کارشناسان تاپ گیر به تازگی آزمون جالبی از مرسدس بنز EQS گرفتهاند. آنها با این خودرو، مسیر ۶۴۵ کیلومتری بین ادینبورگ اسکاتلند تا لندن را طی کردند.
ساخت یک سدان لوکس برقی، زودتر از آنچه انتظار میرفت توسط تسلا عملی شد. امسال مرسدس بنز هم نسخهی برقی از S کلاس را معرفی کرد و خودروهای الکتریکی دایملر را گسترش داد. حالا EQS، لقب لوکسترین خودرو برقی جهان را در اختیار دارد و تحسین کارشناسان را برانگیخته است.
مدلهای متنوعی از EQS در بازار جهانی وجود دارند. نسخهی پایه، ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و همراه باتریهای ۱۰۷/۷ کیلووات ساعتی، توان پیمایش ۷۸۰ کیلومتر دارد. ارزانترین مدل EQS، صرفا دیفرانسیل عقب است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۶/۵ ثانیه ارائه میکند. این خودروی ۲۵۰۰ کیلوگرمی، با آستانه قیمت ۱۰۲ هزار دلار فروخته میشود.
مرسدس بنز EQS با امکانات AMG هم تولید شده است. این مدل با نام کامل Mercedes-AMG EQS 53 دارای دو موتور برقی و سیستم دو دیفرانسیل با مجموع قدرت ۶۵۰ اسب بخار است. تنها AMG برقی دنیا، میتواند ۳/۴ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد و توان پیمایش ۵۳۰ کیلومتر داشته باشد. آستانه قیمت AMG EQS 53، هماکنون ۱۴۰ هزار دلار است.
در فیلم کوتاه ساخته شده توسط تاپ گیر، شعاع حرکتی و عملکرد باتریها به عنوان مهمترین مشخصهها برای آزمون سفر با EQS مد نظر قرار گرفتهاند. خبرنگار این رسانه، سیستم مسیریابی و محاسبهی انرژی مصرفی خودرو را حین رانندگی طولانی مدت با EQS بررسی میکند. در فیلم، نسخهی پایه از مرسدس بنز EQS مجهز به هایپراسکرین استفاده شده است.
محسن
۲۹ آذر ۱۴۰۰ماشین های برقی به درد پدر ژپتو فقط میخورن چرا باید ۳۵ دقیقه وایسی برق بزنی اون تازه بعد از چند سال کارکردن باتری ها ضعیف میشن هنوز به نظر من بنزینی ها یا هیدروژنی ها از برقی خیلی بهترن.به اسم دوستدار محیط زیست هم میفروشن در حالی دی اکسید کربن ساخت همون پک باتری ها از کلا احتراق یه ماشین تو چند سال بیشتره.
مردیم از خوشی
۲۹ آذر ۱۴۰۰تمام ایراداتی که گرفتی در گذر زمان برطرف میشه اونم خیلی سریع تر از چیزی که فکرش را بکنی
امیرحسین
۳۰ آذر ۱۴۰۰۳۵ دقیقه چیزی نیست که تازه تو میری مسافرت بعد ۲۰۰،۳۰۰کیلومتر استحراحت نمیکنی!نمیزنی بغل خب این چه حرفیه بعد ۳۰۰ کیلومتر یه نیم ساعت استراحت میکنی بعد شارژم میشه دیگه باترییشم هرسال ۱یا۲درصد ضعیف میشه که این البته واسه تسلابود گفتم واسه eqsو نمیدونم که واقعا چیزه اذیت کننده ای نیست
نا شناس
۳۰ آذر ۱۴۰۰آدمو خفه که نمیکنه باعث مرگ هزاران انسان نمیشه از این بهتر !
Cj
۳۰ آذر ۱۴۰۰فکر کردی ایران خخخخ
M.Kazem.K
۲۹ آذر ۱۴۰۰ولی قبول کنیم اصلا طراحی بیرونی و فیسش به لقب لوکس ترین خودرو برقی حال حاضر نمیخوره ، یعنی اصلا این حس رو القا نمیکنه . با مقایسه با اس کلاس بیشتر این موضوع آشکار میشه ( البته خود اس کلاس هم در مقایسه با رولزرویس و بنتلی و… یکم عقب تره ، ولی به شخصه این موضوع رو میپسندم از اونجایی که این نوع طراحی در مقابل طراحی اشرافی ، خود پسندانه ، نگرش از بالا به پایین به بقیه و… که البته بیشتر از فرهنگ انگلیسی الهام گرفته شده قرار داره ، انگار نمیخواد خیلی خود نمایی کنه ، نتیجه رو تو عمل و برای سرنشینانش ارائه میده نه در تظاهر و القای کاذب اشراف گرایی چی گفتم 😅)
و موضوع دیگه مدت شارژشه بنظرم میتونستن بیشتر روش کار کنن ، این مدت واقعا آزار دهندست
جناب ایکس
۳۰ آذر ۱۴۰۰بهترین طراحی بیرون با اختلاف مال آئودی ای ترون هست
یک کاربر
۲۹ آذر ۱۴۰۰دوبله ویدیو خوب بود.
در مورد زمان شارژ ۳۵ دقیقه، زمان خوبی هست ، توی دنیای واقعی ما ۶ ساعت مداوم رانندگی نمیکنیم کمر درد میگیریم، پیشنهاد پلیس راهنمای رانندگی این هست هر ۳۰۰ کیلومتر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کنید برای عدم خواب الودگی، ما ایرانی ها توی سفرهایمان یک ساعت فقط پیک نیک میگیریم وسط جاده.
مطمئنا ۳۵ دقیقه زمان شارژ همان زمان استراحت راننده همزمان هم هست.
طراحی داخلی ماشین بسیار زیبا بود، نقطه مثبت بنز eqs صفحه نمایش یکپارچه و خمیده بود که دقیق طراحی شده بودند . کوئن منفی صندلی های عقب نمایشگرها مربعی شکل برجسته نصب شده بودن که بسیار زشت کرده بود.
در مورد ترمز ، نوع موتور الکتریکی مهم هست ، بحث تخصصی هست ، در حالت ترمزی ، موتورهای الکتریکی حالت ژنراتوری تبدیل میشوند میتوانند انرژی ترمز بصورت الکتریکی بازیابی و در باتری ذخیره کنند . نمونه نیسان leaf داریم . اتفاقا در نبود ترافیک برای خودروی برقی بیشتر انرژی مصرف میکند ، در نوع شهری بازیابی انرژی بخاطر حالت ترمزی ژنراتوری بالاست.
همین تکنیک در قطار های برقی استفاده میشود .
اینها مباحث هست که بسته به نوع موتور الکتریکی خاص، حالت ترافیک مناسب و نا مناسب هست. یعنی قضیه عام نیست. میتوانید در مورد ان مطالعه کنید.
Kamy
۳۰ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز
ترمز گیری یعنی اتلاف انرژی ، بازیابی انرژی با ژنراتور یا همون موتورهای برقی فقط بخشی از انرژی که از بین رفته رو بر میگردونه و هرگز اون مقدار انرژی که توسط ترمز گیری از دست میدی رو نمیتونی برگردونی بخاطر همین ماشینای الکتریکی هم توی ترافیک انرژی بیشتری رو از دست میدن
علی
۲۹ آذر ۱۴۰۰نظر هرکسی محترمه اما من NIO ET7 رو یک بخاطر مشخصات بهترش و دو بخاطر خوش نام بودن NIO دقت کنید دقت کنید گفتم میان شرکت های الکتریکی گفتم میان (شرکت های الکتریکی) و سابقه درخشانشه
وگرنه حرفی تو خوش سابقه بودن مرسدس بنز نیست
محمدرضا
۳۰ آذر ۱۴۰۰لوسید ایر از هر ۲ لوکس تره
Kamy
۳۰ آذر ۱۴۰۰لوسید خودش دوست داره مث بنز باشه بعد شما با بنز مقایسش میکنی ؟
مردیم از خوشی
۲۹ آذر ۱۴۰۰همه چیزش عالی به جز ظاهر بیرونی
فعلا خیلی راحت تر میشه خودرو الکتریکی گران قیمت ساخت مشکل اصلی خودرو ها اقتصادی هستند چون بیش ترین هزینه برا باتری و موتور الکتریکی هست که ماشین چه لوکس باشه چه ارزان قیمت این دو توشون یکسانه !
واییی نرو سمیه ( Arash AF10 )
۲۹ آذر ۱۴۰۰به نظرم طراحی بیرونی این خودرو اصلا به اسمش نمیادش چون این لقب خیلی بزرگیه “لوکس ترین خودرو برقی”به نظرم باید طراحیش خیلی آینده نگرانه تر میبود تا اون وقت می شد از نظر ظاهری هم روش حساب کرد همین اتفاق برای بی ام وه i4 هم افتاد که خیلی لوکس بود ولی طراحی بیرونیش خیلی چنگی به دل نمیزد نمیدونم چرا با این که مرسدس و بی ام وه خیلی توان و قدرت طراحی ساخت خودرو های آینده نگرانه رو دارن چرا اقدام نمیکنن برای ساخت همچین خودرو هایی مثل آواتار که یه شاهکار فوق العاده و خفن بود به نظرم اگه خیلی بیشتر اهمیت میدادن به این موضوع قعا من و خیلیارو بیشتر جذب محصولاتشون میکردن
ولی به هر حال من کلا با این ماشینای برقی و خود ران زیاد میونه خوبی ندارم به نظرم لذت رانندگی رو از ادم میگیرن به علاوه اون کلا از صدای پشه ی موتور های برقی خوشم نمیاد
محمد امین
۲۹ آذر ۱۴۰۰انصافا نمیشه eqs رو محصول شکست خورده ای در نظر گرفت…. تنها ایرادش شاید پرفورمنس کمتر در خز مستقیم باشه نسبت به رقبا که اصلا ملاک نیست در خودرو های سوپر لوکس و با در نظر گرفتن دیگر جزئیات ماشین میشه گفت جزو بهترین ها در سگمنت خودش هست
طراحی داخلی اش شاهکاره هست ، و من فقط محو تماشا
من از طراحی خارجی اش هم خیلی خوشم میاد، باد در نظر بگیریم که این ماشین خیلی تمرکز بر کاهش درگ داشته و با این وجود زیبا هست
یکی از کامل ترین ماشین های بازار هست
و با وجود ترافیک زیاد در مسیر حرکت حدود ۶۳۰ کیلومتر راه رفت و خیلی خوبه
جناب ایکس
۳۰ آذر ۱۴۰۰به خاطر اینه که مرسدس فهمیده یه سدان برقی باید چقدر پرفورمنس داشته باشه شتابش بیشتر از جنگنده اف ۲۲ نباشه.(آخه برای یه سدان خانوادگی ۲ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ یعنی چی؟ معنی نمیده اصلا. تازه داون فورسشم خیلی کمه. فقط برای درگه تسلا. نه برای خانواده هست. نه برای پیسته نه برای چیز دیگه. باید مث ماشینای درگی تیون شده حسابش کرد که ۰ تا ۱۰۰ ۱.۳ ۱.۵ اینا اینا میرن. به هیچ درد دیگه ای نمیخورن)
F.A
۳۰ آذر ۱۴۰۰از دوبله های عالی شما سپاسگزارم
خدایا
یه نیم نظری به ایرانیان داخل ایران داشته باش!
چرا ایرانی که همه نوع ثروت خدادادی را داره و اما ایرانیان حسرت ماشین های اقتصادی دنیا را دارند؟
کاش به کلی در ایران خودرو ممنوع می شد و مردم با چهار پایان تردد می کردند! چون در این صورت مجبور نبودند ارابه های مرگ ایران خودرو و سایپا را سوار شوند و دائمأ درگیر مشکلات این ماشین ها شوند!😔
حاکمان دلسوز و فداکار و مهربان؛ شما که اینقدر خوب هستید و دائمأ به فکر مردم ایران هستید؛ لطفأ کلأ تردد خودرو در ایران را ممنوع اعلام کنید تا مردم از شر خودروهای سایپا و ایران خودرو و نیز خودروهای بی کیفیت چینی که ایران را آزمایشگاه و محل تست تولیدات خود قرار داده اند؛ رهایی یابند.
ضمنأ
خداوندا
شاکریم که بهترین و دلسوزترین مدیران کهکشان راه شیری را برای ایران برگزیدید.
Shirko
۳۰ آذر ۱۴۰۰بهترین ماشین دنیا ، مرسدس
رضا
۳۰ آذر ۱۴۰۰بنز با این اتومبیل میخواد با تسلا رقابت کنه و شروع خیلی خوبی داشته ، امیدوارم بتونه به تولید انبوه برسونه
Sss
۳۰ آذر ۱۴۰۰این زمان شارژ خوبه و نسبت به ماشین های برقی دیگه تایم زیادی نمی بره. و در باره لوکس بودنش لوسید ایر زیبا تر ولی از نظر راحتی و امکانات داخلیش بهتر از ماشین های تسلا است
جناب ایکس
۳۰ آذر ۱۴۰۰به شخصه از EQS خیلی خوشم میاد چلی اگه پولشو داشتم نمیخریدم.
Mercedes Benz
۱۸ دی ۱۴۰۰انشاالله قسمت ما هم بشه که داشته باشیم:/
Ahmad
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام
از گشتاور توضیح ندادید برای این توان توربین برای سیستم انتقال قدرت استفاده میشه
Nima
۱۹ مرداد ۱۴۰۱همچین ماشینی از مرسدس بعید بود وسلام من انتظار بیشتری از دایمر داشتم