با توسعهی سیستم درایو پایوت و تجهیز کلاس S و سدان الکتریکی EQS به این سیستم، مرسدس بنز اولین خودروسازی است که مجوز سطح ۳ رانندگی خودرو خودران را در ایالات متحده دریافت کرد.
مرسدس بنز به تازگی تبدیل به اولین خودروسازی شده که برای رانندگی خودرو خودران سطح ۳ در ایالات متحده تاییدیه دریافت کرده است. این سیستم تنها در نوادا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما خودروساز آلمانی قصد دارد آن را به سایر ایالتها نیز گسترش دهد.
به گزارش مرسدسبلاگ، اولین خودروهایی که این عملکرد را دریافت خواهند کرد، مرسدس بنز کلاس S و سدان الکتریکی EQS خواهند بود. طبق گفتهی انجمن مهندسین خودرو (SAE)، رانندگی خودران سطح ۳ به وسیله نقلیهای اطلاق میشود که قادر به رانندگی بدون دخالت انسان در شرایط محدود است. تا زمانی که تمام شرایط لازم برآورده نشود، خودرو کار نخواهد کرد. SAE توضیح میدهد:
وقتی این ویژگیهای رانندگی خودران فعال هستند، شما رانندگی نمیکنید؛ حتی اگر روی صندلی راننده بنشینید.
سیستم درایو پایلوت (Drive Pilot) مرسدس بنز از تعداد زیادی دوربین، حسگرهای لایدار (LiDAR) و ردیابی GPS استفاده میکند. این سیستم همچنین بر توجه راننده نظارت میکند و مطمئن میشود که هنگامی خودرو در حال حرکت است، راننده به خواب نمیرود.
سیستم درایو پایلوت که مرسدس بنز توسعه داده است، تنها میتواند تا سرعت ۶۰ کیلومتربرساعت (۳۷ مایلبرساعت) کار کند. اواخر ژوئن در اروپا، مقررات جدید (مقررات سازمان ملل متحد شماره ۱۵۷) به این سیستم برای دستیابی به سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت (۸۱ مایلبرساعت) چراغ سبز نشان داد.
اما هنوز در ایالات متحده، جایی که این سیستم عمدتاً در راه بندانهای ترافیکی مفید خواهد بود و راننده وظایف دیگری را انجام میدهد، به سرعتهای بالا دسترسی نخواهد داشت. اما آنها باید فعلا گوش به زنگ باقی بمانند، زیرا به گفتهی کارشناسان SAE، «وقتی امکانات و قابلیتهای خودرو درخواست میکند، باید رانندگی کنید».
اگر راننده نتواند کنترل خودرو را در زمانی که سیستم از آنها بخواهد به دست بگیرد، خودرو در عرض ده ثانیه با خیال راحت متوقف میشود. مرسدس بنز همچنین برای دریافت گواهینامه رانندگی خودران سطح ۳ در ایالت کالیفرنیا درخواست داد. مرسدس بنز دستیابی به گواهینامه مشابه در کالیفرنیا برای رانندگی خودران سطح ۳ را یکی از اهداف خود قرار داده است.
قابلیت درایو پایلوت هماکنون در اروپا برای مرسدس بنز EQS و S-Class در دسترس است. مالکان آینده کلاس S و EQS میتوانند از دستیار تغییر مسیر خودکار نیز بهره بگیرند. این قابلیت به خودروها اجازه میدهد تا با انجام تمام وظایف، خط حرکت خود را تغییر دهند: چراغ راهنمای خودرو را فعال کنند، از آزاد بودن خط اطمینان حاصل کرده و در خط مورد نظر خود حرکت کنند.
در صورت بروز تصادف در زمانی که سیستم درایو پایلوت فعال است، مرسدس بنز مسئولیت کامل را بر عهده خواهد گرفت.
TESLA
۲۳ دی ۱۴۰۱سطح ۳ یعنی دیگه نیازی به دخالت دست راننده برای کنترل فرمان نیست ، و همه کار از جمله : کنترل پدال ها ، فرمان ، چراغ ها و … خود ماشین انجام میده بیچاره ماسک الان دقیقا یکسال که میخواد نسخه نهایی : fsd beta رو عرضه کنه ولی متاسفانه اداره ثبت اختراعات آمریکا بهش هنوز این اجازه رو نداده ، چون از نظر سازمان ایمنی بزرگراه های آمریکا ( یا به اختصار : llhs ) هنوز خودرو های تمام خودران اجازه تردد در شهر ها و جاده ها رو نداره و خودروسازان آمریکایی هم تا اطلاع ثانوی اجازه نصب این سیستم ها رو ندارند 😒
سروش
۲۳ دی ۱۴۰۱اتو پایلوت روی حساب کتاب و بدون شانتاژ تبلیغاتی یعنی این. شما اگه به چیزی که ساختی اطمینان داری، مسئولیتش رو هم میپذیری و ضمانت میکنی
ali(chevynova)
۲۳ دی ۱۴۰۱پیشرفت دیگه برای جیلی و بنز
Taha Malek
۲۳ دی ۱۴۰۱علی هر چقدر اطلاعات بالات درمورد آمریکایی ها آدمو جذب میکنه تعصب بی جات آدمو اذیت میکنه
محمد
۲۳ دی ۱۴۰۱باشه
Porsche 911
۲۴ دی ۱۴۰۱تا باشه از این پیشرفتا
فرشاد
۲ بهمن ۱۴۰۱اینجوری میگی یعنی جیلی هم از امریکن بهتره
فیشار خوردن یه چیزه درست خوردنش یه چیز دیه😂
زیزیگولو
۲۳ دی ۱۴۰۱انگار تعریف کارایی و تعریف اثربخشی به همه پرسنل کمپانی مرسدس بنز تفهیم شده و در نهایت انجام کار به نحو احسن عامل موفقیت این کمپانی افسانه ای هستش
شاهین
۲۳ دی ۱۴۰۱به ترول ها بها ندهیم :)
مازیار
۲۳ دی ۱۴۰۱این دیگه ترول نیست چون هیچ شباهتی با هیچ ترولی نداره
تمایل شدید به ایجاد نفرت از خود؛ نمی دونم اسم علمی و عمومیش چیه
پاشا
۲۳ دی ۱۴۰۱ترول 😅
Arshia m3csl
۲۳ دی ۱۴۰۱من اگه بنز کلاس s نسل جدید داشته باشم عمرا رو حالت رانندگی خودران بزارم خودم رانندگی میکنم و لذتش رو میبرم ولی خوبه که گزینه خودران هم توی خودرو ها باشه تا رانندگی برای راننده های تازه کار و افراد سنای بالا و اونایی که دنبال ماشین بازی و…نیستن راحت بشه کارشون ولی اینکه رانندگی خودکار ماشین رو فعال کنم رو نمیپسندم ادم باید دستش رو فرمون باشه و ارتباط بگیره با ماشینش
مجتبی .
۲۴ دی ۱۴۰۱توی ترافیک سنگین ومسافرتهای طولانی واقعا خوبه نه همیشه
Taha Malek
۲۳ دی ۱۴۰۱The best or nothing 🔥
فريد
۲۳ دی ۱۴۰۱اینطوری رانندگی اصلا حال نمیده و من به شدت مخالفم باهاش مگه اینکه برای حمل و نقل استفاده بشه
Afg
۲۴ دی ۱۴۰۱عالی
dani
۲۹ دی ۱۴۰۱این مرسدس بنز اگر بیارنش خیابون ها ایران گم میکنه چطور رانندگی کنه خیابون ها همه. کجوکوله. پراز مانع