مرسدس بنز پروتوتایپ نسخۀ الکتریکی G کلاس را در نمایشگاه CES به نمایش درآورده است. این خودرو امسال رسماً رونمایی خواهد شد.
G کلاس الکتریکی به خط تولید نزدیک میشود حالا مرسدس پروتوتایپ آن را با پوششهای استتاری به نمایشگاه CES آورده است تا توجهات را برانگیزد. سازندۀ آلمانی چند سالی است که روی توسعۀ نسخۀ الکتریکی شاسیبلند نمادین خود کار میکند و اولین بار کانسپت آن را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. با توجه به پروتوتایپی که در CES به نمایش درآمده است، EQG تولیدی به نسخۀ کانسپت خود وفادار خواهد بود و بهراحتی بهعنوان یک G کلاس قابلتشخیص است. فرم جعبهای شکل و خطوط صاف G کلاس درونسوز کاملاً حفظ شده و جعبهای مربع شکل مشابه چرخ زاپاس هم در عقب به چشم میخورد.
مرسدس هنوز هیچ مشخصاتی از EQG منتشر نکرده ولی انتظار میرود این ماشین حداقل به دو موتور الکتریکی مجهز باشد تا سامانۀ چهارچرخ محرک را فراهم کند. البته امیدواریم نسخۀ چهار موتورۀ EQG را هم ببینیم که در نسخۀ کانسپت با قابلیت چرخش تانک مانند ارائه شده بود. به لطف این ویژگی، خودرو میتواند با حرکت دادن چرخهای دو طرف خود در جهت مخالف، چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد.
همچنین هنوز نمیدانیم که این خودرو از نام EQG استفاده خواهد کرد تا با دیگر مدلهای الکتریکی مرسدس هماهنگ باشد یا با همان نام G کلاس به بازار عرضه خواهد شد زیرا طبق گزارشات، مرسدس قصد دارد در آیندۀ نزدیک شیوۀ نامگذاری EQ را کنار بگذارد. روی پلاک پروتوتایپ حاضر در نمایشگاه هم نام G کلاس دیده میشود. درهرحال، نسخۀ تولیدی شاسیبلند آفرودی الکتریکی مرسدس هر نامی که داشته باشد، انتظار میرود امسال رسماً رونمایی شده و سال آینده برای فروش به بازار عرضه شود. البته EQG در کنار نسخۀ بروز شدۀ G کلاس درونسوز عرضه خواهد شد و کسانی که هنوز برای خرید یک خودروی الکتریکی آماده نیستند همچنان میتوانند سراغ نسخۀ بنزینی با موتور V8 بروند.
Mosi
۲۰ دی ۱۴۰۲توی پست جدید مرسدس تو لینکدین حرکت خرچنگی هم داشتن
مهران
۲۰ دی ۱۴۰۲زشت
𝐀𝐥𝐢
۲۰ دی ۱۴۰۲باز خوبه ظاهر خودشو حفظ کرده
Silent
۲۰ دی ۱۴۰۲اینکه پورتوو تایپ ماشین EV رو از مدل درون سوز استفاده کردن بایک رپ چیپ عملا نشوون می ده با تغییر نتونستن کنار بیان.
با طراحان و مهندسان درون سوز نمی شه توو زمینه EV کاری پیش برد در بلند مدت. زمان از دست رفته توو مارکت مدرن قابل برگشت نیست.
(فیلم blackberry 2023 نمونه خوبی می تونه باشه)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ دی ۱۴۰۲داستان مرسدس EQG داره شبیه تسلا سایبرتراک میشه
خیلی وقته درحال آزمایشه و کلیپ ازش بیرون میاد، اما تولید واقعی خبری نیست اگر مدل نهایی تا چند ماه دیگه رونمایی نکنن، لوس میشه
امیرحسین
۲۱ دی ۱۴۰۲سلام
تشکرازجناب دهقان
اقای اشتری داستان سایبرتراک مثل پروجکت وان مرسدس هست چون تکنولوژی وطراحی خاص دارن که اولین بارتقریبا درخودروهای جاده ای تولید شدن ولی این نه معمولی هست که دردیگرخودروهاهم استفاده شده هم بحث قوای محرکه برقی وهم بحث حرکت خرچنگی که در هامراستفاده شده که دوستمون بالاتراشاره کردن پس دلیلی هم برای تاخیردر تولیدش آنچنان نیست مگراینکه مرسدس سر بحث شاسی مستقل بودنش سختگیر باشه که خوب ازکاردربیاد.بنظر منکه با تاخیر اندکی رونمایی خواهد شد که فکر نکنک ازنظر شما مرسدس هم بخواهد مثل خودروسازای ایرانی فاصله رونمایی اولیه تا تولید انبوهش آنچنان زیاد باشه یامثل ایرانخودرووسایپاکلاتولید نشه😂
پیرمرد قدیمی
۲۰ دی ۱۴۰۲همین که در کنار نمونه الکتریکی نسخه درون سوز معروف با موتور V8 رو هم ارائه میده نشان وفاداری به مشتری هست.
ولی کاری نمیشه کرد دنیا به سمت برقی کردن ماشینا میره و حفظ اصالت و ظاهر همیشگی اونارو مثل درون سوز ها زیبا میکنه.
پیام
۲۰ دی ۱۴۰۲قطعا شتاب بالایی باید داشته باشه
Dark Knight
۲۱ دی ۱۴۰۲به جز هامر ev یا ریویان r1s رقیب دیگه ای تو کلاس آفرودر های برقی نداره که از نظر من از ریویان بالاتر هست و اگه از هامر ev تو آفرود بهتر نباشه بد تر هم نیست پس میشه از همین الان مطمئن بود که محصول موفقی تو بازار خواهد بود ، بنز یه باتری هایی ساخته که با ۲۴ کیلو وزن میتونن ۴۸۰ اسب قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور ناقابل تولید کنن پس اگه واقعا بخواد برای eqg هم ( که قبلا تایید شده ۴ موتور برقی داره ) از این باتری ها استفاده کنه ، با یه هیولا عجیب غریب قوی و سریع روبه رو میشیم !
همایون
۲۱ دی ۱۴۰۲فکر کنم منظورتون موتور بود دوست عزیز باتری که منبع ذخیره برق هستش
GMCS81
۲۱ دی ۱۴۰۲درود.پیشتر گفتهشده که این خودرو توانی تا ۶۷۰اسببخار تولید میکنه.ببینیم زمانیکه قراره ازش رونمایی رسمی بشه چه هیولایی از کار درمیاد.
Zahid AMG. 2005
۲۱ دی ۱۴۰۲ولی بازم خوبه زیاد عوض نشده ظاهرش