مرسدس بنز

تست گوزن مرسدس AMG SL63 جدید با نتیجه قابل‌قبول

شاید خریداران مرسدس AMG SL63 با قیمت بالای یک‌صد هزار دلار علاقه‌ای به دیدن عملکرد این خودرو در تست ایمنی گوزن نداشته باشند اما برخی مجلات مشتاق هستند عملکرد این خودروی روباز را مشاهده نمایند.

محصول لوکس و کانورتیبل مرسدس AMG در دو تست اسلالوم و گوزن شرکت کرده و مدل SL63 با دو حالت سواری کامفورت و اسپرت پلاس راهی تست‌ها شده است. SL63 در هر دو حالت عملکرد خوبی داشته اما نتیجه تست اسلالوم آن در حالت اسپرت پلاس بهتر نشان می‌دهد به گونه‌ای که پدال گاز سریع‌تر عمل می‌کند و گیربکس نیز نسبت به تعویض دنده‌ها حساس‌تر و دقیق‌تر است. دستیار پایداری الکترونیکی نیز آزادی عمل خوبی را در اختیار راننده می‌گذارد.

مرسدس AMG SL63 تست اسلالوم را با زمان ۲۲.۸ ثانیه به پایان می‌رساند اما برای مقایسه باید گفت پورشه تایکان GTS زمان ۲۱.۵ ثانیه و تسلا مدل S پلد نیز زمان ۲۱.۸ ثانیه را ثبت کرده‌اند؛ اما در تست گوزن نکته جالبی وجود دارد و آن اینکه SL63 در حالت سواری کامفورت بالاترین سرعت را بر جای می‌گذارد. در واقع سرعت ورودی این خودرو به مسیر ۷۵ کیلومتر در ساعت است اما در بخش میانی به ۶۵ و در بخش پایانی به ۵۱ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. راننده می‌گوید کلید کنترل SL63 در تست گوزن عدم فرمان دادن ناگهانی به خودروست.

در حالت اسپرت پلاس خودرو با چندین مخروط برخورد می‌کند اما سرعت ورودی آن ۷۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده و بنابراین ما نمی‌دانیم که آیا SL63 با سرعت کمتر می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد یا خیر. در این بخش نیز باید گفت تایکان GTS سرعت ورودی ۷۸ کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده و همین رکورد برای تسلا مدل S پلد برابر با ۸۲ کیلومتر در ساعت بوده است. برای یادآوری باید گفت جدیدترین نسل مرسدس AMG SL63 از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۹ سرعته اتوماتیک است و سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری چرخ‌های عقب نیز وجود دارند. نهایتاً باید گفت سقف پارچه‌ای مرسدس در ۱۵ ثانیه باز و بسته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    آفرین

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. Amirhossain Hossainy

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (157 ديدگاه)

      پژو 508، 84 کیلومتر زد… یک چهارم اینم قیمت نداره… تازه کلی جادارتر و کم مصرف تر و کاربردی تره. با اینکه طرفدار بنزم ولی خداوکیلی این تست رو گند زده

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. JaMsHiD

        ۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2814 ديدگاه)

        پژو اگه خوب بود میومد جزو شرکت های تاپ جهان
        نه اینکه اول فولکس واگن باشه بعد تویوتا بعد هم دایملر !
        مقایسه سلطان بنز و پژو بزرگ تمرین اشتباهه

  2. new reventon

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (452 ديدگاه)

    تاریخ انقضا نداره

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. حسین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    چه نتیجه بدی برای یک خودروی اسپرت، بعضی خودروهای کراس اور هم همچین رکوردی در این تست زدن! جالبتر اینکه تسلا مدل اس که خیلی سنگینتره رکوردش ۸۲ کیلومتر هست!

    موافقم 12
    مخالفم 4
  4. amir

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره اما قیمتی گران و پرفورمنسی نه چندان درخور

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. Jax

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رکورد دار این تست ، زانتیاست با سرعت هشتاد و پنج کیلومتر در ساعت !
    نسخه ۶ سیلندر ۳ لیتری .

    موافقم 8
    مخالفم 15
    1. Reza

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز از اونموقع تا الان استاندارد ها تغییر کردن همین تست گوزن ممکنه دچار تغییراتی شده باشه ممکنه فاصله بین مخروط ها کم شده باشه، آره زانتیا اونموقع رکورد زده ولی اگه الان بیاریش همین تست ها رو انجام بده مطمئنا در حد ماشین های با کیفیت جدید نیست

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Amirhossain Hossainy

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (157 ديدگاه)

      فکر کنم رگورددار آلپین 110 اس (رنو) هست

      موافقم 7
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا