ای-اکتروس به باتری با شارژ فوقسریع مجهز شده است که باتری آن را در نیم ساعت از ۲۰ به ۸۰ درصد میرساند.
غنای کلاس خودروهای تمام برقی مرسدسبنز بسیار زیاد است؛ این برند هماکنون مدلهای گوناگونی چون ون، خودروی عادی و انواع کامیون را برقی کرده است. جدیدترین عضو این ناوگان ردهبالا و خاص هم کامیون ای-اکتروس ۶۰۰ محسوب میشود.
این هجدهچرخ برقی تا پایان سال آینده میلادی در دسترس مردم انگلستان قرار خواهد گرفت. تا آن زمان برندهای مطرح دیگری همچون رنو، اسکانیا و ولوو هم رقبای خود را برای به چالش کشیدن مرسدسبنز روانه بازار خواهند کرد. فروش این کامیون آلمانی از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد اما سازنده هنوز قیمت نهایی آن را اعلام نکرده است. هماکنون تعدادی نمونه اولیه در حال تولید هستند که به کمک برقی مشتریان مرسدس در شرایط واقعی بررسی خواهند شد.
بسته باتری مرسدسبنز با وجود وزن ۲۲ تنی و ابعاد ای-اکتروس ۶۰۰ حدودا تا ۵۰۰ کیلومتر راننده را همراهی میکند. بسته باتری ۶۲۱ کیلووات ساعتی از سه بسته کوچکتر ۲۰۷ کیلووات ساعتی تشکیل شده که سه برابر از باتری شاسیبلند EQS بزرگتر است. اشتوتگارتیها میزان بار قابل یدککشی این کامیون را برابر ۲۲ تن اعلام کردهاند.
حداکثر قدرت خروجی موتور برابر ۸۱۵ اسب بخار است که توسط دو موتور برقی تولید شده و نهایتا از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی مخصوص ترانزیت طولانی به چرخهای منتقل میشود. سیستم بازیابی ترمز هم در این خودرو حضور پر رنگی دارد و انرژی دریافتی از فرایند کاهش سرعت را به باتری میفرستد. مرسدسبنز ۵ حالت متفاوت را برای این سیستم درنظر گرفته است که سرانجام به رانندگی تکپدالی میرسد.
سازنده مدعی است که این مدل در مقایسه با نسخه دیزلی اکتروس ۴۰ درصد دیاکسیدکربن کمتری را منتشر میکند. مرسدس این رقم را برابر ۷۷۵ تن از گاز یادشده اعلام کرده است. مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را کردهاند تا باتری ای-اکتروس در عرض نیم ساعت از ۲۰ به ۸۰ درصد SOC برسد که به لطف شارژرهای سریع ممکن میشود؛ هرچند که مرسدسبنز از اعلام ارقام دقیق مربوط به آن خودداری کرده است. نظر شما درباره ای-اکتروس ۶۰۰ چیست؟ آیا نخستین کامیونسازی جهان میتواند در بازی تازه شروعشده کامیون ترانزیت تسلا را شکست دهد؟
M.83
۳۰ مهر ۱۴۰۲تنها برند اروپاییه ک میتونه قاتل تسلا بشه
حالا هی بگید چین
net
۳۰ مهر ۱۴۰۲باز هم بنز از این تبلت با حاشیه زیاد مسخره در ماشیناش استفاده کرد.کدام شرکت این تبلتهای صفحه نمایش با حاشیه زیاد با لبه گرد برای بنز میسازه؟سپر جلو باز هست و متضاد مشکی هست خیلی بد هست.طراحی داخلی از رنگ کرم استفاده کرده بد هست و زود کثیف میشه، برای رنگ طراحی داخلی اتوبوس و تریلی و سواری (فقط) رنگ یکپارچه مشکی قشنگه.اگر اتوبوس برقی و تریلی برقی و سواری برقی برای هربار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر طی کند خوبه
net
۳۰ مهر ۱۴۰۲این تریلی برقی هست چرا سپر جلو باز شده و توری متضاد مشکی گذاشته؟ماشین برقی نیاز به خنک کردن رادیاتور نداره در هنگام رانندگی چرا سپر جلو این مدلی طراحی بد کرده و باز گذاشته
آرش
۳۰ مهر ۱۴۰۲واقعا تکنولوژی خیره کننده ای داره ولی بعید میدونم هیچ یک برندهای مطرح خودرو بتونن با تسلا رقابت کنن و این تبلیغاتی هم که برای تکنولوژی چین در این زمینه هست کمی زیاده رویه کشور آمریکا با اختلاف از نظر تکونولوژی از سایر کشور ها جلوتره
ارین صاحب جمعی
۳۰ مهر ۱۴۰۲در اینکه آمریکا در تکنولوژی قدرتمنده حرفی نیست ولی اون کلمه اختلاف رو برای کسی بکار میبرن که با ۳ لیتر حجم و ۴۰۰ اسب بخار یک ماشین ۶ لیتری ۸۰۰ اسب بخاری رو لوله میکنه این کلمه بدرد پورشه میخوره نه امریکا
آرش
۳۰ مهر ۱۴۰۲بدون شک ژرمن ها در بهره برداری از کشفیات علوم و فنون متعلق به قرون قبل از قرن بیستم پیشگام و استاد هستن اما کشف تکنولوژی تسلا متعلق به قرن بیستم و کشور آمریکا هست و هم اکنون داره بهره برداری میکنه به همین خاطر مسلما از بقیه جلوتره . برای مقایسه پیشرفت فناوری امریکا بد نیست به ریزتراشه آمریکا که به تایوان منتقل کرده به دلایل سیاسی معروف به تراشه 2 نانو متری است که سالها از تکنولوژی تراشه 19 نانو متری چین جلوتره . حالا ببینید ریز تراشه که عنصر کلیدی تکنولو؟ژیهای نظامی فضایی خودروسازی پزشکی و خیلیهای دیگه ست چقدر نشان از پیشرو بودن کشور آمریکا داره
فرشاد
۳۰ مهر ۱۴۰۲بحث بحث خودرو هس
تو کامیون سازی هم اروپا حرف اول رو میزنه
داف
مان
ولوو
رنوتراک
بخصوص بنز
هرکدومشونم به اندازه سه چار برابر دظلا تجربه تو ساخت کامیون دارن
datsun
۳۰ مهر ۱۴۰۲تو کامیون سازی رو دست اروپای ها نیست کامیونهای آمریکای خوبن ولی از لحاظ ایمنی جاده ی چند لول پایین تر از سوئدی ها و آلمانهان، تسلا هم که هنوز امتحانش رو پس نداده
محمد
۳۰ مهر ۱۴۰۲آکتروس با اون عظمت برقی شد اما یه سری دانشمند اینجا وجود داره که به ماشین های برقی میگن اسباب بازی و تب زودگذر
حامد
۳۰ مهر ۱۴۰۲خوبه مرسدس یه تکونی به خودش داد بلخره
اون از افزایش چندصد درصدی فروش سواری های برقیش، اینم از کامیون تمام برقی جذابش
چه بخوایم چه نخوایم آینده خودروسازی تمام برقیه و برندای مطرح باید هرچه زودتر برن این مسیرو
F22RAPTOR
۳۰ مهر ۱۴۰۲چه اصراریه اینقد هدلایتهای جلو زشت باشن
Elmiraj
۳۰ مهر ۱۴۰۲با بُرد ادعایی سازنده ( ثابت نشده در دنیای واقعی) و نسبت کیلووات و بر اسب بخاری که ۲۶ درصد بهتر از Semi هست ، ۳۷ درصد شعاع پیمایش کمتری داره…!!!
تا دیدن Semi در مراکز تست و توسعه دایملر و ولوو زمان زیادی نمونده…
𝐀𝐥𝐢
۳۰ مهر ۱۴۰۲به عنوان یه بنز بی ریخت
Enzo Ferrari 2008
۳۰ مهر ۱۴۰۲بنز خوبیه امیدوارم موفق باشه
و خوب عمل کنه توی تست های که قرار ازش بگیرن
جواد
۱ آبان ۱۴۰۲دوستان لطفا وقتی از طراحی ایراد میگیرید در نظر داشته باشید که شما در مقابل طراحایی که بنز داره و خیلی خبره و ماهرن سوادتون حتی قابل قیاس هم نیست!