نسل جدید مرسدس بنز E کلاس آلترین با ۱۵ میلیمتر ارتفاع بیشتر از زمین و سامانۀ چهارچرخ محرک و تعلیق بادی قابل تنظیم بهصورت استاندارد به بازار عرضه خواهد شد.
مرسدس بنز نسل جدید کراس استیشن E کلاس آلترین را برای کسانی که خواهان خودرویی برای آفرودهای سبک مثل جاده خاکی هستند اما شاسیبلند نمیخواهند معرفی کرده است. اولین نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه مونیخ صورت خواهد گرفت و سال آینده راهی بازار ایالاتمتحده میشود. آلترین در ظاهر از جلوپنجرهٔ متفاوتی نسبت به نسخهٔ سدان با دو خط افقی نقرهای و همینطور سپر جلوی منحصربهفرد بهره میبرد.
علاوه بر این، برای دهانهٔ گلگیرها روکش پلاستیکی خاکستری تیره در نظر گرفته شده است. این خودرو بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۸ اینچی عرضه میشود اما نمونههای ۱۹ و ۲۰ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. آلترین که ۱۵ میلیمتر ارتفاع بیشتری نسبت به E کلاس سدان دارد، صندوق باری با ظرفیت ۶۱۵ لیتر را ارائه میکند که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۸۳۰ لیتر افزایش پیدا میکند. این ماشین همچنین بهصورت استاندارد به در صندوق برقی مجهز است.
آلترین در نسخهٔ E450 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی عرضه میشود که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم مجهز است که میتواند بهطور موقتی ۲۳ اسب بخار به قدرت موتور بنزینی اضافه کند. این کراس استیشن که بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است، ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
E کلاس آلترین بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی Airmatic مرسدس عرضه میشود که به کمکفنرهای تنظیم شونده خودکار مجهز است. این سیستم بدون توجه به وزن داخل خودرو، فاصله از زمین را ثابت نگه میدارد درحالیکه در حالت رانندگی راحت، در سرعتهای بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، ارتفاع را ۱۵ میلیمتر کاهش میدهد.
آلترین در داخل مثل نسخهٔ سدان از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX بهره میبرد و نمایشگر سرنشین جلو هم برای آن قابل سفارش است. بااینحال، مرسدس برای این نسخه یک برنامهٔ آفرود را در نظر گرفته است که قطبنما، مختصات طول و عرض جغرافیایی، نشانگر زاویهٔ خودرو و فشار باد تایرها را روی نمایشگر مرکزی به نمایش درمیآورد. علاوه بر این، آلترین از حالتی بنام کاپوت شفاف هم بهره میبرد که بخشی از دوربین ۳۶۰ درجه برای دید بهتر نسبت به مسیر و اطراف است.
سیستمهای کمکرانندهٔ این استیشن بلندقامت هم شامل دستیار پایش توجه راننده، دستیار ترمز فعال و پکیج پارکینگ میشود درحالیکه پکیج کمکرانندهٔ سفارشی هم دستیار فعال فرمان، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار فعال محدودیت سرعت و کروز کنترل تطبیقی را اضافه میکند.
Mosi
۱۳ شهریور ۱۴۰۲خیلی خوشگله
پیام
۱۳ شهریور ۱۴۰۲خیلی بنزه
gholii
۱۴ شهریور ۱۴۰۲خیلی اچ سی کراسه.
جنوب
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ایده آل ترین ماشین
همه چیزایی ک دوس دارم این کلاس داره
فقط مونده بود چهار چرخ محرک که دیگه عالی شد
مهران
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ایده آل برای یه خانواده باحال و اهل سفر😍
Navid A J
۱۴ شهریور ۱۴۰۲دقیقا بهترین کلاس و گزینه برای ایران همینه. ولی متأسفانه سلیقه ی ایرانی ها به این نیست.
X
۱۳ شهریور ۱۴۰۲عشق E کلاس داره دیوونم میکنه
🤡🤡🤡
۱۳ شهریور ۱۴۰۲باز یکم نسبت به طراحی های جدید باز به دل میشینه
روح داره
میثم
۱۳ شهریور ۱۴۰۲جذاب لعنتی! 💛
Enzo Ferrari 2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۲دل نشین تر ایده آل ترین
آرمین
۱۳ شهریور ۱۴۰۲بسیار زیبا به نظرم نسبت به فیس قبلی بهتر شده بیشتر حس بنز بودن داره حیف که ۸ سیلندر ازش حذف شده
datsun
۱۳ شهریور ۱۴۰۲این سبک رو اصلا درک نکردم خوب وقتی کراس اوور هست چرا یه استیشن رو که ارتفاع زدن و بیریخت کردن برا جاده خاکی استفاده کرد
misha
۱۳ شهریور ۱۴۰۲برعکس شما من هنوز بعد اینهمه مدت فلسفهی کراس اوور هارو درک نکردم، هندلینگ خودرو دقیقا فدای چی شده ؟ شما با کراس واگن به معنای واقعی کلمه یک خودروی همه کاره در اختیار دارین که جز آفرود سنگین همه جور رانندگی رو باهاش میتونین تجربه کنین
ارتفاعش اونقدری بلند نیست که رو هندلینگ تاثیر منفی بزاره ولی اونقدری بلند هست که در صورت نیاز بتونین باهاش طبیعت گردی کنین(با دونستن این نکته که درصد خیلی زیادی از این خودروها حتی یکبار هم جاده خاکی رو تجربه نمیکنن!)
phonix
۱۳ شهریور ۱۴۰۲وقتی ماشین از زمین فاصله بگیره تو پیچ لنگر میندازه حالا هرچی این فاصله بیشتر باشه بیشتر هم حس میشه این ماشین هم حس استیشن های عادی و سدان رو به شما نمیده صرفا حس لنگر انداختن و کج شدن تو پیچ رو کم میکنه
ماشین کراس اوور با اون بالا تر بودنش با اینکه هندلینگش پایین میاد ولی ایمنیش بالا تره و هدایتش هم اسون تره چون از زمین فاصله داره و شما رو مسلط قرار میده به جاده
یه خوبی دیگه کراس اوور هم اینه که اگر تصادف کنه بجای چراغ سپرش ضربه میخوره ( البته اگر چراغش تو سپر نباشه مثل این طراحی ای دو تیکه ) هر چیزی یه خوبی و یه بدی داره تازه بماند که ما تو ایران شهر به شهر و پلیس راه به پلیس راه باید سرعت گیرای مسخره و غیر استاندارد رو رد کنیم که سدان های امروزی کفشون بهشون گیر میکنه و راننده باید با سلام و صلوات و کج کردن ماشین از روشون رد شه
محممد
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ساندیس نخور
بهنام
۱۳ شهریور ۱۴۰۲جناب datsun اتفاقا این ماشین بسیار مورد پسنده مخصوصا برای کسانی که مثلا تو ایران به ییلاقات و یا ویلاهای روستایی میرن و یا جاده هایی که آنچنان صاف نیستن و مسیرهایی که اجباراً باید چند کیلومتری خاکی برن واقعا عالیه . باز ساید استیشن واگن سلیقه ی من نباشه ولی یکی از خودروهای بهشدت خواستنی من تویوتا کراون جدیده . خیلی کراون جدید رو دوست دارم و فکر میکنم اگه اینجا یه کشور با حاکمیت نرمال بود چقدر این ماشین به درد میخورد.
دکتر
۱۳ شهریور ۱۴۰۲بدرد جاده های ایران میخوره
HessamS500
۱۳ شهریور ۱۴۰۲چه زیبا و دلنشین شده
Arshia m3csl
۱۳ شهریور ۱۴۰۲خیلی جذاب و با اصالت شده e استیشن😍👌🏽 حرف نداره واقعا از ۹۵ درصد کراس اوور ها سرتره بنز و بی ام و و ائودی بهترین استیشن هارو میسازن متاسفانه باید نئش کش گفتن به e کلاس استیشن رو شاهد باشیم تو اینستاگرام😑
Siyavash
۱۳ شهریور ۱۴۰۲سلام جناب اشتری..همین مقاله رو فکر کنم پارسال بود با همین عکس هارو نزاشته بودی…
Ekk
۱۳ شهریور ۱۴۰۲واسه جاده های ایران که فرقی با جاده خاکی نمیکنه با اون سرعت گیرهای عجیب قریبش تو بعضی از شهرستانها ایده ی بدی نمیتونه باشه
حسین دهمرد
۱۴ شهریور ۱۴۰۲کاش با یه کراس اور تو همین رده از خود بنز یه مقایسه میشد میدونم این هندلینگش بهتره اما چقدر؟ چند درصد؟
parhamiof
۱۴ شهریور ۱۴۰۲استیشن به خودی خود کلاس جذابیه
به خصوص که بنز بخواد یه استیشن طراحی کنه
این ماشین هم اسپرته
هم لوکس
هم خانوادگی
مقدار خیلی کمی هم آفرود
کاملا جوابگو عه برای تمام خواسته ها
ظاهرشم زبان طراحی جدید بنزه که خیلی بهتر از زبان طراحی قبلیه
آلمانی باز
۱۴ شهریور ۱۴۰۲خب ظاهرا دوستان کم کم دارن به حرف من میرسن
(اول نسخه پایه معرفی میشه بعد نسخه های قوی تر و هجومی تر…)