مرسدس بنز از سال ۲۰۱۵ توجه ویژه به فناوری خودران نشان داد. این برند، مدلهایی از کلاس S را همراه با کروزکنترل هوشمند و سیستم رانندگی خودکار بین خطوط تولید کرد. مرسدس بنز، هماکنون به سطح ۳ از فناوری خودران دست یافته است و برنامه دارد تا پیش از رقبا، رانندگی کاملا بدون راننده را به صورت قانونی، ارائه دهد.
ظاهرا، قرار است در سالهای آینده، جدیدترین نسخه از فناوریهای ایمنی و رانندگی خودکار مرسدس بنز، روی AMG GT سدان وجود داشته باشد. مهندسان دپارتمان AMG تلاش میکنند تا علاوهبر بهبود عملکرد فناوری خودران در جاده و خیابان، تواناییهای رانندگی هوشمند را برای پیست و مانورهای سریع ارتقا دهند.
در ویدئوی تازه منتشر شده توسط کانال رسمی مرسدس AMG، یک دستگاه GT63 S چهاردر مجهز به جدیدترین فناوریهای رانندگی هوشمند وجود دارد. این مدل در جاده، مانورهای معمول با سرعت عادی را به خوبی انجام میدهد. سپس در سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت برای تست ترمز اضطراری، با واکنش به آدمک خردسال که از نقطهی کور ظاهر میشود، عالی و سریعتر از رانندهی انسانی عمل میکند.
جالبترین بخش ویدئو، آزمون رانندگی خوکار با سرعت بالا در پیست است. این آزمایش با حضور دو سرنشین انجام میشود؛ درحالیکه نهایت سرعت خودرو به دلایل ایمنی، محدودیت ۱۷۰ کیلومتر برساعت دارد. کارشناسان معتقدند، عملکرد خودروی تحقیقاتی AMG در پیست، باورنکردنی و بهتر از یک رانندهی آماتور است.
از نظر تئوری، رانندگی خودران در پیست، اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه هیجان و حس رقابت برای راننده را کمرنگ میکند؛ اما از سویی دیگر، چنانچه فناوری خودران بتواند در پیستهای متنوع عملکرد سریع و بدون اشتباه داشته باشد، مانورهای ناگهانی در شرایط جاده یا خیابان را با ایمنی بالا انجام خواهد داد.
GMA
۶ فروردین ۱۴۰۱👑💎The best or nothing💎👑
کافر مقدس
۶ فروردین ۱۴۰۱تو نمایش همه کمپانی ها خوبن ولی عملکرد این فناوری باید بعد از استفاده عموم مصرف کننده ها مشخص بشه وعلا هوآوی هم گفتن وای چه خوبه . موقع نمایش کمپانی ها همه گفتن وای چه خفن
از تسلا تا مرسدس و هوآوی سیستم خودرانی دارن ولی در فناوری شون فرسنگ ها تفاوت هست
ولی خوب افکار عمومی هنوز به راننده خودکار اعتقاد خاصی نداره
فردا روزی اپل هم میاد شک نکنید
نمردیم از بدبختی
۶ فروردین ۱۴۰۱https://youtu.be/bUhFfunT2ds مثلا این ویدیو بعد استفاده عموم از اتو پایلت که البته خطا هایی داشته اما خیلی کمتر
نمردیم از بدبختی
۶ فروردین ۱۴۰۱https://youtu.be/pHM6xY2Ys4U
Behnam1012
۶ فروردین ۱۴۰۱همین بس که مرسدس مسئولیت حقوقی تصادفات درایو پایلوت را بر عهده میگیره
AMIR / ARMI
۶ فروردین ۱۴۰۱یه فرقی بین سیستم خودران بقیه و تسلا هستش در نوع تکنولوژی اکثرا افراد کی روزنه کمی اخبار میخونن میدونن ولی در زیر این مطلب به نظم خوبه که بهش اشاره بشه
سیستم های خودران مثل همین سیستم بنز یا سیستم های فورد و جنرال موتورز در یک دسته قرار میگیرن
و سیستم تسلا در یک دسته جداگانه
سیسیتم های مبتنی بر رادار و لیلدار بر اساس پرتاب فرکانس به اطراف و دریافت دوباره اون هستش که محاسبات انجام میده بر اساس داده هایی که دریافت میکنه
و براساس نقشه قبلی که در سخت افزار داخلی اون خودرو از قبل ذخیره شده اقدام به کنترل خودرو میکنه این نوع سیستم از کمترین هوش و قدرت تصمیم گیری برخوردار هستش تک تک کوچه ها جاده ها باید اسکن بشه توسط کمپانی و سیستم اون خودرو اضافه بشه تا اون خودرو بتونه توی اون خیابون و کوچه تردد بکنه هر تغیری هم در خیابون اعمال بشه باید از اول شرکت اسکن بکنه دوباره اون نقطه رو
ولی در سیستم تسلا به اون مقدار دیتای اولیه نیاز نیست یه هوشی توسعه داده شده که بتونه مثل انسان فکر بکنه راه حل پیدا بکنه واکنش نشون بده احساس خطر بکنه و با دوربین های نصب شده بتونه قدرت بینایی داشته باشه
نمردیم از بدبختی
۶ فروردین ۱۴۰۱آنهایی که اخبارشان از تسلا فقط در پدال محدوده که نمیدانند
ارین صاحب جمعی
۷ فروردین ۱۴۰۱پیشرفت مرسدس خیلی قشنگ داره فشار روت میاره
HamiD
۶ فروردین ۱۴۰۱کاملا درسته …
البته فکر میکنم داده ها و فیدبک هایی که تسلا از خودرو های بسیار زیادی که داره و توی جاده ها تردد میکنن دریافت میکنه هم در بهبود مشکلات سیستم کمک میکنه …
به هر حال هر سیستمی هر چقدر قوی باشه بازم ممکنه عیب داشته باشه و تسلا داره به خوبی رفعشون میکنه …
حقیقتش تسلا در حال توسعه “هوش مصنوعی ” واقعی هست و فکر میکنم منظور شما هم همین بوده باشه …
البته که خیلی جاها به اسم هوش مصنوعی میان خیلی چیزا رو میندازن به ملت (منظورم تسلا نیست به طور کلی در بازار هایی غیر خودرو منظورمه) اما هوش مصنوعی واقعی از اونی که فکرش رو بکنید سخت تره توسعه اش و واقعا دهن برنامه نویس ها صاف میشه … برنامه ای که از قبل نوشته شده با برنامه ای که میفهمه و یاد میگیره خیلی فرق داره …
ی کلیپ دیده بودم چنتا آدمک که هوش مصنوعی داشتن تو یه محیط 3 بعدی بعد حدود 300 بار تلاش یاد گرفتن چطور از موانع به درستی بالا برن و چطور یه جا قایم بشن و در ضمن چطور مانع ها رو دور خودشون بچینن که یه سری دشمن که اونا هم هوش مصنوعی داشتن نتونن اونا رو ببینن و بهشون دسترسی داشته باشن …
باز هم میگم احتمالا تردد خودرو های متعدد تسلا حکم همین 300 بار تلاش رو داره برای بهبود و یادگیری سیستم…
در حقیقت آینده دست همچین سیستم هاییه که یکمم خطرناکن از لحاظ کنترل توسط بشر!!!
نمردیم از بدبختی
۶ فروردین ۱۴۰۱اینکه با اون کامپیوتر پشتش کار میکرد نه سیستم مرسدس 😐
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۱عزیز برادر
شاهکار فناوری خودران، ترکیب سنسورها و نرم افزار برای فرمان دادن به تجهیزات فنی هست
هماهنگ کردن اینها با کامپیوتر انجام میشه
شما توقع دارین اون کامپیوتر که پشت گذاشتن و باهاش تنظیمات رو تغییر می دن، ساخت مرسدس بنز باشه؟
:)
M@M@DRZ911
۶ فروردین ۱۴۰۱اخ اخ اقای اشتری چقدر خوب گفتین ، اخ اخ اخ …
نمردیم از بدبختی
۷ فروردین ۱۴۰۱خب آقای اشتری مصرف کلی انرژی از دست دادن یک صندلی از دست دادن فضای صندوق
و رد شدن ۲ لوله از وسط خب ارزش نداره
Jdm باز
۶ فروردین ۱۴۰۱بنز همیشه عالی عمل کرده اینم یکی دیگه اش
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۱آقای اشتری واقعا ویدئو جذابی بود کاشکی تحلیل خودتون هم روی ویدئو قرار میدادید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۱شما لطف دارین
ویدئو به زبان آلمانی هست و اتفاقا من می خواستم دوبله کنم ولی در متن انگلیسی که از یوتیوب گرفتم، نکته خاصی نبود و توضیح کاملی راجع به جزئیات فنی گفته نشد. ویدئو حالت نمایشی و تبلیغاتی داره
نظر شخصی من اینه که در نهایت، فناوری خودران به صورت یک پکیج درمیاد که تمام خودروسازان دنیا می تونن ازش استفاده کنن و برای
خریدار قابل سفارش خواهد بود.
برندهایی مثل تسلا و مرسدس و کادیلاک یا هر شرکت دیگه که بتونه قبل از دیگران به فناوری خودران سطح 4 و 5 برسه، طبیعتا برتری موقت نسبت به رقبا داره و علاوه بر ارزش تبلیغاتی برای خودش، می تونه محصولات بیشتری بفروشه
وقتی فناوری خودران روی تسلا مدل S ارائه شد، تبلیغ خیلی خوبی برای شرکت سازنده بود و خریدار زیادی هم جذب کرد
محمد
۷ فروردین ۱۴۰۱تشکر از توضیحات تکمیلی تون 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
ارین صاحب جمعی
۷ فروردین ۱۴۰۱یکسری آدما حرف از تعصب میزنن ولی خودشون از همه بدترن جناب نمردیم از ناخوشی چرا انقدر پیشرفت بقیه برات مثل زهرمار میمونه و تسلا را کردی یک نماد تسلا اصلن خودروساز نیست نمیدونم چرا پیشرفت مرسدس انقدر تورو اذیت میکنه ؟