به زودی نسخهی شاسی بلند از خودروی برقی EQS رونمایی میشود. این مدل با نام EQS SUV، مراحل پیشتولید را میگذراند و توسط خبرنگاران منتخب دنیا، بررسی شده است.
مرسدس بنز با تولید GLS در سال ۲۰۱۵، تعریف جدیدی از شاسی بلندهای پهنپیکر لوکس ارائه داد. نسل سوم این سری، سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و با آستانه قیمت ۷۸ هزار دلار مورد توجه بازار جهانی قرار گرفت. GLS تنها شاسی بلند مرسدس بنز است که همراه با آپشنهای میباخ و قیمت ۱۶۲ هزار دلار نیز تولید میشود.
استقبال از شاسیبلندهای مرسدس بنز سری GLS، مهمترین مشوق شرکت سازنده برای ساخت نمونهی برقی با ابعاد مشابه است. مرسدس بنز با تولید سدان لوکس EQS، معادل برقی کلاس S را معرفی کرد و از نظر تجاری نیز به موفقیت رسید. این شرایط فرصت مناسبی است تا GLS برقی یا EQS SUV نیز به فهرست محصولات مرسدس بنز اضافه شود.
شاسی بلند EQS در کارخانهی مرسدس بنز توسکالوسا آلاباما امریکا، همزمان با GLS و GLE تولید خواهد شد. طی روزهای گذشته، این شاسی بلند جدید در بیابانهای نوادا، میزبان خبرنگاران برای تست نسخهی پیشتولید از EQS SUV بود. همچنین، نواحی برفی آلمان هم به تست و بررسی خودرو برای خبرنگاران اروپایی اختصاص داشت.
نمای بیرونی خودرو، هنوز محرمانه است؛ اما میتوان اطمینان داشت که ظاهری الهام گرفته از EQS سدان داشته باشد. تصاویر رسمی منتشر شده از کابین نیز مطلبق انتظار، شباهت زیادی به EQS سدان و EQE دارد. خریدار میتواند EQS SUV را با هایپراسکرین و نمایشگر سرتاسر داشبورد سفارش دهد. در وسط، مانیتور لمسی ۱۷/۷ اینچ نصب خواهد شد و روبروی سرنشین کنار راننده هم، نمایشگر ۱۲/۳ اینچ وجود خواهد داشت.
از نظر ابعاد، شاسی بلند EQS نسبت به GLS اندازه کوچکتری دارد. طول و عرض دقیق EQS SUV هنوز اعلام نشده است اما این خودرو، فاصله محورهای مشابه EQS سدان برابر با ۳۲۱ سانتیمتر دارد و راحتی بسیار خوبی برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. شاسی بلند EQS با ساختار سه صندلی نیز قابل سفارش خواهد بود.
مرسدس بنز در تلاش است تا EQS SUV را به شکل یک شاسی بلند لوکس با تواناییهای آفرود تولید کند. این خودرو تا زمانی که G کلاس برقی (EQG) تولید شود، بهترین خودروی برقی مرسدس بنز برای طبیعت گردی و مسیرهای خارج جاده خواهد بود. شاسی بلند EQS در نسخهی پایه، قابلیت حرکت در شیب ۲۰ درجه برای صعود و ۴۰ درجه برای سراشیبی دارد. این مدل، فناوریهای مخصوص رانندگی آفرود برای حرکت آرام در مسیرهای تپهای خواهد داشت و امکاناتی مثل دید ۳۶۰ درجه و دوربین جلو ارائه خواهد کرد.
مرسدس بنز EQS شاسی بلند، دو موتور برقی روی محورها خواهد داشت. چرخهای عقب، قابلیت تغییر زاویه تا ۱۰ درجه دارند که برای پارک خودرو یا مانور در طبیعت، مفید خواهد بود. جزئیات فنی از تواناییهای EQS SUV هنوز اعلام نشده است اما به احتمال زیاد مشابه EQS سدان با قدرتی در حدود ۶۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد.
کارشناسانی که رانندگی با شاسی بلند EQS در بیابان و مسیرهای سخت خارج جاده را تجربه کردند، راحتی عالی در کابین و عملکرد بسیار خوب سیستم تعلیق را احساس کردهاند. این خودرو فروردینماه رونمایی میشود و اواخر سال ۲۰۲۲ تولید انبوه خواهد شد.
GMA
۲۵ اسفند ۱۴۰۰کابینش بی نهایت زیبا و رویایی، از آینده اومده، ولی طراحی بیرونی حتی پشت پوشش استتاری هم….
rezars pc
۲۵ اسفند ۱۴۰۰عالی کمبودشو حس میکردم
seyedjavad.mercedesbenz
۲۵ اسفند ۱۴۰۰از ظاهرش مشخصه طراحی بین EQC و همون مایباخ شاسی بلنده داره ، اینم بگم که شخصا طراحی شاسی بلندای برقی بنز رو بیشتز از سدانهاش دوست دارم و به نظرم حتی از سری E ترون آئودی هم قشنگترن
ارین صاحب جمعی
۲۵ اسفند ۱۴۰۰اگه کابین این ماشین لوکس محسوب میشه کابینای تسلا چی محسوب میشن ؟؟؟ و عده ای از دوستان در خیال درست کردن طراحی داخلی تسلا هستن ولی خوب هربار تسلا بیشتر نا امید میکنه در کل یک پیام دارم برای تسلا فنای عزیز 😁😁😁
Philipp
۲۵ اسفند ۱۴۰۰چیزی که از پشت پوشش مشخصه اینه که دیگه شاهد تناسبات فوق العاده EQS EQE EQC و EQA نیستیم که یه پیشرفت ریزی محسوب میشه
کیانوش
۲۵ اسفند ۱۴۰۰به غیر از شتاب چهارصد متر که تنها دلخوشی فن های تسلاست الکتریکی های کمپانی های قدیمی تر صنعت از هر نظر سر ترن از تسلا حتی تو فناوری خودران هم اولتراکروز جنرال موتورز جلوتره از طراحی و کابین و کیفیت ساخت هم نگیم که عیانه
کیانوش
۲۵ اسفند ۱۴۰۰احتمالا نسخه پایه اش هم قیمت با تسلا وای باشه شایدم پنج تا ده هزار دلار گرونتر ولی این کجا اون کجا مانور تسلا رو شتاب صفر تا صد مثل مانور سامسونگ رو دوربین های صد و هشت مگاپیکسلش در واقع تنا کاربردش ذوقیه که فن هاشون همون یکی دوروز اول دارن بعد ی هفته یادشون میره اصلا همچین قابلیتی هست
BMW
۲۵ اسفند ۱۴۰۰دوست دارم قیافه این ماشین رو ببینم
Jdm باز
۲۵ اسفند ۱۴۰۰اخرین نفس های بنزین در دنیای خودرو
دیگه همه دارن الکتریکی میشن