پورشهمرسدس بنز

مقایسه مرسدس S63 AMG E جدید با پورشه پانامرا توربو S هیبریدی

نسل جدید مرسدس S63 AMG E-Performance که با قوای محرکهٔ هیبریدی معرفی شده است، باید با معیار کنونی سدان‌های لوکس هیبریدی یعنی پورشه پانامرا توربو S E-hybrid رقابت کند. هرچند این ماشین چند سال از مرسدس قدیمی‌تر است اما همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این سدان‌ها هردو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی V8 مجهز هستند که قدرت‌های ماورایی را از طریق سیستم‌های پیشرفته به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد؛ بنابراین، روی کاغذ دو ماشین کاملاً باهم یکسان به نظر می‌رسد اما در ادامه خواهیم دید که این سدان‌های آلمانی خودروهای بسیار متفاوتی هستند.

طراحی بیرونی

نسخهٔ S63 به طراحی نسل جدید S کلاس که برخی آن را دوست داشتند و برخی از آن انتقاد می‌کردند را با جلوپنجرهٔ پانامریکانا بجای نمونهٔ معمولی، سپرهای AMG، اسپویلر و چهار سر اگزوز، نمای تهاجمی‌تری بخشیده است. از سوی دیگر، هرچند نسل اول پانامرا به دلیل طراحی خاصی که داشت موردانتقاد قرار گرفت اما نسل دوم آن به سدانی بسیار زیباتر و جذاب‌تر تبدیل شده است. البته توربو S هیبریدی در مقایسه با S63 هنوز هم کسل‌کننده به نظر می‌رسد ولی ظاهر ساده‌تر آن می‌تواند برای کسانی که خیلی به دنبال خودنمایی نیستند مناسب‌تر باشد.

پرفورمنس

مرسدس S63 جدید از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب بهره می‌برد که مجموع خروجی آن ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور است. به لطف این نیروی عظیم، سدان بزرگ AMG ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. زیر کاپوت پانامرا هم یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی قرار گرفته است که مجموع خروجی ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور آن در مقایسه با مرسدس نمی‌تواند خیلی هیجان‌انگیز باشد اما جالب اینکه به ادعای پورشه، این ماشین از رقیب سریع‌تر بوده و ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

این تفاوت در پرفورمنس به‌احتمال‌زیاد به خاطر اختلاف وزن دو خودرو است زیرا درحالی‌که پورشه ۲۴۴۵ کیلوگرم وزن دارد، مرسدس با وزن ۲۵۹۵ کیلوگرم، ۱۵۰ کیلوگرم از رقیب سنگین‌تر است. هردو خودرو به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز هستند که امکان پیمایش تمام الکتریکی را فراهم می‌کند. طبق معیارهای WLTP، برد تمام الکتریکی مرسدس حدود ۳۳ کیلومتر است اما این عدد طبق برآورد EPA آمریکا احتمالاً به برد ۲۰ کیلومتری پانامرا نزدیک‌تر خواهد بود. حداکثر سرعت هردو خودرو نیز در حالت الکتریکی روی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

داخل

S کلاس معمولی یکی از بهترین کابین‌ها را در این کلاس دارد و S63 عناصر طراحی AMG را به آن افزوده است. این یعنی خریداران از ویژگی‌هایی مثل تودوزی اختصاصی AMG با چرم ناپا، نشان برجستهٔ AMG روی پشت‌سری‌ها، غربیلک فرمان دو پرهٔ اسپرت AMG و به‌روزرسانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با منوهای خاص سیستم هیبریدی AMG بهره‌مند می‌شوند. در مقابل، هرچند کابین پورشه به‌خودی‌خود فوق‌العاده است اما در مقایسه با S کلاس اصلاً به چشم نمی‌آید. کیفیت متریال تقریباً با رقیب یکسان است اما صندلی‌های عقب پانامرا حتی در نسخهٔ کشیدهٔ Executive هم احساس تنگی دارد. همچنین متأسفانه پورشه همچنان برای بسیاری از تجهیزاتی که در مرسدس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند هزینهٔ اضافی دریافت می‌کند؛ بنابراین، به‌طورکلی مرسدس در بخش کابین، راحتی و تکنولوژی‌های داخلی خودروی برتر است.

قیمت و جمع‌بندی

قیمت مرسدس S63 E جدید هنوز اعلام نشده است اما ازآنجایی‌که نسل قبلی حدود ۱۵۲ هزار دلار قیمت داشت، انتظار می‌رود در نسل جدید شاهد ارقامی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار دلار باشیم. با این قیمت، سدان پرچم‌دار مرسدس کاملاً به قلمروی پانامرا توربو S هیبریدی وارد خواهد شد که قیمت آن هم‌اکنون از ۲۰۶,۸۰۰ دلار آغاز می‌شود. به‌طورکلی، S63 سطح بالاتری از راحتی و تجمل را ارائه می‌کند و کابین بسیار بهتری دارد. قوای محرکهٔ جدید این ماشین هم یک شاهکار است و S کلاس را به شکارچی خودروهای اسپرت تبدیل می‌کند؛ بنابراین، هرچند انتخاب از بین این دو ماشین کاملاً سلیقه‌ای است ولی در بخش سدان‌های بزرگ اسپرت به نظر می‌رسد فعلاً برتری از آن مرسدس باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    مرسدس S63 AMG E : لایک
    پانامرا توربو S : دیسلایک

    موافقم 285
    مخالفم 219
    1. مازیار

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3301 ديدگاه)

      بهرحال سطح فنی مهندسی پورشه بالاتره اگه قرار نباشه بر اساس علاقه شخصی نظر بدیم

      موافقم 100
      مخالفم 106
      1. R@min

        ۲۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2061 ديدگاه)

        اتفاقا سطح فنی مرسدس از لحاظ تنوع موتور و پرفورمنس از تمام آلمانی ها بالاتره. البته پورشه و بقیه هم بی نظیرن ولی واقعا رئیس مرسدس هست.

        به جرات میشه گفت اگر مرسدس بخواد کلاسی رو فتح کنه به راحتی انجام میده.

        موافقم 118
        مخالفم 63
        1. مازیار

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          خوب همیشه معیار من در این مورد موتوراسپرت بوده حالا ممکنه خیلی هم کامل نباشه
          بنظرم سطح فنی بالاتر میتونه تو متر ها و ثانیه های موتوراسپرت تاثیر خودشو نشون بده وگرنه به لحاظ تنوع موتور و کلاس البته جایگاه بنز مشخصه

          موافقم 28
          مخالفم 5
        2. ❤BMW❤

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          از دیس هات معلومه خیلی بنز خوبه

          موافقم 10
          مخالفم 43
        3. ماکسیمیلیان

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          مهندسی پورشه را میتوان در تجهیزات دفاعی و نظامی آلمان نازی نگریست.

          موافقم 26
          مخالفم 9
        4. فرشاد

          ۴ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (932 ديدگاه)

          تنوع موتوراش زیاده ولی قدرت و هماهنگی با گیربکسی که پورشه میده رو هیچوقت نداده.
          هیچ ماشینی از بنز حریف هم کلاسش با پورشه نیس
          تو اس یو وی هیچ ماشینی از بنز حریف کاین جی تی توربو نمیشه
          تو سدان ها هیچی از بنز حریف پانامرا نمیشه
          تو سوپرکار هم حریف نهصد یازده نمیشه
          درمورد فتح کردنم بگم که خیلیم اینجوری نیس برای لمانز تلاش کرد ولی دید جواب نداد کشید کنار

          موافقم 8
          مخالفم 12
        5. آراد

          ۱۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          در آلمان پورشه جزو ماشین های لوکس و مدل بالا محسوب میشه برای آلمانی‌ها ولی مرسدس بنز یه چیز دیگست.من،پدرم…اگر مرسدس بنز رو مقابل لامبورگینی قرار بدن ما بنز رو انتخاب میکنیم.

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. R@min

        ۲۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2061 ديدگاه)

        اگر موتور اسپرت هم در نظر بگیریم تمرکز پورشه رو مسابقات لمانز بوده و باز هم مرسدس تاریخچه متنوع تری داره.

        فکر نمی کنم معیاری بزرگ تر از فرمول 1 وجود داشته باشه. در کل هر دو عالی هستن ولی اطلاعات، آمار و تاریخ مرسدس رو قوی تر نشون میده. بحث طولانی میشه ولی خب باید همه نکات رو در نظر گرفت با اینکه فن بی ام و هستم تو آلمانی ها 😄😄

        موافقم 30
        مخالفم 6
        1. مازیار

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          چه جالب رامین😄
          وقتی کامنتم رو ارسال کردم بعدش خواستم اینو هم ادیت کنم
          پورشه اگه از فرمول یک دوری نمی کرد امروز در مورد اینکه افتخارات کدوم برند تو موتوراسپرت بیشتره هیچ بحثی وجود نداشت
          اما تایم تموم شد و ادیت نشد😅

          بهرحال همونطور که گفتی رقابت و جایگاه ها خیلی نزدیکه و جای بحث زیاده
          و به لحاظ تاریخی هم البته مرسدس قبل جنگ کلی پیشینه تو موتوراسپرت داشت زمانی که پورشه وجود نداشت

          موافقم 14
          مخالفم 3
    2. hamidreza

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      انتخاب نمیکنم
      چون اگه بخوام انتخاب بکنم هردوشونو برمیدارم😂
      پورشه در هر کلاسی که ماشین تولید میکنه حس و حال اسپرت داره ولی مرسدس تو این کلاس بیشتر روی راحتی و تجمل و لوکس بودن کار میکنه … نه که پورشه لوکس نیستا ! نه ، ولی مرسدس تو سری s بیشتر دقتش روی تجمل و لوکس بودنه

      موافقم 49
      مخالفم 3
      1. viper2

        ۲۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        ولی داخل بنز اون رنگ های قرمز و نارنجی خیلی جوون پسنده

        موافقم 27
        مخالفم 4
    3. viper2

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      فقط بنز فقط (البته تو المانیا)

      موافقم 27
      مخالفم 16
      1. MILADZM

        ۲۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        دقیقا
        برا منم تنها خودروساز اروپایی قابل احترام مرسدسه .
        واقعا اکثر محصولاتش رو عاشقانه دوس دارم .

        موافقم 22
        مخالفم 16
        1. Radmehr

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (541 ديدگاه)

          تورو خدا به بقیه هم احترام بذار پورشه، فراری لامبورگینی همه ورشکسته میشن

          موافقم 17
          مخالفم 8
        2. MILADZM

          ۲۷ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (345 ديدگاه)

          رادمهر
          نظر هیچ کدوم از ما خارج از همین محدوده سایت اهمیتی نداره
          ((((ولی فقط همینو بگم که همین الان قیمت لاستیک ماشین که زیر پامه اندازه یک سال حقوقته ))))
          پس اگه یه چیزی میگم از رو اصول و قواعده

          موافقم 3
          مخالفم 47
        3. Radmehr

          ۲۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (541 ديدگاه)

          والا تو که فن جاروبرقی هستی کلا صنعت خودرو رو یچیز بی هنرو بی احساس مث خودت میبینی
          واقعا ثروت شعور نمیاره. کم میاری به مالت پناه میبری
          از تعداد لایکاتم که معلومه چقدر بر اساس قائده حرف میزنی

          موافقم 13
          مخالفم 1
        4. Radmehr

          ۲۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (541 ديدگاه)

          من یه وام بگیرم میتونم سوناتای تورو بگریم
          بعدم از تعداد لایکایی که میگیری هم معلومه چقد با حرفات موافقن
          اگ حرفای تو درست بود الان تاپ گیر به 296 GTB و لافراری 10 از 10 نمیداد

          موافقم 6
          مخالفم 2
    4. ممد ژانگولر

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      من با اینکه عاشق مرسدس بنز عستم ولی پورشه ی چیز دیگست و خاصتره

      موافقم 23
      مخالفم 14
  2. Hadi

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    هر دو محشرن تکنولوژی و امکانات زیادی دارن 👌🏼
    انتخاب یکی از این دو تا برام سخته قدرت و عظمت مرسدس بیشتره ولی پانامرا بیشتر شخصیت یه خودروی اسپرت رو داره سبک تره و شتاب بیشتر داره…
    پانامرا انتخابمه 👌🏼

    موافقم 47
    مخالفم 10
  3. زیزیگولو

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    بهترین شدن هیچ کجای دنیا کار آسونی نیستش چون تو هر قلمرویی و هر جایی از این کره خاکی هر شخصو کمپانیو سازمانی واسه اینکه بهترین باشه باید مراحل و موانع مختلفی رو تجربه کنه و پشت سر بزاره و مخصوصاً تو صنعت خودروسازی واسه تبدیل شدن به بهترین ماشین و بهترین کمپانی باید حتماً یه برنامه ریزی و یه عملکرد عالیو کاملو بی‌ نقص تو تمامی مراحل تولید وجود داشته باشه

    موافقم 24
    مخالفم 1
  4. بهنام

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (905 ديدگاه)

    انتخابم پانامرا. طراحی نسل جدید اس کلاس ناامید کننده است. چراغ جلو با خطوط بی هدف و چراغ عقبی که به سایر خطوط ربطی نداره گرچه پر از تکنولوژی است .

    موافقم 29
    مخالفم 21
    1. ❤BMW❤

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      حق تا سال دیگه

      موافقم 5
      مخالفم 13
  5. حسین

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    سلااام
    دیشب
    داشتم پست بررسی
    هوندا سیویک تایپ آر
    رو میخوندم
    بحث شیرین آقا ایمان و فونیکس
    کل کامنتا رو تسخیر کرده بود :))
    کاری به بحثتون ندارم اصلا
    ولی آقا ایمان خیلی رو تکنولوژی
    مرسدس و آئودی و فولکس تاکید داشت
    برای هیچکس هم سطح مهندسی و پیچیدگی
    فنی آلمانی ها پوشیده نیست
    ولی شما اصل مطلب رو ادا نکردین این
    وسط گفتید سیویک رو تو این سگمنت انتخاب
    میکنید اما نگفتید دلیلش ارائه تقریبا
    همان کیفیت سواری و اون ارگونومی بی نظیر
    و مهم ترین بخش ماجرا
    این همه کشش و پتانسیل در کنار
    سادگی فنی و کلی
    در نتیجه لذت سواری بالا
    همراه با
    استهلاک پایین
    و رانندگی بی دغدغه
    و اون حس راحتی ارزشمند
    واقعا با داشتن این ماشین
    همه ی اینا رو حس میکنی 👌
    وقتی از داشتن ماشینت
    لذت کامل رو ببری..
    همین دیگه
    از بحث حرفه ای تون هم لذت بردیم 👍
    😂

    موافقم 11
    مخالفم 3
  6. BMW

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (663 ديدگاه)

    بهتر بود با ۶۳ amg gt چهار در هیبریدی مقایسه میشد(اسم دقیقشو نمیدونم) اس ۶۳ الان تنها رقیبش از لحاظ کلاس بندی و قدرت بنتلی فلایینگ اسپور است که به نظر من بنتلی سر تره با اینکه میدونم امکانات بنز بیشتره مخصوصا سیستم های کمک رانندش که تو این کلاس خیلی مهمه اما طراحی و تجمل بنتلی……یه چیز دیگس

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. Alan.r

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      جناب BMW
      اینی که گفتید پانامرا با GT 63 E performance مقایسه بشه رو قبول دارم و به نظر من برتری کاملا با GT63 هستش
      ولی S63 رقیب فلایینگ اسپور نیست رقیب اون MAYBACH S680 هستش که به نظر من انتخاب بین اون دوتا بسیار سخته و امری سلیقه‌ایه اگه دنبال بالاترین سطح راحتی و رفاه و تکنولوژی باشی بدون شک مایباخ بهترین انتخابه ولی اگه دنبال اشرافی بودن و استفاده از مواد گرانقیمت باشی فلایینگ اسپور انتخاب بهتریه

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. BMW

        ۲۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (663 ديدگاه)

        به نظر من مایباخ باید با گوست و فانتوم مقایسه بشه بخاطر طول زیادش و کلا رو رفاه تمرکز داره نه رو شتاب و رفاه باهم اما فلایینگ اسپور و اس ۶۳ کاملا رقیب هم محسوب میشن قیمتشونم نزدیک به هم هستش

        موافقم 2
        مخالفم 2
  7. AMD

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    برتری با مرسدس بنزه

    موافقم 17
    مخالفم 23
  8. Hadi

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    با اینکه میدونم راحتی و کاربردی بودن بنز بیشتره ولی نمای اسپرت بیرونی پورشه خیلی جذابه یجورایی دل میگه پورشه عقل میگه بنز
    از لحاظ لذت رانندگی هم پورشه بهتره
    ولی برای راحتی تو مسافرت و نرم بودن صندلی ها بنز خیلی عالی تره

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. امیررضا

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سنگ محک این سگمنت S کلاسه و جای هیچ بحثی نیست

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. ❤BMW❤

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بی‌ام‌و سری ۷ از پشت داره به بنز میگه : دیگه دورانت تموم شده

      موافقم 8
      مخالفم 25
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۲۷ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        اونم میگه بشین تا تموم شه

        موافقم 16
        مخالفم 3
      2. S

        ۲۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        ای بابا تو چی میگی این وسط؟؟؟ وقتی دو غول خودرو سازی با هم مقایسه میشن یه عطیقه نمیاد بپره وسط هر وقت ماشین مورد علاقت تونست با اینا رقابت کنه بعد بیا شعر و ور بگو تو اصن چی حالیته از ماشین اصن چند سالته که همش بی ام و بی ام و میکنی؟؟؟ وقتی چیزی بارت نیست نظر من نمیدونم این مرسدس با جماعت شما چیکار کرده که انقدر عقده ای شدین وقتی نمیتونین با مرسدس رقابت کنین انقدر عقده ای بازی در نیارین تاریخ جویای همه چیز هست کسی حرف تو رو اصلا پشمشم حساب نمیکنه خواهشا دیگه نظر نده لطفا ببند😑😑😑😑😑😑

        موافقم 9
        مخالفم 1
  10. ماکسیمیلیان

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    احساس میکنم مرسدس بنز AMG S63E با قیمت کمتر، امکانات بیشتر و پرفورمنس برابری را ارائه می‌دهد. کماکان به دلایل کیفی و ظاهری، پورشه پانامرا توربو S هیبریدی را ارجح‌تر می‌دانم؛ اما همچنان چشم انتظار نظرات بزرگان، در باب مقایسه‌ی این دو خودرو خواهم ماند.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  11. TESLA

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    با هم تو یه کلاس نیستن ، s63 یه سدان لوکس فول سایز هست که به لطف چاشنی amg قدرتمند و سریع شده ولی پانامرا یه سدان فستبک پرفورمنس هست که از لحاظ قیمتی بالاتر از s کلاس هست ، تنها رقیب s63 جدید ب ام و i7 m60 یا 760li هست که مرسدس از هر دوشون هم قدرتمند تره و هم چابک تر

    موافقم 17
    مخالفم 4
  12. امیررضا

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    “البته توربو S هیبریدی در مقایسه با S63 هنوز هم کسل‌کننده به نظر می‌رسد”
    اونی که این تیکه رو نوشته زنده می‌خوام. یعنی چی کسل‌کننده؟؟ اونم در مقایسه با S63جدید؟ از قضا S63 اصلا هم زیبا یا جذاب نیست، جلوپنجره پانامریکانا اصلا بهش نمیاد و آرم بنز هم توازن رو تو نمای جلوی خودرو کاملا بهم زده.

    موافقم 10
    مخالفم 16
  13. Alan.r

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    مرسدس بنز ظاهر بهتری داره (هر چند که ظاهر امری سلیقه‌ای هستش) در مورد کابین برتری کاملا با مرسدسه از نظر تکنولوژی و امکانات رفاهی و ایمنی هم برتری بی چون و چرا با مرسدس هستش از نظر پرفورمنس هم تقریبا برابر و یکسان هستن(هر چند در این سگمنت زیاد مهم نیست)
    در کل انتخابم ای کلاسه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  14. Dian

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (689 ديدگاه)

    طراحی بیرونی : پورشه
    طراحی کابین: مرسدس بنز

    موافقم 4
    مخالفم 9
  15. phonix

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    وقتی پورشه حضور داشته باشه بقیه اصلا به چشمم نمیان

    موافقم 11
    مخالفم 15
  16. ماکان

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . ببخشید می خواستم بگویم اگر که بی ام و هم نسخه آلپینا B7 را باز هم تولید می کرد ، احتمالاً اون خودرو را هم که رقیب بنز S63 حساب میشد را به صورت پلاگین هیبریدی تولید می کردند .

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. نویدی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (392 ديدگاه)

    سری7 رو به جفتشون ترجیح میدم.

    موافقم 6
    مخالفم 13
  18. مثی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پورشه بیشتر روی اسپرت تمرکز داره و بنز روی راحتی و رفاه. من هم بنز اس کلاس روندم هم پورشه پانامرا، البته اسب بخاراشون مثل اینا زیاد نبود. در کل برای داخل شهر حس سواری بنز خیلی بهتر و راحت تره ولی برا کورس گذاشتن و سرعت گیری پورشه باحال تره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  19. Sobhan

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    من پانامرا رو بر میدارم حس اسپورت و قیافه ای اسپورت تری داره 🙌

  20. GMA

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (850 ديدگاه)

    با حدود 200 هزار دلار، میشه بنتلی فلائینگ اسپار پایه خرید،و قطعا اون را به هر دو اینها ترجیح میدم با اختلاف از هر دو لوکس تر و اشرافی تره،پرفورمنسش هم به قدر کفایت مناسب هست.

    موافقم 5
    مخالفم 6
  21. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    هردو عالی هستند و خاص

    موافقم 5
    مخالفم 1
  22. Sisili

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دیدین این وسیله های فضایی برا من و هم نوع و هم نسل های من و بعد من از رویا هم فراتر هستش داشتن این نوع ماشین های فوق زیبا و مدرن چه برسه بخواهیم سوار این عروسک ها بشیم ..فقط حسرت پشت حسرت

  23. Siyavash

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (814 ديدگاه)

    جفتشونم عالی هستن..واقعا انتخاب سختیه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا