مرسدس بنز برابوس T1 دهه ۸۰ میلادی برای افرادی بود که خواهان یک مرسدس داغ بودند و از طرفی خانواده پرجمعیتی داشتند! در سال ۱۹۸۴ میخواستید با دوستان خود به مونیخ بروید و در کنسرتی شرکت کنید. به همین خاطر شما خواهان وسیله نقلیهای شیک و راحت بودید و البته از خودروهای عادی خسته شده بودید. همچنین بودجهای کافی برای انتخاب محصولات گرانقیمت داشتید و هیچکسی هم سؤالی درباره منشأ این ثروت شما نمیپرسید.
خودروی شما باید ظرفیت کافی برای حمل شش نفر را میداشت و درعینحال کاربردی میبود. بهطور ساده شما نیازمند مرسدس بنز برابوس اتو اسپرت T1 بودید، ونی خشن از آلمان که میخواهیم یادی از آن بکنیم. با وجود اسپویلر و مه شکن در بخش جلو، قوسهای گلگیر متمایز، رینگهای خاص و حتی خروجیهای اگزوز کناری، برابوس T1 قطعاً جزو متمایزترین خودروهای کلاس خود بوده است.
مشتریان میتوانستند در کابین خودرو برخی آپشن ها را انتخاب کنند. در این بخش صندلیهای کاپیتانی، یخچال و حتی سیستم صوتی پیشرفته آن زمان دیده میشدند. این سیستم صوتی از نوع Blaupunkt با آمپلیفایرهای چندکاناله و اکولایز متفاوت بود. با وجود این سیستم صوتی لذت شنیداری بسیار خوبی ایجاد میشد. البته T1 برابوس علیرغم ظاهری گیرا در بخش زیرساخت تفاوتی با نسخه استاندارد نداشت.
این خودرو که به نوعی جد اسپرینتر محسوب میشود بین سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۴ تولید شد و با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری دیزلی و ۲.۳ لیتری بنزینی در دسترس بود. اگرچه مرسدس بنز T1 قدرت زیادی نداشت اما خودرویی مطمئن بود و بنابراین سفر ۳۵۰ کیلومتری از اشتوتگارت به مونیخ میتوانست بدون کوچکترین مشکلی انجام شود.
شایان ذکر است حدود ۱ میلیون دستگاه از ون مرسدس بنز T1 تولید شد اما دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از آنها توسط برابوس ارتقا یافتهاند. مرسدس بنز برابوس T1 تنها پروژهای نبود که روی این ون پیاده شد چراکه شرکت لورینسر نیز روش مشابهی را در پیش گرفت. همچنین برابوس و AMG نیز دست روی ون کوچکتر MB100D گذاشتند و تغییراتی در آنها ایجاد کردند. برخی تیمهای DTM نیز از ون AMG به عنوان وسیله حملونقل اعضای تیم استفاده کردند.
miladzm
۲۹ مهر ۱۴۰۱جناب دبیر و سر دبیر
متاسفانه جو این چند روزه سایت من رو بر این داشت تا نسبت به ترول ها و افرادی که با هیت کردن های بی پایه و اساس سعی در جلب توجه و بر هم زدن جو و آرامش سایت هستن واکنش نشون بدم . آقایان بن کردن و عدم توجه به این افراد بهترین کاره . بیاید همگی این فرهنگ رو توی سایت جا بندازیم . هر کی موافقه لایک کنه بیام بالا .
GMA
۲۹ مهر ۱۴۰۱اینو😂😂😂
Payfast
۲۹ مهر ۱۴۰۱اینو از جمله اخرش میشه فهمید چه کسی هست
ماکسیمیلیان
۲۹ مهر ۱۴۰۱ظاهراً حضرت عالی «خبرگزاریِ خودرو» را با «شبکهی اجتماعی اینستاگرام» در یک جایگاه قرار دادهاید!
Royal Driver UK 70
۲۹ مهر ۱۴۰۱داره خودشو میگه ها حواستون باشه!
aMiRsHaYaN
۲۹ مهر ۱۴۰۱عالی
۹۱۱
۲۹ مهر ۱۴۰۱ون برابوس!
اما خیلی هم نباید تعجب کرد چون حتی دوج هم(رم)همون زمان ون اسپورت داشت. من از این نوع ون ها خیلی خوشم میاد. روح اسپورتی برادر های خودشون رو دارن.
ماکسیمیلیان
۲۹ مهر ۱۴۰۱آنگونه که من نِگَریستم، خودروی خوفانگیزیست!
ماکسیمیلیان
۲۹ مهر ۱۴۰۱چندیست که خبرِ خوشِ هیجان آوری از خودروهای درون سوز منتشر نمیشود؛ گویی که جهان خودرو، افسرده است…
برقیه جارو برقی
۲۹ مهر ۱۴۰۱دقیقا جهان خودرو مثل جهان (کشور) خودمون غم زده و افسردست
ماکسیمیلیان
۲۹ مهر ۱۴۰۱هیهات…
بیش از همه، تغییرات ظاهری خودروهای بِامو مرا دلچرکین میکند…
ماکسیمیلیان
۲۹ مهر ۱۴۰۱خوبان همه رفتند، وای از غم تنهائی…
عشاق همه سوختند، وای از غم بیعشقی…
حکیمان همه دلچرکین، وای از غم بی علمی…
Amir mahdi @-1387
۲۹ مهر ۱۴۰۱زیبا هست تازه اون کلاسیک هست چقدر امکانات داره
ولی ایران خودرو تو سال ۱۴۰۱ ماشین هاش
انقدر امکانات ندارن یه ماشین زشت درست کرده به نام تارا .سمند. ری را که امکانات ندارن
من متاسفم برا مردم پولشون تو سطل زباله میریزن البته برا مردم راهی نزاشتن
جز خریدن زباله فلزی پلاستیکی همشم که پلتفرم پژو انتخاب این کارخونه هست و
بعدش ماشین میارن روش پلاس میزارن یا توربویی که کار نمیکنه دکوری هست به چند برابر قیمت می فروشن
بهزاد
۲۹ مهر ۱۴۰۱خوشمان آمد
کرگدن باواریا
۲۹ مهر ۱۴۰۱۰۰۰