در این مقاله جذاب خواهیم دید که فلسفه “یک مرد، یک پیشرانه” چگونه برای تولید نیروگاه ۸ سیلندر AMG بکار گرفته میشود.
فرایند مونتاژ پیشرانه در مرسدس AMG کمی متفاوت از سایر شرکتها صورت میپذیرد. درحالیکه پیشرانه استاندارد اکثر خودروها خط مونتاژ را طی میکند و چندین کارگر خط تولید قطعات را روی آن نصب میکنند، اما فلسفه “یک مرد، یک پیشرانه” AMG به این معنی است که یک تکنسین ماهر مسئول انجام بخش اعظم فرایند مونتاژ نیروگاه پرقدرت این شرکت پرفورمنس خواهد بود. بیشک تماشای این فرایند جذابیتهای فراوانی خواهد داشت.
یکی از کانالهای یوتیوبی شانس بازدید از فرایند مونتاژ پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG در آفالترباخ را داشته و از نزدیک با جانیک استال سازنده این پیشرانه ملاقات کرده است. ما میتوانیم نصب پیستونها در بلوک پیشرانه، سر سیلندرها و توربوشارژرهای بورگ وارنر را تماشا کنیم. فرایند یک مرد، یک پیشرانه بهطور واقعی در این ویدئو دیده میشود. استال تنها فردی است که تمامی کارها را انجام میدهد هرچند تجهیزات زیادی در کنار او وجود دارند.
او برای مونتاژ پیشرانه از ابزارهای بسیار پیچیدهای استفاده میکند و بنابراین به سختی میتوان پیشرانه موردبحث را دستساز دانست هرچند خود استال نشان مشهور AMG و مرسدس بنز را پس از اتمام کار روی بالای پیشرانه نصب میکند که این فرایند نیز کاملاً دلچسب است. زمانی که پیشرانه ۸ سیلندر AMG آماده استارت شد در تست داینو شرکت میکند تا از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل شود. از اینجا به بعد این نیروگاه پرقدرت داخل جعبه مخصوص خود قرار گرفته و به یکی از خطوط تولید مرسدس بنز میرود تا در دل مرسدس AMG GT، AMG G63، AMG S63 E پرفورمنس و یا یک خودروی دیگر قرار گیرد.
(Ali(chevynova
۱۸ خرداد ۱۴۰۳چه جالب
توربوشارژرهاش ساخت بورگ وارنره امریکاست
کاش یاتاقانهاش و اویل پمپش هم از امریکا تامین کنه
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳با خودشون گفتن دیگه بذار توربو هارو یه چیز خوب بذاریم.
car lover
۱۸ خرداد ۱۴۰۳داداش بخدا واسه همینه ما هم میگیم همه ی این تعصبات چه امریکایی بازا چه المانی بازا همه اش بیخودی و بی جاست چون در پشت پرده همه این شرکت ها با هم همکاری دارن و با هم فعالیت میکنن گیربکس دوج ها و جیپ ها هم ساخت zf آلمانه همینطور که خودت گفتی توربوهای بنز ساخت آمریکاست این نشون دهنده ی همکاری و دوستی شرکت هاست این طرفدراها هستن ک جناح گیری میکنن و با بحث های طولانی و بیجا اعصاب خودشون رو خورد میکنن وگرنه هدف لذت بردن از ماشینه چه فرقی داره آلمانی آمریکایی ژاپنی هرچی
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳نه من نه علی شوی، هیچکدوم سلیقه مونو نمیکردیم تو چشم بقیه، تا وقتی خشایار جان اومد و ….
car lover
۱۸ خرداد ۱۴۰۳من هم همینو میگم طاها جان بیاید صرفا طرفدار خودرو باشیم نه خودروساز، اگر هم برندی یا ماشینی رو میخوایم بیشتر از بقیه دوست داشته باشیم اشکالی نداره ولی بهتره تعصبمونو تو چشم بقیه فرو نکنیم. خودروسازی الان تبدیل شده به صنعت وگرنه قبلا یه هنر بود و توی این هنر انسانهای خیلی بزرگی دخیل بودن و باعث پیشرفتش شدن هنری فورد، کارل بنز، کیشیرو تویودا واسه همینه میگم جناح گیری درست نیست چون از هر جهت اینها به هم وابستن و به همدیگه کمک کردن تا پیشرفت کنن. این ما طرفدراها هستیم که اینجا بقول معروف خودمونو پاره میکنیم و دعوا و جنگ میکنیم وگرنه همونطور که گفتم همهی سهامدران و سازنده های این خودروها با هم شریک هستن و اونقدری که ما اهمیت میدیم خوده سهامداراش اهمیت نمیدن و فقط پول چاپ میکنن اونوقت این ماها هستیم که خودمونو میکشیم. واسه همین همونطور که اول صحبتم گفتم بیاید طرفدرا خودرو باشیم نه خودروساز
ناخدا
۱۹ خرداد ۱۴۰۳باشه Car lover ببینیم و تعریف کنیم 🤭
علی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳AMG وان خاتم نوربرینگ خاتم ابر خودروها رو ببین خودت متوجه میشی
بی خیال اسم 2
۱۹ خرداد ۱۴۰۳گیربکس ماشین های دوج ZF آلمان
نشناسی بهتره
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بدون شک بهترین v8 تاریخ این شرکت پیشرانه تنفس طبیعی تو سینه مرسدس بنز SLS هست(البته از نظر خودم)
R@min
۱۸ خرداد ۱۴۰۳سری جدید هشت سیلندرهای مرسدس که با کد M177 شروع شد بهترین، پیشرفته ترین و کامل ترین هشت سیلندر تاریخ مرسدس و جزو بهترین های جهان خودرو بحساب میاد که حتی از رقبای آلمانی خودش هم جلو زد.
یکی از ویژگی های اصلی موتورهای هشت سیلندر مرسدس مثل فورد ساختار ماژولاره که با تمام چینش ها بهترین پرفورمنس و البته دوام بسیار عالی ارائه میدن که اولین دلیلش داشتن بلوک بسیار قدرتمنده، در واقع این استراتژی هم فورد هم مرسدس از دهه 80 استارت زدن که نتیجش به اینجا رسیده که منجر به خلق شاهکارهای زیادی برای هر دوشون شد.
نقطه قوت هر دو موتور دوام استثنایی با وجود تکنولوژی زیاد و پیچیدگی بالا هست.
این مدل مونتاژ موتور هم فورد روی موتورهای وودو و پردتر انجام میده که در آخر امضای تکنیسین روی موتور حک میشه. اخیرا کوروت هم رو موتور LT6 اینکارو انجام داد، حرکت بسیار زیباییه !
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۸ خرداد ۱۴۰۳شوی سالهاست رو موتورهاش اینکار رو میکنه
علی جردن
۱۸ خرداد ۱۴۰۳همیشه دوست داشتم خط مونتاژ AMG ببینم وقتی امضای مرد سازنده روی پیشرانه حکاکی میشه یعنی واقعا کار دسته
Ahmad
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این موتور بهتره یا موتور هشت سیلند پورشه؟ چون هر دوتاشون هشت سیلند ۴لیتری هستن اگه کسی فرقشان رو میدونه بگه
مازیار
۱۸ خرداد ۱۴۰۳فیلم لذتبخشی بود با تشکر
از جمله صداهای مورد علاقهام صدای برخورد بکس به پیچ هست
افشار
۱۸ خرداد ۱۴۰۳مگر مازیار چی گفته که کامنتش را به رگبار دیسلایک بستید ؟ فقط گفته از فیلم لذت بردم
مازیار
۱۸ خرداد ۱۴۰۳احتمالا از اون صدا خوششون نمیاد
زیزیگولو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳آقای افشار حتی به کامنتهای تبریک سال نو هم دیسلایک میدادن …….. یه عده معلوم نیستش فازشون چیه 🤦
زیزیگولو
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ماشینای مرسدس AMG بخاطر موتورای V8 قدرتمندشون شهرت داشتن ولی کمپانی داره موتورای 4 سیلندر توئین توربو رو جایگزین میکنه که اصلاً به مذاق هواداری AMG خوش نمیاد
GMA
۱۸ خرداد ۱۴۰۳پدال کانسپت F1 ۲۰۲۶ دیروز معرفی شد پوشش بدید لطفاً
Taha Ayoobi
۱۸ خرداد ۱۴۰۳همیشه فکر میکردم این کار باعث میشه بی نقص باشه تا اون ویدئو از دکتر مرسدس رو توی اینستاگرام دیدن که میگفت مکانیکه یه جارو اشتباه بسته بسته بود و خرابی به بارد آورده بود.
اسم مکانیکه پاتریک بود فکر کنم.
مهراد
۱۸ خرداد ۱۴۰۳واقعا دمتون گرم ، الکی نیست که ۱۳۰ ساله مرسدس بنز در اوجه
الان به کارهای این مهندس فنی نگاه کنید : دقیق ، ظریف ، با حوصله ، بی نقص ، با ابزار کامل ، محل کار بزرگ و استریل و …
اینایی که ویدئو نشون میده فقط بهش کوچکی از کار هستش ، فکرش رو بکنید این فقط مرحله مونتاژه 🤯 مرحله نوسازی و تحقیق و توسعه و ساخت و مهندسی تک تک قطعات به کنار
غربی ها جوری سخت تلاش میکنن و زندگی رو جدی میگیرن انگار قراره هیچ وقت نمیرن ، بر خلاف خیلی از انسان های صرفا مصرف کننده و همه چیز دانه هیچ چی ندانه پر ادعا
گات
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خط تولید سایپا و ویران خودرو رو هم قرار بدید
رقابت جذاب بین کمپانی های ژاپنی و آلمانی و آمریکایی با ایرانی
Raffaella
۱۸ خرداد ۱۴۰۳موتور ال اس با چکش و فشار اب شلنگ ساخته میشود .
۱۸ خرداد ۱۴۰۳شبیه چرخ گوشته
5speed
۱۸ خرداد ۱۴۰۳منیفولداش چدنه …. ؟
حسین
۱۸ خرداد ۱۴۰۳بسیار لذت بخش.حال کردیم حالمون واقعا خوب شد.انشالله کشور ایران هم به چنین تکنولوژی برسد.
الهی آمین
IMAN313
۱۸ خرداد ۱۴۰۳شاسی دوج چلنجر میدونستین واسه بنز کپله 😵💫
bayerischemotorenwerkeag
۱۸ خرداد ۱۴۰۳شما نظم و ترتیب رو تو خطتولید ببین
آدم کیف میکنه
علی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳Amg وان. یه طرف کل دنیا یکطرف