مرسدس بنز

کپی مرسدس 300SL بر اساس SLK مدل 2001 با قیمت 200 هزار دلار!

این خودرو یک کپی دقیق از مرسدس 300SL گالوینگ بر اساس SLK320 مدل ۲۰۰۱ است که می‌تواند خیلی‌ها را به اشتباه بیندازد.

مرسدس بنز 300SL گالوینگ یکی از خودروهای کلاسیک گران‌قیمت است که معمولاً در حراجی‌ها با قیمت‌هایی در حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون دلار به فروش می‌رسد اما کسانی که توان پرداخت چنین ارقامی را ندارند ولی خواهان یک 300SL هستند می‌توانند سراغ این نمونهٔ رپلیکا (Replica پیاده‌سازی ظاهر خودرویی گران‌قیمت روی شاسی خودرویی ارزان‌قیمت) بروند. این خودرو که برای فروش گذاشته شده، یکی از بهترین رپلیکاهایی است که از مرسدس گالوینگ دیده‌ایم. این خودرو بر اساس یک SLK320 قرمزرنگ مدل ۲۰۰۱ ساخته شده و به شکلی کاملاً حرفه‌ای به 300SL تبدیل شده است.

برای ساخت این خودرو، بدنه SLK کاملاً اوراق شده و بدنه‌ای مشابه 300SL از فایبرگلاس با درهای گالوینگ روی آن نصب شده است. در داخل خودرو هم داشبوردی مشابه مرسدس کلاسیک طراحی شده و حتی مالک غربیلک فرمان مشابه 300SL را هم تهیه کرده است تا راننده کاملاً احساس نشستن پشت فرمان یک گالوینگ واقعی را داشته باشد. به گفتهٔ فروشنده، در این خودرو از بسیاری از قطعات اصلی 300SL استفاده شده و وقتی در کنار یک گالوینگ واقعی قرار گیرد، تشخیص رپلیکا بودن خودرو دشوار خواهد بود. حتی کابین خودرو یعنی جایی که نقطه‌ضعف اکثر رپلیکاها است هم مشابه اصلی به نظر می‌رسد هرچند مواردی به‌وضوح نشان می‌دهند که این یک 300SL واقعی نیست.

به‌عنوان‌مثال، رینگ‌های فولادی خودرو هرچند طرح کلاسیکی دارند و حتی اسپینر هم در میانهٔ آن‌ها دیده می‌شود ولی شکل سوراخ‌های رینگ با رینگ‌های منیزیومی واقعی گالوینگ متفاوت است. علاوه بر این، در پایین داشبورد دکمه‌های مدرنی دیده می‌شود و ترمزدستی هم طراحی امروزی دارد. یکی دیگر از مواردی که اصلی نبودن این خودرو را نشان می‌دهد، جهت باز شدن کاپوت است. در گالوینگ واقعی، کاپوت از زیر شیشهٔ جلو باز می‌شود اما در این رپلیکا کاپوت مثل SLK و دیگر خودروهای امروزی، از جلو باز می‌شود.

زیر این کاپوت هم یک موتور مدرن ۳.۲ لیتری V6 با ۲۱۵ اسب بخار قدرت قرار دارد. البته حداقل قدرت این موتور دقیقاً با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی 300SL اصلی یکسان است! همچنین این خودرو با برخورداری از امکاناتی مثل کنترل کشش و ترمز ABS، رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را نسبت به گالوینگ معمولی ارائه می‌کند و اساساً یک رپلیکای دقیق و باکیفیت محسوب می‌شود که می‌تواند خیلی‌ها را به اشتباه بیندازد. البته این 300SL رپلیکا خیلی هم ارزان نیست زیرا درحالی‌که هنوز یک روز به پایان حراجی باقیمانده، بالاترین پیشنهاد تا این لحظه ۲۰۰ هزار دلار بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. گاس فرینگ

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (599 ديدگاه)

    کار جالبی کرده
    معمولا حداقل توی ایران رایجه ماشین ها رو شکل نسل های بعد شون در میارن مثلا w221 رو میکنن شکل w222 یا لندکروزر اتاق ۲۰۰ رو میکنن اتاق ۳۰۰ یا یه فیلم دیدم طرف تو چین اتاق ۷ f02 رو تبدیل کرد به g12
    ولی داش مون چپکی عمل کرده این که بیس خود ماشین هم بنزه جالبه توی ایران یه لامبورگینی کانتاش نارنجی هم اینجوری درست کردن ولی موتورش مال زانتیا ۶ سیلندره

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. SMS

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (663 ديدگاه)

      لافراری که چند وقت بیش درست کردن رو یادت رفت ، ساخت چیتا موتورز ایران و با موتور ماکسیما
      دوستان کسی تا حالا تونسته یا دیده که کسی پیکان رو به شکل موستانگ دریارن؟

  2. نیو کار

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ما هم تو فامیل های دور یکی داریم که خیلی ثروتمند و انیتک جمع کن از ماشین قدیمی کشور بگیر تا وسایل خانگی تک وقدیمی واصالتا اصفهانی هستن با این همه کلیکسون شام که میریم خونشون غذا کله جوش میزاره جلو همه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. amir

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3808 ديدگاه)

    خدایی ماشین های نمادین کلاسیک چقدر طراحی ملسی داشتن
    بنز اس ال ۳۰۰ گالوینگ
    کادیلاک الدورادو ۱۹۵۹
    پورشه ۹۱۱
    بیوک ریویرا
    جگوار ای تایپ
    ….

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. محمدهادی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2506 ديدگاه)

    خدایی خیلی سخته ها دوتا ماشینی که در پلتفرم هیچ ارتباطی باهم ندارن و فقط سازنده شون یک شرکت بوده اونم با حداقل ۷۰ سال اختلاف زمان،این شکلی بهم بوخورونیشون!!
    بعضیا چقد تو کارشون اطلاعات و تخصص دارن…

    موافقم 14
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا