مرسدس بنز

تجربه رانندگی با مرسدس بنز E450 جدید؛ بسیار راحت و نرم!

برای اولین بار فرصت رانندگی با مرسدس بنز E450 جدید فراهم شده و آنچه می‌خوانید ماحصل همین تجربه است.

علیرغم حکمرانی شاسی بلندها بر بازار همچنان می‌توان پشت فرمان سدان های خوب نشست؛ اما باید گفت لذت راندن یک سدان لوکس که روی ویژگی‌های اشرافی خود تأکید داشته باشد تقریباً گم شده است. پس از یک هفته تست و بررسی مرسدس بنز E450 جدید مدل ۲۰۲۴ ما کاملاً متقاعد شدیم که ژرمن‌ها محصولی آرام و نرم تولید کرده‌اند.

مرسدس بنز تغییرات زیادی در نسل جدید این خودرو اعمال کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگر سوم سفارشی در کابینی اشاره کرد که در حالت استاندارد نیز پر از نمایشگر دیجیتال است. سیستم اطلاعات سرگرمی E450 هم برای اکثر افراد لذت‌بخش خواهد بود؛ اما هنوز هم چیزهایی در سدان جدید مرسدس وجود دارد که در خودروسازان دیگر دیده نمی‌شود و آن‌هم روش خاص این برند برای تأکید روی راحتی و لاکچری بودن است. هسته اصلی E کلاس جدید به سواری نرم و راحت مربوط می‌شود.

در بازاری که پر از خودروهای عجیب و بعضاً زشت است (بی ام و i5 را نگاه کنید)، این مرسدس بنز هیجانی رفتار نکرده و هنوز هم به عنوان یک سدان لوکس واقعی قد علم می‌کند. E450 همچنان یک سدان میان سایز در میان انبوهی از محصولات مرسدس بنز به شمار می‌رود و نسل جدیدش با کد W214 شناخته می‌شود. این خودرو علیرغم اینکه مشابه نسل پیشین به نظر می‌رسد اما تقریباً از هر جنبه‌ای رشد داشته است. کابین نیز کاملاً ارتقا یافته تا حس و حالی شبیه محصولات EQ برقی را تداعی کند. مرسدس بنز E450 جدید به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است و صفر تا صد کیلومتر در ساعت آن نسبت به نسل پیشین نیم ثانیه کامل بهبود یافته است.

E کلاس مدل ۲۰۲۴ اولین محصول غیر EQ مرسدس بنز است که از سه نمایشگر در کابین بهره می‌برد: یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها، یک نمایشگر ۱۴.۴ اینچی مرکزی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین جلو. اگرچه پشت آمپرهای دیجیتال و نمایشگر مرکزی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما نمایشگر سوم بخشی از بسته سوپر اسکرین ۱۵۰۰ دلاری مرسدس بنز است. همچنین خبری از دکمه‌های فیزیکی در کابین نیست و تنها دو دکمه مربوط به مه شکن و چراغ‌های هشدار دیده می‌شوند.

صرف‌نظر از این مورد، کابین مرسدس بنز E450 برجسته و خوش‌ساخت است. ورودی هوای جدیدی که در طول داشبورد کشیده شده ترکیب جالبی با نمایشگرها ایجاد می‌کند و نورپردازی داخلی نیز با آن‌ها همراه می‌شود. بالا و پایین داشبورد هم LED های روشن‌تری وجود دارد که در شب جلوه دیگری به کابین می‌بخشد. البته امکان تنظیم نورپردازی کابین وجود دارد تا درهرصورت چشمان سرنشینان اذیت نشود. تا همین چند سال پیش نمایشگرهای بزرگ سیستم اطلاعات مرکزی جزو جنجال‌برانگیزترین ویژگی کابین خودروها بود اما باید با این واقعیت کنار آمد. این نمایشگر بزرگ حرف اول را در کابین مرسدس E450 می‌زند اما استفاده از سیستم MBUX باعث شده این نمایشگر بسیار نرم و روان کار کند. میانبرهای بیشتری نسبت به قبل وجود دارد و دیگر خبری از پاپ آپ های عصبی کننده قبلی نیست. در کل این سیستم نسبت به نسل پیشین بسیار پیشرفت کرده است.

حتی دکمه‌های حساس به لمس روی فرمان نیز به لطف کالیبراسیون جدید و بازخورد هاپتیک بهتر از قبل عمل می‌کنند هرچند جایگزین خوبی برای دکمه‌های فیزیکی نیستند و برخی تنظیمات اصلی همچون صدای سیستم صوتی، روشنایی و کنترل‌های مربوط به موزیک به‌صورت غیرضروری در نمایشگرها و پشت چندین منو جاسازی شده‌اند که کار را سخت‌تر می‌کنند. ولی باید اذعان کرد برخی از این شیرین‌کاری‌های مرسدس جالب از کار درآمده است. نورپردازی کابین E450 می‌تواند با موزیک هماهنگ شود که کاملاً سرگرم کننده خواهد بود. سیستم صوتی عالی برمستر نیز با صدای چهار بعدی خود حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. چند بلندگوی این سیستم نیز در صندلی‌های جلو نصب شده‌اند. مورد بعدی پشت آمپرهای دیجیتال است که می‌تواند حالت سه‌بعدی به خود گیرد.

علیرغم چنین ویژگی‌هایی و وجود تعداد زیاد نمایشگر، مرسدس بنز E450 کاملاً به مأموریت خود واقف است. این خودرو اولویت اصلی خود را پرفورمنس یا سرعت نمی‌داند و قطعاً یک سدان اسپرت چندمنظوره‌ای که برخی‌ها انتظار دارند نیست بلکه یک سدان لوکس واقعی به شمار می‌رود. اگرچه E450 پیچ‌ها را با اطمینان پشت سر می‌گذارد اما در بزرگراه‌ها بهترین حالت را دارد و سواری نرم و راحتی را فراهم می‌کند. هر چهار صندلی خودرو نرم هستند هرچند اندکی سفتی در ساختار آن‌ها وجود دارد. میدان دید خودرو نیز عالی به نظر می‌رسد.

نکته بعدی به صدای بسیار کم کابین مربوط می‌شود که باورکردنی نیست. شما می‌توانید در هر سرعتی با حالت زمزمه با سرنشینان صحبت کنید و مرسدس بنز E450 تمامی تلاش‌های خود برای عدم نفوذ صدای باد به کابین را انجام می‌دهد. همچنین عبور کامیون‌ها از کنار این خودرو در سرعت‌های بالا نیز اثر چندانی بر صدای کابین ندارد. در واقع با سوار شدن به سدان مرسدس دنیا ناپدید می‌شود. از طرفی سیستم صوتی بی‌نقص برمستر باعث می‌شود دنیای خودتان را داشته باشید.

به این مورد باید سیستم تعلیق بادی سفارشی را اضافه کنیم که باعث می‌شود زمان در سفرهای طولانی ناپدید شود. این سیستم تعلیق سنگینی مناسبی دارد و پاسخ‌های مطلوبی را ارائه می‌کند. مرسدس کار خود در ارائه سواری نرم و بی حاشیه را به خوبی انجام داده هرچند سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته گاهی اوقات دردسرساز می‌شوند. دستیار حفظ خودرو بین خطوط مدام گیج می‌شود و با کروز کنترل تطبیقی هماهنگی چندانی ندارد. ویژگی تغییر لاین خودکار نیز که در حالت عادی عملکردی فوق‌العاده دارد به خاطر همان سیستم گنگ نشان می‌دهد. با غیرفعال کردن تمامی سیستم‌ها شاهد عملکرد خوب کروز کنترل خواهید بود هرچند گاها مشکلاتی در این سیستم نیز دیده می‌شود.

مرسدس E450 یک سدان مناسب برای عاشقان سرعت و رانندگی اسپرت نیست. این خودرو برای مشاورین املاک یا پزشکان متمول طراحی شده است. حداقل باید تا زمان عرضه نسخه‌های AMG  صبر کرد؛ اما همانند مرسدس بنز GLC300 فیس لیفت، فرمول خاص در روش سنتی مرسدس برای تولید خودروهای لوکس وجود دارد. برای اکثر افراد، این E450 محصولی عالی برای تردد روزمره است که پیشرانه‌ای ۷۰۰ اسب بخار فراهم نمی‌کند؛ اما مأموریت ساده‌ای دارد: راحتی مهم‌تر از همه‌چیز!

مشخصات مرسدس بنز E450 مدل ۲۰۲۴
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی هیبریدی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۷۵/۵۰۰
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۱۰
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۱۰.۷/۷.۶/۹.۴
ظرفیت فضای بار (لیتر) ۵۳۸
قیمت پایه (دلار) ۶۹,۲۵۰
قیمت مدل تست شده (دلار) ۹۰,۹۷۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Piero Ferrari

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    واقعا عجب بنزی هست منکه خوشم اومد

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      گوشه گوشه‌ی مقاله پر بود از جزئیاتی برای گفتن‌ها .
      بله ، اون چیزی که همه از بنز میخواهند ، نرمی راحتی آسایش!
      من نمیدونم دیگه چقدر یکی قدرت میخواد که ۳۷۵ HP کم هست و در آخر میگه صبر کنید تا AMG بیاد !!!
      حالا درسته AMG بیاد ، نفس‌ها در سینه حبس میشه ، ولی خدایی همینم طوفان به پا میکنه تو همون اتوبان‌های سرعت نامحدود آلمانی!!!

      اما نمیدونم چرا با طراحی داخلیش حال نمیکنم و همچون بقیه خودروه‌ای جهان تکراری میبینمش از بس که چینی‌ها این سبک طراحی را روی همه لگن‌هاشون پیاده کردن از ریخت افتاده!!!
      ای کاش برگردن به کلیدهای مکانیکی با طراحی‌های مختلف و متفاوت ، چیزی که تا قبل از ۲۰۱۵ شاهدش بودیم و البته هنوزم استفاده میشه در ژاپنی‌ها مثل لکسوس یا در فورد با پورشه و …!!!
      ببینید چقدر صفحه لمسی و تاچ هنگام رانندگی بد هست که در خود مقاله هم گفته و نه تنها بنز ، بلکه هیچ کسی نمیتونه کاری کنه تا روی مخ نباشه تاچ و لمسی بودن!!!

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. Hadi

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (344 ديدگاه)

        نوید جان زده سرعت 210 یعنی با آریزو 6 GT برابره سرعتش بعد چجوری میخاد طوفان به پا کنه تو اتوبان های آلمان!

        موافقم 5
        مخالفم 14
    2. froG-driVer

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      قبول دارم ولی از ۲۰۱۹-۲۰۲۰به بعد طراحی های بنز خیلی چشم منو نمی‌گرفت(البته نظر شخصیه) و اینکه ای کاش فرمون تمام بنز های تولیدی،میشدن اون فرمون اس۵۰۰ جدید که رو جی جدید ۲۰۲۴-۲۰۲۵هم هست.انصافا طراحی بیرونیش هم برای من خیلی چشم گیر نیست.
      طراحی خوب:لایک
      طراحی نه چندان خوب:دیس

      موافقم 14
      مخالفم 4
  2. ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5011 ديدگاه)

    جلوی نسل قبلی رو بیشتر میپسندم

    موافقم 13
    مخالفم 6
  3. A-Z

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (275 ديدگاه)

    این ماشین دقیقا برای من ساخته شده
    سواری نرم، سکوت کابین، تعلیق بادی
    فقط بنظرم 3 تا اسکرین تو داشبورد زیادیه، 2 تا کافیه

    موافقم 13
    مخالفم 10
  4. eternal

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خیلی عالیه با اینکه زیاد از استفاده نمایشگر داخل کابین خوشم نمیاد ولی کابین این خیلی قشنگ و خاصه نیومده فقط یه نمایشگر بزرگ بزاره رو داشبورد و تموم خیلی جذاب و خاص طراحی شده

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. Ali

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ببخشید آقای احمد زاده

    7000 هزار اسب بخار؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      تصحیح کردم 700 اسب بخار
      البته در متن اصلی نویسنده خارجی، 7 هزار اسب بخار نوشته بود که به نظرم اشتباه تایپی یا شوخی مسخره داشته

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (5011 ديدگاه)

        چون مریض هستن این خارجی ها
        شما هم متن ترجمه میکنید هواستون باشه یهو یه کلمه خیلی زشت میاد و تو سایت هم که ماشاالله همش پر بچه زیر 15 سال 😐

        موافقم 2
        مخالفم 3
  6. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    درباره آلمان هرچی میخواین بگین، بگین ولی وقتی بحث خودرو باشه آلمان و اللخصوص کمپانی مرسدس حرفای زیادی واسه گفتن خواهند داشت

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1101 ديدگاه)

      ما راجب آلمان چیز بدی نگفتیم 😂😂🤣🤣

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        آخه میان میگن😂

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        آخه بعضیا میان میگن😂

        موافقم 8
        مخالفم 2
  7. Hadi.j

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدایا من بنز میخام چرا قیافش مثل اشغالای چینیه

    موافقم 8
    مخالفم 6
  8. M power

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    از بنز میخایید تعریف کنید .بکنید ولی دیگه چرا بیمر و مسخره میکنید اونم سری ۵

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. Elsan Bakhshizadeh

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هر دو رو از نزدیک دیدم تو ترکیه (بی ام و ، بنز) بی ام و خیلییییی بهتره و خیلی خوشکل از نزدیک به عکس نگاه نکنید باید از نزدیک ببینید

    موافقم 2
    مخالفم 4
  10. علی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    واقعا دلرباست یه بنز بتمام هست زیبایی این زمانی که از نزدیک میبینی باید درک کنی لایق کلمه لاکچری هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. علی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    ماشین که همش موتور رو گیربکس نیست. نرمی و راحتی و لذت لوکس بودن یه چیز دیگه هست درضمن ۳۷۵ اسب واقعا خیلی زیاده انتقال قدرت دقیق مرسدس روهم درنظر بگیریم قابل رقابت با کوپه ها است
    اینم مثل ۲۱۱ و ۲۱۳ افسانه خواهد شد

  12. علی

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (823 ديدگاه)

    زیبایی بیرونی واقعا نفس گیره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  13. Aref

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    واقعا بنز در مقابل طراحی ماشین های ایتالیایی و انگلیسی چیز خاصی نداره
    اگه یه استون مارتین یا بنتلی یا رولز رویس رو بگذارید کنار این کدام رو انتخاب میکنید؟
    البته من شخصا تمام کالا های انگلیسی رو تحریم کردم چون بد بلایی سر ما ایرانی ها آورده و تا الان هم با شبکه های مسخره مثل بی بی سی ول کن نیست.
    حتی مازراتی و آلفارومئو هم جذابیت بیشتری نسبت به بنز دارند ولی خوب حتما متریال و نرمی مرسدس بنز رو نخواهند داشت

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. S

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (115 ديدگاه)

      عارف جان شما هنوز اینو نمیدونی که مرسدس یه کمپانی هستش که تو همه کلاس ها ماشین میزنه این‌ ماشین اصلا ربطی به ماشینهای سوپر اسپرت ایتالیایی یا انگلیسی نداره چون کلاسش کلا فرق میکنه اگه میخوای با اونا مقایسه کنی amg one و amg gt black و sls و slr و clk gtr وsl65و… اینارو مقایسه کن بعد اون موقع ببین کدوم بهترن خواهشا وقتی اطلاعاتت ضعیفه نیا الکی مقایسه کن. اینایی که الان بهت گفتم از همه نظر از اون ماشین هایی که تو ذهنت هست بهترن پس خواهشا اول فکر کن بعد حرف بزن ممونم 🙏🙏

      موافقم 2
      مخالفم 1
  14. Reza

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    مرسدس بنز باشکوه مرسی 🌹🙂👌

  15. رامتین

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    نسبت به قبل بهتر شده. چراغهای جلوی نسل قبل یه مقدار کوچیک بود و حس لوکس نمیداد.

  16. راد

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    لذت این بنز فورماتیک به کیت نصب شده روی موتور ۳۷۵ اسب بخار هیبریدی آن است.
    شتاب و قدرت توام با فرمان پذیری و ایستایی آن در انواع جاده پر پیچ و خم قابل اشاره است.
    بنز جزء اولین خودروهای است که ادوات الکترونیکی هدایت و وناوبری را روی خودرو نصب کرد.
    دقت کرده باشید این ادوات بیشتر شبیه به ابزار ناوبری هواپیماهای مسافربری است. ادواتی هم چون مثل رادار ۳۶۰ درجه ، ترمز ای بی اس ، ئی بی دی ، یی جی اس ، یی اس پی و … همه و همه در راستای امنیت جان سرنشینان به هنگام رانندگی بخصوص در شب و جاده‌های تاریک است.
    این روزها شاهد خودروهای اتوپایلوت بدون راننده هستیم و انقریب جهانی خواهد شد.
    در آینده باید شاهد خودروهایی باشیم تا در آسمان به پرواز میآیند و برای آنها سقف پرواز و کوریدور عبور و مرور تعیین خواهند کرد.

    مطمئن باشید بنز در این خصوص پشتاز خواهد بود.

  17. Navid A J

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    برای من یکی، هیچی اندازه ی راحتی ماشین اهمیت نداره. آدم که نمیخواد بره پیست، ولی هرروز میخوای از این خیابونای پر از خرابی عبور مرور کنی. هیچی اندازه ی ماشین راحت، روزتو نمیسازه. دم مرسدس گرم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. BMW

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    دمش گرم باحاله👌🥲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا