مرسدس بنز

تصادف شاخ‌به‌شاخ دو مرسدس بنز برقی

مرسدس بنز برای بررسی ایمنی خودروهای الکتریکی جدید خود، دو مدل EQS SUV و EQA را با هم شاخ‌به‌شاخ کرد.

مرسدس ادعا می‌کند که این اولین تست تصادف در جهان است که شامل برخورد دو خودروی تمام الکتریکی با هم می‌شود. آدمکهای زن ۴۹ کیلوگرمی با قد حدود ۱.۵ متر که تی‌شرت قرمز و کفش سفید پوشیده بودند پس‌ازاین تصادف مهلک، تقریباً سالم باقی ماندند.

مرسدس می‌خواست تا از الزامات قانونی فراتر برود تا بفهمد هنگام برخورد دو خودروی الکتریکی، چه اتفاقی می‌افتد. به همین دلیل یک شاسی بند EQS SUV 450 را در یک سو و یک EQA 300 را در سمت مخالف قرار داد. شاسی‌بلند برقی با وزن حدود ۳ تن و برادر کوچک‌تر با وزن حدود ۲.۲ تن با سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت و یا همپوشانی ۵۰ درصدی در قسمت جلو به سمت یکدیگر پرتاب شدند. این وضعیتی متداول است که ممکن است در تصادفات جاده‌های باریک و مثلاً روستایی در هنگام سبقت رخ دهد.

درمجموع ۴ آدمک در این خودروها وجود داشت که همگی به ۱۵۰ سنسور مجهز بودند. پس از تصادف و بررسی شبیه‌سازها و آدمک‌ها، مهندسان خطر پایینی برای جراحت یا آسیب جدی محاسبه کردند. مهم‌تر از همه اینکه سیستم ولتاژ بالای خودروها به صورت خودکار قطع شد و البته پکیج باتری‌های دو خودرو هم کاملاً سالم و دست‌نخورده باقی ماند.

مناطق مچاله شده جلوی خودروها باعث جذب انرژی بیشتری شده و به همین دلیل کاملاً از بین رفتند. بنابراین انرژی جنبشی در این قسمت‌ها توزیع شده و به بدن سرنشینان منتقل نمی‌شود و درنتیجه خطر خونریزی‌های درونی کاهش می‌یابد.

برای یادآوری باید گفت که هر دوی این خودروها دارای رتبه ایمنی ۵ ستاره از یورو NCAP هستند ولی هنوز توسط موسسه NHTSA و IIHS آمریکا آزمایش نشده‌اند.

باید بدانیم که خطر کم به معنای عدم خطر نیست و نتیجه یک تصادف کنترل شده با تصادفات واقعی که شامل سناریوهای بی‌شمار است، فرق می‌کند اما درمجموع این تست‌ها برای تولید خودروهای ایمن‌تر کمک می‌کنند. مخصوصاً اینکه خودروهای برقی به‌طور فزاینده‌ای در حال تولیدند و ممکن است نگرانی‌هایی از وجود باتری‌های سنگین و سیستم‌های ولتاژ بالای آن‌ها در تصادفات وجود داشته باشد.

مارکوس شافر، مدیر فناوری مرسدس دراین‌باره می‌گوید: هدف ما تا سال ۲۰۵۰، صفر کردن تصادفات مربوط به خودروهای مرسدس بنز است. درعین‌حال تا ۲۰۳۰ می‌خواهیم تلفات و صدمات جدی ناشی از تصادفات رانندگی را به نصف کاهش دهیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ARIAN

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    یا بهترین یا هیچی….. 👌💪 The best or nothing

    موافقم 36
    مخالفم 8
  2. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ی لحظه تفکر کنید که این کارگاه چه هزینه ای داره برای مرسدس……….اینهمه توجه و ریزبینی فوق العاده است ………..احترام به مشتری و جان اونها واقعا شگفت انگیزه ……….به شخصه خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم ………..دمتون گرم.

    موافقم 38
    مخالفم 4
  3. 18:45

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (672 ديدگاه)

    پادشاهی مرگ!😈😢😢

    موافقم 4
    مخالفم 21
  4. حسین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    مسخره هست!
    تصادع در سرعت ۵۶ کیلومتر رخ میده؟؟
    با سرعت ۹۰ تا چرا امتحان نکردن؟
    طرف در ایران با سورن که ۳ ستاره ایمنی از اسپانیا داره با سرعت ۱۲۰ تا تصادف می‌کنه ، اعتراض داره چرا ایمنی کمه ، اینا با ۵۶ تا تست میکنند؟

    موافقم 10
    مخالفم 55
    1. مجتبی .

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1229 ديدگاه)

      احتمالا هرکدوم ۵۶ کیلومتر سرعت داشتن.در تصادفات واقعی راننده وقتی متوجه اتفاق میشه ترمز میگیره و درلحظه برخورد سرعت خیلی پایینتره

      موافقم 42
      مخالفم 4
    2. نویدی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (392 ديدگاه)

      سورن سه ستاره؟!!!
      این حرف از کاربری که تا حالا۲۶۰۰ تا کامنت توی پدال ثبت کرده بعیده.
      جای دیگه این حرفو نزن
      سورن همون سمنده،سمند همون ۴۰۵…همشون در یه حدن و شاسی و ستون ها هیچ استقامتی ندارن.توی گوگل و برنامه دیوار سرچ کن:سورن تصادفی تا وضعیت رو ببینی.
      ازشون تست تصادف بگیرن امتیازشون زیر صفره.

      موافقم 38
      مخالفم 1
      1. رهگذر

        ۲۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (227 ديدگاه)

        خداروشکر گفته سه ستاره
        بعضی اساتید سه ستاره ۲۰۶ رو پنج ستاره درنظر میگیرن به حدی که توی مقالات خودرویی ایرانی هم اثر کرده و گفته شده

    3. امیر

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      همون سورن توی ۵۶ تا هم مچاله میشه پس الکی ناله نکن ، در ضمن کی گفته سمند ۳ ستاره ایمنی گرفته ؟!! برنامه manoto چند سال پیش یه سمند از داخل خود ایران برد توی مرکز تست تصادف بریمنگام انگلیس که ۱ ستاره ایمنی هم نگرفت !!

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. حمید

        ۲۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        واقعا از منوتو چه انتظاری داری؟ کارمندای اون شبکه کلا یه مشت ترو.یستن

        موافقم 2
        مخالفم 13
        1. امیر

          ۲۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (692 ديدگاه)

          تروریست اونایی هستن که وقتی مردمشون تو تصادف میمیرند ، به جای عذر خواهی ( چون مقصر محصول اونها بوده که ایربگش باز نشده ) طلبکار هم میشن و میگن باید با زاویه درست تصادف میکردن !! 😠😡

          موافقم 13
          مخالفم 0
        2. Anti Tesla

          ۲۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1236 ديدگاه)

          احسنت!
          منوتو رو باید با خاک یکسان کرد

    4. سیاوش

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی هر کدوم ۵۶ کیلومتر سرعت داشته باشن مثل این میمونه با ۱۱۰ تا بزنی به دیوار. اونقدر هم سرعت کمی نیست.

  5. مازیار

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (875 ديدگاه)

    مرسدس پیشگام واقعی صنعت خودروسازی هست
    و این موضوع شاید هر از چندی از یادها بره اما خیلی زود یادآوری میشه

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. امیر

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      مرسدس هیچوقت از یاد ها نمیره ! بنز های برقی آینده ( تا سال ۲۰۲۶ ) به قدری پیشرفته هستن که با یکبار شارژ به لطف باتری های حالت جامد میتونن بیش تر از ۱۲۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی بدن و احتمالا تا اون موقع خودران سطح ۴ یا حتی ۵ بنز هم تکمیل شده پس از هر نظر نگاه کنی خیلی راحت امثال تسلا یا حتی خورده ریزه های چینی مثل byd رو قورت میده ( هر چند بنز برند لوکس هست و اون دو تا اقتصادی ) اما تو زمینه لوکس ها هم مثل الان پرچمداری خواهد کرد هر چند که رقبا فوق العاده قدرتمندی مثل لکسوس یا رقیب همیشگی یعنی ب ام و رو پیش رو خودش خواهد داشت

      موافقم 11
      مخالفم 6
  6. مجتبی .

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1229 ديدگاه)

    کمپانیهای معتبر برای بالابردن ایمنی وکیفیت ماشیناشون ازاین تستها زیاد انجام میدن وگاهی هم به موسسات معتبروحرفه ای میسپرن این کارو ولی بنظرتون ایران خودرو وسایپا روی هم توچهل سال گذشته یک تست تصادف اینجوری انجام دادن؟؟ من که گمون نکنم.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (875 ديدگاه)

      اینطور آزمایشات جایی انجام میشه که حفظ جان انسان‌ها اولویت هست نه گرفتن جان انسان‌ها

      موافقم 16
    2. HesamS500

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      آن چیز که عیان است ، چه حاجت به بیان است…

  7. امیر

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    این خودش یعنی احترام به مشتری و نشان دهنده با اصالت بودن یک برند ، شرکت های معمولی براشون ایمنی مهم هست ( به هر حال برای گرفتن مجوز ورود به بازار های معتبر مثل آمریکا و اروپا ، داشتن حداقل ۴ ستاره ایمنی از iihs یا ۵ ستاره از euro ncap لازم هست ) اما خیلی وقت براش نمیزارن ! ولی شرکت های بزرگ و با اصالت مثل بنز ، براشون اطمینان خاطر مشتری در اولویت قرار داره و به خاطر همین هم هست که همه محصولات این برند از a کلاس ۴۰ هزار دلاری گرفته تا g واگن ۲۰۰ هزار دلاری ، همگی با کامل ترین تجهیزات ایمنی و پیشگیری از تصادف به بازار عرضه میشن حتی در نسخه پایه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    دم مرسدس گرم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. رضا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    “هدف ما تا سال ۲۰۵۰، صفر کردن تصادفات مربوط به خودروهای مرسدس بنز است.”
    هدفشون رو دوست دارم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا