مرسدس بنز

معرفی نسل جدید مرسدس بنز ای- اکتروس 600 با توان پیمایش 500 کیلومتر

ای-اکتروس به باتری با شارژ فوق‌سریع مجهز شده است که باتری آن را در نیم ساعت از ۲۰ به ۸۰ درصد می‌رساند.

غنای کلاس خودروهای تمام برقی مرسدس‌بنز بسیار زیاد است؛ این برند هم‌اکنون مدل‌های گوناگونی چون ون، خودروی عادی و انواع کامیون را برقی کرده است. جدیدترین عضو این ناوگان رده‌بالا و خاص هم کامیون ای-اکتروس ۶۰۰ محسوب می‌شود.

این هجده‌چرخ برقی تا پایان سال آینده میلادی در دسترس مردم انگلستان قرار خواهد گرفت. تا آن زمان برندهای مطرح دیگری همچون رنو، اسکانیا و ولوو هم رقبای خود را برای به چالش کشیدن مرسدس‌بنز روانه بازار خواهند کرد. فروش این کامیون آلمانی از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد اما سازنده هنوز قیمت نهایی آن را اعلام نکرده است. هم‌اکنون تعدادی نمونه اولیه در حال تولید هستند که به کمک برقی مشتریان مرسدس در شرایط واقعی بررسی خواهند شد.

بسته باتری مرسدس‌بنز با وجود وزن ۲۲ تنی و ابعاد ای-اکتروس ۶۰۰ حدودا تا ۵۰۰ کیلومتر راننده را همراهی می‌کند. بسته باتری ۶۲۱ کیلووات ساعتی از سه بسته کوچک‌تر ۲۰۷ کیلووات ساعتی تشکیل شده که سه برابر از باتری شاسی‌بلند EQS بزرگ‌تر است. اشتوتگارتی‌ها میزان بار قابل یدک‌کشی این کامیون را برابر ۲۲ تن اعلام کرده‌اند.

حداکثر قدرت خروجی موتور برابر ۸۱۵ اسب بخار است که توسط دو موتور برقی تولید شده و نهایتا از طریق یک جعبه‌دنده ۴ سرعتی مخصوص ترانزیت طولانی به چرخ‌های منتقل می‌شود. سیستم بازیابی ترمز هم در این خودرو حضور پر رنگی دارد و انرژی دریافتی از فرایند کاهش سرعت را به باتری می‌فرستد. مرسدس‌بنز ۵ حالت متفاوت را برای این سیستم درنظر گرفته است که سرانجام به رانندگی تک‌پدالی می‌رسد.

سازنده مدعی است که این مدل در مقایسه با نسخه دیزلی اکتروس ۴۰ درصد دی‌اکسیدکربن کمتری را منتشر می‌کند. مرسدس این رقم را برابر ۷۷۵ تن از گاز یادشده اعلام کرده است. مهندسان این شرکت تمام تلاش خود را کرده‌اند تا باتری ای-اکتروس در عرض نیم ساعت از ۲۰ به ۸۰ درصد SOC برسد که به لطف شارژرهای سریع ممکن می‌شود؛ هرچند که مرسدس‌بنز از اعلام ارقام دقیق مربوط به آن خودداری کرده است. نظر شما درباره ای-اکتروس ۶۰۰ چیست؟ آیا نخستین کامیون‌سازی جهان می‌تواند در بازی تازه شروع‌شده کامیون ترانزیت تسلا را شکست دهد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. M.83

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    تنها برند اروپاییه ک میتونه قاتل تسلا بشه
    حالا هی بگید چین

    موافقم 81
    مخالفم 6
    1. net

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      باز هم بنز از این تبلت با حاشیه زیاد مسخره در ماشیناش استفاده کرد.کدام شرکت این تبلتهای صفحه نمایش با حاشیه زیاد با لبه گرد برای بنز میسازه؟سپر جلو باز هست و متضاد مشکی هست خیلی بد هست.طراحی داخلی از رنگ کرم استفاده کرده بد هست و زود کثیف میشه، برای رنگ طراحی داخلی اتوبوس و تریلی و سواری (فقط) رنگ یکپارچه مشکی قشنگه.اگر اتوبوس برقی و تریلی برقی و سواری برقی برای هربار شارژ ۱۰۰۰‌ کیلومتر طی کند خوبه

      موافقم 13
      مخالفم 52
      1. net

        ۳۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3396 ديدگاه)

        این تریلی برقی هست چرا سپر جلو باز شده و توری متضاد مشکی گذاشته؟ماشین برقی نیاز به خنک کردن رادیاتور نداره در هنگام رانندگی چرا سپر جلو این مدلی طراحی بد کرده و باز گذاشته

        موافقم 6
        مخالفم 16
  2. آرش

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    واقعا تکنولوژی خیره کننده ای داره ولی بعید میدونم هیچ یک برندهای مطرح خودرو بتونن با تسلا رقابت کنن و این تبلیغاتی هم که برای تکنولوژی چین در این زمینه هست کمی زیاده رویه کشور آمریکا با اختلاف از نظر تکونولوژی از سایر کشور ها جلوتره

    موافقم 10
    مخالفم 40
    1. ارین صاحب جمعی

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      در اینکه آمریکا در تکنولوژی قدرتمنده حرفی نیست ولی اون کلمه اختلاف رو برای کسی بکار میبرن که با ۳ لیتر حجم و ۴۰۰ اسب بخار یک ماشین ۶ لیتری ۸۰۰ اسب بخاری رو لوله میکنه این کلمه بدرد پورشه میخوره نه امریکا

      موافقم 38
      مخالفم 4
      1. آرش

        ۳۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        بدون شک ژرمن ها در بهره برداری از کشفیات علوم و فنون متعلق به قرون قبل از قرن بیستم پیشگام و استاد هستن اما کشف تکنولوژی تسلا متعلق به قرن بیستم و کشور آمریکا هست و هم اکنون داره بهره برداری میکنه به همین خاطر مسلما از بقیه جلوتره . برای مقایسه پیشرفت فناوری امریکا بد نیست به ریزتراشه آمریکا که به تایوان منتقل کرده به دلایل سیاسی معروف به تراشه 2 نانو متری است که سالها از تکنولوژی تراشه 19 نانو متری چین جلوتره . حالا ببینید ریز تراشه که عنصر کلیدی تکنولو؟ژیهای نظامی فضایی خودروسازی پزشکی و خیلیهای دیگه ست چقدر نشان از پیشرو بودن کشور آمریکا داره

        موافقم 11
        مخالفم 17
        1. فرشاد

          ۳۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          بحث بحث خودرو هس
          تو کامیون سازی هم اروپا حرف اول رو میزنه
          داف
          مان
          ولوو
          رنوتراک
          بخصوص بنز
          هرکدومشونم به اندازه سه چار برابر دظلا تجربه تو ساخت کامیون دارن

          موافقم 18
          مخالفم 3
    2. datsun

      ۳۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      تو کامیون سازی رو دست اروپای ها نیست کامیونهای آمریکای خوبن ولی از لحاظ ایمنی جاده ی چند لول پایین تر از سوئدی ها و آلمان‌هان، تسلا هم که هنوز امتحانش رو پس نداده

      موافقم 31
      مخالفم 4
  3. محمد

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    آکتروس با اون عظمت برقی شد اما یه سری دانشمند اینجا وجود داره که به ماشین های برقی میگن اسباب بازی و تب زودگذر

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. حامد

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خوبه مرسدس یه تکونی به خودش داد بلخره
    اون از افزایش چندصد درصدی فروش سواری های برقیش، اینم از کامیون تمام برقی جذابش
    چه بخوایم چه نخوایم آینده خودروسازی تمام برقیه و برندای مطرح باید هرچه زودتر برن این مسیرو

    موافقم 11
  5. F22RAPTOR

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    چه اصراریه اینقد هدلایتهای جلو زشت باشن

    موافقم 3
    مخالفم 16
  6. Elmiraj

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    با بُرد ادعایی سازنده ( ثابت نشده در دنیای واقعی) و نسبت کیلووات و بر اسب بخاری که ۲۶ درصد بهتر از Semi هست ، ۳۷ درصد شعاع پیمایش کمتری داره…!!!

    تا دیدن Semi در مراکز تست و توسعه دایملر و ولوو زمان زیادی نمونده…

    موافقم 4
    مخالفم 22
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    به عنوان یه بنز بی ریخت

    موافقم 5
    مخالفم 15
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۳۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بنز خوبیه امیدوارم موفق باشه
    و خوب عمل کنه توی تست های که قرار ازش بگیرن

  9. جواد

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا وقتی از طراحی ایراد میگیرید در نظر داشته باشید که شما در مقابل طراحایی که بنز داره و خیلی خبره و ماهرن سوادتون حتی قابل قیاس هم نیست!

    موافقم 4
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا