مرسدس AMG اولین تصویر از شاسیبلند برقی و پرقدرت خود را که خروجی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد داشت منتشر کرد.
بازوی پرفورمنس مرسدس بنز در حال توسعه دو خودروی مستقل و پرفورمنس است که یکی شاسیبلندی پرقدرت و دیگری کوپه چهار در خواهد بود. این دو خودرو از پلتفرم جدید AMG.EA استفاده خواهند کرد و از قوای محرکه برقی بهرهمند خواهند شد. امروز مرسدس AMG اولین تیزر رسمی از شاسیبلند برقی خود را منتشر کرد. این خودرو هماکنون تستهای فصل زمستان خود را در سوئد پشت سر میگذارد. پیشنمایش شاسیبلند مرسدس AMG چند ماه پیش و با یک اسکچ مبهم انجام شد و حالا برای اولین بار شاهد حضور پروتوتایپ آن در معابر عمومی هستیم. زیر پوششهای استتاری این خودرو خودرویی چهار در و کوپه مانند را میبینیم که از نمای جلوی تیز و بدنهای نرم و آیرودینامیک برخوردار است. شاسیبلند پرقدرت AMG از نظر ابعاد مشابه GLS فعلی خواهد بود اما بهترین بخش قضیه این است که از نظر طراحی شبیه محصولات کنونی مرسدس EQ نیست.
هنوز جزئیات قوای محرکه خودروی موردبحث منتشر نشده اما انتظار میرود قدرت زیادی داشته باشد و درعینحال توان پیمایش مطلوبی را ارائه کند. مرسدس بنز تائید کرده شاسیبلند جدید AMG از موتورهای شار محوری و مجموعه باتری جدید و کارا که ۴۰ درصد تراکم انرژی بیشتری دارد استفاده خواهد کرد. مجموع قدرت این قدبلند بدون آلایندگی به فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد رسید. باید دانست شاسیبلند کنونی مرسدس AMG EQE قویترین خودروی برقی AMG به شمار میرود و از باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی استفاده میکند. با وجود قدرت ۶۱۷ اسب بخاری، EQE شاسیبلند در ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد اما شاسیبلند جدید AMG پرفورمنس بهتری خواهد داشت.
شرکت موردبحث همچنین تصاویری از کوپه چهار در جدید خود را حین تستهای زمستانی منتشر نموده است. این سدان برقی جانشین AMG GT چهار در کوپه کنونی خواهد شد و از همان موتورهای برقی شارژ محوری دیسک مانند برادر شاسیبلند خود استفاده خواهد کرد. ژرمنها میگویند این خودرو از نظر تراکم قدرت، ابعاد و وزن بیرقیب خواهد بود. انتظار داریم هر دو خودرو اوایل سال ۲۰۲۵ رونمایی شوند.
سهیل گل آزاد
۲۴ آذر ۱۴۰۳ولی جدی اون شاخ بودن اعداد سنگین برای اسب بخار خودروها شکسته شده ۱۰۰۰ اسب بخار در حدود دو دهه پیش سال ۲۰۰۵ که ویرون به عنوان یه خودرو هایپرکار معرفی شد عدد و رقم خیلی عجیبی بود تو دنیای سوپرکارای خفن اون موقع مورسیه لاگو و ۵۹۹ جی تی او در حدود ششصد و خورده ای اسب بودن ولی الان خیلی از سگمنت های خودرویی به عدد اسب بخار ۴ رقمی رسیدن دلیلشم به نظرم پیشرفت موتورهای الکتریکی و پیشرفت پیشرانه های اتمسفریک با تکنولوژی سوپرشارژر و بهره بردن از حجم کمتر نسبت به گذشته یکی از دلایل اصلیش بودن
hosen
۲۴ آذر ۱۴۰۳دقیقا
الان یجوری شده ۵۰۰ اسب بخار به چشم ادم ناچیزه
JaMsHiD-B
۲۵ آذر ۱۴۰۳بنظر من این اعداد اصلا کوچیک نیست !
چون خیلی این اعداد رو توی سایت های مختلف میبینیم عادی شده !
وگرنه همین الان یه ماشین چهارصد پونصد اسبی سوار بشی شدیداً آدرنالین و هیجان بالایی به بدنت تحمیل میشه !
Parham
۲۴ آذر ۱۴۰۳بعد تو ایران همچنان ….
حمید
۲۴ آذر ۱۴۰۳دلم حال اومد، از بنز خبر میاد لذت میبرم.
amir
۲۴ آذر ۱۴۰۳معلومه زشته
Sina
۲۴ آذر ۱۴۰۳بنز و AMG همیشه معرکه بودن…
ولی صحبتم در مورد همه خودروهای برقی هستش
مشکل اصلی برقی ها مهمتر از همه اول مسافت طی شده و مدت زمان شارژ و در نهایت طول عمر باطری ها هستش…
چرا با بولد کردن و سرو صدای بی مورد در خصوص اسب بخار و شتاب اصل قضیه رو پنهان میکنن
برای یک ماشین در نهایت نهایت ۵۰۰ اسب کافیه حتی ۲۵۰ اسب هم کفایت میکنه باقیش حتی توی بنزینی ها هم کلک تبلیغاته
Amir
۲۴ آذر ۱۴۰۳ایشالا نسل خودرو های برقی از ریشه و بن از بین بره
B
۲۴ آذر ۱۴۰۳دیگه هزار اسب خیره کننده نیست
ALI
۲۴ آذر ۱۴۰۳با تجربه ای ک از گذشته گرفت
خوب برمیگرده
بنز همیشه بالا بوده
amirmohammadja79
۲۴ آذر ۱۴۰۳با اینکه کوپه چهار در جدید بنز جذاب بنظر میاد ولی واقعا دلم برای GT 4 door تنگ میشه، همونطور ک تا ابد دلتنگ CLS 63 میمونم
Türk oğlan
۲۵ آذر ۱۴۰۳فقط آئودی RSQ8 رنگ کاربن گری
و مرسدس AMG350 . خدایا کی سوار میشم ؟؟؟
Sayyad
۲۵ آذر ۱۴۰۳فقط آئودی RSQ8 رنگ کاربن گری
و مرسدس AMG 350 سفید
خدایا کی سوار میشیم پس ؟
کاربر
۲۶ آذر ۱۴۰۳برای این ماشینها باید محدودیت سرعت بذارن .چون با این وضعیت رانندگی جوونا تو ایران هرکس بخواد از خیابان رد بشه کشته میشه…