بیش از یک سال به تولید انبوه EQG باقی مانده اما تکنمونههای ساخته شده، تحسین کارشناسان را برانگیخته است. اولین G کلاس الکتریکی، نهتنها قدرتمند و پرشتاب عمل میکند؛ قابلیتهای بسیار خوب برای رانندگی خارج جاده دارد.
مرسدس G کلاس، یکی از بهترین خودروهای مناسب طبیعتگردی در دنیا است. این مدل برای شرکت سازنده، اهمیت ویژه دارد چراکه از نظر طراحی، عملکرد فنی و نوع مشتریان، بسیار متفاوت از دیگر محصولات مرسدس بنز محسوب میشود. چنین شرایطی، پروژهی تولید G کلاس با پیشرانهی تمام برقی را با چالش مواجه میکند.
تولید انبوه EQG احتمالا در سال ۲۰۲۴ شروع میشود. برنامهی فروش جهانی این خودرو هنوز قطعی نیست و امکان توقف پروژه وجود دارد. ظاهرا چالشهای فنی در فرایند ساخت EQG پرتعداد هستند و طبیعتا مرسدس بنز به شعار مشهور خود؛ The best or nothing پایبند است.
نسخهی پیشتولید EQG که برای تست و بررسی در اختیار کارشناسان قرار گرفته، ۴ موتور مجزا برای ۴ چرخ دارد. مجموع قدرت تولیدی، ۶۵۰ تا ۶۷۰ اسب بخار است. شرکت سازنده گشتاور نهایی EQG را اعلام نکرده اما وزن خالص در حدود ۳۰۰۰ کیلوگرم را تایید میکند.
مدل پروتوتایپ، گیربکس تک سرعته دارد و در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. برای EQG، باتری ۱۰۸ کیلووات ساعت و توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر ارائه شده است.
بررسی فنی و آزمایش رانندگی مرسدس بنز EQG
یکی از جالبترین تواناییهای G کلاس برقی که مختص شاسیبلندهای چهارموتوره مثل ریویان محسوب میشود، قابلیت گردش ۳۶۰ درجا بدون تغییر مکان است. این حرکت اصطلاحا به نام گردش تانک (Tank Turn) شهرت دارد و برای مرسدس بنز، G Turn نامگذاری شده.
دیگر نکتهی جالب EQG، طراحی ظاهری با ابعاد و شکل کاملا مشابه G کلاس بنزینی است. سبک چراغهای جلو، درهای ورود به کابین و درپوش صندوق این خودروها، تفاوتی ندارند. حتی محل نصب چرخ زاپاس نیز ساختار سنتی خود را حفظ کرده است.
سیستم تعلیق و فنربندی EQG با G63 تفاوت اساسی دارد. مدل برقی با چهار محرکت الکتریکی مستقل، توانایی بهتری برای تغییر جهت چرخها و گذر از مسیرهای پردستانداز فراهم میکند. سیستم EDU یا Electric Drive Unit مخصوص EQG طراحی شده تا هماهنگی چهار چرخ را انجام دهد. گشتاور بسیار بالا در لحظه فشار بر پدال، تولید میشود و گیربکس تک سرعته (دو سرعته جلو و عقب)، حرکت با سرعت پایین یا شتابگیری سریع را بهتر از G واگن بنزینی انجام میدهد. برای EQG، هر محرک گیربکس جداگانه دارد و میتواند دو جهت گردش (جلو و عقب) داشته باشد.
تنها نکتهی منفی که هنوز در EQG وجود دارد؛ شتابگیری کند در مقایسه با G63 است. این شرایط به دلیل وزن ۳ هزار کیلوگرمی بهوجود آمده؛ اما برای رانندگی آفرود و صعود از شیبهای تند، مشکلی ایجاد نمیکند. مرسدس بنز EQG طبیعتا فاقد قفل دیفرانسیل است اما به کمک فناوریهای الکترونیک، هرچرخ و موتور متصل به آنرا، تحت کنترل دارد.
اندک افرادی که موفق به رانندگی با EQG شدهاند، راحتی سرنشینان و عملکرد عالی سیستم تعلیق، هنگام گذر از مسیرهای سخت خارج جاده را تحسین کردهاند. هماهنگی چهار موتور توسط هوش مصنوعی و نرمافزارهای شبیهساز مرسدس بنز، به خوبی برای EQG مدیریت شده است. ظاهرا مهمترین کمبود خودرو، فقدان صدای حاصل از پیشرانهی بنزینی خواهد بود؛ اما در عوض، مزیتهای جالب مثل قابلیت گردش ۳۶۰ درجه یا G Turn وجود خواهد داشت.
هدف از ساخت EQG عرضهی بهترین شاسی بلند برقی و آفرود دنیا است. اگر این خودرو بتواند کیفیت رانندگی مشابه G کلاس امروزی ارائه دهد؛ قطعا مهمترین خواستهی پروژه محقق میشود. مرسدس بنز EQG در سال ۲۰۲۴، آستانه قیمتی در حدود ۲۲۰ هزار دلار خواهد داشت و مشابه AMG G63 مخصوص مشتریان متمول در کلاس شاسی بلندهای لوکس خواهد بود.
❤BMW❤
۵ آذر ۱۴۰۱این که هیچ تغییری نکرده
تو ظاهر
Alan.r
۵ آذر ۱۴۰۱نه که سری هفت و i7 خیلی تفاوت دارن😒
تعصب هم حدی داره
DoctoR
۵ آذر ۱۴۰۱داداش ماشین زیر روکش استتاره چطوری متوجه تغییرات ظاهریش شدی
عینک تعصب قابلیت دیدن زیر استتار داره ؟
جناب ایکس
۶ آذر ۱۴۰۱ولی خدایی کمترین تغییرات ظاهری بین ماشینا مال جی کلاس بوده مخصوصا بیرونش، طراحیش واقعا خوبه و به عنوان یه آفرود تقریبا نیازی به تغییر نداره.
ferimia
۵ آذر ۱۴۰۱یادشون رفت از طراحان سری ۷ بی ام و کمک بگیرن تا در حد اعلا طراحی بیرون رو خراب کنند
حتما گوشزد میکنم بهشون
پدرام
۵ آذر ۱۴۰۱این ماشین برای هوادارانش خیلی حساسیت بر انگیزه و در واقع یکی از محبوب ترین هاست به همین جهت دیزاین کلی اش هیچ وقت تغییر اساسی نمی کنه و این فرم جعبه ای اش رو همیشه داره
حتی زمان برخی شاسی بلندها نظیر m یا gls قرار بود بشه جایگزین g اما این اتاق آنقدر محبوبه که اونا به عنوان دو محصول جداگانه فروخته شدن!
ماشین باز
۵ آذر ۱۴۰۱بنز سلیقه مشتریاشو فهمیده و این سلطان رو داده بازار
همون طراحی جذاب بنزینی اما با موتور برقی
shayan1renault
۵ آذر ۱۴۰۱#نه_به_خودروی_برقی
#درون_سوز
matin
۵ آذر ۱۴۰۱اینم برقی شد رفت
کافر مقدس
۵ آذر ۱۴۰۱220هزار دلار ! کسی بخواد بره دنبال آفرود الکتریکی چرا باید هامر رو نخره ! هامر با اختلافی به اندازه یک دریا قوی ترین آفرودر الکتریکی هاست با قیمت نصف جی کلاس یعنی 110 هزار دلار در بالاترین تریم ش ! با صفر تاصد 3.3 نه 6ثانیه ! و فعلا طبق گفته تمام مجلات و.. پیشرفته ترین تکنولوژی و آپشن های آفرود رو داره
هامر با بیش از 4تن وزن شتاب 3.3داره اینجا جی کلاس با 3تن شتاب 6 ثانیه . قبل از عرضه هامر سخن از وزن بالای آن بود .اما در عمل شتاب چشمگیر از آب در اومد .دلیل این وزن بالا جی کلاس و این شتاب همچنان مشخص نیست حداقل تا اینجای داستان.مرسدس هم هنوز هیچ توضیحی در مورد وزن و شتاب ماشین نداده ! یا هامر استثناء ست یا مابقی تنبل ن تو این کلاس
اینم نسخه 2024 GMC Hummer EV SUV که زیبا تر از پیکاپ ش هست و با قیمت 80 هزار تا
https://insideevs.com/news/498580/2024-gmc-hummer-ev-suv/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آذر ۱۴۰۱اصالت
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ آذر ۱۴۰۱لایک داری آقای اشتری
ماشین باز
۵ آذر ۱۴۰۱اقای اشتری به نظر شما با 1میلیارد ماکسیما بهتره خرید یا میتسوبیشی لنسر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آذر ۱۴۰۱نیسان تیانا
کافر مقدس
۵ آذر ۱۴۰۱یه جور میگه اصالت که معلومه هیچ استدلال و منطقی نداره پشت حرفش دلخوش به واژه هاست ! اصالت میخای برو تاترا و فیات بخر ! برو مرسدس کلاس ایکس بخر که همون نیسان ناوارا رو 7هزاردلار گرونتر میندازه بهت مرسدس !
برند پرستی و بت پرستی دیگه توجیه و بازی با کلمات نمیخاد !
حالا شما بپا رنو رو به اسم کلاس a و یکی دو مدل دیگه و نیسان رو به اسم کلاس ایکس نندازه بهت توسل به کلمات پیشکش
رنو هم خیلی اصالت داره 1865 ماشین هیدروژنی میساخت جناب رنو زمونی که فورد و مرسدس و فیاتی هم در کار نبود
جمهوری چک هم یکی از اصیل ترین خودروساز هاست برو تاترا بخر اگه اصالت شده معیار ت ! استانداردهای مغلطه جا ب جا شده تو پدال . میگی چرا قیمت به مشخصات و تنبل بودنش نمیارزه میگه اصالت ! از کلارکسون تا چندسایت معتبر هم همین حرف رو میزنن میگن نمیارزه . بعد نشستن تو ایران میگن اصالت ! بت پرستی دیگه مغلطه نمیخاد
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۱کافر مقدس
این دو تا آفرودر هستن و هنوز بازخوردی ازشون دیده نشده تا قضاوت بشه و اگه قرار باشه از پیش و فقط بر اساس اسم و رسم قضاوت کنیم _ که البته کار اشتباهی هست اما ظاهرا شما خیلی براش عجله داری که به سراغ شتاب برای آفرودر رفتی!! _ فکر میکنم بنز اونم جی واگن ارزش دو برابر نسبت به هامری که همچنان در بند کیفیت پایین هست رو داشته باشه (همونطور که نمونه های بنزینیش داشت)
بد نیست کمی صبر کنیم تا مشخص بشه برای اولین بار یه آفرودر چهار تنی در میدان چه میکنه
یوسف
۶ آذر ۱۴۰۱درود بر کافر مقدس….. عالی گفتی
Gکلاس کپی و دزدی بزرگ از لندرور هست….
جناب ایکس
۶ آذر ۱۴۰۱اگه اینطوره همه ماشینهای دیگه هم دزدی و کپی بزرگ از بنز پتنت هستن
OM.01
۵ آذر ۱۴۰۱کافر مقدس
اشتری
و دیگر دوستان
سریع داریم تا سریع قوی داریم تا قوی اما در دنیای آفرودها نه قویترین به کار میآید، نه سریعترین. این وسط معیار عدد نیست. هرکی بتونه دیوار راست رو بره بالا، اون آفرودتره. اما چطوری دیوار راست رو بریم بالا؟
شما بیا کلی آپشن آفرودی بزار رو ماشینت وقتی زوایای ورود و خروج مناسب نباشه ماشین آفرود خوبی نیست حال بلعکس تو حداقل آپشن های آفرود بزار اما زوایای خوبی داشته باش به خدا کوه رو میری بالا.
هم تو ایران هم تو دنیا آفرود یعنی آسیب یعنی خط خش یعنی موندن تو جنگل یعنی شکستن سپر یعنی پنجر شدن یعنی نابودی دیفرانسیل یعنی چپ کردن. آفرود برای بچه سوسولا نیست. حالا درسته عرب ها با لندکروزر فاز میگیرن تو بیابون اما اون اسمش آفرود نیست اسمش رالی هست! 911 داکار هم از پسش برمیاد. آفرود سنگین و واقعی یعنی جایی مثل موآب! کوه های شمالو بری بالا!
تو ایران آفرود سواری واقعی یه پاترول یا یه شهباز یا یه دیفندر یا آهو دارن که تا بن دندان مسلح شدن برای آفرود. ماشینایی که فاصله از زمیناشون 60سانت هست و 250الی 300اسب قدرت دارن
در خارج هم 3 دسته آفرود داریم. آفرود های واقعی آفرودر های دکوری آفرودر های تازه وارد
دکوری ها همون جی کلاس سوار لندکروز سوار پاترول نیسمو سوارا هستن میرن آفرود که متاسفانه تو لایو سپر ماشینو میارن پایین آبروشون میره!! تازه وارد ها همونایی هستن دیفندر برانکو رانگلر گرفتن همینجوری میرن به کوه آخر هفته و فکر میکنن آفرود سوار هستن
حرفه ای ها همونایی هستن که جیپ دینفدر برانکو کلاسیک رو تا بن دندان مسلح میکنن جاهایی میرن بالا که آدم سنگ کپ میکنن میشه با زیر 50هزار دلار جمعش کرد.از لحاظ قیمتی آسیب هم ببینه زیاد ناراحت نمیشیم. البته این وسط افرادی هستن اوضاع مالیشون بهتره و میرن برانکو رانگلر جدید تا بن دندان مسلح میخرن و میرن آفرود.
در مجموع باید بگم کسی با ماشین فابریک آفرود نمیره. البته آفرودر های حرفه ای رو میگم
در آخر میدونید آفرود باز واقعی کیست؟ حالا تو ایران قیمتش نمیصرفه اما در خارج از کشور بسیار گزینه عالی هست.فورد برانکو رپتور، جیپ گلادیاتور Mojave، لندروور دیفندر، رَم 1500 TRX و حتی هامر H2 را فراموش کنید. الان به تریج قبای خیلیها برمیخورد ولی نصف کارهایی که کن ام موریک را اگر یکی از مدعیان آفرود انجام دهد، زِرتش قَمصور میشود!
R@min
۵ آذر ۱۴۰۱کن ام موریک بیشتر برای باها هست و اتفاقا تو کراول عملکرد خاصی نداره و اصلا نمیشه اسمشو وسیله نقلیه گذاشت، صرفا یه شاسی هست با چهار تا چرخ و ادوات دیگه.
در خرید یا ارتقا یه آفرودر هیچ وقت نباید از رو دست کسی دید یا ببینی کی چی میگه بلکه باید ماشینی متناسب با نیازت و سطح مهارتت بخری یا جمع کنی نه کمتر نه بیشتر.
یکی مثل شما دنبال اکستریم آفرود هست، اما مهم تر از اون باید مهارت استفاده از اون ماشین رو داشته باشه هیچ وقت یه ماشین سطح بالا راننده حرفه ای نمیسازه بلکه باید پله پله با ماشین متناسب با توانت بیای بالا این اصل خیلی مهمی هست.
و در آخر هم همین محصولات استوک کارخونه ای تقریبا پاسخگوی ۹۰% از نیازهای مشتری ها در آفرود هستن و اون ۱۰% باقی مونده هم اصلا به این محصولات نگاه نمی کنن و بقول شما ماشینی تا دندان مسلح جمع می کنن که فقط برای آفرود هست نه هیچ چیز دیگه. البته برانکو رپتور و رانگلر اکستریم ریکان بین محصولات کارخونه ای تو سطح بالاتری هستن.
Alan.r
۵ آذر ۱۴۰۱شاید از G63 هیجان انگیزتر نباشه ولی قطعا در صورت تولید جزو بهترین خودروهای الکتریکی خواهد بود مخصوصا با وجود قابلیت G turn، به احتمال زیاد قابلیت های آفرود بهتری از G63 رو ارائه میده(البته نه در حد نسخه 4×4 squared)
مشتاقانه منتظر معرفی رسمی هستم
Arshia m3csl
۵ آذر ۱۴۰۱بنز جی کلاس خیلی جذاب و خوشگله و خداروشکر eqg طراحی متفاوتی با جی کلاس معمولی نداره جی کلاس طراحی خاص و رترو که داره فوق العادست و نباید طراحی رترو بنز جی کلاس و پورشه ۹۱۱ و جیپ رانگلر و نیسان جی تی ار و…عوض بشه چون دلیل محبوبیت و دلیل زیبایی و خاص بودن این ماشین ها طراحی رترو هست و نباید با تمام برقی شدن طراحی رترو این ماشین هارو عوض کنن کمپانی ها
Just toyota
۵ آذر ۱۴۰۱از نظر من فوق العاده است مخصوصا وقتی رو حالت g turn باشه که دیگه از لحاظ خفن بودن به بالاترین حد میرسه ، توجه کنید این نسخه پورتوتایپ هست به خاطر همین صفر تا صدش ۶ ثانیه هست و گرنه مطمئن باشید تو نسخه تولیدی از g63 سریع تر میشه ، از لحاظ توانایی های آفرود که این نسخه پیش تولیدی واقعا من رو به وجد آورد دیگه چه برسه به نسخه اصلی فقط تنها بدی که میشه بهش گرفت قیمت خیلی بالاش هست آخه ۲۲۰ هزار دلار !! دیگه خیلی زیاده نسخه پرچمدار g63 تو سایت مرسدس آمریکا قیمت پایه ۱۵۸ هزار دلاری داره که اگر بخواید حسابی بهش آپشن اضافه کنید یه چیزی حدود ۱۹۰ یا حتی تا ۲۰۰ هزار دلار قیمتش بالا میاد ، دیگه فکرشو بکنید این که قیمت پایه ۲۲۰ هزار داره با اضافه کردن آپشن میشه چقدر
دانیال
۵ آذر ۱۴۰۱خدا رحمت کنه بانی اولیه ی ساخت Gکلاس
به شدت به وجود موتورهای مجزا برای هر چرخ اعتقاد دارم انقلابی میکنه در توانایی حرکت ماشینها
مازیار
۵ آذر ۱۴۰۱حدس میزنم جی واگن برقی بین مدلهایی که از بنزینی به برقی تبدیل شدن جزء موارد محبوب و موفق باشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۵ آذر ۱۴۰۱قراره امپراتور برقی ها بیاد
"میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "
۵ آذر ۱۴۰۱هر گل یک بویی داره .
KF
۶ آذر ۱۴۰۱اره ولی بنزین یه چیز دیگس
جناب ایکس
۶ آذر ۱۴۰۱و گل الکتریکی ها بوی چمن پارک میده
Royal Driver UK 70
۶ آذر ۱۴۰۱به به آقا میلاده گل چطورید؟ نبودید دلمون براتون تنگ شده بود. به کاربرایی مثل شما برای احیای وضعیت سایت واقعا نیاز داریم و جای خالیتون خیلی احساس میشه.
"میلاد . فقط آلمان . فقط بنز "
۸ آذر ۱۴۰۱درود برشما . قربان شما . این از لطف شماست . سبک زندگیمون عوض شده داداش
یوسف
۶ آذر ۱۴۰۱یه ماشین دیونه 10سال پیش خریدم واسه پسرم…. همین سیستم دور درجا رو داره با خزش جانبی….. ماله 10سال پیش…. که چین زده…. حالا بنز میاد پز اینو میده با G کلاس….. ای خدا….
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fnikinak.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F09%2F61oIJgjY7hL._AC_SL1200.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fnikinak.com%2Fshop%2F%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25B4%25DB%258C%25D9%2586-%25DA%25A9%25D9%2586%25D8%25AA%25D8%25B1%25D9%2584%25DB%258C-hotdeer-%25D9%2585%25D8%25AF%25D9%2584-stunt%2F&tbnid=gbwOVIMM4urvDM&vet=1&docid=dKyyai8N7KkEYM&w=960&h=1178&itg=1&hl=fa&source=sh%2Fx%2Fim
تقریبا این مدلیه ولی سری قدیمی
KF
۶ آذر ۱۴۰۱نگو ک ک کاملا جدی این حرفو زدی
javadhy
۶ آذر ۱۴۰۱خودروی ۳ تنیو داره با اسباب بازی ۵۰۰ گرمی مقایسه میکنه
از این که باعث خوشحالی بقیه میشی ممنونم ازت😂
یاس ی
۶ آذر ۱۴۰۱ماشین کنترلی را با مرسدس جی کلاس برقی مقایسه میکنی !!!!!!!!!!!! درسته دوتاش برقی هستند و دوتاش درجا میچرخن ولی مقایسه این دو دیگه خیلی خنده داره.
مهردادکمال
۶ آذر ۱۴۰۱انصافا شتاب ۰تا۱۰۰در شش ثانیه در دنیای امروز پر شتاب محسوب نمیشه حتی با در نظر گرفتن اینکه با یک افرودر تمام عیار روبرو هستیم! در خوشبینانه ترین حالت شتاب قابل قبولی داره
aliakbarkhoei
۱۲ آذر ۱۴۰۱عالی خواهد شد؛ البته اگر تولید شود.