مرسدس بنز SL در طول عمر حدود هفتادسالهٔ خود تنها هفت بار نسل عوض کرده است و حالا جدیدترین نسل این رودستر نمادین آلمانی با تغییراتی کلی و بنیادین رسماً معرفی شده است. یکی از مهمترین تغییرات این نسل، تغییر نام آن به مرسدس-آامگ است که این یعنی حالا باید این خودرو را AMG SL صدا بزنیم. این ماشین کاملاً جدید بوده و بهطور کامل از ابتدا روی پلتفرم تازهای شکل گرفته که از آلومینیوم، فولاد، منیزیوم و کامپوزیت ساخته شده و در نسل بعدی AMG GT هم بکار خواهد رفت.
نسل جدید SL با ۴,۷۰۵ میلیمتر طول، ۷۴ میلیمتر کشیدهتر از نسل قبلی شده و فاصلهٔ محوری آنهم با ۱۱۵ میلیمتر افزایش به ۲,۷۰۰ میلیمتر رسیده است. این خودرو ۱۵۴ میلیمتر از مدلی که جایگزین آن میشود یعنی AMG GT رودستر هم طول بیشتری دارد. در ظاهر نیز همهٔ مدلهای SL جدید با جلوپنجرهٔ پانامریکانای خاص AMG ارائه میشوند تا مشخص شود که آن رودستر افسانهای حالا عضوی از خانوادهٔ AMG است.
AMG SL فعلاً فقط در دو مدل ارائه میشود که هردو از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی M177 آشنای AMG استفاده میکنند. این موتور در مدل پایه که SL55 نام دارد، ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در مدل دوم بنام SL63، به لطف بوست بیشتر توربوها، بهبود جریان هوا و تغییراتی در نرمافزار، خروجی آن به ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا میکند.
SL حتی در نسخهٔ پایه هم خودروی سریعی است و ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد اما در SL63 این زمان به تنها ۳.۶ ثانیه کاهش پیدا میکند. حداکثر سرعت دو مدل نیز به ترتیب ۲۹۵ و ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در هردو مدل، انتقال نیرو توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک AMG صورت میگیرد که بجای مبدل گشتاور، کلاچ تر دارد که باعث میشود خودرو سریعتر دور گرفته و به فشردن پدال گاز تهاجمیتر واکنش نشان دهد. همچنین برای اولین بار، SL به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز شده و هردو مدل بهصورت استاندارد از آن بهره میبرند.
اما خانوادهٔ نسل جدید SL جدید صرفاً به این دو مدل محدود نمیشود و بهمرور مدلهای دیگری مثل یک شش سیلندر هیبریدی خفیف و یک پلاگینهیبریدی پرچمدار هم برای آن ارائه خواهد شد. انتظار میرود نسخهٔ پلاگینهیبریدی SL همان قوای محرکهٔ ۸۳۱ اسب بخاری AMG GT63 E که چند ماه پیش در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد را قرض بگیرد. هردو مدل SL55 و SL63 بهصورت استاندارد از سیستم تعلیق مدرن پنج اتصالی در جلو، ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب بهره میبرند اما SL63 برتری خود را با برخورداری از سیستم تعلیق بادی و کنترل بادیرول فعال نشان میدهد زیرا SL55 از فنرهای فولادی معمولی استفاده میکند.
یکی دیگر از تغییرات مهم نسل جدید SL، جایگزینی سقف فلزی جمع شوندهٔ قبلی با نمونهٔ پارچهای سهلایه است. کنار گذاشتن سقف فلزی مرکز ثقل خودرو را پایینتر آورده، ۲۱ کیلوگرم از وزن کم کرده و در هنگام جمع بودن نیز فضای کمتری را در صندوق بار اشغال میکند. این سقف جدید همچنین تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۱۵ ثانیه بسته میشود که ۵ ثانیه نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. هردو مدل هشت سیلندر SL بهصورت استاندارد به سیستم ایراسکارف مرسدس که هوای گرم را از درون پشتسریها به بیرون پمپ میکند نیز مجهز هستند.
برای اولین بار پس از چندین نسل، به کابین SL جدید دو صندلی عقب کوچک اضافه شده که برای نشستن افرادی با قد حداکثر ۱۵۰ سانتیمتر مناسب هستند. SL55 بهصورت استاندارد روی رینگهای ۱۹ اینچی قرار میگیرد اما برای SL63 نمونههای بزرگتر ۲۰ و ۲۱ اینچی در نظر گرفته شده است که بهخوبی دهانهٔ گلگیرهای برجستهٔ خودرو را پر میکنند.
نسل جدید SL در ظاهر بیشتر به AMG GT رودستر که جایگزین آن شده شبیه است تا نسل قبلی خود هرچند که چراغهای جلوی مثلثی شکل نمایی عصبانیتر به آن بخشیدهاند. در عقب خودرو نیز میتوان شباهتهایی با AMG GT4 مشاهده کرد. در اینجا بهصورت استاندارد یک اسپویلر پنج حالته با تنظیم خودکار وجود دارد تا انتهای خودرو را به زمین بچسباند. کسانی که در جلو هم به همین میزان داونفورس نیاز دارند میتوانند پکیج آئرودینامیک را سفارش دهند که بالههایی را به سپر جلو و یک اسپویلر فیبر کربنی با تنظیم الکترونیکی را به زیر دماغه اضافه میکند. این اسپویلر در سرعتهای بالا ۴۰ میلیمتر گسترش پیدا میکند و در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت از نیروی رو به بالای اکسل جلو ۵۰ میکاهد.
در داخل SL جدید، مرسدس از هایپراسکرین سدان الکتریکی EQS استفاده نکرده طراحی سنتیتر را برگزیده است؛ بنابراین، در اینجا یک تبلت بزرگ به سبک S کلاس روی کنسول مرکزی جای گرفته که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه میکند و با صفحه آمپر دیجیتالی سهبعدی و هدآپد دیسپلی همراه است. در این ماشین سیستمهای ایمنی و کمکرانندهای که از یک مرسدس گرانقیمت انتظار میرود هم وجود دارند. مرسدس هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضهٔ AMG SL منتشر نکرده است.
کافر مقدس
۷ آبان ۱۴۰۰تفاوت اسب بخاری sl55 با sl63 چقدر زیاد شد . البته که هزینه بیشتری برای مشتری داره
ولی اصولا مدلهای پایه با اسب کمتر استهلاک به شدت کمتری دارن
صفحه کیلومترهای این سری هم دارن کم کم تغییر چهره میدن
یک صفحه تاچ بزرگ در کنسول مرکزی به نظرم با ذات ماشین های رودستر- اسپرت جور در نمیاد . مکانیکی حس دیگری داره دیگه همه چی تقریبا تاچ شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۷ آبان ۱۴۰۰البته باید اشاره کنم که این ماشین یه ماشین gt و لوکسه مثل کانتیننتال
porsche 919 hybrid evo
۷ آبان ۱۴۰۰درسته👌
این ماشین چون یه GT لوکس حساب میشه الان رقباش به این ترتیبن👇
BMW 8 series convertible🇩🇪
audi R8 spyder🇩🇪
bentley continental gt🏴
posche 911 cabrio🇩🇪
porsche 919 hybrid evo
۷ آبان ۱۴۰۰البته بازم هستن اینا رقبای جدی محسوب میشن
ممد ژانگولر
۷ آبان ۱۴۰۰سلطان بی چون و چرای این سگمنت sl هم رونمایی شد 👏👏👏
بیشترین فروش تو خود آلمان و آمریکا خواهد بود
تمام سولاخ گردن کلفتای کوهای آلپ میان سراغش
زیبا که بود زیباتر هم شد
عشق ب ام و
۷ آبان ۱۴۰۰پدال
لطفا خبر درگ sf90 stradele و مدل s plaid رو که درگ تایمز برگزار کرده ؛ پوشش بدین .
ممنون
یوسف
۷ آبان ۱۴۰۰از جنبه مهندسی ناب و زیبایی پیکره حرف نداره ولی همون طور که تو متن اشاره شده بیشتر شبیه AMG GT رودستره تا یک مدل متمایز، ایکاش بیشتر روی تمایز طراحیش کار می شد ولی باز هم چیزی از محشر بودنش کم نمیکنه. کابین هم خیلی عالیه.
محمد امین
۷ آبان ۱۴۰۰واقعه زیبا هست ، حس 300sl رو یه جورایی منتقل میکنه ، واقعا طراحی اش خیلی هدف دار و خوب هست
طراحی داخلی عالی هست مخصوصا با این رنگ…
هر کس که نخره ضرر کرده
Reza Waffen SS
۷ آبان ۱۴۰۰آخ قلبم
Farzad
۷ آبان ۱۴۰۰SL یکی از افسانه ای ترین نام ها در تاریخ مرسدس بنز هست که متاسفانه طراحان مرسدس تو این دو نسل جدید اصالتشو با خاک یکسان کردن .
نسل های قبلشو که میبینم واقعا جای افسوس داره ، مخصوصا SL R230 که از 2001 تا 2012 تولید شد و از نظر طراحی یه مرسدس بنز تمام عیار بود .
کسی که عاشق خودروهای کلاسیک هست نمیتونه با این صفحه نمایشگرهای بزرگ بیرون از داشبورد که جدیدا باب شده و من بهشون میگم تسلایی و طراحی های خشک و بی روح رایانه ای ارتباط برقرار کنه .
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰چرا انقدر جلو تغییر و بروز شدن مقاومت نشون میدید؟؟ بابا این نمایشگرهای بزرگ تو تسلا روح نداره خود ماشینم روح نداره
حالا همین تو sl به نظرم کاملا با روح sl سازگار شده چ من عاشقش شدم
بزرگ و عمیق ببینید و فکر کنید دنیا راهشو میره شما جا نمونید
ممد ژانگولر
۷ آبان ۱۴۰۰داداش پارسا من خودم از هوادارهای اولیه تسلا بودم ولی هر چی گذشت متوجه شدم تسلا اصلا روح در وجودش نیست حالا هی پاسش بدیم به مانیتورش یا چیزای دیگش
ضمنا بقیه هم بیکار نشستن
وقتی تسلا الان ثبت نام میکنه ۳ سال دیگه ماشینو تحویل میده و هنوز که هنوزه داره میگه سیستم خودرانش انشالله کامل خواهد شد
کم کم متوجه میشیم پولمونو دور ریختیم و خیانت کردیم به علایق درون خودمون
قبول کن تسلا و ایلان ماسک این کاراش درست نیست و بیشتر زرنگیه
🙌😎
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰ممد جان حرف حقو تمام و کمال گفتی . . . .کارت درسته داداش . . .
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰شما کنار نیا همیشه هم مخالف بمون
hssn
۷ آبان ۱۴۰۰دقیقا همینطوره فرزاد جان
یک سری فن متعصب متاسفانه اما بازم میان تعریف و تمجید میکنن و… به هر حال
از اولین نسل SL تا همین نسل قبل هم که انتقاداتی بهش وارد بود ، هرکدوم روح و شخصیت جدایی داشتن
کاملا ارزشمند و عضلانی تر و زیباتر بودن توی طراحی بیرونی اما امروز صبح که اینو دیدم هیجان زده نشدم واقعا
به قول یکی از دوستان AMG GT سدان رو رودسترشو داریم میبینیم انگار ، جذبه و روح نسلای قبلی خودشو نداره
طراحی داخلیشو هم تا حدودی دوست داشتم مخصوصا اسکرین پشت فرمون و طراحی قاب دورش همینطور دریچه های کولرش
جدید و زیباست بنظرم اما فقط نمایشگر وسط داشبورد بود که واسم اصلا چنگی به دل نمیزد وگرنه بقیه اجزاش خوب سرجاشون قرار گرفتن
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰تو هم همیشه مخالف بمون انتظار داشته باش خاندان سلطنتی انگلیس قرن ۱۷ و ۱۶ برات کابین طراحی کنه
بابا قرن ۲۱
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۷ آبان ۱۴۰۰با کابین موافقم ولی موضوع اینه که واقعا نبایدم از بنز انتظار داشت در صورتتی که همه لوکس سازا روی کابین های مدرن با حداقل دکمه های فیزیکی تمرکز کردن بیاد مثل قبل کابین طراحی کنه ، اما منم کابین نسل قبلیو بعد از فیس لیفت بیشتر دوست ولی طراحی بیرونیش واقعا قشنگه از نظر من
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰در جواب به Farzad عزیز : شما خیلی پخته نظر می دی . . . آفرین . . . نمی دونم با بودن این جماعت آسان گیر همه چی دوست در سایت ، چگونه تا این جا کمال گرایی و اصالت رو در نظر هات حفظ کردی ؟ بودنت اینجا شاید باعث بشه بعضی ها سلیقه پیدا کنن . . . امیدوارم . . . به هر روی آفرین . . .
Philipp
۷ آبان ۱۴۰۰سلام بر CLS کابریولت
porsche 919 hybrid evo
۷ آبان ۱۴۰۰درسته شبیهه به cls
ولی با این فرم خشن چراغ ها و اون کابین فوق العاده دوست داشتنی عالی شده
به نظرم سقف فلزی یکی از جذابیت هاش بودولی با این سقف پارچه ای هم خیلی جذاب شده
نکته پرفورمنسشه که خیلی عالیه
نسخه پایه شتاب ۳.۹ که قطعا قطعا در واقعیت یچیزی تو مایه های ۳.۶ و ۳.۷ میزنه و مدل ۶۳ هم قطعا با این عدد ۳.۳ و ۳.۲ رو به راحتی لمس میکنه
تاپ اسپید هم که عالیه ۲۹۵ و ۳۱۵ خیلی خوبه
مدل sl73 هم که قراره در آینده بیاد قطعا با قدرت زیادش یه gt لوکس و پر سرعت میشه که عالیه
شاید مثل قبل اصالت نداشته باشه ولی جوری هست که به دل بشینه و در جایگاه خودش یاد آور sl باشه
Milo
۷ آبان ۱۴۰۰ای کاش نیمچه گلگیری که تو نسل اول به کار بوردن هم اینجا استفاده میکردن به نظرم خوبتر میشد…
یا مثلا صفحه نمایشگر وسط به صورت مخفی طراحی میشد
اما در کل طراحی تو دل بورو و نرمی داره👍
RezaRs
۷ آبان ۱۴۰۰خیییلی محشره طراحیشو خیلی دوست دارم اما طراحیش با توجه به بازخوردایی که از بافی دوستام داشتم دیروز همه پسند انگار نیست اما من پسندیدم امیدوارم مشتری های واقعی هم بپسندن هم ایشالا بچه های همین جمع صمیمی هم مشتریش بشن
F22RAPTOR
۷ آبان ۱۴۰۰واسه اینه که طراحی بنز مثه قبلنا همه پسند نیست و (طراحی چراغهای آ کلاس گونه ش که حالا خیلی تکامل پیدا کرده و اون خامیو نداره که وافعا عالیه)
یکم خاص پسند تر شده در کل من که خیلی خوشم اومد
Philipp
۷ آبان ۱۴۰۰SL یه خاصیتی که داشت این بود که چشمای همه رو به سمت خودش می کشید حتی وقتی که لامبو و فراری کنارش بودن علاوه بر اون همیشه خدا از زمان خودش جلوتر بود
اما این کنار یه GT4 door هم نمی تونه جلب توجه بکنه از زمان خودشم که به هیچ وجه جلو نیست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۷ آبان ۱۴۰۰ببخشید ولی به نظر من اتفاقا بنز sl تو دو یا سه نسل آتی اصلا جذب کنندگی گذشتشو نداشت یعنی شما نسل قبلرو کنار لامبورگینی میدین جذبش میشدین ؟ بنز اومد dna یکی از جذب کننده ترین ماشیناش ( خانواده gt ) رو با dna بنز sl ترکیب کرد که واقعا از نظر من از نزدیک مجذوب کننده حساب میشه حتی اگر از روی عکس اینطوری نباشه ، یجورایی الان طراحیش به عنوان یه رودستر پرچمدار قشنگتر شده
Philipp
۸ آبان ۱۴۰۰منم همینو میگم این نسل و نسل قبل این خاصیت رو از دست دادن
فیس لیفت R230 انقدر جذاب بود که می تونست کنار گالاردو به راحتی جلب توجه کنه
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰من اینو میدونم که ۵ سال دیگه این چی میشه فقط پنج سال وای وای اون موقع که همه می گن اصالت
RezaRs
۷ آبان ۱۴۰۰خدایی هیچوقت sl چشمو از لامبو نکنده خداییییش
Philipp
۸ آبان ۱۴۰۰300SL نمی تونه چشمو از میورا بکنه؟
SL65 BS نمی تونه چشمو از گالاردو بکنه؟
به راحتی می تونن
Zakaria
۷ آبان ۱۴۰۰قبلا تو طراحی محافظه کارانه جلو میرفتن تا طیف وسیعی از سلیقه ها رو پوشش بدن، برای همین خیلی میشنیدیم که بنز پیرمردیه. اما الان با توجه به رشد میلیاردر های جوان میشه تغییر سبک و بازار هدف مرسدس رو به وضوح دید. البته این برداشت من هستش و شاید مرسدس هدف دیگه ای از این کار داشته باشه. من خودم هرچند سبک سابق مرسدس رو بیشتر دوست دارم اما این نسل sl واقعا امیدوارم کرد و بینهایت دوستش دارم.
Philipp
۸ آبان ۱۴۰۰برای جذب جوان ها فقط تغییر سبک طراحی کافی نیست
میلیاردرها به بیشترین چیزی که اهمیت میدن اینه که ماشینشون بتونه به راحتی نشون بده که خاصه برای همین انقدر به سمت ادونتادور شیرون و رولزرویس میرن
در صورتی که از اون ها بهتر هم هست ولی چون مثلا بنتلی فلاینگ اسپار کمی شبیه بنتلی کانتینتال ارزون تره خیلی سمتش نمیرن همین مورد برای میباخ S580 هم هست چون به نسخه شکیل تر E-class شبیهه
پس این SL هم نمی تونه خریدارا رو از مکلارن های رودستر یا نسخه های رودستر استون مارتین جذب کنه چون بسیار شبیه CLS و CLA هستش که خب جذاب نیستن
Karl Benz
۷ آبان ۱۴۰۰ماشینی که از بهشت اومده زمین ….
Clean Energy
۷ آبان ۱۴۰۰وای خداااا از وقتی دیدمش فقط سوت میکشم و نچ نچ میکنم🤤🤤🤤 یعنی به شخصه بدجور عاشقش شدم
آقا رخ خشنشو نگااااااااا ،داخلشو نگااا ،صفحه نمایش گنده و باکلاس، خارجش هم که راحت میتونم بگم بهترین بنز تاریخ
یه دونه مدل فول قرمز رنگشو داشته باشی از زندگی چی میخوای؟
این لعنتی حتی تا ۱۰ سال دیگه هم طرحش از مد نمی افته دقیقا عین هرچی اس کلاسه که تو هر مدلی شو بخری لوکس بودن از سر و وضعش میباره…
خدایا مگر فقط خودت به این بندگان بدبختت کمک کنی که نمیرند و یه چیزی مثل این ماشینا سوار شن…
Dna
۷ آبان ۱۴۰۰بلاخره یه ماشین زیبا از بنز بعد از نسل جدید s، C، و e
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰آره به بابا تو توبی می گی از زمونه عقبه!!
من میگم تو از زمونه عقبی
اون موقع که با ۸۰۰ اسب تمام برگات رو ریزوند
بهت سلام می دم
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰ولی c کلاس خدایی خوشگله
مسعود
۷ آبان ۱۴۰۰هیچوقت از هیچ یک از مدل های sl خوشم نیومده این یکی هم روش
البته خب طرفدارای خودشو داره
Karl Benz
۷ آبان ۱۴۰۰الان بعضی ها میگن نسلهای قبل بهتره
ولی تو این دوره که همه رو به افولن از این لحاظ دیگه باید به این طراحی ها عادت کنیم وگرنه دنیا برامون زهرمار میشه .
AMANTE
۷ آبان ۱۴۰۰مرسدس خاص و متمایز بودن رو به یه ور اش گرفته و همه رو به یک چشم با تغییرات کم میبینه.
ماشین هایی مثل این SL یا S کلاس هیچ لازمه ای ندارن که از یک زبان طراحی واحد پیروی کنن.
میتونن زبان طراحی خودشون رو داشته باشن.
زمانی که مدل SLS اومد هیچ مرسدسی مثل اون نبود. دوست داشتم حداقل SL جدید هم مثل SLS بود و یک زبان طراحی متفاوت و جذاب داشت.
Philipp
۷ آبان ۱۴۰۰مشکلش اینه که هیچکدوم از مولفه هاش مال خودش نیست!
چراغ جلوش از A کلاسه!!!!
چراغ عقبشم از CLS!!!!
جلو پنجرش از GT4 door
حتی SL R231 که اونقدری افتضاح بود که مجبور شدن سری GT رو جاش بیارن هم حداقل چراغ عقباش یونیک بود
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰داداش گلم خوب اون اسمش روشه SLS
همون موقع هم SL شبیه C کلاس بود جلوشدو نسل قبل
خواهش می کنم کمی منطقی نظر بدین خوب اون موقع هم شبیه بوده الان هم
Mahdi911turbos
۷ آبان ۱۴۰۰همه چیزش عالیه و فوق العاده زیباست اما از فلسفه اصلیش یه کم دور شده اس ال باید یک گرندتور لوکس باشه ولی الان بیشتر یه ماشین اسپورته
پارسا
۷ آبان ۱۴۰۰کسی میگه اس ال گرند توره
اس ال یه ماشینه اسپورته تاریخچش مثل 3000sl
فريد
۷ آبان ۱۴۰۰تا حالا بوگاتی و غیره هم این حسی که به این ماشین دارم رو بهم ندادن ولی واقعا ناراحتم که نمیتونم اینو داشته باشم. یه جوری شدم دیدمش 😭 عشق در نگاه اول فکر کنم 😂
AMG GT R
۷ آبان ۱۴۰۰خاطرش رو میخوام
Erfan
۷ آبان ۱۴۰۰وقتی میبینیش یه حس عجیبی بهت میده که نمیشه توصیفش کرد، SL فراتر از نام یک ماشین ساده است.
این ماشین از اونایی که حتی اگه پرفورمنسش هم بد باشه (که نیست و خیلی هم عالیه) بازم ارزشمنده😅
Nima
۷ آبان ۱۴۰۰خیلى عالى شده.
ولى من واقعا اس کلاس کانورتیبل رو بیشتر میپسندم.
اون هم لوکستزه و هم کند نیس.
فضاى صندلى عقب و تجمل بیشترى هم داره.
net
۷ آبان ۱۴۰۰اگر چراغ جلو مثل برلیانس نبود و باریک مسطح بود قشنگتر میشد.اگر صندوق عقب مسطح بود و رو به پایین شیب نداشت قشنگتر میشد ماشینهای پورشه هم مثل همین بنز صندوق عقبش رو به پایین شیب داره که جالب نیست.به جای ۴ اگزوز مربعی اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.اگر دوخت صندلی به جای قرمز رنگ مشکی بود و به جای نورپردازی قرمز رنگ ابی داشت قشنگتر میشد.اگر رینگ خاکستری تیره داشت و سقف فلزی خودکار جمع شونده داشت به جای سقف پارچه ای قشنگتر میشد
net
۷ آبان ۱۴۰۰ماشین روباز دو صندلی قشنگره و ماشین روباز ۴ صندلی حس خیلی خوبی نداره.این بنز کنسول زیبایی نداره و دوخت قرمز کنسول و داشبورد تو ذوق میزنه.در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان بی ام و سری ۸ روباز هست
ارش
۷ آبان ۱۴۰۰فوق العاده ست .شاهکاره دیروز وقتی شبکه های اجتماعی عکسها و مشخصاتش رو گذاشتن حسابی ترکاند فروش فوق العاده ای خواهد داشت حسابی موفق میشه.
امیرحسین
۷ آبان ۱۴۰۰چ نانا شد
ژوووووووووووون
ارش
۷ آبان ۱۴۰۰آخ آخ علاوه بر طراحی شاهکارش قدرت ۸۳۱ اسبی هم خواهد داشت 😍
کافر مقدس
۷ آبان ۱۴۰۰نمای جلو و عقب در واقع همان GT4 هست . اصولا sl چهره خاص خودش رو داشت
الان تمایز ش با جی تی فور به شدت سخت شده
Philipp
۷ آبان ۱۴۰۰سخت نیست اون سقف داره این سقف نداره
GT
۷ آبان ۱۴۰۰اگه دقیقا از چراغ ها و سپر AMG GT4 استفاده میکرد من بیشتر دوستش داشتم، قابل قبول شده از نظر طراحی ولی شتباش توی نسخه SL63 خیلی کُند هست، در بقیه موارد هم که عالیه واقعا
Yasin
۷ آبان ۱۴۰۰عالی
فقط حیف سقفش فلزی نیست
بهنام
۷ آبان ۱۴۰۰به قدری زیباست که بتونه افتضاح طراحی نسل قبلی رو بشوره ببره .جالبه نسل قبلی حتی ماسین آنچنان جالب درخور نام مرسدس هم نبود.ولی این مدل جدید اومده تا دوباره خودی نشون بده . فوقالعاده زیباست
Arman
۷ آبان ۱۴۰۰اصلا بی نظیره،کابین عالی طراحی بیرون عالی فنی عالی
ARMAN
۷ آبان ۱۴۰۰خوبه 8 سیلندرو حذف نکرده
" Swedish Arrogant Tiger "
۷ آبان ۱۴۰۰حیف شد، انتظار داشتم مرسدس حداقل SL با اون پیشینه رو با این طراحی های نپخته خراب کنه.
نمیگم زیبا نیست، اما طراحیش به اندازه پدرانش اصیل و سنگین نیست.
نمیدونم چطوری بگم، درواقع آدم رو به وجد نمیاره.