پس از رونمایی نسل جدید مرسدس AMG SL در دو مدل SL55 و SL63 با پیشرانه ۴ لیتری V8، حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ پایهای برای خانواده این رودستر ۲+۲ را با نام SL43 معرفی کرده است. این مدل، اولین SL در طول تاریخ نزدیک به شش دههای این خودرو است که به پیشرانه چهار سیلندر مجهز میشود. در سینهٔ SL43 نسخهٔ جدیدی از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر M139 (همان پیشرانهٔ هاچبک A45) قرار گرفته که به یک توربوشارژر گاز اگزوز برقی مجهز شده است.
این تکنولوژی از خودروهای مسابقهای فرمول یک گرفته شده و به گفتهٔ مرسدس، برای اولین بار است که در یک خودروی تولیدی جادهای ارائه میشود. این توربوشارژر برقی از طریق سیستم الکتریکی ۴۸ ولت کار میکند که استارت ژنراتور تسمهای یا همان RSG را هم تغذیه میکند. این درواقع همان سیستم هیبریدی خفیف است که علاوه بر افزایش موقت قدرت، امکان بازیابی انرژی برای کاهش مصرف سوخت را هم فراهم میکند.
پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر M139 که بهصورت طولی زیر کاپوت SL43 نصب شده است، در اینجا ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. سیستم هیبریدی خفیف RSG نیز میتواند در مواقع خاصی بهطور موقت ۱۴ اسب بخار به این نیرو اضافه کند. بااینحال، پیشرانهٔ M139 در SL43 قدرت بسیار کمتری نسبت به ۴۲۱ اسب بخار A45 S تولید میکند. نیروی این پیشرانه نیز در اینجا از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صرفاً به چرخهای عقب منتقل میشود.
به گفتهٔ مرسدس، این SL پایه ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو نیز طبق معیارهای WLTP بهصورت ترکیبی بین ۸.۹ تا ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. SL43 بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق فولادی راید کنترل AMG و سیستم داینامیک سلکت AMG با پنج حالت رانندگی مختلف شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی مجهز است.
در صورت سفارش پکیج داینامیک پلاس، حالت ششم مسابقه هم به پنج حالت قبلی افزوده میشود. این پکیج همچنین ۱۰ میلیمتر ارتفاع کمتر تعلیق، دستهموتورهای متفاوت، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و کالیپرهای ترمز زردرنگ را هم به همراه دارد. SL43 در ظاهر تفاوت فاحشی با برادران V8 خود ندارد و سادهترین راه برای تشخیص آن، نگاه به سر اگزوزهای دایرهای است که جایگزین نمونههای چهارگوش در دو مدل هشت سیلندر شده است. این نسخهٔ پایه همچنین بهصورت استاندارد روی رینگهای کوچکتر ۱۹ اینچی قرار میگیرد اما نمونههای بزرگتر ۲۰ یا ۲۱ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
مرسدس همچنین آپشنهای سفارشی دیگری مثل سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و پکیجهای بیرونی مثل فیبر کربنی یا کرومی براق را هم برای این ماشین در نظر گرفته است. این شرکت هنوز قیمت و زمان عرضهٔ SL43 در بازار اروپا را اعلام نکرده و نگفته است که آن را در بازار ایالاتمتحده هم عرضه خواهد کرد یا نه. البته احتمال عدم عرضهٔ SL43 در آمریکا زیاد است زیرا در این کشور خریداران خودروهایی با این قیمت به موتورهای چهار سیلندر روی خوشی نشان نمیدهند.
Moon
۱۷ فروردین ۱۴۰۱چرا اینقدر بزرگ موتورش ؟
چجوری موتور 4 سیلند زیر کاپوت جای یه موتور 8 سیندر رو پر کرده ؟
A.M.D
۱۷ فروردین ۱۴۰۱دیگه اینو از مهندسای بنز بپرس حتما راهی
داره 🙂
Moon
۱۷ فروردین ۱۴۰۱میپرسم بهت خبر میدم
امیرحسین
۱۸ فروردین ۱۴۰۱قاب رو موتورش احتمالا بزرگه
AMANTE
۱۷ فروردین ۱۴۰۱مرسدس بنز SL جدید رو که دیدم یاد حرف گوردون واگنر افتادم که گفته بود ( روح 300SL رو در نسل جدید SL خواهید دید. )
من که چیزی جز یک ماشین جدید ندیدم.
البته هر نسل SL با نسل قبلی فرق میکرد، اما با تغییر زیباتر میشد و از ظاهر معلوم بودن SL هستن ولی نسل جدید به نظر یک مرسدس جدید با زبان طراحی فعلی هست.
آخرین SL زیبایی که اومد از نظر من R230 و فیس لیفت اش بود.
Jdm باز
۱۷ فروردین ۱۴۰۱قیمتش زیر ۸۰ هزار تا باشه خوبه ن بالاتر از این
ولی هیکاش شیش سیلندر بود مدل پایه
یه شیش سیلندری که قدرتش هم اندازه این باشه ولی صدای یه شیش سیلندر رو بده
بهراد
۱۷ فروردین ۱۴۰۱خواستن ارزون و سبک در بیارن
میتونستن این موتور بنزینی رو با موتور الکتریکی ۱۲۰ یا ۲۰۰ اسب بخاری جایگزین کنن که رقیب مدل های ۶ و ۸ سیلندر میشد.
dian-yoshani
۱۷ فروردین ۱۴۰۱یه موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری اصلا نمیتونه با موتور های ۶ و ۸ سیلندر رقابت کنه
ضمنا موتور الکتریکی قوی هم باشه باز با سبک این ماشین که کانورتیبل هست زیاد جور نیست
dian-yoshani
۱۷ فروردین ۱۴۰۱جای همچین ماشینایی تو ایران خالیه
یه زمونایی پورشه پانامرا ۱۱۰ هزار دلاری وارد ایران میشد
الان یه چینی ۱۵ هزار دلاری با کلی منت وارد میشه
مهردادکمال
۱۷ فروردین ۱۴۰۱این SL پایه ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همه اینا با یه موتور دو لیتری!!! خیلی اتفاق نادری هست اونم با این جثه!!! فقط سوال اینجاست که چرا قدرتشو کم کردن به نسبت a45s لابد میخوان a45sمشتریهاشو از دست نده
کیانوش
۱۹ فروردین ۱۴۰۱دو تا توربو داشت این یک توربوبرقی