چرم نیست و داخلش طراحیش عین کشتی بود
      این طراحی سبک تسلاس و خیلی هم مقرون به صرفه تر از دکمه فیزیکی چرم دوزی علت این سبک و اینکه همه نسلای بنز بی ام و عین همه طراحیشان از سری ای و اس و سی همشان کپ همه فقط طولشان فرق داره هزینه طراحی و تولید به شدت میاره پایین
      تو هیچ برند دیگه ای نمیبینی طراحی ها عین هم باشه هر چند الان کم کم دارن رو میارن مثلا نیسان شاسیش با سدانش کابین کاملا متفاوتی داشت ایکس تریل با نیسان زد … ولی الان همه اش شبیه همه شده کپی نشده ولی شبیه شده خیلی تو تولید بالا سودش خیلی بیشتر هم کپی کردن هم کابینای مدل تسلایی

      موافقم 2
      مخالفم 8
  4. ‌ ‌

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3408 ديدگاه)

    عشقم

    موافقم 13
    مخالفم 0
  5. ARIAN

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اندازه تریلی گشتاور داره لاکردار😐

    موافقم 14
    مخالفم 3
  6. رها

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    جانم چه صدایی چه شتاب یهویی

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. Siyavash

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (677 ديدگاه)

    تا نسل قبل همین مدل بنز رو میدیم خیلی حال میکردم..ولی الان دیگه اون حس رو بهش ندارم بنز و بی ام و تویه این نسل از نظر طراحی خراب کردن مخصوصا طراحی داخلی چون خیلی خیلی مثل تسلا شدن و کلا شدن نمایشگر..من عاشق اون کیلومتر هایه آنالوگ و دکمه هایه فیزیکی بودم..الان همشون لمسی هستن و اون حس خاص رو به آدم منتقل نمیکنه..البته نظر من اینه شاید دیگران برعکس من باشه نظرشون که محترم هست نظرشون….

    موافقم 8
    مخالفم 21
  8. Ahmad

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    دوستان فن بنز کسی میدونه که تفاوت سیستم تعلیق بنز اس کلاس جدید با نسل قبلش چه تفاوت هایی داره چونکه تو همین پدال یه پست بود که نوشته بود سواری اس کلاس جدید خوب نیست یعنی نسبت به نسل قبل پسرفت داشته؟

    موافقم 1
    مخالفم 3
  9. آلمانی باز

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (141 ديدگاه)

    آخه این چه کاریه رو ماشین محدود کننده میزارن! ماشینی که ۱۴۰۰ نیوتون گشتاور داره و راحت میتونه ۳۳۰ تا رو رد کنه… بر میدارن روش محدود کننده میزارن رو ۲۹۸ تا قفل میشه🙁ظلمه به خدا

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. علی یوسفی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (250 ديدگاه)

      کاربر عزیز آلمانی باز چند سال قبل در آزمایشی در مجله ماشین نویسنده اشاره کرده بود خودروهایی که محدود کننده سرعت دارن به این دلیله که طراحی و شکل آیرودینامیکی اونا برای سرعت های بالا انجام نشده و ممکنه خودرو در سرعت بسیار بالا به پرواز کنترل نشده در بیاد و بحث ایمنی و تعادل هم دچار مشکل بشه یه نکته دیگه هم بنظرم اینه که خودروهای اینچنینی بیشتر برای طی مسافت های طولانی با سرعت های یکنواخت ساخته میشن و جنبه دوام مهمه بنابراین مثلا حرکت مداوم از ۲۵۰ کیلومتر به ۳۰۰ تا و دوباره ترمزگیری و افزایش سرعت میتونه استهلاک پیشرانه رو افزایش بده.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. آلمانی باز

        ۱۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (141 ديدگاه)

        فرمایش شما درست ولی احساس نمی‌کنید پتانسیل این ماشین یکم فراتر از ۲۹۰ تا هست؟ منظورم اینه که ماشین هایی مثل بنتلی فلامینگو اسپور و 750li تو این کلاس حضور دارن که تاپ اسپیدشون ۳۳۰ تا هست…۲۹۰ تا تو کلاس سدان کامپکت مثل m3 خوبه ولی تو کلاس فول سایز یکم میزنه تو ذوق…

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. علی یوسفی

          ۱۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (250 ديدگاه)

          کاربر عزیز آلمانی باز منم به شخصه با شما همنظرم ولی خب شاید شرکت سازنده ملاحظاتی داره و بر اساس اون تصمیم گرفته و از این نظر نگاه شرکتها متفاوته ولی خب منم مثل شما معتقدم این خودرو بیشتر هم میتونه سرعت داشته باشه.

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. amir

          ۱۰ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2378 ديدگاه)

          بنتلی فلامینگو اسپور؟؟؟؟؟
          بنتلی فلایینگ اسپور سکته کرد

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. امین

      ۱۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (592 ديدگاه)

      دلایل زیادی داره که دوستمون گفت. آیرودینامیک و استهلاک
      کاربری این ماشین کروز هست نه شتاب و سرعت بالا به شکل یک سوپر اسپرت
      درضمن در واقع مهم نیست که سرعت محدود شود یا نه
      بجز آلمان در تمام دنیا اتوبانها سرعت مجاز از ۱۳۰ ( فقط در بعضی کشورها) کمتر هست و میانگین مجاز ۱۰۰ هست
      در عمل نمیشه از قابلیت ها استفاده کرد. حالا هرچقدر میخواد باشه
      در آلمان نیز عدم محدودیت در همه جا نیست و ترافیک و شرایط بازسازی ها اتوبان ، تعداد لاین ها اجازه استفاده از قابلیت نهایی ماشین را نمی‌دهد.
      پس اینکه محدود کنند یا نکنند امکان دسترسی به حداکثر ها محیا نمیکنه. و فرقی نمیکنه ماشینت چی باشه و چقدر راننده ماهری باشی.
      یا قانون اجازه نمیده یا شرایط

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. amir

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2378 ديدگاه)

    منم از اینا موقام🥲🥲

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Navid A J

    ۱۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    ماشین باید اینجور راحت باشه. انگار قالیچه پرنده س. فقط حیف، ستاره مرسدس رو کاپوتش نیست. این ستاره نباشه روبروت، واقعا یه چیزیش کمه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  12. پاسارگاد

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونوقت ایران خودرو سایپا هم ماشین میسازن .دوره ماشین های درون سوز دیگه به سر اومده اونموقع ایرانخودرو بهترین موتورش TUF هست و سایپا هم دیگه نیازی به گفتن نیست ..صنعت ما شده دزدی موتورهای که میسازن تکنولوژیش مال دهه ۴۰ هست اونم قطعاتش از چین میاد.و بعد از همه چی این ماشین میدزدن و انقدر قطعات بی کیفیت میندازن که آدم نمیدونه از چی بگه …در عوض صنعت دزدی ما درست کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا