مرسدس بنز

نمایش عمکلرد فناوری خودران مرسدس بنز در جاده و پیست

نمایش عمکلرد فناوری خودران مرسدس بنز در جاده و پیست

مرسدس بنز از سال ۲۰۱۵ توجه ویژه به فناوری خودران نشان داد. این برند، مدل‌هایی از کلاس S را همراه با کروزکنترل هوشمند و سیستم رانندگی خودکار بین خطوط تولید کرد. مرسدس بنز، هم‌اکنون به سطح ۳ از فناوری خودران دست یافته است و برنامه دارد تا پیش از رقبا، رانندگی کاملا بدون راننده را به صورت قانونی، ارائه دهد.

ظاهرا، قرار است در سال‌های آینده، جدیدترین نسخه از فناوری‌های ایمنی و رانندگی خودکار مرسدس بنز، روی AMG GT سدان وجود داشته باشد. مهندسان دپارتمان AMG تلاش می‌کنند تا علاوه‌بر بهبود عملکرد فناوری خودران در جاده و خیابان، توانایی‌های رانندگی هوشمند را برای پیست و مانورهای سریع ارتقا دهند.

Mercedes-AMG GT 63 مرسدس آ ام جی

در ویدئوی تازه منتشر شده توسط کانال رسمی مرسدس AMG، یک دستگاه GT63 S چهاردر مجهز به جدیدترین فناوری‌های رانندگی هوشمند وجود دارد. این مدل در جاده، مانورهای معمول با سرعت عادی را به خوبی انجام می‌دهد. سپس در سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت برای تست ترمز اضطراری، با واکنش به آدمک خردسال که از نقطه‌ی کور ظاهر می‌شود، عالی و سریع‌تر از راننده‌ی انسانی عمل می‌کند.

جالب‌ترین بخش ویدئو، آزمون رانندگی خوکار با سرعت بالا در پیست است. این آزمایش با حضور دو سرنشین انجام می‌شود؛ درحالی‌که نهایت سرعت خودرو به دلایل ایمنی، محدودیت ۱۷۰ کیلومتر برساعت دارد. کارشناسان معتقدند، عملکرد خودروی تحقیقاتی AMG در پیست، باورنکردنی و بهتر از یک راننده‌ی آماتور است.

از نظر تئوری، رانندگی خودران در پیست، اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه هیجان و حس رقابت برای راننده را کمرنگ می‌کند؛ اما از سویی دیگر، چنانچه فناوری خودران بتواند در پیست‌های متنوع عملکرد سریع و بدون اشتباه داشته باشد، مانورهای ناگهانی در شرایط جاده یا خیابان را با ایمنی بالا انجام خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    👑💎The best or nothing💎👑

    موافقم 38
    مخالفم 9
    1. کافر مقدس

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      تو نمایش همه کمپانی ها خوبن ولی عملکرد این فناوری باید بعد از استفاده عموم مصرف کننده ها مشخص بشه وعلا هوآوی هم گفتن وای چه خوبه . موقع نمایش کمپانی ها همه گفتن وای چه خفن

      از تسلا تا مرسدس و هوآوی سیستم خودرانی دارن ولی در فناوری شون فرسنگ ها تفاوت هست

      ولی خوب افکار عمومی هنوز به راننده خودکار اعتقاد خاصی نداره

      فردا روزی اپل هم میاد شک نکنید

      موافقم 15
      مخالفم 20
      1. نمردیم از بدبختی

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (301 ديدگاه)

        https://youtu.be/bUhFfunT2ds مثلا این ویدیو بعد استفاده عموم از اتو پایلت که البته خطا هایی داشته اما خیلی کمتر

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. نمردیم از بدبختی

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (301 ديدگاه)
  2. Behnam1012

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    همین بس که مرسدس مسئولیت حقوقی تصادفات درایو پایلوت را بر عهده می‌گیره

    موافقم 38
    مخالفم 5
  3. AMIR / ARMI

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه فرقی بین سیستم خودران بقیه و تسلا هستش در نوع تکنولوژی اکثرا افراد کی روزنه کمی اخبار میخونن میدونن ولی در زیر این مطلب به نظم خوبه که بهش اشاره بشه
    سیستم های خودران مثل همین سیستم بنز یا سیستم های فورد و جنرال موتورز در یک دسته قرار میگیرن
    و سیستم تسلا در یک دسته جداگانه
    سیسیتم های مبتنی بر رادار و لیلدار بر اساس پرتاب فرکانس به اطراف و دریافت دوباره اون هستش که محاسبات انجام میده بر اساس داده هایی که دریافت میکنه
    و براساس نقشه قبلی که در سخت افزار داخلی اون خودرو از قبل ذخیره شده اقدام به کنترل خودرو میکنه این نوع سیستم از کمترین هوش و قدرت تصمیم گیری برخوردار هستش تک تک کوچه ها جاده ها باید اسکن بشه توسط کمپانی و سیستم اون خودرو اضافه بشه تا اون خودرو بتونه توی اون خیابون و کوچه تردد بکنه هر تغیری هم در خیابون اعمال بشه باید از اول شرکت اسکن بکنه دوباره اون نقطه رو
    ولی در سیستم تسلا به اون مقدار دیتای اولیه نیاز نیست یه هوشی توسعه داده شده که بتونه مثل انسان فکر بکنه راه حل پیدا بکنه واکنش نشون بده احساس خطر بکنه و با دوربین های نصب شده بتونه قدرت بینایی داشته باشه

    موافقم 16
    مخالفم 28
    1. نمردیم از بدبختی

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      آنهایی که اخبارشان از تسلا فقط در پدال محدوده که نمیدانند

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. ارین صاحب جمعی

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1104 ديدگاه)

        پیشرفت مرسدس خیلی قشنگ داره فشار روت میاره

        موافقم 20
        مخالفم 4
    2. HamiD

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      کاملا درسته …
      البته فکر میکنم داده ها و فیدبک هایی که تسلا از خودرو های بسیار زیادی که داره و توی جاده ها تردد میکنن دریافت میکنه هم در بهبود مشکلات سیستم کمک میکنه …
      به هر حال هر سیستمی هر چقدر قوی باشه بازم ممکنه عیب داشته باشه و تسلا داره به خوبی رفعشون میکنه …
      حقیقتش تسلا در حال توسعه “هوش مصنوعی ” واقعی هست و فکر میکنم منظور شما هم همین بوده باشه …
      البته که خیلی جاها به اسم هوش مصنوعی میان خیلی چیزا رو میندازن به ملت (منظورم تسلا نیست به طور کلی در بازار هایی غیر خودرو منظورمه) اما هوش مصنوعی واقعی از اونی که فکرش رو بکنید سخت تره توسعه اش و واقعا دهن برنامه نویس ها صاف میشه … برنامه ای که از قبل نوشته شده با برنامه ای که میفهمه و یاد میگیره خیلی فرق داره …
      ی کلیپ دیده بودم چنتا آدمک که هوش مصنوعی داشتن تو یه محیط 3 بعدی بعد حدود 300 بار تلاش یاد گرفتن چطور از موانع به درستی بالا برن و چطور یه جا قایم بشن و در ضمن چطور مانع ها رو دور خودشون بچینن که یه سری دشمن که اونا هم هوش مصنوعی داشتن نتونن اونا رو ببینن و بهشون دسترسی داشته باشن …
      باز هم میگم احتمالا تردد خودرو های متعدد تسلا حکم همین 300 بار تلاش رو داره برای بهبود و یادگیری سیستم…
      در حقیقت آینده دست همچین سیستم هاییه که یکمم خطرناکن از لحاظ کنترل توسط بشر!!!

      موافقم 7
      مخالفم 14
  4. نمردیم از بدبختی

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    اینکه با اون کامپیوتر پشتش کار میکرد نه سیستم مرسدس 😐

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      عزیز برادر
      شاهکار فناوری خودران، ترکیب سنسورها و نرم افزار برای فرمان دادن به تجهیزات فنی هست
      هماهنگ کردن اینها با کامپیوتر انجام می‌شه
      شما توقع دارین اون کامپیوتر که پشت گذاشتن و باهاش تنظیمات رو تغییر می دن، ساخت مرسدس بنز باشه؟
      :)

      موافقم 29
      مخالفم 2
      1. M@M@DRZ911

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (366 ديدگاه)

        اخ اخ اقای اشتری چقدر خوب گفتین ، اخ اخ اخ …

        موافقم 7
        مخالفم 2
      2. نمردیم از بدبختی

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (301 ديدگاه)

        خب آقای اشتری مصرف کلی انرژی از دست دادن یک صندلی از دست دادن فضای صندوق
        و رد شدن ۲ لوله از وسط خب ارزش نداره

        موافقم 5
        مخالفم 5
  5. Jdm باز

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بنز همیشه عالی عمل کرده اینم یکی دیگه اش

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. محمد

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    آقای اشتری واقعا ویدئو جذابی بود کاشکی تحلیل خودتون هم روی ویدئو قرار می‌دادید

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      شما لطف دارین
      ویدئو به زبان آلمانی هست و اتفاقا من می خواستم دوبله کنم ولی در متن انگلیسی که از یوتیوب گرفتم، نکته خاصی نبود و توضیح کاملی راجع به جزئیات فنی گفته نشد. ویدئو حالت نمایشی و تبلیغاتی داره
      نظر شخصی من اینه که در نهایت، فناوری خودران به صورت یک پکیج درمیاد که تمام خودروسازان دنیا می تونن ازش استفاده کنن و برای
      خریدار قابل سفارش خواهد بود.
      برندهایی مثل تسلا و مرسدس و کادیلاک یا هر شرکت دیگه که بتونه قبل از دیگران به فناوری خودران سطح 4 و 5 برسه، طبیعتا برتری موقت نسبت به رقبا داره و علاوه بر ارزش تبلیغاتی برای خودش، می تونه محصولات بیشتری بفروشه
      وقتی فناوری خودران روی تسلا مدل S ارائه شد، تبلیغ خیلی خوبی برای شرکت سازنده بود و خریدار زیادی هم جذب کرد

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        تشکر از توضیحات تکمیلی تون 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ارین صاحب جمعی

          ۷ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          یکسری آدما حرف از تعصب میزنن ولی خودشون از همه بدترن جناب نمردیم از ناخوشی چرا انقدر پیشرفت بقیه برات مثل زهرمار میمونه و تسلا را کردی یک نماد تسلا اصلن خودروساز نیست نمیدونم چرا پیشرفت مرسدس انقدر تورو اذیت میکنه ؟

          موافقم 7
          مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا