تجربه و آزمایشمرسدس بنز

اولین رانندگی با نسل جدید مرسدس E کلاس، راحت‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه

نسل جدید E کلاس با تکنولوژی‌های فراوان، کابین باکیفیت و سواری فوق‌العاده راحت، یکی از بهترین ساخته‌های مرسدس بنز محسوب می‌شود.

آیا هنوز در بازار جایی برای سدان‌های لوکس درون‌سوز وجود دارد؟ پاسخ مرسدس و ب‌ام‌و به این سؤال مثبت است زیرا تقریباً به‌طور هم‌زمان نسل جدید E کلاس و سری ۵ را به بازار فرستاده‌اند. بااین‌حال، W214 احتمالاً آخرین سدان میان سایز درون‌سوز مرسدس خواهد بود زیرا شاسی‌بلندها هم‌اکنون فروش این خودروها را بسیار کاهش داده‌اند و سدان‌های الکتریکی نیز به‌زودی آخرین سنگرهای E کلاس یعنی بخش تاکسی و خودروهای کرایه‌ای را فتح خواهند کرد.

E کلاس برخلاف سری ۵، نسخهٔ تمام الکتریکی ندارد زیرا این نقش را مدل EQE بازی می‌کند اما تمام نسخه‌های سدان جدید مرسدس به‌نوعی از الکتریکی‌سازی بهره‌مند هستند. W214 با ۴۰ میلی‌متر طول و نزدیک به ۳۰ میلی‌متر عرض بیشتر از نسل قبلی، بزرگ‌ترین E کلاس تاریخ محسوب می‌شود. لیست مدل‌های این نسل با مدل بنزینی E200 آغاز می‌شود که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

این پیشرانه که از سیستم هیبریدی خفیف با استارت ژنراتور یکپارچه بهره می‌برد، به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. به گفتهٔ مرسدس، این مدل ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خودروی آزمایشی ما هم از همین مدل E200 با سیستم تعلیق بادی سفارشی بود. پشت فرمان خودرو ظرف تنها چند ثانیه می‌توان فهمید مرسدس واقعاً تمرکز خود را روی راحتی سواری بیشتر کرده است. افزایش فاصلهٔ محوری احتمالاً در این زمینه کمی کمک کرده است اما درهرحال، سواری E کلاس بسیار عالی است تا جایی که گویی خودرو از روی دریچه‌های فاضلاب و ناهمواری‌های مسیر پرواز می‌کند.

این راحتی توسط پیشرانهٔ بنزینی هیبریدی خفیف که هنگام شتاب گیری هرگز احساس تحت‌فشار بودن ندارد و همین‌طور تعویض دنده‌های نرم گیربکس تقویت می‌شود. همین شخصیت آرام در رانندگی‌های سریع هم وجود دارد و خودرو ناهمواری‌های ملایم بزرگراه و همین‌طور درز انبساط پل‌ها را جذب می‌کند. همچنین سروصدای باد و جاده نیز به‌خوبی عایق می‌شود. از سوی دیگر اما E کلاس هنوز هم نمی‌تواند تعادل و پویایی حتی نسل قبلی سری ۵ را ارائه کند. البته این به معنای برهم خوردن آرامش خودرو در پیچ‌ها نیست و E200 به‌خوبی کنترل می‌شود.

فرمان وزن و دقت مناسبی دارد و کنترل بدنه حتی روی دست‌اندازهای میانهٔ پیچ‌ها حفظ می‌شود. فقط دست‌اندازهای خیلی بد و تیز می‌توانند سیستم تعلیق E کلاس را تسلیم کنند و همه‌چیز آن‌قدر خوب جذب می‌شود که در کمتر خودروی مدرنی با رینگ‌های ۲۱ اینچی به چشم می‌خورد. همچنین پیمودن بزرگراه‌ها با کروز کنترل پیشرفتهٔ مرسدس نیز آسان‌تر خواهد بود. این سیستم نه‌تنها سرعت خودرو را حفظ می‌کند بلکه از خودروهای کندتر با زدن راهنما سبقت می‌گیرد.

در داخل خودرو، E کلاس هیچ‌گاه به این اندازه شبیه یک بچه S کلاس با متریال باکیفیت و فضای کافی برای چهار بزرگ‌سال بلندقد احساس نشده بود. صندلی‌ها راحت هستند و دریچه‌های تهویه به هدایت دقیق جریان هوا کمک می‌کنند. در جلو، شاهد طراحی مشابه هایپراسکرین مدل‌های الکتریکی مرسدس هستیم که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۴.۴ اینچی به‌صورت استاندارد به همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سفارشی سرنشین جلو می‌شود. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX این نمایشگرها نیز بسیار قابل‌توجه است.

علاوه بر این، توانایی‌های سیستم فرمان صوتی هم بیشتر شده و حالا دستورهای مشروط را هم تشخیص می‌دهد مثل اینکه به خودرو بگویید اگر دمای کابین از حد معینی پایین‌تر آمد، گرم‌کن صندلی‌ها را روشن کند و نورپردازی داخلی را به رنگ گرم‌تری تغییر دهد. همچنین هوش مصنوعی E کلاس می‌تواند عادت‌های راننده را تشخیص داده و مطابق با آن‌ها رفتار کند. مثلاً اگر راننده هرروز صبح از ماساژور صندلی استفاده کند، سیستم به‌طور خودکار ماساژور را روشن خواهد کرد. همچنین مثلاً اگر راننده به خودرو بگویید می‌خواهم موهایم را کوتاه کنم، سیستم لیستی از نزدیک‌ترین آرایشگاه‌ها را ارائه می‌کند.

به‌طورکلی، کابین E کلاس شبیه اتاق تکنولوژی به نظر می‌رسد همان‌طور که بسیاری از نسل‌های E کلاس بودند؛ اما فاکتور کلیدی در موفقیت با عدم موفقیت E کلاس جدید می‌تواند قیمت آن باشد. هنوز فروش این ماشین آغاز نشده و قیمت دقیق آن را نمی‌دانیم اما گفته شده باید انتظار افزایش حداقل ۱۰ درصدی قیمت را نسبت به نسل قبلی داشته باشیم؛ بنابراین، قیمت پایهٔ E کلاس به‌راحتی از ۵۰ هزار پوند فراتر می‌رود که احتمالاً از دید خیلی‌ها پول زیادی برای یک سدان بنزینی چهار سیلندر خواهد بود اما برای کسانی که واقعاً خواهان خودرویی باکیفیت و تکنولوژی‌های پیشرفته هستند، E کلاس ارزش چنین رقمی را خواهد داشت.

جمع‌بندی

هرچند هنوز قیمت نسل جدید مرسدس بنز E کلاس اعلام نشده است اما حتی با وجود افزایش قیمت مورد انتظار، می‌توان گفت E کلاس جدید واقعاً بهترین مرسدس است. این ماشین تکنولوژی‌های مفیدی دارد و از کابینی بهره می‌برد که از همیشه جادارتر شده است. سدان جدید ژرمن‌ها با راحتی و پالایش مثال‌زدنی، همراهی عالی برای سفرهای طولانی است و اگر این واقعاً آخرین E کلاس درون‌سوز باشد، راه باشکوهی برای خداحافظی خواهد بود.

مشخصات فنی

Mercedes Benz E200

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۸ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۵۵ گرم/کیلومتر
قیمت پایه حدود ۵۵ پوند
امتیاز ۴.۵ از ۵.۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۲ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2059 ديدگاه)

    برای خودم اولین باره که محصولات آئودی رو به اکثر محصولات بیمر و بنز امروزی ترجیح میدم الخصوص سری 5 و E-CLASS جدید.

    رقابت بنز و بیمر تو بدقوارگی و زشتی خیلی حساس شده.

    موافقم 38
    مخالفم 133
    1. OM.01

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (552 ديدگاه)

      (برای خودم اولین باره که محصولات آئودی رو به اکثر محصولات بیمر و بنز امروزی ترجیح میدم الخصوص سری ۵ و E-CLASS جدید)

      اگه از من بپرسید عاشق چه برندی هستید واقعا جوابی ندارم بدم(🤣) همه رو به یه اندازه دوست دارم و براشون ارزش قائلم ولی از قدیما اکثر محصولات آئودی رو به بنز بی ام و ترجیح میدادم و میدم. بنظرم پکیج کامل تری نسبت به پول پرداختی بهت میدن.هم برقی ها هم هایبرید ها هم بنزینی ها.

      من به شخصه تجربه هر 3 خودروساز معروف آلمانی رو دارم و نشستم پشتشون. (البته مدلهای نامربوط و نه رقیب) به شخصه حس بهتری از آئودی میگرفتم و میگیرم.

      بنظرم آئودی خیلی راحت و خودمونیه و از زندگی لذت میبره و راه خودشو میره😃

      موافقم 50
      مخالفم 13
      1. R@min

        ۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        آئودی خیلی مظلومه تو مجموعه فولکس. یه دنیا نوآوری و اختراع اما همیشه زیر اسم پورشه و از زمانی که پای محصولات ریبج پورشه و بنتلی و لامبو اومد وسط سطح آئودی پایین تر اورده شد.

        موافقم 42
        مخالفم 7
      2. مهردادکمال

        ۸ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2000 ديدگاه)

        ایودی این روزها تبدیل به یکی از قابل احترام ترین برندهای جهان شده… شما تک تک محصولاتشو ببینین متوجه میشین هیچ اشتباه فاحشی در هیچ زمینه ای نداشته…
        البته این مرسدس بنظرم اصلا زشت نیست

        موافقم 55
        مخالفم 4
        1. کرگدن باواریا

          ۸ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (777 ديدگاه)

          آئودی کیو هفت جدید رونمایی بزودی رونمایی خواهد شد و دوباره لقب “شاهکار مهندسی ناب آلمانی” را از آن خود خواهد کرد.

          موافقم 23
          مخالفم 4
      3. ۹ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4944 ديدگاه)

        من تاحالا فکر نکنم سوار ماشین آلمانی شده باشم 😐

        موافقم 21
        مخالفم 1
        1. مجتبی .

          ۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          برات آرزو میکنم اگه دوست داری هم سوارشی وهم بخری چون واقعا عالین من نداشتم اما مسافتها وروزهای طولانی روندم وواقعا لذت بردم حتی ۲۰۰۲ بی ام و مدل ۷۴ یا ۵ بود ولی دریک کلام فوق العاده.

          موافقم 16
    2. مزدا

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      به‌نظرم تا دو نسل آینده چراغ های کلاس e باز دو تیکه بشه!

      موافقم 18
  2. Mr. gt c

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (428 ديدگاه)

    کاش حاشیه سیاه دورچراغ جلو رو نداشت و طراحی بهتری رو برای گرافیک چراغ عقب انتخاب می‌کردن، ب جز این دو مورد به نظرم فوق‌العاده است

    موافقم 45
    مخالفم 7
    1. ‌ ‌

      ۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4944 ديدگاه)

      خودت میتونی سفیدش کنی

  3. Yasin

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    والا ماشاالله بزنم به تخته تاحالا بنز ماشین بد نساخته امیدوارم با همین فرمون پیش بره🔥

    موافقم 38
    مخالفم 17
  4. ارین صاحب جمعی

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    این ماشین یکی از شاهکارهای های صنعت خودروسازی جهان و آلمانه

    موافقم 60
    مخالفم 15
  5. محمد

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    خیلی طراحی شکیل و زیبایی داره ، بی ام و خیلی ظاهر رادیکالی درست کرده

    موافقم 26
    مخالفم 15
    1. A.az

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (142 ديدگاه)

      تازه آئودی هم فضای داخلیشو خیلی لوکس در آورده

      موافقم 14
      مخالفم 1
  6. مددی زاده

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من که فقط غرق تماشای تصاویرش شدم، مگه میشه این ماشینو دوست نداشت

    موافقم 48
    مخالفم 7
  7. مجتبی .

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    واقعا حیف که همچین ماشین باکیفیتی دیگه تولید نشه.

    موافقم 27
    مخالفم 3
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    و اینک مرسدس بنز لاکچری

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. یه امیر بدون ۲۰۶

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آخ که اگه طراح اون حاشیه مشکی رو ببینم :)

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. همایون

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (784 ديدگاه)

    کاش مرسدس هم مثل BMW نمونه الکتریکی هرکلاس رو هم داشت مدلهای eq که طراحی اختصاصی دارن و ضریب درگ پایینی دارن چه گلی به سر مرسدس زدن و چه برتریه محصوصی نسبت به رقبا دارن جز زشتی بیش از حد؟وجدانن بجز eqs شاسی بلند بقیه مدلهای سری eq زشترینهای کلاس خودشونن اگه بنز s یا e و c معمولی برقی میکرد حتما فروش بالاتری رو تجربه میکرد

    موافقم 10
    مخالفم 8
  11. امیرحسین

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (234 ديدگاه)

    سال ساخت ۲۰۰۸ قشنگتره

    موافقم 9
    مخالفم 5
  12. گلاب

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    این ماشین و رقیبش سری ۵ رو زمانی میشه دوست داشت که به محصولات فوق‌العاده قبلی این شرکت نگاه نکنیم m5cs یا w211 رو وقتی نشناسیم می تونیم بگیم اینا ماشین های خوبین

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. آلمانی باز

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (208 ديدگاه)

      مشکل اینه که کمپانی ها همیشه نسخه پایه محصولاتشون رو معرفی میکنن.. بعد فن ها نسخه پایه نسل جدید رو با نسخه پرچمدار نسل قبلی مقایسه میکنن ، خب صدرصد نسخه پرچمدار نسل قبلی از نسخه پایه نسل جدید جذاب تره و طراحی هجومی تری داره..(تو همین پدال سرچ کنی حتی از سری پنج f90 هم ایراد میگرفتن میگفتن بی روح و کسل کنندس!) منم قبول دارم عقب e کلاس جدید افتضاح عه ولی کسی چه میدونه نسخه amg چه شکل و شمایلی داره ، این درمورد سری ۵ هم صدق میکنه.. یا مثلا سری ۴ که تو نسخه پایه واقعا افتضاح بود ولی تو نسخه m جلوپنجره عمودی قشنگ نشسته رو کار

      موافقم 10
      مخالفم 12
  13. فرهاد

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    این تازه نسخه پایه بود !! و گرنه مدل های e350 یا e450 هم موجود هست که پیشرانه قوی‌تر و تنوع آپشنی بیشتری دارند و از همه اینا بالاتر مدل های AMG هست مثل : e63 و e53 که از نظر پرفورمنس و تکنولوژی ، توی سطح دیگه ای نسبت به مدل های معمولی بنز قرار دارن ( البته قیمت خیلی بیشتری هم دارن !! مثلا نسل قبلی e63 حدود ۱۲۳ هزار دلار قیمت پایه داشت که با این بودجه انتخاب های وسوسه بر انگیزی از برند های ب ام و و آئودی هم وجود داره )

    موافقم 13
    مخالفم 1
  14. BMW

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    واقعا زیبا است فقط اگه یک خورده برقی بودن رو کم میکردن خوب بود نمیگم بده عالی ولی به عنوان مثال بیش از حد مانیتور داره برای یک ماشین

    موافقم 12
    مخالفم 2
  15. همایون

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    هم قیمت تیگو هشت عجب چه بدبخت شدیم ما

    موافقم 20
  16. Behnam1012

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (994 ديدگاه)

    آخه این نئون چراغ عقب ایده کی بود
    چقدر جلف آخه
    وقار بنز از بین رفت …

    موافقم 6
    مخالفم 13
  17. Royal Driver

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    مرسدس چیکار داره میکنه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. Arshia m3csl

    ۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    امیدوارم e کلاس و سری ۵ بمونن تا همیشه همه شاسی بلند دوست ندارن من به جز ۴ تا شاسی بلند الفارومئو جولیا و بنز جی کلاس و پورشه کاین و ائودی q5 از بقیشون زیاد خوشم نمیاد اکثر اقایون هم سدان و کوپه رو بیشتر دوست دارن خانما بخاطر حس قدرت و اعتماد به نفس بیشتر طرفدار شاسی بلندن

  19. Rizo

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ولی مدل های2016 و 2017 خیلی به نظر من خوشگل تر بودن. هر چند که این مدل هم توی کلاس خودش بی نظیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا