پورشهمرسدس بنز

نسل جدید مرسدس AMG SL، رقیب تازه‌نفسی برای پورشه 911

مرسدس بنز به‌تازگی نسل جدید مدل افسانه‌ای و نمادین SL را با تحولاتی بزرگ نسبت به گذشته معرفی کرده است. شاید یکی از مهم‌ترین تغییراتی این خودرو نام آن باشد زیرا رودستر افسانه‌ای مرسدس حالا تحت نام مرسدس-آام‌گ به بازار عرضه می‌شود و روی همهٔ نسخه‌های آن نام AMG نقش می‌بندد. همچنین برای اولین بار، SL بجای سقف فلزی با سقف پارچه‌ای تولید می‌شود، برای اولین بار به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده و برای اولین بار پس از چند نسل، با چهار صندلی به‌صورت ۲+۲ ارائه می‌شود. همهٔ این اولین‌ها موجب شده AMG SL به رقیبی برای پورشه ۹۱۱ تبدیل شود زیرا همهٔ این ویژگی‌ها سال‌ها است که در ۹۱۱ ارائه می‌شوند؛ بنابراین قصد داریم در اینجا این دو خودروی باسابقه و افسانه‌ای آلمانی را باهم مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

نسل جدید SL در طراحی بیرونی کاملاً ساختارشکنانه عمل کرده و تقریباً هیچ شباهتی به پیشینیان خود ندارد. قسمت جلویی خودرو کاملاً تحت تأثیر A کلاس و CLS طراحی شده و در اینجا همان چراغ‌های مثلثی بحث‌برانگیز دیده می‌شوند. همچنین ازآنجایی‌که SL حالا عضوی از خانوادهٔ مرسدس-آام‌گ شده، همهٔ نسخه‌های آن به جلوپنجرهٔ پانامریکانا مجهز هستند. در عقب خودرو نیز چراغ‌های افقی یادآور AMG GT4 هستند. درمجموع، استیل کلی AMG SL از حالت باوقار قبلی فاصله گرفته و بیشتر اسپرت شده است.

در مورد پورشه ۹۱۱ اما هرگز نمی‌توان چنین چیزی گفت زیرا این خودرو از ابتدای معرفی تاکنون کلیت طراحی خود را حفظ کرده و پورشه در هر نسل فقط آن‌را بروز کرده است؛ بنابراین نسل ۹۹۲ هم همچنان همان ظاهر سنتی با چراغ‌های جلوی گرد را دارد. ازاین‌رو، طراحی بیرونی این دو ماشین را می‌توان نقطهٔ مقابل یکدیگر دانست زیرا درحالی‌که مرسدس در نسل جدید SL سنت‌ها را کنار گذاشته و طراحی کاملاً جدیدی را ارائه کرده، پورشه کماکان به سنت‌های خود پایبند است.

طراحی داخلی

مرسدس در طراحی داخل SL جدید سعی کرده تجمل و اسپرتی را با هم ارائه کند. به همین دلیل، به‌عنوان‌مثال، در اینجا نمایشگر عمودی روی داشبورد، S کلاس را به یاد می‌آورند درحالی‌که ویژگی‌هایی مثل‌ تریم فیبر کربنی و دوخت‌های متضاد در نسخهٔ SL63 حال و هوای اسپرتی ایجاد کرده‌اند. ۹۱۱ را شاید در اینجا هم بتوان نقطهٔ مقابل مرسدس دانست زیرا کابین پورشه حتی در نسخه‌های بالا رده مثل توربو هم چندان لوکس به نظر نمی‌رسد و بیشتر می‌توان آن‌را اسپرت دانست. همچنین طراحی کلی داخل ۹۱۱ بسیار ساده‌تر بوده و زرق‌وبرق SL را ندارد.

SL و ۹۱۱ هردو خودروهایی چهارنفره هستند اما ترکیب صندلی‌های آن‌ها به شکل ۲+۲ است که این یعنی در هردو خودرو صندلی‌های عقب بسیار کوچک بوده و خیلی نمی‌توان روی آن‌ها حساب کرد. از لحاظ نوع سقف نیز هرچند ۹۱۱ در اصل یک کوپه است و SL صرفاً به شکل رودستر ارائه می‌شود اما پورشه نسخهٔ کابریولت هم دارد که می‌تواند رقیب مستقیمی برای SL باشد. سقف ۹۱۱ کابریولت هم مثل SL پارچه‌ای است.

مشخصات فنی

AMG SL فعلاً فقط در دو مدل SL55 و SL63 معرفی شده است که هردو به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG مجهز هستند. این پیشرانه اما در نسخهٔ اول ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در دومی به لطف بوست بیشتر توربوها، بهبود جریان هوا و تغییراتی در نرم‌افزار، خروجی آن به ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. انتقال نیرو هردو نسخهٔ توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و هردو به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند.

اگر بخواهیم در خانوادهٔ گستردهٔ ۹۱۱ مدل‌هایی نزدیک به SL55 و SL63 پیدا کنیم باید سراغ مدل‌های کاررا GTS و توربو برویم. این دو مدل برخلاف GT3، بیشتر روی راحتی و استفاده‌های روزانه تمرکز دارند و به همین دلیل می‌توانند رقیب مستقیمی برای AMG SL باشند. کاررا GTS به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف SL55، این پورشه هم به‌صورت محرک عقب هم چهارچرخ محرک و هم با گیربکس دستی و هم ۸ سرعتهٔ دوکلاچه ارائه می‌شود.

مدل توربو اما که از موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند، فقط به‌صورت چهارچرخ محرک و با گیربکس دوکلاچه تولید می‌شود. این مدل با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور، برای SL63 خط‌ونشان خواهد کشید. در این رویارویی، از لحاظ پرفورمنس برتری با پورشه است زیرا کاررا GTS ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که SL55 برای انجام این کار به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. ۹۱۱ توربو هم این کار را تنها در ۲.۸ ثانیه انجام می‌دهد اما SL63 پس از ۳.۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قیمت

مرسدس هنوز قیمت نسل جدید AMG SL را اعلام نکرده اما از روی قیمت نسل قبلی و همین‌طور AMG GT شاید بتوان قیمت حدودی آن‌را حدس زد. ازآنجایی‌که قیمت SL550 قبلی با پیشرانهٔ هشت سیلندر ۴۵۵ اسب بخاری از ۱۱۵ هزار دلار و قیمت AMG GT پایه از ۱۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود، قیمت SL55 جدید هم باید در همین حدود باشد. قیمت SL63 نسل قبلی هم از ۱۵۵ هزار دلار و قیمت AMG GT R از ۱۶۷ هزار دلار آغاز می‌شود و بنابراین برای SL63 جدید می‌توان قیمتی در حدود ۱۶۰ هزار دلار را انتظار داشت. این در حالی است که ۹۱۱ کاررا GTS در نسخهٔ چهارچرخ محرک اتوماتیک کابریولت ۱۵۸ هزار دلار و ۹۱۱ توربو کابریولت ۱۸۵ هزار دلار قیمت دارند؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد AMG SL چند ده هزار دلار ارزان‌تر از رقیب خود خواهد بود.

خب با توجه به مواردی که بیان شد، شما کدام‌یک از این دو کابریولت لوکس و اسپرت آلمانی را ترجیح می‌دهید؟

مشخصات فنی

مرسدس SL55

۹۱۱ کاررا GTS 4

مرسدس SL63

پورشه ۹۱۱ توربو

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری H6 ۴.۰ لیتری V8 ۳.۸ لیتری H6
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۷۵ اسب بخار ۴۸۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه ۳.۳ ثانیه ۳.۶ ثانیه ۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۸۷۵ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱۸۹۵ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
طول ۴,۷۰۵ میلی‌متر ۴,۵۳۳ میلی‌متر ۴,۷۰۵ میلی‌متر ۴,۵۳۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۱۵ میلی‌متر ۱,۸۵۲ میلی‌متر ۱,۹۱۵ میلی‌متر ۱,۹۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۳۵۹ میلی‌متر ۱,۳۰۱ میلی‌متر ۱,۳۵۳ میلی‌متر ۱,۳۰۳ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۴۵۰ میلی‌متر ۲,۷۰۰ میلی‌متر ۲,۴۵۰ میلی‌متر
ظرفیت صندوق بار ۲۴۰ لیتر ۲۶۵ لیتر ۲۴۰ لیتر ۲۶۵ لیتر
قیمت حدود ۱۱۰ هزار دلار ۱۵۸ هزار دلار حدود ۱۶۰ هزار دلار ۱۸۵ هزار دلار

کدام رودستر اسپرت لوکس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن
    ولی من انتخابم 911 توربو هست

    موافقم 38
    مخالفم 13
    1. حبیب

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (56 ديدگاه)

      چرا عکسی از داخل و صندلی های این دو خودرو نبود؟

  2. GT

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    رقابت بین دو افسانه‌
    ۹۱۱ همچنان نمادین هست، ولی مرسدس ساختار شکنه

    موافقم 26
    مخالفم 2
  3. GODZILLA

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    پورشه از بنز سری تر میره
    از لامبورگینی هم سری تر میره
    یعنی از فراری هم سری تر میره(توربو اسشو میگم)؟
    کیفیت داخل کدومشون بیشتره؟

    موافقم 9
    مخالفم 19
    1. محمد امین

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      سوالتون اشتباه هست
      اولن منظورتون مقایسه ی کدوم مدل از پورشه با لامبورگینی و فراری هست…؟
      و دوما منظورتون از سریع بودن چی هست ، مثلا صفر تا صد یا حداکثر سرعت و یا سرعت در پیست ..‌‌
      سریع ترین اعداد خودرو های جا ه ای لامبورگینی ، با شتاب صفر تا صد ۲.۷ صفر تا دویست ۸.۵ و حداکثر سرعت‌ حدود ۳۶۰
      سریع ترین اعداد خودرو های جاده ای پورشه ، شتاب صفر تا صد ۲.۵ و صفر تا دویست ۷.۵ حداکثر سرعت ۳۵۰
      سریع ارین اعداد خودرو های جاده ای فراری ، صفر تا صد حدود ۲ ، صفر تا دویست ۶.۲ و حداکثر سرعت ۳۷۲
      این اعداد رو توی کانال های یوتیوب و یا مجلات معتبر پیدا کردم
      زمان پیست رو مقایسه نکردم جون ما تعداد زیادی پیست توی دنیا داریم و اگر بخوایم مقایسه کنیم خیلی طولانی می‌شد
      اگر اشتباهی شده بفرمایید

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. porsche

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        لامبو=۲.۵__۸.۹۹__۳۶۵
        پورشه=۲__۶.۹۷__۳۵۶
        این دوتارو یذره اشتباه داشتی😁😁
        یه سوالم داشتم اونم اینه که این زمانای فراری رو از کدوم سایت برداشتی؟اگه لینک بدی ممنون میشم🙏🙏

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. porsche

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          لامبو ۷.۹۹ بودش ۸ زدم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. محمد امین

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          سایت کار اند درایو ، sf90 شتاب ۲ و صفر تا دویست ۶.۲ داشته توی مدال هم گذاشتن مقاله اش رو ، توی کانال عرب gt هم همین تایم هارو داشت و توی درگ تایم هم صفر تا دویست حدود ۶.۲ زد..
          فراری لافراری هم توی یه ویدیو ۳۷۲ تا رفت تازه هنوز هم شتاب میگرفت …البته بعضی ها گفتند که کیلومترش دست کاری شده که در عمل ممکن نیست ، همونطور که اونتادور ۳۶۵ تا میره و 812 هم ۳۶۳ ، پس این برای لافراری کاری نداره..
          صفر تا صد ۹۱۸ دو ثانیه نبود … یکمی بیشتر بود حدود ۲.۱ یا ۲.۲ فکر کنم
          خودم تابه حال صفر تا دویست سریع تر از ۸.۵ از لامبو ندیده بودم … ولی خب ممکنه من اطلاع نداشته باشم
          Gt جان من حواسم به ۹۱۸ نبود توی صفر تا صد و صفر تا دویست و به اعداد توربو اس رجوع کردم

        3. porsche

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          خیلی ممنون

      2. GT

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        محمد امین عزیز، شما برای لامبورگینی و پورشه اعداد اعلامی کارخانه را نوشتید ولی برای فراری اعداد تست شده! اگه اعداد تست شده را بگیم شتاب صفر لامبورگینی ۲.۵ ثانیه و پورشه هم ۲.۲ ثانیه هست، شتاب صفر تا صد فراری هم ۲.۲ هست
        شما با طرفداری فراری اعداد را مقایسه کردید 😁
        آخرش فن های فراری نمیتونن ازش دل بکنن و این جالبه👍 در نهایت نمیتونی اعداد فراری را یکم چرب تر نشون ندی 😂

        موافقم 3
        مخالفم 9
  4. GT

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    تقابل مهندسی (پورشه)👑 و تکنولوژی (مرسدس) 👑

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      نه ، تقابل نمیشه گفت در مورد این دو خودرو !!!
      ۹۱۱ را نمیشه رقیب هیچ خودرویی حساب آورد چون کسانی که ۹۱۱ میخرند ، دنبال این نیستند که این بهتره یا اون ، دنبال عشق و علاقشون هستند !

      خودم عاشق SL هستم اما علاقه و انتخابم در خرید پورشه ۹۱۱ هست ولی حقیقتاً انتخاب برحسب سلیقه‌ی قلبی هست و نه عقلی !

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. GT

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        درسته بعضی از خودرو ها پادشاه دنیای بدون ساکن خودشون هستند، مثل ۹۱۱، والکری، جی کلاس، سنا و SF90 استراداله
        منم در اینجا انتخابم ۹۱۱ هست.

        موافقم 11
        1. Parham

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (65 ديدگاه)

          عشق bmw m3 تو نیدفور اسپید
          😂😂ولی من انتخابم پورشه است

      2. Muty

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        چه کاریه ؟!!!
        یه لکسس gs بخر حالشو ببر
        موندگار ترم هست :-)
        خخخخخخخخ

  5. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    سلام دوستان همونطور که خبر دارید بنده یک عضو ( کامنت گذار ) تازه پدال هستم ، برای همین خواستم خودم رو معرفی ، بنده ۲۴ سالمه و دانشجوی تجربی هستم ماشینم ۲۰۶ هست و علاقه زیادی به دنیای خودرو دارم و سعی میکنم که سطح اطلاعاتمو بالاتر ببرم در کنار شما و از کامنت های شما استفاده کنم ، از بچگی اودروهارو با مجله و بعد اینترنت و تاپ گیر دنبال میکردم ولی تازه شروع به کامنت گذاشتن کردم ( کنکور و بعدش درس های سنگین ترم های اول دانشگاه ) ، امیدوارم که بتونم عضو مفیدی باشم و مثل بعضی ها تنها کارم ایجاد بحث نباشه ، با تشکر از سایت خوب پدال و کاربران خوبش

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. شاهرخ

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      بسیار عالی خوش اومدید

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. Taha Malek

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)

      منم خودمم تازه واردم یکساله کاربر پدالم
      خوش اومدید.

      موافقم 10
    3. M@M@DRZ

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (366 ديدگاه)

      خوش آمدی دوست عزیز منم دو ساله پدال رو دنبال میکنم ولی همین یکی دو ماهه کامنت می زارم .

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      درود برادر، خوش اومدی…

      موافقم 4
      مخالفم 1
    5. ADAK

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      جوادجان خوش اومدی داداش
      دانشجوی تجربی دیگه چی چیه ؟؟!

      1. Kamy

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (694 ديدگاه)

        داره تجربه کسب میکنه احتمالا

      2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        منظورم پزشکی بود 😅😅

  6. مرتضی

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این نسل CL خواهیم داشت؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. ارش

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هر دو فوق العاده هستن از هر کدام که بگذری به خودت ظلم کردی .

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Taha Malek

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. Taha Malek

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    مرسدس سر تره واقعا
    البته پورش افسانه ای رو هم نمیشه کامل از دور خارج کرد چون رقیب قابلیه

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. abdi_mahdi

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      دقیقا از چه نظر سرتره خوبه مشخصاتو گذشته

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. Taha Malek

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (916 ديدگاه)

        رودستر اسپرت لوکس باید چه ویژگی های داشته باشه؟؟؟
        بنظر من درسته پورش رودستر اسپرت خوبیه ولی خیلی لوکس نیست

      2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        آقا مهدی یادمون باشه بلک سریز هم با شتاب ۳ ثانیه ای تونست رکورد پورشه ۲.۵ ثانیه ای و لامبورگینی ۲.۵ ثانیه ای رو بشکونه

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Porsche 911

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          شتاب صفر تا صد در پیست عملا هیچ تاثیری نداره

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. porsche

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          داداش وزنارو نگا
          تو پیست هم نمیتونه کاری کنه

        3. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          جناب پورشه منظورم این بود که نباید روی کاغذ قضاوت کرد وگرنه مطمئنن ۹۱۱ توی پیست از یه رودستر کاملا لوکس سریعتره

    2. Abolfazl.RAHMANI

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (101 ديدگاه)

      از ماشین چیزی حالیت نمیشه حرف نزن
      مشخصات رو نگاه کنی می فهمی مرسدس جلو پورشه سوسک هم نیست

      موافقم 2
      مخالفم 17
      1. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        دوست عزیز لطفا احترام افراد رو بجا بیارید
        شما پورشه دوست داری نباید به کسی که بنز دوست داره توهین کنی
        فقط در یک موقعیت میتونی اونم وقتی که طرف تعصب الکی روی یه برندی داشته باشه! مثل پروفسور سایلنت😅
        جدای از اون شاید توی این رنج برای فردی لوکس بودن مهم تر باشه و همه میدونیم بنز لوکس تره! شایدم برای فردی مثل تو پرفورمنس مهم تر باشه که پورشه بهتره!

        موافقم 14
      2. Taha Malek

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (916 ديدگاه)

        میدونید مشکل کجاست من با خوندن کل مقاله نظر دادم شما با خوندن چارت آخر

      3. mohsen

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (48 ديدگاه)

        هر کدوم یه جا بهترن که البته قیمتا هم متفاوته
        من خودم فن بنزم اما اینجا انتخابم 911 عه چون به اینکه هنوز اون اصالت خوشو(بیشتر) حفظ کرده و اسپرت تره
        ولی بنز تجملاتی تره
        ولی هیچ وقت نمیام بگم مرسدس جلوش سوسکم نیست
        به نظرم هدف این دو ماشین و خریداراش متفاوته
        هر دو شون هم واقعا عالین پس لطفا اینطوری حرف نزن دادا

        موافقم 2
        مخالفم 1
      4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بابا ماشین باز شما حالیت میشه بگو ببینم چی تو‌ متن گفتن؟

  9. Sina10

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    رای ندادم
    واقعا انتخاب بین این دو اصلا غیر ممکنه
    پورشه و پرفورمنس و رانندگیش
    بنز و لوکس و تجمل و V8 جذابش
    قیافه هر دو هم عالی
    کابین هر دو عالی البته مرسدس بهتره تو این زمینه
    پرفورمنس هر دو عالی البته پورشه بهتره تو این زمینه
    در نهایت مساوی
    تنها مشکل وزن خیلی زیاد SL هست
    و همچنین باید دید ایا نسخه ای مثل SL63sهم میسازن یا نه
    و همچنی قیمت که مشخص نشده چقدره
    میشه انتظار داشت خانواده SL کلا ارزون تر ۹۱۱ در بیاد
    یا شایدم گرونتر ، مشخص نیست
    قیمت میتونه تعیین کننده باشه که برای SL مشخص نیست پس رای ندادم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. Abolfazl.RAHMANI

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    واقعا که بیشتر مرسدس رو انتخاب کردید ؟😑
    پورشه با سرعت و مشخصات بهتر رو ول کردید گفتید بنز!؟😑😑😕
    رو کاغذ که داره بنز رو سوراخ سوراخ میکنه !!
    بزار درگش بیاد بیرون فن بوی های مرسدس تا باید تو زمین
    فقط بخاطر نامش و فن بوی های زیادش رای اش بیشتره 😑😑متاسفم 😑😑😟

    موافقم 3
    مخالفم 19
    1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      لطفا دقت کنید که مرسدس واقعا لوکستره ، پورشه اسپرتتره ، من به نظرم پورشه نمیتونه به خوبی مرسدس لوکس باشه توی این مقایسه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Abolfazl.RAHMANI

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (101 ديدگاه)

        مرسدس هم نمیتونه به اندازه پورشه پرفورمنس خوب و رانندگی خوبی رو بده
        پورشه سریع تر و اسپرت تر هم هست متاسفم که فقط فن بوی در این سایت هست
        آماده سوسک شدن مرسدس باشید ……

        موافقم 3
        مخالفم 12
      2. Abolfazl.RAHMANI

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (101 ديدگاه)

        با اینکه طراحی قدیمی داره اما لوکس هم هست بنز هم سوسک نیست آماده شکست سنگین باشید
        توی درگ که باختید میگم……

        موافقم 1
        مخالفم 9
        1. M@M@DRZ

          ۲ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (366 ديدگاه)

          یواش عزیز یواش کل سایت و برداشتی بابا همه فهمیدیم پورشه فنی …

  11. Clean energy (مسئولین رسیدگی کنن...)

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    اگه من توی این رنج پرفورمنس بخوام به یقین میرم سمت پورشه❤
    اگه لوکس بودن بخوام بنز بی رقیبه
    قیافه هم که بستگی به فرد داره
    من خودم به شخصه اگهبین این دوتا راشه لوکس بودن و به قولی زرق و برق رو می پسندم بخاطر همین بهش رای دادم
    ولی اگر کسی سرعت و شتاب و اینا بخواد به یقین پورش بهتره…. وقتی کسی به بنز رای میده منظورش این نیست که پورشه بده…. پورشه عالیه فقط برای بعضیا لوکس بودن مهم تره بعضیا پرفورمنس

  12. new RAMIN

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    مهندسی پورشه بیشتره…
    911 کاررا gts4 حجم موتورش 3 لیتر هست و 6 سیلندره قدرتش 480 اسب هست 911توربو هم موتور3.8لیتری 6 سیلندر قدرتش 580 اسب هست وزن سبک تری داره 911 شتابش هم خیلی سریعتره. تاپ اسپیدش هم ببشتره. اما بنز موتورش 8 سیلندر هست حجم موتورش هم بالاتره ولی تقریبا همون مقدار قدرت تولید میکنه.

    طراحی هم سلیقه ای هست ولی بحث اصالت باشه 911 خیلی اصیل تره. اگه بحث زیبایی هم باشه و اصالت هم مهم نباشه،911 به نظرم زیبا تره.به نظرم طراحی بیرون نسل جدید SL AMG یه جوریه. یعنی من خوشم نیومد

    شخصی سازی پورشه هم خیلی بیشتر از بنز هست. فقط قیمتش کمی گرونتر هست ولی به نظرم ارزش داره. انتخابم اینجا 911 هست.

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. net

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    هر دو ماشین که صندوق عقبش مسطح نیست و مثل عقب لاک پشت رو به پایین شیب داره خیلی بد هست.فقط بی ام و سری ۸ روباز در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. Porsche 911

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      این بد هست
      اون بد هست
      ندیدیم برای یچیزی نظر بدی و نگی بد هست😐😑
      ولی من بین اینا واقعا موندم و هنوز خم رای ندادم
      هر دو عالی
      ۹۱۱ با اصلت و قدرتمندی و در عین سادگی زیبا و سریع هست
      SL جدید هم به نظرم خیلی شاهکاره و زیباست هم در کابین و هم در طراحی بیرونی هرچند سلیقه ای هست
      اما اینجا شاید من روی علاقم پا بزارم و SL رو انتخاب کنم
      ولی در کل هردو عالین

      موافقم 6
      مخالفم 2
  14. ارسلان

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (272 ديدگاه)

    انتخابم منم پورشه هست چون هم موتور عقب هست کلا موتور عقب و موتور وسط به موتور جلو برتری دارن و حس کنترل و رانندگی بهتری روی خودرو به ادم میدن هم اینکه از کابین پورشه بیشتر خوشم اومد ولی کاش فرمونش دی کات بود کلا ماشینایی که پشت آمپر بزرگتری دارن رو بیشتر میپسندم در کل راننده به نمایشگر وسط نگا نمیکنه مگه برای پارک و دوربین 360 و دوربین عقب و گذاشتن به نمایشگر خیلی بزرگ برای کنسول وسط بی معنی هست من ترجیح میددم خودرویی که میخرم نمایشگر وسط نداشته باشه بجاش یه هدآپ دیسپلی 10 اینچ بالای پشت آمپر داشته باشه و پشت آمپر بزرگی هم داشته باشه اطلاعات خودرویی مثله سرعت دور موتور و روغن و بنزین و غیره روی هدآپ نمایش داده بشه و پشت امپر هم یه نمایشگر بزرگ باشه که نقش نمایشگر چند منظوره رو بازی کنه که مثلا آیینه بغل هم از نوع دوربین دار باشن و روی نمایشگر نشون داده بشه این بهترین ارگونومی هس برای راننده ها و با کمترین حواس پرتی و سر چرخوندن از وضعیت جاده و ماشین باخبر میشن ولی همچین ماشینی تا حالا ساخته نشده

  15. ماکسیمیلیان

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    با توجه به مشخصات فنی ، قیمت ، ظاهر و سلیقه انتخاب بنده ی حقیر پورشه ۹۱۱ است.
    در پناه حق ، یاعلی🌷

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      به به آقای ماکسیمیلیان چه عجب برگشتی!
      خوبی عزیز؟

      1. ماکسیمیلیان

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        سلام و درود!
        سپاس از لطف شما برادر🌷 ناخوش احوال بودیم(از لحاظ روانی) رو به بهبودی هستیم.
        مدتی ‌بود تقریبا به هر‌ چیزی که می‌نِگَریستم ، حالت تهوع وجودم را در بر می‌گرفت ؛ به همین دلیل تصمیم به ترک همیشگی پدال گرفتم که با شَنیدن بوی دوباره ی پدال ، قصد بازگشتن کردیم.
        در پناه حق سلامت باشید ، یا علی (درود ایزد دانا و‌‌ توانا بر ایشان)🌷

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (311 ديدگاه)

          چه بد،امیدوارم هرچی سریعتر بهبود پیدا کنید، متاسفانه الان همه از شرایط روحی و روانی وحتی جسمی خراب شدن،اما خب چه میشه کرد…

  16. porsche

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خب
    پورشه پرفورمنس بهتری داره
    بنز هم ضاحر لوکس تری داره
    اما انتخابم پورشست
    چون:
    ۱)پرفورمنس بهتر
    ۲)ضاحر اصیل تر
    ۳)یه پورشس و برندینگ بالایی داره(خب تو ایران نه،چون مردم ایران بنز رو از هر خودرویی به جز مازراتی بهتر میدونن)
    تعصب اینجا خیلی مهمه،اینجا تعصب روی برند مورد علاقه میتونه انتخابو عوض کنه

    1. hssn

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (491 ديدگاه)

      دقیقا
      مردم ایران تعصب شدید و عجیبی نسبت به مرسدس دارن که نمیدونم از کجا میاد اما اصلا جالب نیست
      توی این مقایسه هم بجز لوکس بودن و قیمت برتری تماما برای پورشه هستش که البته ذات پورشه اسپرت بودنه
      قیمت هم همیشه پورشه قیمت نسبتا بالاتری داشته اما برای این قیمت نسبتا بالاتر پکیج ارزشمندی رو به خریدار تحویل داده
      مرسدس هم همینطور ، همیشه عالی عمل کرده اما این چند سال اخیر طراحیش کاملا افت داشته
      انتخاب من با احترام 911 هستش

      درضمن پورشه جان شرمنده اما ظاهر درست هستش ببخشید که جسارت میکنم

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        فکر کنم دلیلش به دوره اون خدابیامرز برگرده…
        چون خودشم بدجوری عاشق بنز بود! چپ و راست بنز میومد ایران حتی g کلاس هم به سفارش اعلاحضرت ساخته شده هرچند بخت باهامون یار نبود و دستمون نرسید…

        1. hssn

          ۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (491 ديدگاه)

          البته فک کنم اون دوست عزیز بیشتر مازراتی پسند بودن

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (311 ديدگاه)

          برادر والا اکثریت ماشینایی که تو موزه ها بود و بر اساس اسناد قدیمی و ماشینایی که خودش داشت تقریبا همش بنز بود! حالا شاید از این ور اون ور هم هدیه براش میومد…

        3. ماکسیمیلیان

          ۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (646 ديدگاه)

          سلام و درود!
          آن عزیز به هنگام ورود به حرم حضرت غریب الغربا(سلام‌و‌درود ایزد دانا‌ و‌ توانا بر ایشان) برهنه پا بودند!!!
          باز با این وجود ، تاسف بار است که چنین عملی را به خودنمایی می‌پندارند!
          کاری به گناهان مَداریم(قصد بنده ی حقیر پوشاندن نیست) ، اما بالاخره یک صدم ثانیه سر فرود آورده است تا منی که با ریاکاری حتی کمتر از یک صدم ثانیه هم تسلیم نمیشوم!
          وای بر من…وای بر من…وای بر من…
          در پناه حق ، یاعلی(سلام و درود ایزد دانا و توانا بر ایشان)🌷

        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (311 ديدگاه)

          درسته آقای ماکسیمیلیان اشتباه کرد تسلیم شد اما درنظر بگیر توی دهه آخر عمرش سرطان داشته! سرطان غده لنفاوی، و واقعاً هیچی سلامتی نمیشه، بنده خدا فقط طی ۱هفته غده اش ده برابر میشد و هربار باید عمل میکرد، البته تقصیر اون من نمی‌دونم ۳۰یاستمدارای اون ور آب که همیشه دم از دموکراسی میزنن یه بسته سیگار برگ براش فرستاده بودن بیچاره نابودش کرد، از اون طرفم توی کنفرانشون با فرانسه و انگلیس بخاطر بدهی که به ایران داشتن، میخواستن شونه خالی کنن و دربرن،حیف متاسفانه ایرانم مثل بعضی کشورها قربانی ۳۰یاست های کثیف اونا شد….

      2. porsche

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        خیلی ممنون اشتباهمو گفتی

  17. محمد مختاری آذر

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    به نظر من پورشه رو بیشتر میشه به اسپورت نسبت داد موتور بهتر وجود موتور در جای مناسب وزن کمتر به لطف مهندسی پورشه صندلی های کاملا اسپرت و در عین حال راحت ستش البته این به این معنی نیست که پورشه فقط اسپورت هستش همزمان لوکس هم هستش که هر دو فاکتور رو یکجا داره
    در مورد بنز طراحی زیبا و گیرا که هیچ ایرادی بهش وارد نیست ولی خیلی لوکس هستش و کمی چاشنی اسپرتش کمتر از چیز مورد انتظار هستش پس پورشه بهتره
    البته هر دو عالی هستند ولی از بین این دو تا باید انتخاب کرد

  18. Karl Benz

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اصلا هدف ساختشون فرق داره
    مرسدس خودرویی لوکس و قوی و کمی اسپرت
    پورشه اسپرت و قوی با چاشنی لوکس
    با معیار های خودم انتخابم بنزه
    ولی جفتشون بهترینن

  19. رامتین

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    انتخاب من هم بیشک پورشه911 هست. اصلا رقیبی برای این خودرو نیست. بیش از 20ورژن موتور برای محصولاتش ارائه میکنه. حتی کیمن 718 هم بینظیره. مگه میشه از موتور 6 سیلندر بشکل طبیعی 500 اسب گرفت؟ بی ام و در مدل m4 آنهم به لطف و یاری دو توربوی بزرگ در نسخه کامپتیشن رسیده به 503 اسب. محصولات شرکتهای دیگه که عدد پایینتری دارند.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حقیقتش من رای ندادم،به چند دلیل…
    روی کاغذ که مرسدس و پورشه قدر و گشتاورشون تقریبا دریه حده و اختلاف خیلی کمی دارن…
    از طرفی اما بنز حدودا ۲۰۰تا۲۵۰کیلوگرم سنگین تره وقتیم قدرت یکسان رو درنظر بگیریم این اختلاف چند دهم ثانیه ای با پورشه رو توجیه می‌کنه…
    ابعاد و اندازه مرسدس بنز هم بزرگتره هرچند اصلا درک نمیکنم چرا با وجود اینکه بزرگتره صندوق کوچیکتره! این یه نکته منفی برای بنزه البته از نظر خودم…
    از طرف دیگه هم بنز بیشتر یه ماشین شیک و پرامکانات تر هستش و پورشه هم اسپرت و هیجان انگیز، کاربری هاشون متفاوته اما قیمت کمتر بنز با وجود امکانات بیشتر می‌تونه نکته مثبتی باشه، هرچند من ظاهر پورشه رو بیشتر میپسندم بنز یکم عجیبه بیرونش….
    درکل یا هردو یا هیچکدوم…

  21. Khosrow

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    تنها ایراد در طراحی 911 شکست 90 درجه ای خط کاپوت بالای سپر هست ..

  22. Mercedes-Benz

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (91 ديدگاه)

    از نظر فنی برنده پورشه هست موتور عقب بودن وزن کم و…
    اما مرسدس بنز اس ال یا همون ای ام جی اس ال یکم لوکس تر و یکم خانوادگی تر هست و راحتی بیشتری داره و برای زندگی روزمره به نظرم بهتره
    اما پورشه اسپورت تر هستو برای پیست
    طراحی هم که هرکس سلیقه خودش رو داره
    با احترام انتخاب من مرسدس هست
    وهر فرد معیار خودش رو برای انتخاب داره

  23. ماکان

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . من یکی از افرادی هستم که در این کلاس خودرویی بین این دوتا خودرو بیشتر مرسدس بنز SL را دوست دارم مخصوصاً قوی ترین نسخه آن را .

  24. ماکان

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    ببخشید این را هم می خواستم مطمئن شوم که آیا برند بی ام و هم خودرویی که بشه گفت رقیب مستقیم پورشه 911 هستش را ندارد یا دارد ؟ اگر دارد لطفاً نام آن را بگویید

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      Z4 رو ب‌ام‌و داره اما فکر نکنم هم اندازه اینا باشه،یه سایز کوچیکتره…

      1. ماکان

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (788 ديدگاه)

        بسیار ممنون .

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (311 ديدگاه)

          خواهش میکنم…

    2. ماکسیمیلیان

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      سلام و درود بر شما!
      چه خوب است که با وجود سرزنش ها ، هنوز هم ادیبانه سخن میگویید و نگارش میکنید.
      انشاالله به حق حضرت خاتم الانبیا (سلام و درود ایزد دانا و توانا بر ایشان) رحمت الهی شامل حال شما هم بشود.
      در پناه حق ، یاعلی (درود ایزد دانا‌و‌توانا بر ایشان)🌷

      1. ماکان

        ۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (788 ديدگاه)

        ممنون . همچنین شما و همه .

  25. پارسا

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اومدم سراغتون
    پورشه ۹۱۱ و sl ۶۳
    خب این دو رو می خوام براتون بشکافم
    خواهش می کنم ایراد گگیر دارم بدون تعصب می گم
    *اول از طراحی شروع می کنم*
    اصالت رو پورشه یه جور دیگه تعریف می کنه و بنز یه جور دیگه
    تو اولین نگاه پورشه با اصالت تره چرا؟
    چراغ های گردی جلو و چراغ های نازک عقب و فرم بدنه کوپه طور و خیلی چیزای دیگه
    خب برسیم به SL تو رو خدا دیگه بحث بر انگیز بودن چراغ های مثلثی رو بریزد دور ۳-۴ سال گذشت از این زبون طراحی
    SL R232 خیلی هم اصالت داره از نوع مفهومی
    اول که نگاه می کنی زیاد متوجه نمی شی ولی کم ریز شی تو جزئیات می گیری اصالت رو
    خطاب به اونایی که میگن این طور نیست خب الان دلیل میارم
    نزدیک ترین فرم بدنه ساخته شده به 300SL
    قبول نداری اون عکس های هر نسل رو نگاه کن این قوس و سیالیت SL جدیده نزدیک ترین چیز به 300SL هست
    یه دلیله دیگه شما برید به تو رفتگی قسمت بالای در 300SL و همین جدید رو نگاه کنید متوجه اصالت میشید
    قسمت بالای در هر دو نسل وارد بدنه شده عجب اصالتی!!
    همین طور که گفتم هر دو یه تعریف خاص دارن و اینکه بگی مرسدس اصالت نداره کذبه
    این که چراغ های عقب SL هم بسیار زیباست فقط یه بار باید از نزدیک دید
    درباره جلوش هم بگم از نطر خودم sl بسیار با ابهت تر و قلچماق و یاغی تر از ۹۱۱ هست
    دوم مشخصات فنی
    اینکه پورشه شتابش عالیه شکی توش نیست
    نه SVJ و نه ۴۸۸ پیستا نو صفر تا صد بهش نمی رسن
    بعد این که اینکه مرسدس گفته شتاب SL63 سه ممیز ۶ ثانیه هست تواضع و فروتنی به خرج داده
    این ماشین حدود ۱۵۰ کیلو از e63 سبک تره و ۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۰-۳۰ تا هم اسب بخار کم تر داره که صفر تا صد رو ۳.۲ می زنه
    تست گرفتنی به حرفم می رسی
    بعد یکی این که صدایی که sl داره رو توربو اس نداره
    میگی ما صدایی ازش نداریم این پیج رو فالو کن
    @german_car_magazine تو اینستا صدای sl هست
    میشه گفت sl۶۳ رقیبی برای ۹۱۱ علت ولی زیاد خطری نیست و ۹۱۱ رو خیلی تحدید نمی کنه
    ولی وای به حال روزی که با مشخصات gt63se ظاهر شه
    این دو مهمه (موتور الکتریکی و توربو الکتریکی یعنی بدون تاخیر توربو لگ)
    این موقع داستان عوض میشه
    توربو تاخیر نداره و گشتاور الکتریکی در حرکت اولیه بسیار بهتر از گشتاور موتور درون ساز ظاهر میشه که به نظرم صفر تا صد ۲.۵ ثانیه ای رو میزنه
    هر وقت از gt63se تست بگیرن عیار دستمون میاد
    وسلام و نامه تمام

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. مهردادکمال

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1987 ديدگاه)

    فکر نمیکردم تو نظر سنجی رای مرسدس بیشتر شه چون به شخصه هر جور نگاه میکنم پورشه برتره

  27. محمد

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو خیلی بهتر هستن ولی پورشه ی ۹۱۱ خیلی بهتره چون اصالتش رو از نسل اول تا الان به خوبی حفظ کرده اما نسل جدید بنز sl از عقب شبیه پورشه ی ۹۱۱ شده و درسته که طراحیش ساختار شکنانه هست ولی از بغل به ۷ نسل بنز sl که نگاه میکنی بازم اصالت از نسل اول تا همین نسل ۷ توش دیده میشه. 😍😍😍😍👌👌👌👌👏👏👏👏❤❤❤❤

  28. 卐 SIAWASH ᛋᛋ

    ۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    SL-legend

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا