مرسدس بنز E300 مدل ۱۹۸۷ یکی از شاخصترین محصولات این خودروساز است که همچنان طرفداران زیادی دارد. این خودرو به تازگی دگرگونی عظیمی را پشت سر گذاشته و به یک وانت پیکاپ تبدیل شده است! میخواهیم در ادامه به داستان این خودرو بپردازیم پس حتماً با ما همراه باشید. احتمالاً گفتوگویی که در ادامه خواهید خواند هرگز در شرایط عادی انجام نمیشود اما بههرحال طرفداران خودرویی در نقاط مختلف دنیا تفکرات و سلایق مختلفی دارند.
- نگاهی به مرسدس بنز E300 W124 قدیمی من بینداز. یک مرسدس مدل ۱۹۸۷ و کلاسیک!
- آره خودروی خوبیه ولی می دونی چی میخواد؟
- تعویض پیشرانه؟ حتماً پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری مرسدس؟
- نه عزیزم! این ماشین فضای بیشتری برای حمل وسایل می خواد.
- منظورت اینه که باید یک استیشن واگن بخرم؟
- مرسدس به استیشنها میگه استیت اما نه منظورم وانت پیکاپ هستش.
- اما مرسدس هرگز وانت نساخته!
- X کلاس رو فراموش کردی؟
- ولی اون ماشین خیلی موفق نبود.
- آره ولی من درباره X کلاس صحبت نمیکنم.
- پس چی؟
- نظرت درباره تبدیل مرسدس بنز E300 به یه وانت چیه؟
- ایدهی فوقالعادهای هست!
و اینگونه بود که این مرسدس بنز E300 1987 نسل W124 متولد شد! اخیراً خودروی موردبحث در کشور اندونزی رؤیت شده و برای تبدیل آن به خودرویی که مشاهده میکنید فرایند تبدیل مفصلی را پشت سر گذاشته است. فروشنده این خودرو قول میدهد هرجایی که بروید شاهد جلبتوجه این وانت خواهید بود. اگرچه جزئیات زیادی از این خودرو در دست نیست اما فروشنده میگوید فرایند تبدیل مرسدس به وانت بهصورت کامل انجام شده و هیچ نگرانیای از بابت حمل بار وجود ندارد.
اگرچه نمای جلوی خودرو سریعاً به عنوان E300 قابلشناسایی است اما بخش پشتی آن از چراغهای نسخه استیشن W124 استفاده کرده است. داخل کابین تغییر چندانی وجود ندارد هرچند ما علاقه زیادی به غربیلک فرمان متفرقه خودرو نداریم. سازندگان این وانت ارتفاع E300 را بالا بردهاند تا امکان نصب رینگ و لاستیکهای بزرگتر فراهم شود. زیر کاپوت نیز پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری استاندارد دیده میشود که قدرت آن به ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور به ۲۵۵ نیوتون متر میرسد. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی به چرخ های عقب را بر عهده دارد. فروشنده این خودرو قیمت حدود ۴۳۰۰ دلار را برای وانت خود در نظر گرفته و از نظر ما قیمت مناسبی است. حدس میزنیم خریدار این مرسدس بنز E300 کلاسیک اوقات خوشی را با وانت خود تجربه خواهد کرد…
AMANTE
۱۹ آبان ۱۴۰۱اون گفتگویی که کردن و بعد اش تبدیل W124 به وانت رو صد در صد در حالت طبیعی انجام ندادن و…….
شاید صنعت خودروی ایران به صنعت خودروی جهان نرسه، ولی جالبه که صنعت خودروی جهان داره به صنعت خودروی ایران میرسه.
از تبدیل E92 به وانت و ساخت X کلاس و همین چند وقت پیش M4 وانت تا همین W124 وانت.
درست مثل صنعت خودروی ایران که هر چی دست اش میاد یک وانت ازش میسازه.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آبان ۱۴۰۱حالا هی بیائید بگید چرا ایرانخودرو سایپا از پنیر هم وانت میگیرند !
بیا ، اینم از این که تِر زدن توش !
قبول کنید که دیگه این دنیا به درد نمیخوره ، قبول کنید !
راستی یادتون میاد چند روز پیش که دلار گرون شد گفتم جو زده نشید و اگر نه ضرر میکنید ، اینم مستندش که از امروز کاهش دلار استارت خورده و همونایی که ۳۷ خریدن الان از ترسشون ۳۴ و کمتر میفروشند و این بازی ادامه داره 🤦♂️!
PRPR
۱۹ آبان ۱۴۰۱چراغ های پراید وانت
رو از رو این کپی کردن
M.83
۱۹ آبان ۱۴۰۱نکنید جان مادراتون ):
این چ قیافه ایه درست کردن
E کلاس کبیر 🥂
❤BMW❤
۱۹ آبان ۱۴۰۱چه خراب
بوته ای خار بود به تار عنکبوت هم آراسته شد
خودم ساختم :)⬆️
Afg
۱۹ آبان ۱۴۰۱واقعا دوست داشتنیه
HesamS500
۱۹ آبان ۱۴۰۱این ماشین پیکاپ بودن هم خیلی بهش میاد …
SLR _ 722
۱۹ آبان ۱۴۰۱چقدر این قضیه وانت سازی اومده روی بروس ، اگر انقلاب رو صادر نکردیم لااقل تفکر خودرو سازامون رو صادر
خوشبختانه فکر این سازنده از خودرو سازامون بیشتر بوده و یک بچه اتاق پشت صندلی ها باقی گذاشته تا راننده بتونه صندلیش رو خم کنه و کمرش داغون نشه . توی پیکان ، مزدا و نیسان راننده رسماً عمودی میشینه حالا پراید رو نمیدونم
امیر
۱۹ آبان ۱۴۰۱کلا طرفدار المانی ها نیستم اما طراحی ها و محصولات اون دهه بنز و بیمرو واقعا دوس داشتم و هنوزم وقتی میبینمشون، عاشقشونم اما این وانت بیش از حد خوب شده و اون چراغای گنده ای کلاس خیلی به استایل وانت میاد (:
پدرام
۱۹ آبان ۱۴۰۱یکی از ایراداتی که به طراحی اش وارده اول اینکه گند زده به اتاق ای سیصد دوم اینکه محل قرار گیری پلاک تو پیکاپ روی در قسمت بار اصلا جالب نیست مگه اینکه یه اتاق روش بیاد که قسمت بالاشو پر کنه
وحید اسماعیل نسب
۱۹ آبان ۱۴۰۱چه قیافه ی بانمکی داره
مهردادکمال
۲۰ آبان ۱۴۰۱وقتی ذاتت درست باشه تو بدترین موقعیتم باز میدرخشی
هم در مورد ادما صادقه هم دنیای اتوموبیل ها