این مدل بیمانند احتمالا یکی از گرانترین نسخههای موجود ۳۰۰SL گالوینگ خواهد بود.
مرسدسبنز در سال ۱۹۵۲ از مدل W194 رونمایی کرد که نخستین خودروی مسابقهای این برند پس از جنگ جهانی بدوم به شمار میرفت. این خودرو به یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی مجهز شده بود که بعدا در برابر رقبای قدرتمندی چون جگوار و فراری، پیروز رقابتهای ۲۴ ساعتی لمان شد. پس از آنکه عمر این مدل به پایان رسید، ۳۰۰SLR جای آن را در سال ۱۹۵۵ گرفت. مرسدسبنز تصمیم گرفت یک نسخه جادهای را هم از این خودرو توسعه دهد؛ نتیجه تلاش این برند آلمانی در پروژه یادشده منجر به خلق یکی از ماندگارترین خودروهایش با نام ۳۰۰SL گالوینگ شد.
۳۰۰SL که به پیشنهاد «مکس هافمن» و برای رقابت در بازار قوی خودروهای پس از جنگ جهانی دوم توسعه داده شده بود، با فلسلفهای متفاوت روانه بازار شد. این خودرو با تکیهبر طراحی آیرودینامیک و خارقالعاده خود توجهات زیادی را جلب کرد؛ اما این تمام ماجرا نبود. ۳۰۰SL گالوینگ توان عبور از مرز ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت را نیز داشت که آن را به سریعترین خودروی تولید انبوه جهان تبدیل میکرد.
یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی آبخنک نیروی چرخهای ۳۰۰SL گالوینگ را تامین میکرد و میتوانست در بهترین حالت ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نتیجه این عملکرد خیرهکننده این بود که ۳۰۰SL برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۹ ثانیه زمان نیاز داشت.
هر چند نسخه کوپه ۳۰۰SL در سال ۱۹۵۷ به انتهای خط رسید اما نمونه رودستر آن تازه جان گرفت. مرسدسبنز پس از تولید ۳,۲۶۰ دستگاه از آن بههمراه ساخت دو نسخه «اولنهات» تصمیم گرفت تولیدش را برای همیشه متوقف کند. ۳۰۰SL از دید مرسدسبنز یک حرکت تجاری کاملا موفقیت آمیز به شمار میرفت.
حال با فرا رسیدن سال ۲۰۲۴ میلادی، نزدیک به ۷۰ سال از زمان معرفی این خودرو میگذرد. مرسدسبنز تولید کوپه گالوینگ را به ۱,۴۰۰ دستگاه محدود کرد که هر یک از آنها هماکنون چند میلیون دلار قیمت دارند. نمونه سبزرنگی که در تصاویر مشاهده میکنید هم یکی از آنها محسوب میشود. مالک این دستگاه قصد دارد آن را در حراج پیشروی «مکیوم» در هفته خودرویی «مونتری» به فورش بگذارد. گمانهزنیها بر آن است که این نمونه زیبا و سالم با قیمتی بین ۲ تا ۲.۵ میلیون دلار به فروش برسد.
مشخصات فنی این مدل تاکید بر آن دارد که خودرو کاملا بازسازی شده است و قطعات آن هم تاریخچه کاملی دارند. نخستین مالک آن، موسسه پیست «ایندیاناپلیس» در سال ۱۹۷۳ بوده است. این خودرو در پایان دهه ۲۰۰۰ بازسازی شده و تنها در موزه این مجموعه مسابقهای به نمایش گذاشته شده است.
قدرت پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر این ۳۰۰SL گالوینگ که توسط مجموعه «اشمیت اتوموتیو ماشین» بازسازی و تمیز شده است، از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. این خودرو علاوهبر قطعات اورجینالی که دارد، به رنگی منحصربهفرد مزین شده است که در میان تمام مدلهای ۳۰۰SL بیهمتا است. داشبورد خودرو هم برای هماهنگی کابین با بدنه بیرونی به همین رنگ مزین شده است. تنها نقص این مدل را میتوان تفاوت بسیار جزئی رنگبندی داخلی آن با نمونه کارخانه دانست که در ظاهر آن مشکلی ایجاد نکرده است اما از نظر کلکسیونی روی خرید و فروش آن کمی تاثیر دارد.
خریداران این خودروها میدانند که ۳۰۰SL گالوینگ پیشتر از هم با قیمت ۱.۷ میلیون دلار فروش رفته است و بعید نیست که این بار از مرز ۲ میلیون دلار هم عبور کند. اگر این اتفاق رخ دهد، این نمونه خاص به یکی از گرانترین ۳۰۰SL گالوینگ جهان تبدیل میشود؛ چراکه گرانترین نسخه این خودرو با قیمت ۳.۴۱ میلیون دلار به فروش رفته است. نظر شما درباره مرسدسبنز ۳۰۰SL گالوینگ چیست؟ آیا خرید یک سوپراسپرت قدیمی با این قیمت ارزش دارد یا بهتر است مالک آن را صرف خرید یک مدل تازهتر کند؟
علی Shelby
۱۹ مرداد ۱۴۰۳واقعا زیباستتتتت
NAVID@@98
۱۹ مرداد ۱۴۰۳👑🥇عجب عشقی خدایی اوفففففففف زیبا همش عشقه من تازه پورشه ۹۶۴ رو دوست دارم ۹۳۰ رو هم حال میکنم عشقه بعلاوه اینم شورلت کوروت C4 اینا اسطوره هستنا اینا سنده ها… !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
یک موتور جلو یک موتور عقب بعلاوه شورلت کوروت جدید موتور وسط و پورشه باکستر موتور وسط خوب اوفففففففف عجب عشقایی هرچیز اول از اروپا و آمریکا اینها رو ببینی عشق کنی از این هر چیز اول خوب ها خدایی ما چی ما نگاه!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! 🥇👑
من همون میاتا تخمی هم تو نَخِشَم مگه چشه اینم فاز میده ینی ماشین مورد انتخابمه ماشین منه 😘
SMS
۱۹ مرداد ۱۴۰۳زیبایش یه طرف قدرتش یه طرف ، فرض کن تو اون سال ها یه چیز با این سرعت چی بوده
amirkhanzadeh
۱۹ مرداد ۱۴۰۳کمال زیبایی در این خودرو دیده میشه
وقتی می گن خودرویی کامل یک نمونه همین sl300 هم طراحی زیبایی داره هم موتور قدرتمندی برای اون دهه داشته
به دلم نشست 🌹
علی جردن
۱۹ مرداد ۱۴۰۳یه ۹۱۱ صفر کیومتر دویست هزار دلاریو با بیستا ازین کهنه های دو ملیون دلاری عوض نمی کنم اگه خیلی آنتیک باز باشم ماکت اینو می خرم و نهیتا چند دور با SL میزنم تغییرات نسل ها دستم بیاد
hosen
۱۹ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز این ماشینای کلکسیونی عین یه الماس میمونن و در واقعا اصلا قیمت ندارن!
چیو با چی مقایسه میکنی
علی جردن
۱۹ مرداد ۱۴۰۳الماس وقتیه که صفر باشه یا از اول دست خودت بوده اینا تاناکورای بقیه ان
RIO
۱۹ مرداد ۱۴۰۳بسه دیگه
jalopy
۱۹ مرداد ۱۴۰۳اولا که ماشین های کلاسیک اکثرا یه صاحب اولیه داشتن و س.گ خیلیاشون از صفر کیلومتر بعضی از ماشینا می ارزه
دوما این طرز تفکر مصرف گرایی چیه که راه انداختید ؟ هرچی به صرفه تر باشه به شرط اینکه ارزش داشته باشه دست اول و دوم نداره
علی جردن
۲۰ مرداد ۱۴۰۳اولا جناب Jalopy : الان کجا سگ 300SL شرف داره به ۹۱۱ ۲۰۲۴ ؟ نه در کیفیت ساخت متریال حریفش میشه نه از لحاظ فنی توان
ثانیا جناب Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی چینی شعبه ۲ : ۹۱۱ مدل ۲۰۲۴ هم اثر هنریه هم الان اثر هنریه هم هزار سال بعد دوما مگه با طرز فکر پرایدی میخوای مرسدس بنز بخری بهتره بری از دیوار همون پراید بخری ببری تو نمایشگاه با سود بفروشی…
Arman سابق به سن و سال نیست به تجربه و تخصصه کوچیکتم ۳۰ ساله هستم از تبریز
froG-driVer
۲۰ مرداد ۱۴۰۳علی من چند وقت پیش حدس زدم تو همشهری منی 😂😂!!
در ضمن به نظر من برای تو یه 511 صفر کیلومتر هم بیشتر از sl300 می ارزه.911 که سهله.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۹ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز حالت خوبه؟ فازت چیه واقعا ؟
این ماشین تاریخ خودروسازی نه اون پورشه ۲۰۰ هزار دلاری
این ماشین تاناکورا را هم نیست!
قارقارک هم نیست!
اثر هنریه
مثل آثار لئوناردو داوینچی
مثل آثار پیکاسو هست
قرار نیست ببریش جایی!
قراره تو خونه یا گاراژ نگهش داری لذت ببری
هرزگاهی بیاریش بیرون
بعد یک مدت هم روش صود کنی
پراید نیسسسستتتتتت!!!!!!
یک اثر هنریه
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۲۰ مرداد ۱۴۰۳علی جردن ادب رو نگهدار
اینجا (چاله میدون) نیست
بعد اسم اینهم افکار پرایدی نیست
این ماشین خاص برای همینکاره!
این ماشین تا چند سال قبل این قیمت نبود!
حتی یک دوم قیمت الان!
این ماشین تاریخه خودرو هست
با اینکه پورشه ۹۱۱ رو هم دوست دارم ولی اون بطور سالانه ۱۰۰ ها عدد ساخته میشه
ولی این ماشین بیشتر از ۲۰ عدد ازش وجود نداره!
بعد مگه این ماشین رو میخوای باهاش بری هر روز سر کار که به فکر استهلاک هستی؟
بعد لطفا حرف از توان فنی نزن!
مگه میخوای باهاش بری پیست که توان فنی مهم باشه
مهم اینه جزو بهترین موتور های زمان خودش رو داشته
شما هم بهتره توی جایی که همه ماشینباز هستن این حرفارو نزن
برو جایی بزن که خریدار داشته باشه!
پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون
ARMAN سابق
۲۰ مرداد ۱۴۰۳داداش واقعا مشتاقم بدونم چند سالته که اینجوری نظر میدی نه این پست بلکه همه پستا
مهردادکمال
۲۷ مرداد ۱۴۰۳میدونه دیس زیادی من هم میخورم اما من هم موافقم
𝐀𝐥𝐢
۱۹ مرداد ۱۴۰۳جواهر واقعا
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳Ops
مازیار
۱۹ مرداد ۱۴۰۳بد رنگ
mehran911
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ای وای بر من عجب شاهکاریه انصافا
اون صفحه کیلومتر کلاسیکش فوقالعاده است
مرسدس همواره در حق SL کمکاری کرده متاسفانه…
پیام
۱۱ شهریور ۱۴۰۳با این اوصاف گالوینگ مرحوم فرهنگ مهر ارزش به مراتب بالاتری از این نمونه داره .واقعا جای شکرش باقیه که هنوز خارج نشده .