یک شرکت تگزاسی، با دریافت ۱۳۵ هزار دلار، مرسدس 280SL را به قوای محرکهٔ الکتریکی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و برد حدود ۲۸۰ کیلومتر مجهز میکند.
جایگزینی پیشرانهٔ خودروهای کلاسیک با نمونهٔ الکتریکی اخیراً محبوب شده است. بهعنوانمثال، بهتازگی شرکتی در فلوریدا بنام اتوموتیو دیزاین جگوار E-Type را به رودستر الکتریکی زیبایی تبدیل کرده است و رولزرویسهای کلاسیکی را هم طی چند ماه گذشته دیدهایم که الکتریکی شدهاند. حال نیز شرکت دیگری در تگزاس بنام مومنت موتور، مرسدس بنز 280SL را به قلب الکتریکی مجهز کرده است.
این شرکت در حال ساخت چند نمونه 280SL الکتریکی است. این رودستر زیبای آلمانی به یک موتور الکتریکی ۴۰۰ ولتی مجهز شده است که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این ارقام حدود دو برابر خروجی پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری شش سیلندر خطی استاندارد 280SL هستند. این موتور توسط یک پکیج باطری ۶۲ کیلووات ساعتی تغذیه میشود که بردی در حدود ۲۸۰ کیلومتر را فراهم میکند.
مومنت موتور اما علاوه بر جایگزینی پیشرانهٔ بنزینی رودستر مرسدس با نمونهٔ الکتریکی، آن را به امکانات مدرنی مثل فرمان هیدرولیک و سیستم تهویه هم مجهز کرده است تا به این رودستر کلاسیک حس و حال مدرنی ببخشد. حتی آمپرهای کرومی خودرو هم با یک کیلووات سنج و نشانگر برد جایگزین شدهاند. تمام این اقدامات برای حفظ شخصیت کلاسیک SL و درعینحال افزودن ویژگیهای مدرن صورت گرفته است.
البته طبیعتاً چنین خودرویی ارزان تمام نخواهد شد و مومنت موتور فقط برای این تغییرات ۱۳۵ هزار دلار دریافت میکند که این رقم شامل قیمت یا هزینهٔ خود 280SL اصلی نمیشود. البته مومنت موتور با شرکتی بنام یونیک کار همکاری میکند که میتواند یک نمونهٔ تمیز و بدون مشکل از این خودرو را برای علاقهمندان با قیمت حدود ۲۵۰ هزار دلار تهیه کند. این یعنی قیمت نهایی میتواند به نزدیک ۴۰۰ هزار دلار برسد و ازآنجاییکه هر نمونه مطابق با سفارشات و خواست خریدار ساخته میشود، این رقم با آپشنها حتی از این هم بیشتر خواهد شد.
heshmat021
۱۲ آذر ۱۴۰۲الان یک سری ها میگن شخصیت و اصالتش از بین رفت که دروغ هم نمیگن
ولی من ترجیح میدم برقی بشن و دوباره بیان تو خیابون، تا اینکه با اصالت توی گاراژ خاک بخورن
kawaki
۱۲ آذر ۱۴۰۲این در کنار ظاهرش به صدای موتور درون سوزش قشنگه
نه یه سکوت مطلق
Royal Driver
۱۲ آذر ۱۴۰۲زیبایی بنز پاگودا تکرار نشدنیه❤️❤️❤️ ببینید با چه فرمول و عشقی میساختن ماشینو! انگار با آدم حرف میزنن این بنزای کلاسیک❤️
𝐀𝐥𝐢
۱۲ آذر ۱۴۰۲جالب شده اما به نظر من ماشین کلاسیک باید بنزینی باشه برقی بهش نمیاد
حمید
۱۲ آذر ۱۴۰۲تبدیل ماشین های کلاسیک به برقی ایده خیلی خوبیه، البته شاید تو ایران متوجه دلیلش نشید ولی اروپا با این قوانین سختگیرانه روی الایندگی که مالیات های سنگین روش میاد ، بنزین لیتری دو یورو و هزینه های سنگین تعمیرات ،به این ماشین ها فابلیت استفاده بیشتر رو میده
Amir mahdi
۱۲ آذر ۱۴۰۲زیبا جذاب اما از درون بیخود
EODE
۱۳ آذر ۱۴۰۲این خودرو رو برقی کردن و به نظرم برقی کردن کلاسیک ها جذاب نمیاد ؛ اما جدای از اون به روز رسانی خودروهای کلاسیک خیلی جذابه . خودروهای کلاسیک از لحاظ ظاهر خیلی جذاب تر از خودروهای امروزی هستن و زمانی که اجزایی مثل موتور ، جعبه دنده ، سیستم ترمز و موارد مربوط به کارکردهای برقی خودروهای کلاسیک به سطح خودروهای مدرن میرسه شاهکار های واقعا جذابی خلق میشه . حیف که همچین کارهایی خیلی خیلی گرون تموم میشه، ولی برای کسانی که تواناییش رو داشته باشن به نظرم ماشینی جذاب تر از اغلب خودروهای امروزی خلق میکنه .
خودم
۱۴ آذر ۱۴۰۲ببخشید ولی این یه نوع تج.اوز به ماشینه