این خودرو در حقیقت یک دستگاه کابریولت B است که با بدنه 540K اسپشیال به فروش میرسد.
مزایده یک دستگاه مرسدسبنز 540K رودستر اسپشیال به حراجی مشهور «RM سودبیز» واگذار شده است. این مجموعه قصد دارد تا خودروی یادشده را ماه آینده در شهر «فینکس» آریزونا به فروش برساند. کلکسیونی همراه این مرسدسبنز زیبا به فروش میرسد که با نام «اوپن تورینگ» شناخته شده و تا ۲۵ روز دیگر زیر چکش حراج خواهد رفت.
مرسدسبنز 540K مدل ۱۹۳۸ با شماره شاسی ۴۰۸۳۳۸ در ابتدا با بدنه یک کابریولت B فروخته شد که به معنای اشتراک اجزای بدنه آن با مدل خاص اسپشیال رودستر بود؛ خودروهایی که تنها ۶۰ دستگاه از آن تولید شده بود. از جمله ویژگیهای مشترک این خودرو با مدلهای اسپشیال میتوان به شاسی، پیشرانه، چراغها، چرخهای سیمی و نشانگرهای کابین اشاره کرد.
همین شباهتها باعث شد تا مالک پس از تهیه خودروی خود، بدنه آن را با بدنه یک اسپشیال رودستر تعویض کند. بدنه تازه توسط مجموعه فلزکاری و سفارشیسازی «کاس ناروسکی» تهیه شده و ظاهرا سازنده برای تکمیل آن ۲ سال زمان صرف کرده است. ناروسکی پیش از تهیه این بدنه، بدنه یک دستگاه 540K اوریجینال را بازسازی کرده بود؛ پس از الگوها و طرحهای همان پروژه برای ساخت بدنه جدید بهره برد. البته قطعات اصلی چون طاق چرخ، درها و چند پنل بدنه بهعنوان سطوح مرجع مورداستفاده قرار گرفتند.
با تکمیل بدنه تازه تولیدشده، کار به متخصص کار روی محصولات کلاسیک مرسدسبنز در پورتلند، «جیم فریسوود»، محول شد. به گفته فریسوود، برای بازسازی این خودرو از هیچ هزینهای صرفنظر نشده است که شامل زمان هم میشود چراکه تکمیل این خودرو برای او سه سال زمان برده است.
مرسدسبنز در ابتدا ۹ بدنه گوناگون را برای مدل 540K ارائه کرد که تولید آن بههمراه مدل 500K در کارخانه این شرکت واقعدر «اونترترکهایم» نزدیک شهر «اشتوتگارت» انجام میشده است. آلمانها ۵ سال را از ۱۹۳۴ به تولید این دو خودرو اختصاص دادند و نهایتا ۷۶۰ دستگاه خودرو را تولید کردند. از این میان، ۴۰۶ دستگاه 540K روانه بازار شد که از یک پیشرانه ۵.۴ لیتری خطی سود میبردند. موتور ۸ سینلدر این خودروها توان تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت را داشت که از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی به چرخها منتقل میشد.
احتمال میرود مالک کنونی برای این خودروی مدل ۱۹۳۸، قیمتی برابر ۱.۷۵ تا ۲.۲۵ میلیون دلار را پیشنهاد دهد. البته چندی پیش یک دستگاه مرسدسبنز 540K اوریجینال به حراج گذاشته شد که برخلاف رسیدن به ارزش ۲.۶ میلیون دلار به فروش نرسید. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا اوریجینال بودن این مرسدسبنز با وجود شاسی، نشانگر، پیشرانه و… یکسان اهمیت چندانی دارد؟
ممد ژانگولر
۱۲ دی ۱۴۰۲این که قیمتش از اون ماشین آمریکاییه زرد رنگه که ۳ میلیون بود بیشتر میارزه !
حسن
۱۲ دی ۱۴۰۲این خودرو که اصلا یه چیز دیگه بوده بریدن و دوختن تا این شکلی شده اتاقش از خودش نیست.
حتی خود خودروی مرسدسبنز ۵۴۰K مدل ۱۹۳۸ هم یک خودروی مستقل نبود یه کپی از دوزنبرگ محسوب میشه
کارشناسان حراجی و خریداری که میخواد پول بده بهتر میدونن چی دارن خرید و فروش میکنن
یعنی خود اصلش هم 3 تا نفروخته اصل اورجینالش هم 2.6 چکش خورده فروشنده نداده گذاشته گرونتر بشه
حسن
۱۲ دی ۱۴۰۲سال 2019 یک دوزنبرگ SSJ 1935 در گردهمایی پبل بیچ با قیمت ۲۲ میلیون دلار به فروش رفت.
علی جردن
۱۲ دی ۱۴۰۲فکر کن این مدل از پدربزرگ پدربزرگت پیدا کردی اون وقت ارزش داره
نه اینکه کهنه ۱۰۰ سال پیشو بخری بازسازی کنی
اون چرم تمساحی که رو دور فرمونش ۱۰۰ سال پیش تو آلمان کشیدن الان اثری ازش وجود نداره
کلاسیک یعنی یه خودروی صفری که تو دستای خودت به مرور زمان کلاسیک شده نه اینکه بری سمساری بوی سمساری بگیری
علی آقایی
۱۲ دی ۱۴۰۲کلا 3 تا از این ماشین ساختن یکیش تو جنگ جهانی از بین میره یکیش هم تو موزه خودروهای کلاسیک تهران هست.
یکیشم حتما اینه.
Saeed
۱۲ دی ۱۴۰۲اون k 500 هست نه این
حسن
۱۲ دی ۱۴۰۲خوب این نمی ارزه به این قیمت. اصلا این چیزی که الان هست نبوده شده یه راه پول دراوردن بریدن و دوختن فقط برا حراجی
امیرمسعود
۲۰ دی ۱۴۰۲شاهکارهنری
امیرمسعود
۲۰ دی ۱۴۰۲بی نظیر