بی ام ومرسدس بنزنیسان

درگ جذاب مرسدس AMG SL63 با نیسان GT-R و بی ام و M4 کامپتیشن

آیا قوی‌ترین نسخهٔ مرسدس AMG SL با ۵۸۵ اسب بخار قدرت حریف ب‌ام‌و M4 با ۵۱۰ اسب بخار و نیسان GT-R با ۵۷۰ اسب بخار قدرت می‌شود؟

SL مخفف اسپرت سبک است و زمانی که 300SL گالوینگ سریع‌ترین خودروی جهان بود، واقعاً شایستگی این نام را داشت اما در طول سال‌ها SL به گرند توررهای سنگین‌تر و لوکس‌تر تبدیل شد. در جدیدترین نسل این خودرو اما مرسدس تصمیم گرفته شخصیت اسپرتی که قبلاً در SL وجود داشت را دوباره بازگرداند و به همین دلیل، رودستر افسانه‌ای خود را به AMG سپرده است. این نسل که با کد R232 شناخته می‌شود، حالا AMG SL نام گرفته و در سه مدل به بازار عرضه می‌شود.

دراین‌بین، قوی‌ترین مدل SL63 است که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس با نام M178 استفاده می‌کند. این همان پیشرانه‌ای است که با نام M177 در AMG GT هم استفاده می‌شد با این تفاوت که در آنجا از سیستم روغن‌کاری کارتل خشک استفاده می‌کرد اما در M178 سیستم روغن‌کاری معمولی است. این پیشرانه در SL جدید ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین SL برای اولین بار به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده که نیرو را از گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌گیرد.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد این اقدامات هم نتوانسته SL را به خودروی اسپرت چابکی که قبلاً بود تبدیل کند زیرا در درگ جدید سم کارلیجن SL63 نه حریف نیسان GT-R سالخورده می‌شود نه ب‌ام‌و M4 ضعیف‌تر. GT-R زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو دارد که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. M4 حاضر در این درگ هم از نوع کامپتیشن xDrive است که یعنی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربوی آن به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

در درگ از حالت سکون، SL63 ظرف ۱۱.۳ ثانیه به خط پایان می‌رسد درحالی‌که نیسان این کار را در ۱۱.۲ ثانیه انجام می‌دهد. همچنین باید به یاد داشت که GT-R نسل R35 امسال شانزده‌ساله شده درحالی‌که مرسدس خودروی کاملاً بروزی است. این نشان می‌دهد که R35 در زمان معرفی در سال ۲۰۰۷ چقدر خوب بوده که پس از سال‌ها هنوز هم توان رقابت دارد. بااین‌حال، چشمگیرترین عملکرد را M4 از خود نشان می‌دهد زیرا با قیمتی به‌مراتب کمتر از دو رقیب دیگر، سریع‌تر از همه ظرف ۱۱ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

 

مرسدس AMG SL63

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن

نیسان GT-R

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۸۵ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۶۳۳ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۹۵۵ کیلوگرم ۱۸۰۵ کیلوگرم ۱۷۷۵ کیلوگرم
قیمت ۱۸۴,۰۵۰ دلار ۸۷,۲۹۴ دلار ۱۱۷,۹۳۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    درگ به این میگن 😍😍🔥 نه اینکه چهار تا آرمیچر بندازی وسط 😒😒

    موافقم 83
    مخالفم 4
    1. R/T

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      👏👏👏👏

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. Kian

      ۲۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      این سامورایی نامیرا هست،بعد این همه سال هنوز تو اوجه الحق که نام گودزیلا برازنده اس هست!ظاهر sl گیرا هست! M4 ملکه زیبایی و سرعت

      موافقم 18
      مخالفم 1
  2. مازیار

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    اگه هدف از ساختن اتومبیل‌های بی ام و رو صرفا بردن درگها بدونیم و نه چیز دیگه، باز هم اتومبیل ساز موفقی بحساب میاد!

    موافقم 56
    مخالفم 5
    1. Sepehrg

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      این چی بود گفتی مشتی

      موافقم 5
      مخالفم 24
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    همشون موقعی که برقی نشدن
    نهایت استفاده از موتور بنزینی
    بی ام و m4 خیلی زیباست هم صدای موتور هم ظاهر خفنه اما نیسان Gtr همون طور
    بنز sls جذابیت سری های گذشته داره

    موافقم 36
    مخالفم 2
    1. R/T

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      دقیقا هر سه خوبن

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. محمدهادی

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      M4 که مثل همیشه برای نام بی ام و گل کاشت
      حتی گودزیلا رو هم زد!
      ولی هیچی از زیبایی و جذابیت و قدرت Sl این نسل کم نمیکنه
      واقعا این رودستر بنز خوشکل و محشره
      گودزیلا هم که امروز نشون داد،درست عین سلف خودش برای سالها جذاب و قدرتمندخواهد ماند
      هرسه عشششقن
      انتخابم قطعا M4 تند و تیز

      موافقم 27
      مخالفم 3
  4. مجتبی .

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    صدای بی ام وهه تو کابین مرسدس بهتر شنیده میشد. هرسه ماشین فوق العاده هستن. برای نشستن پشت فرمون یک سری چهار خیالپردازی میکنم اما امیدوارم هرچه زودتر رویاهای همه هموطنای خوبم به واقعیت بپیونده.( پیش شرطش اینه که گاوها تو گاوداریها باشن).

    موافقم 52
    مخالفم 1
  5. پیام

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    انصافا ام ۴ اینجا ترکوند با قدرت و گشتاور کمتر از رقبا واقعا نسبت به قیمت عملکردش خیلی عالی بود.

    موافقم 30
    مخالفم 1
  6. 18:45

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (671 ديدگاه)

    ب ام و👑🤛🤜💯💯
    این نسل واقعا شاااهکارتر از همیشه شده.
    با اینکه وزنش خیلی سنگینه، ولی اصلا مشخص نیست و قطعا هر خودروی دیگه ای به غیر از بخشm بود قادر به انجام این کار نبود…

    موافقم 26
    مخالفم 4
  7. BMW

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    عشق به اینا میگم تموم نه به جهار تا جارو برقی

    موافقم 21
    مخالفم 3
  8. Amir 2*106

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    صدا موتور بیمر و نیسان داخل کابین بنز بیشتر بود تا موتور خود بنز🙋

    موافقم 25
  9. جومونگ

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    😍GTR🔥

    موافقم 26
    مخالفم 6
  10. Sepehr

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    به نظرم بنز با توجه ب قیمتش اصلا نتیجه خوبی رو نشون نداد، ولی gtr با اینکه ازز هردو ماشین دیگه قدیمی تر بود عالی عمل کرد.
    اما وقتی از پرفورمنس بگذریم اونجاس ک بنز همه رو کنار میزنه از سوکت داخل کالین، طراحی فوق‌العاده، صدای انجین ک با توجه ب قوانین اروپا بازم صدای عالی داشت، اصلا این ماشین ی چیز عجیبی بود

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. نقل محافل

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط و فقط و فقط نگاه کردن و حسرت خوردن و قلب دردش واسه ماهاست و استفادش واسه بیرون از مرزهای ایرانه…..😥😥
    ما ایرانیها فقط به اسپرت کردن محصولات تکراری و انحصاری دو مافیای خودرو سازی یعنی سایپا و ایران خودرو بسنده می کنیم و واسه خوشگل تر و قابل تحمل تر شدن خودروهای بی کیفیت داخلی از بزک و دوزک خودروهای برند استفاده می کنیم.
    آهای آقایان مسئول و نمایندگان به اصطلاح مردمی جوان ایرانی در دریایی از حسرت و آه و افسوس غرق شد پس کی به داد آرزوهای جوانان می رسید؟!
    آیا شماها با فرزندان خود هم چنین رفتارهایی می کنید؟!
    😡😡😡😡😡🔥🔥😡😡😡

    موافقم 16
  12. Siyavash

    ۲۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (814 ديدگاه)

    حیف که گودزیلا نسل جدید رو ارائه نکرد..با ۱۶ سال سن هنوز داره برایه جوان هایه گردن کلفت خط و نشون میکشه…امان از این پیرمرد دوست داشتنی……..

    موافقم 17
  13. Mahan

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین اسپرت و میخوای ماشین هارو رنده کنی باید بی ام و بخری اصلا یه حس هیجانه دیگه ایی میده به آدم وقتی پشت ماشیناش میشینی ولی مرسدس هیچ وقت انداره بی ام و وحشی و اسپرت نیس حتی آخرین نسخه و قویترین محصول اسپرت به اندازه بی ام و بهتر نیس اینو توو درگ ها قشنگ دیده میشه!

  14. بهرنگ

    ۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نظر همه محترم هست ولی لطفا یه نگاه یه سال ساخت ماشین ها بکنید قطعا اگر گودزیلا هم سال ساخت و تکنولوژی روز رو داشت بوگاتی شیرون هم به گردش نمیرسید بازم به این ژاپنی با غیرت که هنوز داره با ماشین های روز دنیا برابری میکنه
    من که میگم فقط خودروسازی ژاپن تو هر شرکتی چند تا گل سر سبد دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا