وقتی درباره اتومبیلی صحبت میکنیم که بیشتر از ۵ متر طول دارد، بیشتر شبیه به صحبت از یک وسیله نقلیه عجیب و غریب است. ولی شاید «مینی مایباخ» بهترین توصیف برای مدل جدید کشیده مرسدسبنز کلاس E با پسوند L باشد. E کلاس L که منحصراً برای چین توسعه داده شده و توسط شرکت مشترک مرسدس و BAIC، موسوم به «بیجینگ بنز اتوموتیو» ساخته میشود، برای معرفی در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۱۶ آماده شده است.
در این خودرو، فاصله محوری نسخه معمولی کلاس E سدان مدل ۲۰۱۷ به اندازه ۱۴۰ میلیمتر افزایش یافته و به ۳۰۷۹ میلیمتر افزایش یافته است. در نتیجه طول کلی خودرو به ۵۰۶۳ میلیمتر رسیده است؛ یعنی فاصله محوری آن از مدل استاندارد کلاس S (به اندازه ۳۰۳۵ میلیمتر) بیشتر است و این در حالی است که طول کلی آن نسبت به این مدل (۵۱۱۶ میلیمتر) اندکی کوتاهتر است. مرسدسبنز به جای اینکه صرفاً بر طول درهای عقب و خط سقفی بدنه اضافه کند، با الهام از طراحی مدلهای کلاس S مایباخ، با استفاده از یک پنجره مثلثی در ستون سوم بدنه (C-pillar)، تناسب بیشتری را در E کلاس L ایجاد کرده و در همین حال، یک ظاهر منحصر به فرد برای آن پدید آورده است. فاصله محوری کشیدهتر باعث شده که ۱۳۴ میلیمتر به فضای پاهای سرنشینان عقب افزوده شود. همچنین به دلیل اینکه صندلیها در موقعیتی عقبتر قرار دارد، آزادی عمل بیشتری برای ورود و خروج فراهم شده است. کابین E کلاس L که به صورت ۵ سرنشینه درنظر گرفته شده، در عین حال میتواند یک تکیهگاه دست در وسط دریافت کند که در آن یک محفظه حمل وسایل ضروری، یک درگاه USB به صورت استاندارد، و همینطور آپشنهایی یک نمایشگر لمسی، شارژر بیسیم و یک پد گرمکن ارائه میشود.منبع: carscoops
بنتلی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی عالی تر شده!.هیچ ایرادی نمیشه گرف،فک کنم رو فروش اس کلاس یکم تأثیر بزاره چون واقعا تفاوت بینشون کم شده و دست کمی از اس کلاس نداره.با جلوپنجره دور پهن قشنگ تر هم میشد.پدال نمیخوای خبری از نمایشگاه پکن بزاری؟آئودی TT RS،هونداURV،آکوراCDX،آئودیA4L،جگوار xf l،پژو 308سدان،سیتروئن c6،تسلا اس فیس لیفت و…
king 918
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ب طور کلی میشه گفت گشتاور تو دورهای پایین موتور خودشو نشون میده و بر روی از جا کندن ماشین تاثیر داره
و اسب بخار توی دورهای بالا( حدودا 3000 rpm/min به بالا) وارد عمل میشه… درنتیجه:
اسب بخار=شتاب گیری در دور بالا(پیشرانه سرعتی)
گشتاور= قدرت از جا کندن و کشندگی در دورهای پایین(پیشرانه قدرتی)
احسان جان به این نکته هم توجه کن که این ماشین با این وزن زیاد به دلیل انبوهی از امکانات و تجهیزات نیاز به یک موتور سبک وزن داره با قدرت زیاد خب این موتور 2 لیتری 4 سیلندر شاید کم تر از 150 کیلو گرم وزن داشته باشه که برای این ماشین مناسبه اما کم قدرت و با استفاده از توربو شارژ قدرت لازم رو برای این ماشین فراهم کردن که احتمال میره چیزی بیش از 260 اسب بخار باشه اگر چه به دلیل گشتاور پایین شتاب این خودرو کمه اما در دورهای بالایی میتونه جبران کنه هر چند این مدل بنز به شتاب 4 یا 5 ثانیه احتیاج نداره و هدف ساختش چیزه دیگه بوده احتمال زیاد …….
ارادت .
مهزیار
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشینی که زشته زشته… حالا دراز و کوتاه نداره
بله من نمیفهمم
محمدرضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵کابینش واقعا لوکس و زیباست
عکس ها عالی ، ممنون
king 918
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه اشتباه نکنم در کنسول زیر ارنجی عقب به جای دکمه ها و موس کنترل تهویه از یه صفحه نمایش استفاده شده که در نوع خودش فوق العاده س اما یه نکته داره اونم اینه که هردو سر نشین عقب همزمان نمیتونن از ش استفاده کنن اما در کل خیلی عالیه حالا شایدم اصلا اون صفحه نمایش نباشه و یه صفحه فلزی باشه که اسم ماشین رو نوشته شده باشه ……..
اما نورپردازیش و رنگ نورش دیوانه کنندس باریک ……………
خدا کند که یار من توباشی …………………….
احمد باقری
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دیگه چی باید گفت، هر چی میسازه، یکی از یکی بهتر، فضای داخل کابینش که انصافا حرف نداره. نوش جان مالکان آینده.
امير علي
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دیگه کپ اس کلاس شد
بهنام طیبی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا زیباست.به این میگن خودرو
احسان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵به نام Eکلاس،به کام S کلاس،محشر
احسان(احسان سابق)
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵شک دارم کسی بتونه از فاصله بیش از 10 متر بتونه بین این با اس کلاس فرقی بذاره…در هر صورت به کام چینی های ثروتمند خوش میاد.کاش من هم چینی و ثروتمند بودم